معرفی ابزارهای دورکاری و بسترهای تحول دیجیتالی

نوشته شده توسط جاب ویژن
زمان مطالعه: 5دقیقه
معرفی ابزارهای دورکاری و بسترهای تحول دیجیتالی

شیوع ویروس کرونا در این مدت اخیر تنها تهدیدی برای جان انسان‌ها نبود و اقتصاد کل جهان و ایران را تحت تاثیر خود قرار داد. متاسفانه موقعیت بسیاری از کسب‌وکارها بحرانی شده و اگر به دنبال تغییر و تطبیق با تحولات جدید نباشند، آینده خوبی نخواهند داشت و خطراتی مانند مرگ کسب‌وکارها، بیکاری، فقر، تورم و استرس منفی اجتماعی را به همراه خواهند داشت. دورکاری یکی از روش‌های مناسبی است که می‌توان از آن استفاده کرد تا در این شرایط بتوان کسب‌وکارها را مدیریت کرد. در این مقاله قصد داریم ابزارهای دورکاری سودمند را معرفی کنیم تا هر چه بیشتر زمینه این نوع فعالیت ایجاد شود.

آقای سعید امامی، رئیس کمیسیون نرم افزارهای پیشرفته سازمانی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، در مقاله‌ای به این موضوع پرداخته است و فهرستی از تولیدکنندگان محصول و ارائه‌دهندگان خدمات دایرکتوری تجاری در حوزه تحول دیجیتال (فعلا در محدوده ابزارهای دورکاری) را ارائه کرده است تا راهنمایی باشد برای سازمان‌هایی که در پی توسعه فعالیت‌های دورکاری و زیرساخت‌های دیجیتالی هستند.

ابزارهای دورکاری

لازم به ذکر است تعداد محصولات غیربومی مربوط به این حوزه بسیار بیشتر از موارد ذکر شده در این لیست است. همچنین ارزیابی و سنجش کیفی در خصوص محصولات و خدمات معرفی شده انجام نشده است و ضروری است که قبل از انتخاب محصول یا خدمات، ارزیابی کیفی توسط کارشناسان مرتبط صورت گیرد.

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی بخشی از خدمات و محصولات معرفی شده در این مقاله می‌پردازیم. برای مشاهده کامل این مقاله می‌توانید به پورتال سازمان نظام صنفی یارانه‌ای کشور مراجعه کنید.

مطالب مرتبط: آگهی های استخدام دورکاری

ابزارهای مدیریت پروژه و کار تیمی

ردماین – شرکت پویش داده نوین

اپلیکیشن ردماین، نرم‌افزار مدیریت پروژه و گزارش‌های پروژه تحت وب به زبان فارسی است. این نرم افزار شامل یک تقویم و نمودار گانت برای کمک به نمایش تصویری از پروژه‌ها و برنامه‌ریزی فعالیت‌ها است.

Trello

ترلو

ترلو یک برنامه کاربردی وب برای مدیریت کار است که توسط شرکت نرم افزاری فاگ کریک در سال ۲۰۱۱ ساخته شده و در سال ۲۰۱۴ خود به شرکت مستقلی تبدیل شده است.

Gantt Project

Gantt Project یک برنامه دسکتاپ برای کاربران ویندوز، os x و لینوکس است که به صورت رایگان قابل دانلود است. این برنامه با ایده اصلی فراهم آوردن و تخصیص منابع یکسان و قابلیت گانت برای کاربران کسب وکارهای مبتنی بر بودجه، طراحی شده است.

ابزارهای مکالمه تصویری، کنفرانس ویدیویی و جلسات مجازی

Zoom

این نرم‌افزار یک گروه تماس تلفنی ویدئویی با کیفیت شگفت انگیز را برای برگزاری جلسات از راه دور ارائه می‌دهد. استفاده از آن، ارزان و آسان است. در طول جلسات از راه دور و گپ تصویری می‌توان هرگونه تماس را با یک فیلم کامل ضبط کرد.

ایسمینار

ایسمینار اولین پلتفرم تخصصی برگزاری وبینار و رویداد آنلاین است. ایسمینار تمام زیرساخت‌های لازم برای برگزاری یک رویداد آنلاین را اعم از نرم‌افزار و زیرساخت، در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه بر آن؛ مدیریت کاربرها، بسته های تبلیغاتی و اطلاع رسانی بسته های مکمل برگزاری و سیستم فروش فیلم وبینار را هم به شما می‌دهد.

Adobe Connect

Adobe connect یکی از حرفه‌ای ترین برنامه‌های برگزاری کلاس‌ها، سمینارها و کنفرانس آنلاین است. این برنامه برخلاف سایر رقبای خود دارای ویژگی‌های خاصی مانند امکان طراحی و تنظیم اختصاصی و مدیریت نمایش آیتم‌های صفحه کنفرانس است.

ابزارهای ذخیره سازی و اشترا ک گذاری فایل و اسناد

نستد

نستد با شعار «جایگذاری صحیح ارتباطات »، بستری دقیق و منسجم را برای کنترل و مدیریت ارتباطات فردی و گروهی شما فراهم می‌کند. با استفاده از این سرویس از مزایای یک پلتفرم چندلایه‌ی ارتباطی بهره‌مند خواهید شد و می‌توانید بدون نگرانی از بابت دسترسی مخاطبانتان به سرویس نستد با آنها ارتباط برقرار کنید.

Dropbox

دراپ باکس

دراپ باکس یک ارائه کننده خدمات میزبانی پرونده در وب است و امکان همگام سازی پرونده ها روی چند رایانه مختلف یا بین چند کاربر مختلف از طریق اینترنت را فراهم میکند.

Google Drive

گوگل درایو یک سرویس میزبانی فایل است. در این سرویس کاربر میتواند اطلاعات خود را در ابر قرار دهد، آنها را به اشتراک بگذارد و اسناد خود را نیز ویرایش کند.

نرم افزارهای مدیریت دانش سازمانی

رایون

رایون، یک ابزار بهره‌وری است که می‌تواند با بهینه سازی تعاملات افراد، سازماندهی محتوا و ارائه ابزارهای کارآمد برای ذخیره، جستجو و دستیابی به محتوا، موجب کاهش هزینه‌ها، کاهش اتلاف زمان و افزایش بهره وری گردد.

نداک

سیستم جامع نرم‌افزاری شرکت مشاوره مهندسی نداک سیستمی مبتنی بر وب است که با توجه به شرایط خاص سازمان‌های ایرانی و با در نظر گرفتن انواع قابلیتهای سیستمهای مطرح مدیریت دانش در دنیا طراحی شده است.

نرم‌افزار جامع مدیریت دانش (MTAShare) – مشاوران توسعه آینده

نرم‌افزار مدیریت دانش MTAShare یک سیستم اطلاعاتی مبتنی بر وب است و قابلیت کسب، خلق، ارزیابی، ذخیره سازی، تسهیم و بازیابی دانش‌های خلق شده توسط پرسنل سازمان در حین فرآیندهای کاری را به شیوه ای کارآمد، سریع و جذاب فراهم می‌کند.

نرم‌افزارهای برنامه‌ریزی و زمانبندی

Google Calendar

تقویم گوگل نام نرم‌افزاری برای مدیریت زمان آزاد کاربران است که توسط شرکت گوگل عرضه شد.

Teamwork

برای تقویت بهره‌وری تیم خود میتوانید از نرم‌افزار Teamwork استفاده کنید. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد تمام زمان و هزینه های انجام شده را ردیابی و محاسبه کنید.

TeuxDeux

برنامه TeuxDeux یکی از زیباترین و کاربردیترین برنامه های مدیریت کارهای روزانه است که به شما این امکان را می‌دهد تا از نظر بصری بر تمام فعالیت های خود نظارت داشته باشید. شما میتوانید لیست کارهای روزانه خود را ایجاد کرده و آن را با تقویم خود تنظیم نمایید.

ابزارهای ثبت ساعات کاری و تایم شیت

نوین – شرکت دی رایانه نوین

نرم‌افزار دورکاری نوین یک نرم‌افزار فوق العاده جهت دورکاری کارمندان است که به کارمندان این امکان را می‌دهد که از خانه و یا محلی دیگر به سیستم های شرکت متصل شده و کار روزمره خود را انجام دهد.

Time Doctor

تایم داکتر

Time Doctor یک نرم‌افزار ردیابی زمان کارمند است که به شما و تیم شما کمک میکند تا هر روز کارهای بیشتری انجام دهید.

Harvest

این برنامه امکان ثبت ساعات کاری برای کارکنان را فراهم میکند. شما به عنوان کارفرما میتوانید تایم کاری جداگانه‌ای برای هر پروژه تعیین کنید. شما از امکان ثبت و ذخیره ساعت این ابزار می‌توانید برای ایجاد فاکتور برای مشتری و همچنین تهیه انواع گزارش های پرداختی یا غیر پرداختی کارمندان یا ساعات کاری پیمانکاران استفاده کنید.

ابزارهای مدیریت کارهای شخصی

Boomerang

اگر لازم است با ساعت کشورهای مختلف هماهنگ شده، تقویم و ایمیل خود را طبق یک جدول زمانی تنظیم کنید این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند. Boomerang برنامه ای برای یادآوری و ارسال ایمیل در زمان‌های برنامه‌ریزی شده است.

Google task

با برنامه دستگاه همراه GoogleTasks ، کارهای بیشتری انجام دهید. در هر زمان و هر کجا، با فهرست کارها که در همه دستگاه هایتان همگامسازی میشود، کارهایتان را مدیریت، ثبت و ویرایش کنید. یکپارچه سازی با Gmail و تقویم Google به شما کمک می‌کند کارها را سریعتر انجام دهید.

Todoist

تودویست یک ابزار آنلاین مدیریت پروژه برای افزایش بهره‌وری فردی و شغلی است. این ابزار به کاربران امکان را می‌دهد تا از طریق تلفن هوشمند، تبلت یا رایانه به مدیریت تکالیف مختلف خود بپردازند.

ابزارهای دورکاری معرفی شده در این مقاله می‌تواند به کیفیت فعالیت کارمندان در زمان دورکاری و مدیریت زمان بهتر کمک کند. اگر شما تجربه دورکاری داشته‌اید و از دورکاری خسته شده اید، میتوانید مقاله مرتبط با راه‌های مقابله با خستگی دورکاری را مطالعه کنید.

نویسنده

دسته بندی :
زندگی شغلی بهتر
بدون دیدگاه