مزایای شرکت در نمایشگاه کار

در سراسر جهان شرکتهای زیادی نمایشگاههای کار را باهدف دسترسی کارفرمایان به بهترین کارجویان برگزار میکنند. برخلاف تصوری غلطی که برخی ممکن است راجع به نمایشگاه کار داشته باشند و فکر کنند که این رویدادها دیگر کارایی خود را از دست داده و با روشهای جدید جایگزین شدهاند، هنوز هم نمایشگاه کار تأثیر زیادی بر استراتژی جذب استعدادهای یک سازمان دارد. این رویداد میتواند برای سازمانهای کوچک و بزرگ تمام صنایع مفید باشند.
مطالبی که در ادامه خواهیم دید عبارتند از:
مزایای شرکت در نمایشگاه کار برای کارفرمایان:
-
شما به تعداد زیادی از کارجویان دسترسی خواهید داشت
با داشتن یک غرفه در نمایشگاه ممکن است در عرض چهار یا پنج ساعت، دهها کارجو را ملاقات کنید. ممکن است فرآیند استخدام با ترکیب برخی از فرآیندها مثل بررسی رزومهها و انجام مصاحبههای، حضوری لذتبخشتر شود. در نمایشگاه کار متخصصین منابع انسانی با کارجویان بهصورت رو در رو صحبت کرده و اگر نکته مبهمی در رزومه کارجو وجود داشته باشد، میتوانند بهسرعت آن را برطرف کنند.
-
ارتقای برند کارفرمایی
مدیران منابع انسانی معتقدند که نمایشگاه کار میتواند بهعنوان ابزاری برای ارتقای برند کارفرمایی استفاده شود. در واقع حضور در نمایشگاه روشی عالی برای متمایز کردن نام شرکت شما در بازار کار است. این فرصت کارجویان را تشویق میکند تا اطلاعات بیشتری درباره شرکت شما به دست آورده و به شکل مستقیم با شما ارتباط بگیرند. نمایشگاه کار به شرکتها فرصتی بینظیر برای دیده شدن داده و باعث جذب تعداد زیادی از کارجویان به شرکت شما میشود.
-
استعدادهای بینظیر را از نزدیک ملاقات میکنید
نمایشگاه کار یک روش فوقالعاده برای برقراری ارتباط نزدیک با تعداد زیادی از افراد توانمند در حوزههای مختلف است.
-
ارتباطات خود را با فعالین این حوزه گسترش میدهید
در دنیای جذب استعدادها، داشتن ارتباطات قوی حیاتی است. افراد فعال در حوزه استخدام و جذب استعدادها باید در رویدادهای شبکهسازی اینچنینی در کنار افرادی از دیگر صنایع حضورداشته باشند.
علیرغم گسترش شبکههای مجازی و اینترنت همچنان ملاقات رو در رو یکی از بهترین و موفقترین روشهای برای ساخت ارتباط است. نمایشگاه کار یکی از بهترین رویدادها برای برقراری ارتباط بین کارفرمایان و فعالین حوزه جذب استعدادها است.
-
نمایشگاه کار مقرون بهصرفه است
نمایشگاه کار باعث صرفه جویی در زمان و هزینه کارفرمایان میشود. هرچند برگزاری مصاحبه آنلاین کمهزینهترین گزینه است، اما گاهی اوقات شما میخواهید از سایر ظرفیتها نیز استفاده کنید. زمانی که از روشهای کلاسیک برای استخدام استفاده میکنید، هزینه و زمان زیادی صرف درج آگهی شغلی در سایتهای کاریابی و یا وبسایت خود میکنید. با تمام این اقدامات مدتزمان زیادی طول میکشد تا نیروی جدید را استخدام کنید. هرچند هزینهای برای شرکت در نمایشگاه کار وجود دارد، اما بهمراتب کمتر از مبلغی است که شما در روشهای معمول برای جذب و استخدام میپردازید.
منبع: techjobsfair