کامل‌ترین راهنمای استخدام مهندس صنایع برای کارجویان

نوشته شده توسط متینه ایقایی
زمان مطالعه: 10دقیقه
کامل‌ترین راهنمای استخدام مهندس صنایع برای کارجویان

سرعت رشد علم و تولید در دنیا، روز به روز بیشتر می‌شود. در این میان، کمبود زمان، چالش‌های تولید، خواسته‌های روزافزون مشتریان و طراحی‌های پیچیده؛ فشار بیشتری به مهندسان و واحدهای تولیدی وارد می‌کنند. اینجاست که مهندس صنایع به کمک سازمان‌ها می‌آید و با به حداقل رساندن اتلاف در فرآیندهای جاری در مجموعه، موجب بهینه‌سازی در منابع انسانی، هزینه‌ها و زمان می‌شود.

احتمالا شما هم در دوران تحصیل شنیده‌اید که رشته مهندسی صنایع آسان‌تر از سایر رشته‌های مهندسی است؛ اما کمتر کسی به شما می‌گوید که بازار کار و تقاضا برای استخدام مهندس صنایع بیشتر از بقیه رشته‌هاست. با تحصیل در این رشته، این امکان را دارید که در موقعیت‌های شغلی متنوع و در زمینه‌های کاری مختلفی استخدام شوید.

در این مقاله از جاب ویژن با ما همراه باشید تا بیشتر درباره بازار کار مهندسی صنایع، مهارت‌ها، وظایف، زیرشاخه‌های متنوع مهندسی صنایع و…. بدانید.

تقاضا برای استخدام مهندسین صنایع در بازار کار چگونه است؟

شاید تا بیست سال پیش، کمتر سازمانی احساس می‌کرد به جذب مهندس صنایع نیاز دارد. اما حالا اگر در سایت جاب ویژن گروه شغلی «مهندسی صنایع/ مدیریت تولید/ مدیریت پروژه/ مدیریت عملیات» را سرچ کنید؛ با تعداد بسیار زیادی فرصت شغلی روبرو می‌شوید.

استخدام در سازمان های معتبر

امروزه سازمان‌های مختلف در هر حیطه کاری به این نتیجه رسیده‌اند که بهبود سیستم‌ها و روش‌ها و بهینه‌سازی زمان و هزینه، برگ برنده آنها خواهد بود. بنابراین اگر در رشته مهندسی صنایع تحصیل کرده‌اید و در این زمینه مهارت قابل قبولی دارید؛ نگران یافتن شغل ایده‌آلتان نباشید! تقریبا تمام سازمان‌های فعال در حوزه‌های تحقیق و توسعه، تولیدی، مشاوره و مهندسی، موقعیت‌های شغلی مناسبی برای جذب مهندس صنایع دارند.

این سازمان‌ها از شما به عنوان مهندس صنایع، انتظار دارند سیستم کارامدی برای سازمان تهیه کنید که میزان اتلاف و هدررفت زمان، هزینه و انرژی را کاهش دهد. همچنین باید بتوانید همه فرآیندهای جاری در همه زمینه‌ها (منابع انسانی، خط تولید، اطلاعات و…) را بهینه‌سازی کنید.

برای مشاهده آگهی‌های استخدام مهندس صنایع کلیک کنید.

آینده شغلی مهندسی صنایع

نیازی به گفتن نیست که با توجه به نیاز سازمان‌ها به کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید، روند صعودی استخدام مهندس صنایع در سال‌های آینده هم ادامه پیدا خواهد کرد. گزارش‌های منتشر شده توسط دفتر آمار آمریکا هم گویای همین امر است. بر این اساس رشد این شغل تا ده سال آینده، بیشتر از 10% خواهد بود که نرخی بالاتر از رشد سایر مشاغل دارد.

پیش‌بینی می‌شود بیشتر این رشد در سازمان‌هایی با زمینه کاری بهداشتی و علمی و مهندسی (مشاوره‌ای) اتفاق بیفتد.

حقوق مهندس صنایع

حقوقی که شما دریافت می‌کنید ارتباط مستقیمی با مهارت‌ها و سابقه کاری شما و حوزه تخصصی‌تان دارد. معمولا حقوق دریافتی مهندسان صنایع شاغل در زمینه‌های مدیریتی مثل مدیریت محصول و مدیریت کیفیت بالاتر از سایر رشته‌هاست.

البته تعداد نسبتا زیادی از مهندسان صنایع بعد از چند سال کار در موقعیت‌های کاری مختلف، به عنوان مدیران قسمت‌های مختلف سازمان‌ها برگزیده می‌شوند. ناگفته پیداست که در این صورت حقوق دریافتی شما تا حد زیادی افزایش پیدا خواهد کرد.

اگر با توجه به مهارت‌ها و شایستگی‌هایتان، حقوق خاصی مدنظر دارید می‌توانید با مراجعه به سایت جاب ویژن و پس از انتخاب گروه شغلی، با استفاده از فیلتر «حقوق»، بازه مدنظر خود برای حقوق دریافتی را مشخص کنید.

زیرشاخه‌های کاری مهندسی صنایع

تعداد گرایش‌های مهندسی صنایع در دانشگاه و در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، نسبت به چند سال گذشته افزایش داشته است. اما در بازار کار معمولا آگهی‌های استخدام مهندس صنایع به چند دسته کلی تقسیم می‌شوند:

زیرشاخه‌های کاری مهندسی صنایع

مدیریت پروژه و برنامه‌ریزی

مدیریت پروژه یا کنترل پروژه را می‌توان پرتقاضاترین گروه شغلی در بین مهندسان صنایع دانست. اگرچه اکثر سازمان‌ها به دنبال جذب مهندس صنایع در این موقعیت شغلی هستند. اما برای آنکه بتوانید در این فرصت‌های شغلی پذیرفته شوید باید به استاندارد PMbok تسلط کامل داشته باشید و کار با نرم‌فزار MSP را به طور کامل بدانید.

برخی از سازمان‌های بزرگ‌تر (مثلا شرکت‌های فعال در انجام پروژه‌های نفت و گازی) واحدی برای کنترل و مدیریت پروژه دارند. اما در سایر مجموعه‌ها ممکن است شما تنها فردی باشید که مسئولیت پیگیری پروژه‌ها از افراد و واحدهای مرتبط، بهینه‌سازی زمان و هزینه، بررسی چرخه عمر پروژه، کاهش ریسک و… را بر عهده دارد.

مدیریت تولید

بیشتر واحدها و سازمان‌های تولیدی، نیاز به استخدام مهندس صنایع در زیرمجموعه مدیریت تولید دارند. شما با پذیرفتن این جایگاه شغلی، موظف هستید برای تولید برنامه‌ریزی داشته باشید و بهترین سیستم را برای بهینه‌سازی خط تولید طراحی و پیاده‌سازی کنید. نظارت بر تولید و رفع اشکالات در این زمینه هم بر عهده شماست.

مدیریت عملیات

جذب مهندس صنایع در زیرشاخه مدیریت عملیات، معمولا به منظور دستیابی به بهره وری و تعیین میزان دستیابی به اهداف شرکت صورت می‌گیرد.
اگر با عنوان شغلی مدیر عملیات پذیرفته شده‌اید؛ مسئولیت هماهنگی و رفع مشکلات ببن تیم‌های مختلف سازمان بر عهده شماست. البته این تنها یکی از مسئولیت‌های پرشماری است که بر دوش مدیر عملیات قرار دارد.

شما باید صورت‌های مالی و گزارشات فروش را بررسی کنید؛ گزارش‌هایی متناسب با نیازهای سازمان تهیه کرده و به واحدهای مختلف ابلاغ نمایید و وظایف هر وحد را مشخص کرده و آنها را پیگیری کنید.

علاوه بر این موارد، پردازش و تجزیه تحلیل آماری داده‌های فروش و ارائه گزارش های تحلیلی، ارائه و تحلیل گزارش٬های مدیریتی و شاخص های KPI هم از جمله کارهایی است که باید انجام دهید.

مدیریت منابع انسانی و مالی

اگرچه رشته مدیریت منابع انسانی و مدیریت مالی به طور جداگانه هم وجود دارند؛ اما بسیاری از افراد شاغل در این موقعیت‌های شغلی را مهندسان صنایع تشکیل می‌دهند. چرا که در مقطع ارشد مهندسی صنایع می‌توانید این گرایش‌ها را انتخاب کنید و بسیاری از مدیران ترجیح می‌دهند از مهندسان صنایع برای موقعیت‌های شغلی مختلف استفاده کنند.

برای گزینش در واحد منابع انسانی سازمان‌ها، باید به مفاهیمی مانند چارت سازمانی، شرح وظایف و حقوق و دستمزد و … مسلط باشید و برای جذب در واحد مالی سازمان، باید توانایی تحلیل صورت‌های مالی و هزینه‌ها را داشته باشید.

مهندسی کیفیت

جذب مهندس صنایع برای مهندسی تضمین کیفیت یا QC بیشتر در سازمان‌های صنایع غذایی و تولیدی اتفاق می‌افتد. مجموعه‌هایی که درصدد هستند استانداردهایی مانند ایزو (ISO) را دریافت کنند؛ نیاز بیشتری به استخدام مهندس تضمین کیفیت دارند.

اگر در این موقعیت‌های شغلی پذیرفته شدید؛ وظیفه اصلی شما تهیه مدارک و دستورالعمل‌هایی است که باید در خط تولید و سایر واحدهای سازمان انجام شود. این دستورالعمل‌ها مطابق با استانداردهای روز هستند و باید کاملا به آنها مسلط باشید.

بعد از تهیه این دستورالعمل‌ها و ابلاغ آنها به واحدهای مربوطه، وظیفه دارید درباره انجام صحیح و دقیق آنها پیگیری کنید و موارد عدم انطباق را گزارش دهید و رفع کنید.

مدیریت محصول

با جذب در این گرایش مهندسی صنایع، شما مدیریت محصول را بر عهده خواهید داشت و به بیان دیگر مالک آن محصول خواهید بود.

کارهایی که در این موقعیت شغلی باید انجام دهید؛ درک نیازمندی‌های مشتری، مدیریت تیم، توسعه، کار با روندها و سیستم‌های چابک، ارزیابی محصول تولید شده و بهبود آن و پیاده‌سازی چرخه محصول از ایده تا اجراست.

مسئولیت‌ها و وظایف شغلی مهندس صنایع

همان‌گونه که دیدید؛ مسیرهای شغلی و حوزه‌های کاری مهندسی صنایع بسیار گسترده هستند و با توجه به گرایش تخصصی و حیطه کاری‌تان وظایف مختلفی بر عهده خواهید گرفت. به غیر از مسئولیت‌های مرتبط با هر کدام از زیرشاخه‌ها، معمولا کارفرما هنگام جذب و پذیرش شما، انتظار دارد وظایف زیر را به انجام برسانید:

وظایف و مسئولیت مهندس صنایع

  • کاهش اتلاف انرژی، زمان و هزینه در سازمان
  • اطلاع از تمام فرآیندهای درون سازمانی و تولیدی
  • ایجاد حداکثر بازدهی در تولید و فرآیندهای جاری در مجموعه
  • تدوین و طراحی استانداردها برای فرآیندها و محصولات تولیدی
  • تجزیه و تحلیل هزینه‌ها و صورت‌های مالی با روش‌های کنترل کیفیت و بهبود آنها
  • ایجاد سیستم کنترل برای اطمینان از مطابقت محصول با استانداردهای کیفیت‌سنجی
  • خودکارسازی و اتوماسیون فرآیندهای ساخت
  • ایجاد تعادل و بهینه‌سازی زمان، هزینه، ریسک، ایمنی محیط کار و…
  • تعالی سازمانی
  • یافتن عیوب و رفع آنها
  • نظارت بر مراحل مختلف تولید
  • گزارش‌گیری و تجزیه و تحلیل هزینه‌ها، منابع و فرآیندها
  • صحبت با مشتریان و برنامه‌ریزی برای حل دغدغه‌ها و نارضایتی آنها

مهارت‌های مورد نیاز برای جذب مهندس صنایع

برای اینکه در سازمان‌های برتر پذیرفته شوید؛ باید برخی از مهارت‌هایتان را تقویت کنید. مهارت‌های فنی مورد نظر کارفرما را با مراجعه به سایت جاب ویژن و بررسی آگهی‌های شغلی استخدام مهندس صنایع می‌توانید مشاهده کنید. اما مهارت‌های عمومی که کارفرما را مجاب خواهد کرد تا شما را جذب کند شامل موارد زیر می‌شود:

  • خلاقیت
  • تفکر انتقادی
  • مهارت‌های شنیداری
  • مهارت حل مسئله
  • مهارت‌های گفتاری و تعامل
  • توانایی دید کلی و نگاه از بالا
  • مهارت تحلیل و آنالیز کردن
  • به‌روز بودن
  • مشتری‌مداری

چطور کارمان را به‌عنوان مهندس صنایع شروع کنیم؟

شاید شما هم از آن دست افرادی هستید که هدفتان همکاری با مجموعه٬ای معتبر با حقوق و مزایای بالا و شرایط کاری مناسب است. شاید هم ترجیح می‌دهید کسب و کار خودتان را راه‌اندازی کنید. در هر دو صورت، باید دانش و تجربه کافی داشته باشید که در زیر به آنها پرداخته‌ایم:

تحصیلات موردنیاز برای استخدام مهندس صنایع

برای شروع مسیر شغلی‌تان به عنوان مهندس صنایع، باید از گذراندن دوره لیسانس شروع کنید. تقریبا تمام دانشگاه‌های صنعتی در این رشته دانشجو می‌پذیرند و شما می‌توانید با توجه به رتبه کنکور در یکی از آنها پذیرفته شوید.

البته بسیاری از سازمان‌ها برای جذب مهندس صنایع به مدرک کارشناسی شما توجهی ندارند و می‌توانید بعد از فارغ‌التحصیلی در یکی از رشته‌های مهندسی یا مدیریت، در مقطع ارشد وارد رشته مهندسی صنایع شوید. مخصوصا اگر در یکی از رشته‌های مهندسی (عمران، شیمی، برق و مکانیک) تحصیل کرده٬اید؛ در صورتی که مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی صنایع دریافت کنید شانس بالایی برای جذب به عنوان مدیر تولید خواهید داشت.

این نکته هم قابل ذکر است که شرکت‌های مشاوره یا سازمان‌هایی که در زمینه تحقیق و توسعه روش‌ها و سیستم‌ها فعالیت می‌کنند؛ معمولا ترجیح می‌دهند افرادی را جذب کنند که مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری دارند.

یادگیری کدام نرم‌افزارها در استخدام مهندس صنایع اهمیت دارد؟

احتمالا شما هم شنیده‌اید که دروس تدریس شده در رشته مهندسی صنایع، دریایی از دانش‌های متنوع با عمق کم هستند. بنابراین اگر در جستجوی کار هستید؛ باید مهارت‌های تخصصی خود مخصوصا در حیطه نرم‌افزارهای مهندسی صنایع را افزایش دهید.
شاید بتوان گفت نرم‌افزارهای Office مخصوصا Excell مهم‌ترین برنامه‌هایی هستند که باید به آنها تسلط داشته باشید. اما به غیر از Excell، باید در کار با نرم‌افزارهای تخصصی حوزه مدنظرتان هم مهارت کافی داشته باشید. در جدول زیر، تعدادی از مهم‌ترین نرم‌افزارهای این رشته را جمع‌آوری کرده‌ایم:

نام نرم‌افزار وظیفه اصلی نرم‌افزار
JIRA مدیریت و کنترل پروژه
MSP مدیریت و کنترل پروژه
Primavera مدیریت پروژه و گزارش‌گیری
GAMS برنامه‌نویسی و بهینه‌سازی ریاضی
comfar امکان‌سنجی، طرح‌های توجیه فنی- اقتصادی و تحلیل فرآیندهای مالی
Lindo تحقیق در عملیات
minitab تجزیه و تحلیل داده‌ها

استخدام مهندس صنایع بدون سابقه کار

بیشتر سازمان‌ها به دنبال فردی هستند که در زمینه کاری موردنظر، سابقه اشتغال داشته باشد. اما در ابتدای مسیر چطور باید سابقه کار کسب کرد؟

اگر در سایت جاب ویژن گروه شغلی «مهندسی صنایع/ مدیریت تولید/ مدیریت پروژه/ مدیریت عملیات» را انتخاب کنید؛ می‌توانید با استفاده از فیلتر «سابقه کاری مورد نیاز» فرصت‌های شغلی استخدام مهندس صنایع که کمتر از دو سال سابقه کار نیاز دارند را مشاهده کنید. در این قسمت قادر هستید برای فرصت‌های استخدام مهندس صنایع بدون سابقه کار رزومه بفرستید.

اگر هنوز فارغ‌التحصیل نشده‌اید؛ بهتر است از همین دوران در فکر بالا بردن توانایی‌هایتان و گذراندن دوره کارآموزی در محیطی باشید که سابقه کاری خوبی برای شما محسوب می‌شود. معمولا آگهی‌های استخدام دانشجو مهندسی صنایع بیشتر از فرصت‌های شغلی برای دانشجویان سایر رشته‌هاست و اگر از فرصت‌های پیش‌آمده استفاده کنید؛ شانس شما برای پیدا کردن شغل ایده‌آل بعد از فارغ‌التحصیلی بالاتر خواهد رفت.

ارسال رزومه مناسب برای موقعیت شغلی مهندس صنایع

اولین برخورد کارفرما با شما، هنگام مشاهده رزومه اتفاق می‌افتد؛ بنابراین داشتن رزومه قوی اهمیت بسیار زیادی در انتخاب شما برای همکاری دارد. می‌توانید در سایت جاب ویژن از بخش رزومه ساز استفاده کنید و رزومه شخصی خود را بسازید. علاوه بر این، رعایت نکات زیر در نوشتن رزومه، کارفرما را مجاب می‌کند شما را به عنوان یکی از کاندیداهای جذب در نظر بگیرد:

  • مهارت‌های نرم خود را حتما در رزومه ذکر کنید.
  • در استخدام دانشجو مهندسی صنایع، نوشتن پروژه‌های درسی نقش مهمی دارد.
  • حتما میزان تسلط به نرم‌افزارهای Office را ذکر کنید.
  • نرم‌افزارهای تخصصی که قادر به کار با آنها هستید و گواهینامه‌های دوره‌هایی که شرکت کرده‌اید را در رزومه نام ببرید.
  • زمینه‌های تخصصی و مورد‌علاقه‌تان برای کار را در رزومه مشخص کنید.

ساخت رزومه حرفه ای

مزایا و معایب شغل مهندسین صنایع

برای افرادی که در جستجوی کار هستند؛ اطلاع از این مسئله که شغل مورد نظرشان چه مزایا و معایبی دارد از اهمیت زیادی برخوردار است. در یک نگاه کلی، می‌توان گفت که مزایای شغل مهندسی صنایع بیشتر از معایب آن است. همین مسئله موجب شده تعداد دانشجویان ورودی به رشته مهندسی صنایع در دانشگاه‌ها روز به روز در حال افزایش باشد.

امکان کار پاره وقت

بسیاری از مهندسان صنایع به صورت پاره وقت با مجموعه‌های مختلف همکاری می‌کنند. البته این امکان برای بسیاری از سازمان‌ها مانند کارخانه‌ها فراهم نیست ولی در سازمان‌های کوچک‌تر و خصوصی امکان کار پاره وقت برای مهندسان صنایع وجود دارد.
در سایت جاب ویژن با استفاده از فیلتر «نوع همکاری» می‌توانید تعدادی از این فرصت‌های شغلی برای استخدام مهندس صنایع را مشاهده کنید.

امکان ارتقاء شغلی

بسیاری از مدیران ارشد و میانی در سازمان‌ها، مهندسان صنایعی هستند که چندین سال در آن مجموعه مشغول به کار بوده‌اند. اگر احتمال ارتقاء و پیشرفت شغلی برای شما اهمیت زیادی دارد؛ مهندسی صنایع می‌تواند سکوی پرتاب شما باشد.
از آنجا که به عنوان مهندس صنایع باید با تمام دپارتمان‌های درون سازمان ارتباط برقرار کنید و از روندها و سیستم های جاری در مجموعه باخبر باشید؛ شانس شما برای رسیدن به جایگاه مدیریت بالاتر از سایر رشته‌هاست. البته واضح است که برای رسیدن به این موقعیت شغلی باید چندین سال در مجموعه کار کرده و توانمندی‌های حرفه‌ای خود را ثابت کرده باشید.

کار در سازمان‌های خصوصی

برخلاف رشته‌هایی مانند مهندسی برق و مکانیک، فرصت‌های استخدام مهندس صنایع معمولا متعلق به سازمان‌های خصوصی هستند. از آنجا که موقعیت‌های شغلی به‌وجودآمده برای مهندسی صنایع نسبتا جدید هستند؛ هنوز در بسیاری از سازمان‌های دولتی برای آنها جایی باز نشده است.

البته قطعا در سال‌های آینده و با اطلاع‌رسانی درباره این موقعیت‌های شغلی جدید، فرصت‌های بیشتری برای جذب مهندس صنایع در سازمان‌های دولتی فراهم خواهد شد. اما اگر در حال حاضر در جستجوی کار هستید؛ خوب است بدانید که احتمال جذب شدن شما در سازمان‌های خصوصی بیشتر از یافتن مشاغل دولتی است.

مطالب مرتبط: مشاهده فرصت‌های استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ

سرکشی کردن به واحدهای مختلف

یکی از معایب مشاغل مرتبط با مهندسی صنایع، رفتن به سایر واحدهای درون سازمانی و سرکشی کردن به آنهاست. البته بسته به حیطه تخصصی شما، ساعاتی که باید پشت میز کار خود بنشینید تغییر خواهد کرد. معمولا مهندسان فعال در زمینه‌های مدیریت پروژه و کنترل کیفیت، باید بیشتر زمان کاری خود را صرف سرکشی به سایر واحدها از جمله خط تولید یا خط مونتاژ کنند.

استخدام مهندسین صنایع در بانک

یادگیری کدام نرم‌افزارها در استخدام مهندس صنایع اهمیت دارد

اشتغال در بانک‌های خصوصی و دولتی، مزایای بسیاری به همراه دارد؛ به همین علت عده زیادی تمایل دارند در موسسات مالی و اعتباری مشغول به کار شوند. اگر در رشته مهندسی صنایع مخصوصا در گرایش‌های مالی و سرمایه‌گذاری تحصیل کرده‌اید؛ شانس بالایی برای پذیرش در بانک‌ها خواهید داشت.

معمولا در ستاد بانک‌ها، مهندسان صنایع برای عناوین شغلی کارشناس سرمایه‌گذاری، بازرس داخلی و… جذب می‌شوند. اگر شما هم به اشتغال در بانک علاقه‌مند هستید؛ می‌توانید آگهی‌های استخدام مهندس صنایع در بانک را از سایت جاب ویژن مشاهده نموده و برای آنها رزومه ارسال نمایید.

رسیدن به ضرب‌العجل‌ها

از مهم‌ترین معایب کار در حوزه‌های مرتبط با مهندسی صنایع، وجود ضرب‌العجل‌های زیاد و فشار کاری است که باید تحمل کنید. از آنجا که مهندس صنایع مسئول تدوین استانداردها و مشخص کردن و بررسی فرآیندهاست؛ بسیاری از فعالیت‌های سازمان وابسته به اوست. بنابراین نرسیدن به زمان مشخص شده ممکن است تمام فعالیت‌های سازمان را با مشکل روبرو کند.

از سوی دیگر، برای تکمیل پروژه‌ها و گزارش‌گیری، به همکاری سایر کارمندان احتیاج دارید و ناهماهنگی بین واحدها و تاخیر در ارسال اطلاعات از طرف سایر همکاران، ممکن است روند پیشرفت پروژه را با مشکل مواجه کند.

جمع‌بندی

با توجه به رشد روزافزون علم و گسترش تولید، رقابت بین سازمان‌های مختلف افزایش پیدا کرده است. این رقابت باعث شده تا بهینه‌سازی فرآیندها، زمان، هزینه و… از اهمیت زیادی برخوردار باشد؛ چرا که حتی یک ریال صرفه‌جویی در هزینه‌ها یا یک روز سریع‌تر انجام دادن کارها می‌تواند برگ برنده مجموعه در بازار رقابتی باشد.

همین مسئله باعث شده سازمان‌ها اهمیت استخدام مهندس صنایع را بیشتر از قبل درک کنند و تعداد آگهی‌های درخواست همکاری برای این رشته افزایش پیدا کند. مهندس صنایع وظیفه دارد حداکثر بازدهی را در سازمان ایجاد کرده و فرآیندها، تولید، هزینه و زمان، انرژی و…. را بهینه‌سازی کند.

اکثر فرصت‌های شغلی برای جذب مهندس صنایع در زمینه٬های کنترل کیفیت، مدیریت پروژه، مدیریت تولید، مدیریت عملیات، مدیریت محصول، مارکتینگ و مدیریت منابع انسانی و مالی منتشر می‌شوند که می‌توانید این آگهی‌ها را در سایت جاب ویژن مشاهده کنید.

اگر در جستجوی کار باشید؛ احتمالا می‌دانید که ارسال رزومه مناسب و داشتن سابقه کار اهمیت بسیاری در پیدا کردن شغل ایده‌آلتان دارد. اما تعدادی از سازمان‌ها اقدام به استخدام مهندس صنایع بدون سابقه کار می‌کنند که می‌توانید مسیر شغلی خود را از کار در آنها شروع کنید. با ادامه دادن این روند و پس از کسب تجربه کافی، حتی امکان آن را دارید که به جایگاه مدیر میانی یا ارشد در سازمان برسید.

نویسنده

دسته بندی :
معرفی مشاغل
بدون دیدگاه