مزایای برند کارفرمایی در دنیای رقابتی امروز
احتمالا شما هم پس از مرور مطلب لزوم برند کارفرمایی و مفاهیم کلیدی آن، تصمیم گرفتید این مطلب را هم مطالعه نمایید تا مشاهده کنید که برند کارفرمایی چگونه توانسته است در عمل به شرکتها کمک کند. اگر مطلب قبلی را مطالعه نکردهاید میتوانید آن را در اینجا بخوانید.
داشتن فرهنگ کاری مثبت و تبلیغ آن، دو عنصر کلیدی برای ایجاد یک برند کارفرمایی موفق با پتانسیل رشد است. برند کارفرمایی شما میتواند بر چندین جنبه از جذب نیروی کار مستعد گرفته تا روابط با مشتری و فرصتهای تجاری شما تأثیر بگذارد. سرمایهگذاری بر روی برند کارفرمایی مزایای بسیاری دارد که در ادامه مطلب با ارائه آمارهای جهانی و مزایای بی شمار آن، شما را شگفت زده خواهیم کرد و قطعا پس از آن میتوانید با اطمینان بیشتر در این مسیر قدم بردارید.
مطالبی که در ادامه خواهیم دید عبارتند از:
تسهیل فرآیند دریافت رزومههای بیشتر و باکیفیتتر
آمارهای زیر در اکثر سازمانهای جهانی با برند کارفرمایی معتبر بدست آمده است. آنها توانستهاند میلیونها دلار در هزینه استخدام افراد مستعد صرفه جویی کرده و با زمان کمتری آنها را استخدام کنند
کاهش هزینه ی استخدام(تسهیل فرآیند استخدام)
• سازمانهایی با برند کارفرمایی ضعیف برای استخدام نیروهای خود (به خصوص افراد مستعد)، بهطور میانگین مجبور به پرداخت 10 درصد حقوق بیشتر نسبت به سایر سازمانها هستند. (Harvard Business Review)
• 50% افراد مستعد و کارجویان در مصاحبههای خود میگویند که حتی به ازای پرداختی بالاتر حاضر نمیشوند برای شرکت های نامعتبر یا با برند کارفرمایی با شهرت بد کار کنند و حتی به مصاحبه بروند.
• 92% از کارمندان (به خصوص افراد مستعد) می گویند که اگر سازمانی با برند کارفرمایی معتبرتر به آنها پیشنهاد شغلی دهد حاضر به تغییر شغل فعلی خود میباشند.
• هزینه استخدام فرد مناسب برای سازمانهایی با برند کارفرمایی قدرتمند، 50 درصد کمتر از سایر سازمانها است. (LinkedIn)
• 75% استخدام کنندهها در منابع انسانی میگویند که جذب افراد مستعد و توانمند زمانی که اسم سازمان برایشان معتبر است یا با خدمات و محصولات شرکت آشنایی دارند سادهتر است.
• CareerBuilder گزارش میدهد که 67٪ از کارجویان مستعد در صورتی که شرکت مورد نظر آنها دارای بازخوردهای مثبتی از سوی کارجویان و کارمندان باشد حقوق کمتر را نیز میپذیرند.
• 72% مدیران جذب و استخدام اعتقاد دارند که سرمایهگذاری روی برند کارفرمایی تأثیر چشمگیری در استخدام استعدادهای برتر دارد. (LinkedIn)
تسهیل حفظ کارمندان توانمند
• 30% کارمندان در 90 روز اول کاری به دلیل عدم تطابق شخصیتی با برند کارفرمایی شغل خود را ترک میکنند. برند کارفرمایی قوی و معتبر افرادی که تناسبی با محیط کاری شما ندارند را جذب نمیکنند. ( بهبود برند کارفرمایی )
• کارجویان مستعد 3 برابر بیشتر به نظرات کارمندان سازمان در مقایسه با CEO، در رابطه با نحوه کار در سازمان اعتماد میکنند و برای آن رزومه ارسال میکنند. (لینکدین)
• کسب و کارهایی که برند کارفرمایی قدرتمند و ارزش پیشنهادی تأثیرگذاری داشته باشند، میتوانند میزان ترک خدمت کارکنانشان را حدوداً تا 70% کاهش دهند و تعهد افراد تازه استخدام شده را تقریباً 30% افزایش دهند (Gartner).
• شرکتهای با برند کارفرمایی قویتر 1.4 برابر درآمد بیشتری نسبت به شرکتهای مشابه خود دارند و 120% قابلیت بیشتری برای رسیدن به اهداف مالی خود را دارند.