معرفی خدمات تسهیلات درمانی در اچ آر مارکت

نوشته شده توسط جاب ویژن
زمان مطالعه: 4دقیقه
معرفی خدمات تسهیلات درمانی در اچ آر مارکت

در دنیای امروز که سلامت کارکنان در شرکت‌ها و سازمان‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است، ارائه خدمات تسهیلات درمانی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین زمینه‌های مدیریت منابع انسانی مطرح می‌شود. این خدمات، به کارفرمایان این امکان را می‌دهد تا از سلامت و رفاه کارکنان خود اطمینان حاصل کنند. خدمات پزشک سازمانی و تسهیلات درمانی ارتباط مستقیمی بین سلامت فردی و عملکرد شغلی ایجاد می‌کند.

با توجه به اهمیت موضوع سلامت و ایمنی در محیط کار، ارائه این دسته از خدمات می‌تواند در افزایش بهره‌وری و کاهش غیبت کارکنان نیز تأثیرگذار باشد. به عبارت دیگر، ارائه تسهیلات درمانی به کارفرما کمک می‌کند تا سرمایه انسانی خود را به‌گونه‌ای مناسب‌تر مدیریت کرده و از حضور فعال و سالم کارکنان برای رسیدن به اهداف سازمانی بهره‌مند شود.

اچ آر مارکت؛ مناسب‌ترین خدمات منابع انسانی برای سازمان شما

مزایای استفاده از خدمات پزشک سازمانی و تسهیلات درمانی

مزایای خدمات پزشک سازمانی

استفاده از خدمات پزشک سازمانی و تسهیلات درمانی برای سازمان‌ها، نهادها و شرکت‌های مختلف می‌تواند مزایای متنوعی به همراه داشته باشد. از جمله مهم‌ترین مزایایی که می‌توان برای استفاده از تسهیلات درمانی برای شرکت‌ها در نظر گرفت، شامل موارد زیر می‌شوند:

حفظ و افزایش سلامت کارکنان

ارائه خدمات تسهیلات درمانی به کارکنان یک سازمان کمک می‌کند تا سلامت خود را در محیط کار حفظ کرده و در صورت ایجاد بیماری دغدغه درمان نداشته باشند. همچنین، این اقدام باعث کاهش غیبت‌های کاری ناشی از بیماری‌ها و حوادث شغلی می‌شود.

افزایش بهره‌وری در سازمان

به طور حتم با افزایش مشغله‌های کاری که روزانه برای کارکنان و پرسنل یک سازمان ایجاد می‌شود، توجه کارکنان سازمان به سلامت خود نیز کاهش پیدا می‌کند. با بروز بیماری و مشکلات جسمی، بهره‌وری فرد در سازمان کاهش پیدا کرده و او زمان کمتری را برای کارکردن خواهد داشت؛ نتیجه این موضوع کاهش چشمگیر بهره‌وری در سازمان مربوطه است.

برای رفع این مشکل و در جهت افزایش بهره‌وری سازمان مورد نظر می‌توان با استفاده از خدمات پزشکی سازمانی مانند نگرانی‌های فرد را در خصوص نوبت‌گیری پزشک، پیدا کردن یک پزشک خوب و در نهایت چکاپ دوره‌ای راحت کرده و سلامتی کارمند خود را تضمین کنید.

مطلب مرتبط: آشنایی کامل با اچ آر مارکت

پیشگیری از حوادث و بیماری های مختلف

ارائه خدمات تسهیلات درمانی می‌تواند باعث بهبود شرایط ایمنی در محیط کار و سازمان موردنظر شده و به کاهش حوادث و بیماری‌های شغلی نیز کمک کند.

رضایت هر چه بیشتر کارکنان از سازمان

فرض کنید سازمانی خدمات مختلفی را در حیطه‌ی پزشک سازمانی برای کارمندان و پرسنل خود فراهم می‌کند. پرسنل با دریافت این خدمات دغدغه‌ای دیگر نداشته و به دنبال انجام امور و فعالیت‌های کاری خود هستند. از طرفی با دریافت این خدمات پرسنل احساس رضایت بیشتری از سازمان داشته و در نتیجه اعتبار سازمان مربوطه با ارائه این خدمات افزایش پیدا می‌کند.

منظور از خدمات پزشک سازمانی چیست و شامل چه مواردی می شود؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، خدمات تسهیلات درمانی یا پزشکی سازمانی در اچ آر مارکت به مجموعه‌ای از خدمات گفته می‌شود که به‌صورت مستمر و برای اعضای سازمان یا کارکنان شرکت شما ارائه می‌شود. این خدمات به طور معمول به‌منظور حفظ و ارتقای سلامت تمامی کارکنان بوده و باعث افزایش بهره‌وری در محیط کار می‌شوند. خدمات تسهیلات درمانی ممکن است شامل موارد زیر شود:

  • مشاوره پزشکی و راهنمایی به کارکنان در مورد سلامت و بهبود
  • ارائه برنامه‌های پیشگیری از بیماری‌ها و آموزش‌های بهداشتی
  • برگزاری کمپین‌های سلامت و ورزشی در محیط کار
  • ارائه خدمات پزشکی اورژانس در صورت نیاز
  • ارائه خدمات پرستاری و پزشکی تلفنی
  • انجام تمامی چکاپ‌های دوره‌ای و تشخیصی مانند فشارخون، نمونه‌برداری و…
  • مشاوره و ارائه خدمات روان‌شناسی و توان‌بخشی
  • انجام واکسیناسیون
  • ارائه خدمات بهداشت دندان
  • مشاوره تغذیه
  • ارتباط با بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای ارائه خدمات بهداشت و درمان
  • ارائه برنامه‌های تمرینی و ورزشی برای بهبود فرم و سلامتی

خدمات پزشکی در اچ آر مارکت

در حوزه مدیریت و منابع انسانی، ارائه خدمات و تسهیلات مختلف نقش بسیار مهمی را هم برای سازمان موردنظر و هم برای کارکنان شرکت ایفا می‌کند. یکی از این خدمات، خدمات پزشک سازمانی و تسهیلات درمانی است که امکانات درمانی بسیاری را به پرسنل سازمان و یا شرکت ارائه می‌دهد. این خدمات نقش بسیار مهمی در ایجاد یک محیط کاری سالم و سازنده دارد.

اچ آر مارکت یک پلتفرم تخصصی است که خدمات مختلفی را در زمینه پزشک سازمانی ارائه می‌کند. خدمات پزشکی سازمانی به طور کل شامل برنامه‌هایی برای بهبود سلامت کارکنان و خدمات پزشکی جهت حفظ سلامت هستند که شامل آزمایش‌های تخصصی و تشخیصی می‌شوند.

با افزایش هزینه‌های درمان و خدمات پزشکی از یک سو و بیشتر شدن مشغله‌های کاری کارکنان سازمان‌ها و شرکت‌ها از سوی دیگر، توجه به سلامت فردی پرسنل کمتر می‌شود. سازمان‌ها می‌توانند با ارائه خدمات پزشکی سازمانی، سلامتی کارکنان خود را حفظ کرده و ارتقا دهند.

سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌توانند در اچ آر مارکت خدمات پزشکی مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند. پس از ثبت‌نام کردن پرسنل در سایت مجموعه‌هایی که با اچ آر مارکت همکاری می‌کنند، آن‌ها می‌توانند از امکاناتی همچون پلتفرم آنلاین هومکا و دکتر دکتر استفاده کنند. در ادامه می‌توانید با ارائه دهندگان تسهیلات درمانی در اچ آر مارکت آشنا شوید:

هومکا

شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند برای ارائه خدمات پزشکی خود به‌صورت منظم و یا چکاپ دوره‌ای به سراغ هومکا، یکی از مجموعه‌های همکار اچ آر مارکت، رفته و بستری برای ارائه خدمات به کارکنان و پرسنل فراهم کنند. هومکا خدماتی همچون انجام آزمایش خون رایگان در منزل، تفسیر آنلاین آزمایش، ویزیت پزشک به صورت حضوری، سونوگرافی و تصویربرداری پزشکی و… را برای کارکنان سازمان‌ها در نظر می‌گیرد.

دکتردکتر

دکتردکتر پلتفرمی برای گرفتن نوبت به صورت آنلاین است که شرکت‌ها می‌توانند از طریق اچ آر مارکت خدمات آن را در اختیار پرسنل خود قرار دهند. بیش از 17 هزار پزشک و مرکز درمانی با این مجموعه همکاری می‌کنند و کارکنان سازمان می‌توانند از خدمات مشاره متنی و تلفنی با پزشک و همچنین خدمات آزمایشگاهی در محل برخوردار شوند.

مطلب مرتبط: آشنایی با خدمات غذای سازمانی در اچ آر مارکت

سخن پایانی

با توجه به افزایش دغدغه کارمندان و نبود وقت مناسب در جهت بررسی و چکاپ دوره‌ای از سلامت خود، لازم است تا شرکت‌ها و سازمان‌ها، خدماتی در حوزه خدمات منبع انسانی به‌خصوص تسهیلات درمانی ارائه دهند. با ارائه خدمات پزشک سازمانی و تسهیلات درمانی میزان بهره‌وری کارمندان بیشتر شده و افراد روزهای کمتری را جهت درمان بیماری خود سپری می‌کنند؛ به همین خاطر استفاده از تسهیلات درمانی می‌تواند یک راهکار مناسب برای هر سازمانی باشد که قصد دارد میزان بهره‌وری و رضایت کارمندان خود را افزایش دهد.

نویسنده

دسته بندی :
hrmarket
بدون دیدگاه