راهنمای جامع استخدام برنامه ‌نویس فرانت اند و نیازمندی‌های شغلی آن

نوشته شده توسط ریحانه اهرابی
زمان مطالعه: 11دقیقه
راهنمای جامع استخدام برنامه ‌نویس فرانت اند و نیازمندی‌های شغلی آن

امروزه شغل برنامه‌نویسی از پرطرفدارترین مشاغل در دنیا است. دلیل آن پیشرفت هرروزه‌ی دانش در این حوزه و باز بودن مسیر پیشرفت همیشگی در آن است. همچنین بعد از همه‌گیری کرونا مشاهده کردیم که چگونه اکثر کسب‌وکارها اینترنتی و آنلاین شدند و افراد زیادی حتی بعد از تمام شدن کرونا این عادت را ادامه خواهند داد؛ بنابراین امروزه هر کسب‌وکاری حداقل دارای یک وب‌سایت است و برای ایجاد و توسعه آن نیاز به برنامه‌نویسان در قسمت‌های مختلفی از جمله استخدام برنامه ‌نویس فرانت اند دارد.

استخدام

برنامه‌نویسان فرانت اند بخش مهمی از این توسعه را تشکیل می‌دهند؛ زیرا باید اطمینان حاصل کنند که بازدیدکنندگان وب‌سایت می‌توانند به‌راحتی با صفحه ارتباط برقرار کنند و تجربه مثبت تعامل کاربران را با وب‌سایت افزایش دهند. در این مطلب سایت استخدام جاب ویژن یک راهنمای جامع برای تمام کسانی که قصد استخدام در حوزه برنامه ‌نویسی فرانت اند را دارند تهیه‌کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم که در این راه آسان‌تر قدم بگذارید.

برنامه‌نویسان فرانت اند چه کسانی هستند؟

به بخش قابل‌مشاهده‌ی یک وب‌سایت که کاربران با آن تعامل دارند، فرانت اند گفته می‌شود. وقتی وارد سایتی می‌شوید، همه‌چیزهایی که در سایت مشاهده می‌کنید اعم از رنگ‌ها، فونت‌های مختلف، منوها و تمام طراحی‌های سایت توسط کدهایی که برنامه‌نویسان فرانت اند پیاده کرده‌اند برای شما نشان داده می‌شود. هدف از برنامه‌نویسی فرانت اند این است که وقتی کاربران سایتی را مشاهده می‌کنند، اطلاعات در قالبی که به‌راحتی قابل‌خواندن و مرتبط است برای آن‌ها نمایش داده شود. کاربران در حال حاضر از انواع زیادی از دستگاه‌ها با اندازه و وضوح‌های مختلف استفاده می‌کنند؛ بنابراین برنامه‌نویس لازم است که به این نکات در هنگام طراحی توجه کند. آن‌ها باید اطمینان حاصل کنند که سایت به‌درستی در انواع مرورگرها، سیستم‌عامل‌ها و دستگاه‌های مختلف ظاهر می‌شود.

برنامه‌نویسی فرانت اند به دو بخش طراحی و توسعه رابط کاربری تقسیم می‌شود. در بخش طراحی، برنامه‌نویسان با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف گرافیکی، ظاهر سایت را طراحی و در بخش دوم، با استفاده از کدهای جاوا اسکریپت، HTML و CSS قالب اصلی سایت را پیاده‌سازی می‌کنند. این بخش قابل‌مشاهده برای کاربران را بخش سمت کاربر نیز (Client Side) می‌گویند.

برای مشاهده فرصتهای استخدام برنامه نویسی کلیک کنید.

تحصیلات موردنیاز برای استخدام برنامه ‌نویس فرانت اند

یک برنامه ‌نویس Front End بهتر است حداقل دارای مدرک لیسانس رشته علوم کامپیوتر و دیگر رشته‌های مرتبط با آن باشد؛ ولی این بدین معنا نیست که بدون مدرک، شانس استخدام برنامه ‌نویس فرانت اند را از دست بدهید. می‌توان گفت این شغل بیشتر از آن‌که به تحصیلات دانشگاهی مربوط باشد، به مهارت‌ها و میزان دانش شما در این زمینه مربوط است؛ بنابراین اگر شما هم به توانمندی‌های خود در این حوزه اطمینان دارید، چه با مدرک و چه بدون آن، می‌توانید آگهی‌های استخدام برنامه‌نویس Front End را مشاهده کرده و برای آن‌ها رزومه ارسال کنید.

زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی فرانت اند

زبان های برنامه نویسی فرانت اند

همان‌طور که گفته شد، برنامه‌نویسان فرانت اند از سه زبان اصلی HTML، CSS و جاوا اسکریپت استفاده می‌کنند. در ادامه به توضیح هرکدام از این زبان‌ها پرداخته‌ایم.

HTML

زبان HTML مخفف Hypertext Markup Language است که یک زبان نشانه‌گذاری استاندارد برای ایجاد صفحات یک سایت است. این زبان ساختار کلی یک سایت را توصیف می‌کند و شامل عناصر مختلفی است که به مرورگر می‌گوید که چگونه محتوا را برای کاربر نشان دهد. در حقیقت مرورگر وب، متن شما را که با استفاده از HTML نشانه‌گذاری شده است، می‌خواند و می‌تواند عنوان صفحه‌ها، محل شروع و پایان پاراگراف‌ها و متن کلی را متوجه شود و برای کاربر نشان دهد.

HTML در حقیقت یک زبان برنامه‌نویسی نیست؛ زیرا قاعده‌های کلی‌ای که برای زبان برنامه‌نویسی وجود دارد را شامل نمی‌شود. این زبان یک زبان نشانه‌گذاری است که همان‌طور که از اسم آن پیداست از یک سری نشانه‌ها برای جدا کردن بخش‌های یک متن یا قسمت‌های مختلف سایت استفاده می‌کند.

رزومه ساز

CSS

CSS مخفف Cascading Style Sheets است که برای طراحی ظاهر سایت است. یک برنامه‌نویس فرانت‌ اند ظاهر و طرح کلی وب‌سایت را با استفاده از زبان CSS تغییر می‌دهد. همچنین می‌توان نحوه نمایش سایت در دستگاه‌های مختلف مانند لب تاپ، کامپیوتر و تلفن همراه را با این زبان تعریف کرد. می‌توان این‌طور گفت که اگر زبان HTML اسکلت یک بدن را تشکیل دهد، زبان CSS پوست و ظاهر آن را تشکیل می‌دهد.

CSS یک زبان برنامه‌نویسی مانند C++ یا JavaScript نیست؛ اما یادگیری آن بسیار مهم و کمی پیچیده است و اگر بدون درک صحیح از آن استفاده شود، توسعه وب‌سایت به مشکل خواهد خورد؛ بنابراین یادگیری CSS به اندازه یادگیری زبان برنامه‌نویسی اهمیت دارد و بدون شک از شرایط لازم برای استخدام برنامه ‌نویس فرانت اند است.

جاوا اسکریپت (JavaScript)

جاوا اسکریپت یک زبان برنامه‌نویسی پویا است که برای توسعه وب‌سایت، برنامه‌های کاربردی آن، توسعه بازی و موارد دیگر استفاده می‌شود. از این زبان هم در سمت کاربر (Client Side) و هم در سمت سرور (Server Side) استفاده می‌شود. این زبان به شما این امکان را می‌دهد که ویژگی‌های متحرکی را در صفحات سایت پیاده‌سازی کنید که به‌تنهایی با زبان‌های HTML و CSS قابل انجام نیستند.

بسیاری از مرورگرها از JavaScript به‌عنوان زبان برنامه‌نویسی برای انجام کارهای پویا در سایت استفاده می‌کنند. در حقیقت زبان جاوا اسکریپت با تبدیل یک صفحه ثابت به یک صفحه تعاملی، تجربه کاربری سایت را بهبود می‌بخشد. به‌عنوان‌مثال هر زمان که روی یک منو کلیک می‌کنید تا نمایش داده شود یا تغییر رنگ خودکار عناصر مختلف سایت را مشاهده می‌کنید، پای زبان جاوا اسکریپت در میان است. دانستن این زبان برنامه نویسی از مهم ترین مواردی است که کارفرمایان به هنگام استخدام برنامه ‌نویس فرانت اند، توجه زیادی به آن می کنند.

قالب‌های (Framework) اصلی برنامه‌نویسی فرانت اند

قالب یا همان فریم ورک یک چارچوب کلی برای توسعه یک نرم‌افزار است که شامل کدهای از پیش نوشته‌شده و یکنواخت در پوشه‌ها و فایل‌ها هستند و پیش‌زمینه‌ای برای توسعه فرانت اند را در اختیار برنامه‌نویسان قرار می‌دهند. این در حالی است که طراحی نهایی به عهده خود برنامه‌نویسان فرانت اند است. در اینجا به چند قالب معروف که در برنامه‌نویسی فرانت اند کاربرد دارند اشاره‌کرده‌ایم:

  • Bootstrap: توسط کمپانی توییتر نوشته‌شده است و از فریم ورک های زبان CSS است.
  • React: یکی از فریم ورک‌های معروف جاوا اسکریپت که توسط کمپانی فیس‌بوک و مخصوص طراحی رابط کاربری نوشته‌شده است.
  • Vue.js: از فریم ورک‌های معروف دیگر جاوا اسکریپت که توسط کمپانی گوگل و مخصوص طراحی رابط کاربری و اپلیکیشن‌های تک‌صفحه‌ای نوشته‌شده است.
  • Angular: این فریم ورک جاوا اسکریپت نیز توسط کمپانی گوگل نوشته‌شده است که برای طراحی سایت و ساخت اپلیکیشن از آن استفاده می‌شود.

تفاوت برنامه‌نویسی فرانت اند، بک‌اند و فول استک چیست؟

بک‌اند (Back-end) شامل فعالیت‌های پشت‌صحنه‌ای است که هنگام انجام هرگونه اقدام در وب‌سایت توسط کاربر رخ می‌دهد و برعکس فرانت اند، برای کاربران قابل‌مشاهده نیست و آن‌ها قابلیت دسترسی به کدهای این قسمت را ندارند. در حقیقت فرانت اند سمت کاربر (Client Side) و بک‌اند سمت سرور (Server side) است. برنامه‌نویس فول استک کسی است که هردوی این مهارت‌ها را باهم دارد و می‌تواند به‌طور کامل یک وب‌سایت را توسعه دهد.

تفاوت برنامه‌نویسی فرانت اند با UI

متخصص Front-End باید مهارت‌های برنامه‌نویسی بیشتری نسبت به طراح UI داشته باشد. آن‌ها باید پروتکل HTTP، اصول کار سرورها و مرورگرها و ویژگی‌های نمایش وب در دستگاه‌های مختلف موجود در بازار را درک کنند. یک برنامه‌نویس UI به‌طور مشابه از HTML، CSS و جاوا اسکریپت و سایر فناوری‌های سمت کاربر استفاده می‌کند؛ اما تأکید کمتری بر زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت و تأکید بیشتر بر HTML و CSS دارد. برای یک برنامه‌نویس UI، ابزار اصلی کار Adobe Illustrator یا نرم‌افزارهای مشابه است.

اغلب، برنامه‌نویسان فرانت اند باید در مرحله توسعه محصول، راه‌حل‌هایی برای مشکلات UI/UX پیدا کنند. به همین دلیل داشتن مهارت‌های اولیه UI برای آن‌ها یک مزیت بزرگ است و شانس آن‌ها را برای فرصت شغلی برنامه ‌نویس فرانت اند افزایش می دهد.

انواع فرصت‌های شغلی برنامه‌نویس فرانت اند

انواع موقعیت‌های شغلی برنامه نویس فرانت اند

برنامه‌نویس‌های Front End می‌توانند در حوزه‌های مختلفی فعالیت کنند و استخدام شوند. در اینجا به چند مورد از رایج‌ترین شغل‌های موجود در این حوزه اشاره‌کرده‌ایم. شما می‌توانید آگهی استخدام برنامه ‌نویس فرانت اند را در هر یک از این حوزه‌ها در سایت استخدام آنلاین  جاب ویژن مشاهده کنید و در صورت تمایل، رزومه‌تان را برای آن‌ها ارسال کنید.

برنامه‌نویس فرانت اند

یک برنامه‌نویس فرانت اند همان‌طور که پیش‌ازاین گفته شد باید به زبان‌های HTML، CSS و جاوا اسکریپت تسلط کامل داشته باشد و بتواند آن‎‌ها را به‌راحتی پیاده‌سازی کند.

برنامه‌نویس جاوا اسکریپت

وقتی کلمه برنامه «جاوا اسکریپت» در عنوان شغل گنجانده می‌شود، نشان‌دهنده آن است که برنامه‌نویس باید یک توسعه‌دهنده جاوا اسکریپت حرفه‌ای باشد که دارای مهارت‌های برنامه‌نویسی پیشرفته، توسعه نرم‌افزار و توسعه اپلیکیشن باشد.

برنامه‌نویس HTML و CSS

این شغل مربوط به داشتن مهارت‌های حرفه‌ای در حوزه‌های HTML و CSS است و نیازی به دانستن زبان جاوا اسکریپت نیست.

طراح فرانت اند سایت

هنگامی‌که کلمه طراح در عنوان شغل گنجانده می‌شود، نشان‌دهنده آن است که فرد علاوه بر داشتن مهارت‌های اصلی (HTML و CSS) باید مهارت‌های طراحی حرفه‌ای را نیز داشته باشد.

طراح رابط کاربری UI

در این شغل برنامه‌نویس باید مهارت‌های طراحی وب و طراحی تعامل (Interaction Design) را نیز علاوه بر مهارت‌های برنامه‌نویسی فرانت اند داشته باشد.

کارشناس تست نرم‌افزار

در این شغل توسعه‌دهنده باید دارای تجربه گسترده‌ای در تست و مدیریت نرم‌افزار باشد که شامل تست واحد، عملکرد، کاربر و A/B است.

کارشناس سئو فرانت اند

بعضی از کارفرمایان در هنگام استخدام برنامه ‌نویس فرانت اند از او انتظار دارند که به اصول سئو مسلط باشد. در این صورت این فرد باید قابلیت برنامه‌نویسی فرانت اند با پیش بردن استراتژی‌های حوزه سئو را داشته باشد.

برنامه ‌نویس فرانت اند موبایل و تبلت

در این شغل، برنامه‌نویس باید تجربه و مهارت کافی برای توسعه فرانت‌اندهایی که در گوشی‌های موبایل و تبلت اجرا می‌شوند را داشته باشد.

وضعیت بازار کار برای برنامه‌نویسان فرانت اند

صنعت نرم‌افزار در حال رشد سریعی است و روزبه‌روز پیشرفت‌های زیادی در این حوزه مشاهده می‌شود. همچنین با افزایش تمایل کاربران به دنیای اینترنت، این صنعت در حال نفوذ به بخش‌های زیادی از زندگی ماست. به همین دلیل می‌توان گفت که حوزه برنامه‌نویسی بازار کار خوبی در کشور ما دارد مخصوصاً که در خیلی از بخش‌های این حوزه در ابتدای مسیر قرار داریم و راه پیشرفت زیادی برای آن وجود دارد. همچنین اگر نگاهی به آگهی‌های استخدام برنامه ‌نویس فرانت اند نیز بیندازید، متوجه خواهید شد که بسیاری از شرکت‌ها و کسب‌وکارها دنبال برنامه‌نویسان بامهارت و باتجربه در این حوزه هستند.

درآمد برنامه ‌نویس فرانت اند

درآمد برنامه نویس فرانت اند

حقوق برنامه ‌نویس فرانت اند با توجه به حوزه‌ای که فعالیت می‌کند متغیر است. در قسمت‌های قبل به حوزه‌های شغلی‌‌ای که در انواع آگهی استخدام برنامه ‌نویس فرانت اند دیده می‌شود اشاره کردیم. در اینجا با توجه به گزارش حقوق و دستمزد سال 1401 که در سایت جاب ویژن منتشرشده است، میانگین درآمد افراد شاغل در حوزه برنامه‌نویسی فرانت اند را در شهرهای مختلف ایران مشاهده می‌کنید.

  • شهر تهران:
عنوان شغلی  تعداد شرکت‌کنندگان نظرسنجی سطح جونیور (Junior)  سطح متوسط (Mid-level) سطح ارشد (Senior)
برنامه‌نویس فرانت اند (HTML، CSS و جاوا)  171 نفر  6 میلیون تومان  7/5 میلیون تومان  10 میلیون تومان
برنامه‌نویس فرانت اند React 313 نفر 6/9 میلیون تومان 12 میلیون تومان 18/1 میلیون تومان
برنامه‌نویس فرانت اند Angular 79 نفر 12 میلیون تومان (به دلیل کم بودن داده‌های آماری در سطوح ارشدیت مختلف برای این موقعیت شغلی، حقوق این شغل به‌صورت کلی بیان‌شده است)
برنامه‌نویس فرانت اند Vue.JS 81 نفر 10/4 میلیون تومان(به دلیل کم بودن داده‌های آماری در سطوح ارشدیت مختلف برای این موقعیت شغلی، حقوق این شغل به‌صورت کلی بیان‌شده است)

 

  • شهرهای بزرگ (کرج، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، اهواز):
    به دلیل کم بودن داده‌های آماری در سطوح ارشدیت مختلف، حقوق این شغل به‌صورت کلی برای همه سطوح بیان‌شده است.
عنوان شغلی  تعداد شرکت‌کنندگان نظرسنجی سطح جونیور (Junior)  سطح متوسط (Mid-level) سطح ارشد (Senior)
برنامه‌نویس فرانت اند (HTML، CSS و جاوا) 171 نفر 5/4 میلیون تومان (به دلیل کم بودن داده‌های آماری در سطوح ارشدیت مختلف، حقوق این شغل به‌صورت کلی بیان شده است)
برنامه‌نویس فرانت اند (React) 313 نفر 6/6 میلیون تومان 9/2 میلیون تومان

 

  • برای شهرهای کوچک نیز متوسط حقوق برای عنوان شغلی برنامه‌نویس فرانت اند (HTML، CSS و جاوا) در حدود 6 میلیون تومان و متوسط حقوق برای یک برنامه‌نویس فرانت اند React در حدود 7/5 میلیون تومان است.

وظایف و مسئولیت‌های شغلی برنامه‌نویس فرانت اند

در همه شرکت‌ها مسئولیت هایی که برای برنامه‌نویسان فرانت اند تعریف می‌شود متفاوت است؛ اما به‌طورکلی وظایفی که به هنگام استخدام برنامه ‌نویس فرانت اند از شما به‌عنوان یک برنامه‌نویس انتظار می‌رود، مواردی است که در ادامه ذکر کرده‌ایم.

  • بهینه‌سازی تجربه کاربر (UX)
  • استفاده از HTML، CSS و جاوا اسکریپت برای تعاملی کردن وب‌سایت
  • توسعه و نگهداری رابط کاربری (UI)
  • پیاده‌سازی طراحی در وب‌سایت‌های تلفن همراه
  • ایجاد ابزارهایی که تعامل در سایت را بدون توجه به مرورگر بهبود می‌بخشد.
  • مدیریت گردش کار (Workflow) نرم‌افزار
  • به‌کارگیری بهترین استراتژی‌های SEO
  • رفع اشکالات و تست نرم‌افزار

مهارت‌های فنی موردنیاز برای یک برنامه ‌نویس فرانت اند

مهارت های فنی موردنیاز استخدام برنامه نویس فرانت اند

اگر قصد دارید برای موقعیت شغلی برنامه ‌نویس فرانت اند اقدام کنید باید قبل از بررسی آگهی های استخدام برنامه ‌نویس فرانت اند، مهارت‌های فنی‌ای که کارفرمایان از شما انتظار دارند را در خود تقویت کنید. در اینجا به چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها اشاره‌کرده‌ایم.

1- دانستن زبان‌های برنامه‌نویسی HTML، CSS و جاوا اسکریپت

همان‌طور که تا قبل از این نیز بارها گفته شد، زبان‌های برنامه‌نویسی فرانت اند HTML، CSS و جاوا اسکریپت هستند؛ بنابراین بدیهی است که داشتن دانش و تسلط کافی در این زبان‌ها برای هر برنامه نویس فرانت اند جزو ملزومات است.

2- پیش پردازنده‌های CSS (Sass/LESS)

یک توسعه‌دهنده فرانت اند حرفه‌ای باید به CSS3 مسلط باشد، بااین‌حال، چیزی که کار برنامه‌نویسان را آسان‌تر می‌کند و کل فرایند را سرعت می‌بخشد، شناخت پیش پردازنده‌ها است. Sass و LESS از رایج‌ترین پیش‌پردازنده ها هستند که معمولاً مورداستفاده قرار می‌گیرند و اغلب آن‌ها را در لیست مشاغل پیدا می‌کنید. وظیفه آن‌ها پردازش CSS نوشته‌شده توسط شما، قبل از انتشار در وب‌سایت و تبدیل آن به کد دوستدار مرورگرهای مختلف است.

3- فریم ورک‌های جاوا اسکریپت (Angular، Ember، React)

همیشه در پروژه‌ای که در حال کار کردن روی آن هستید چارچوبی وجود دارد که باید با آن آشنا باشید. دانستن خود زبان‌های برنامه‌نویسی به‌تنهایی کافی نیست؛ بلکه دانستن نحوه کار با فریم ورک های مختلف نیز یک مهارت لازم است و بدون آن نمی‌توانید کار زیادی انجام دهید، به‌خصوص اگر می‌خواهید روی پروژه‌ای حرفه‌ای برای مشتری کار کنید. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی گفته شد، محبوب‌ترین این فریم ورک‌ها Angular، React و Vue.js هستند که آشنایی با هر یک از آن‌ها مزیت بزرگی است.

4- فریم ورک‌های CSS (Foundation، Bootstrap) و طراحی تعاملی

مانند فریم ورک های جاوا اسکریپت بهتر است که به‌عنوان یک برنامه ‌نویس فرانت اند فریم ورک های CSS را برای بهینه‌سازی کار خود بدانید؛ زیرا می‌توانید پروژه را در زمان کمتری انجام دهید؛ بنابراین با استفاده از آن‌ها در زمان خود صرفه‌جویی خواهید کرد.

5- ابزارهای توسعه‌دهنده و کنترل نسخه (Version Control)

اهمیت استفاده از ابزارهای توسعه‌دهنده ازاین‌جهت است که بدون تغییری در کد اصلی، می‌توانید تأثیر تغییرات مختلف کد را بر روی وب‌سایت یا اپلیکیشن بررسی کنید. همچنین به پیدا کردن اشکالات موجود در کد نیز کمک می‌کند.

مهارت دیگری که ربطی به کد نویسی نیز ندارد، دانستن نحوه کار با کنترل نسخه مانند Github است.

یک برنامه ‌نویس فرانت اند چه ویژگی‌های فردی‌ای دارد؟

بدون‌شک در هر شغلی افراد علاوه بر داشتن مهارت‌های مربوط به آن شغل، ویژگی‌های فردی‌ای را نیز باید در خود تقویت کنند تا شانس خود را برای استخدام بالاتر ببرند. در اینجا چند مورد از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که کارفرمایان در هنگام استخدام برنامه ‌نویس فرانت اند به آن توجه دارند را شرح داده‌ایم.

1- خلاقیت

ازآنجایی‌که توسعه‌دهندگان فرانت اند مسئول ظاهر وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها هستند، باید خلاق بوده و راه‌حل‌های جدیدی را برای رایج‌ترین مشکلات رابط کاربری ارائه دهند. به‌طور طبیعی، اگر توسعه‌دهندگان فرانت اند دارای ذهن باز و تمایل زیادی برای یادگیری چیزهای جدید باشند، به موفقیت شغلی آن‌ها کمک زیادی می‌کند؛ مانند سایر زمینه‌های توسعه نرم‌افزار، فناوری‌های توسعه فرانت اند دائماً در حال تغییر است. به همین دلیل است که برنامه‌نویسان Front end باید از چگونگی تکامل این حوزه آگاه باشند و بتوانند با خلاقیت، راه‌‌های جدیدی را برای پیشرفت خود به وجود آورند.

2- مهارت‌های ارتباطی

برنامه‌نویسان فرانت اند باید توانایی‌های ارتباطاتی خوبی داشته باشند؛ زیرا آن‌ها در فرآیند توسعه نرم‌افزار همراه با طراحان UI/UX و برنامه‌نویسان بک‌اند کار می‌کنند. آن‌ها باید بتوانند آنچه را که در ذهن دارند به‌وضوح بیان کرده و ارتباط مؤثری با دیگر اعضای گروه برقرار کنند تا پروژه به شکل آسان‌تری پیش رود.

3- کار گروهی

این مهارت نیز مشابه مهارت قبلی یکی از ملزومات برای یک برنامه ‌نویس فرانت اند است. کار گروهی بخشی از زندگی روزمره برنامه‌نویسان است؛ حتی اگر درنهایت به یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار مستقل تبدیل شوند باید به‌خوبی با مشتری ارتباط برقرار کرده و با کل افراد پروژه کار کنند.
بسیار ضروری است که برنامه‌نویسان فرانت اند بدانند چگونه از افراد دیگر پشتیبانی کنند، در مواقع نیاز مشاوره بخواهند و محصول نهایی را سریع تحویل دهند.

4- توانایی حل مشکل

نحوه برخورد با مشکلات پروژه، جدال روزمره‌ای برای یک برنامه ‌نویس فرانت اند است. به‌عنوان‌مثال اگر مشکلی در وب‌سایت وجود داشته باشد، همیشه وظیفه فرانت اند است که آن را اصلاح کند؛ بنابراین داشتن توانایی حل مشکل و پیدا کردن سریع راه‌حل‌های کاربردی از ویژگی‌هایی است که یک برنامه‌نویس به آن نیاز دارد.

کارآموزی فرانت اند

کارآموزی برنامه نویسی فرانت اند

در شغل برنامه نویس فرانت اند گاهی افرادی وجود دارند که سابقه کاری یا دانش کافی را در این حوزه ندارند؛ ولی علاقه به شغل و انگیزه یادگیری در آن‌ها بالاست که باعث می‌شود بسیاری از کارفرمایان برای استخدام برنامه ‌نویس فرانت اند به صورت کارآموز آن‌ها را در نظر بگیرند. اگر شما هم علاقه به شغل برنامه‌نویسی فرانت اند دارید ولی تحصیلات کافی یا سابقه کاری ندارید می‌توانید با رعایت چند نکته مسیر شغلی خودتان را به‌راحتی در این حوزه مشخص کنید.

در قدم اول بهتر است کمی مطالعه داشته باشید و تا حد ممکن با زبان‌های برنامه‌نویسی فرانت اند آشنا شوید. قطعاً در هر کارآموزی‌ای به شما تمام نکات مهم را یاد می‌دهند؛ اما مطالعه شخصی خودتان قطعاً کمک بزرگی در استخدام شما خواهد کرد. در قدم‌های بعدی رزومه مناسبی ایجاد کنید و آن را برای آگهی‌های استخدام کارآموز برنامه ‌نویسی فرانت اند ارسال کنید. نگران نباشید اگر رزومه شما خالی از تجربه است. شما می‌توانید دوره‌های آموزشی‌ای که گذرانده‌اید، توانایی‌های فردی‌ای که در خود می‌بینید و تجربه‌های شخصی مرتبطتان را در رزومه بیاورید. برای ساختن رزومه‌تان از رزومه ساز آنلاین نیز می‌توانید کمک بگیرید.

جمع‌بندی

یک برنامه‌نویس فرانت اند وظیفه ایجاد قسمت‌هایی از وب‌سایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها را دارد که کاربر با آن در تعامل است. دانستن زبان‌های برنامه‌نویسی HTML، CSS و جاوا اسکریپت همراه با دانش فنی کافی در موارد دیگر از ملزومات این شغل است. بازار کار در حوزه برنامه‌نویسی در کشور ما در حال رشد است و هرروزه شرکت‌های بیشتری به دنبال استخدام برنامه ‌نویس فرانت اند هستند. همچنین با افزایش تقاضا برای این حوزه شغلی، درآمد آن برای نیروهای باتجربه و حرفه‌ای بسیار درآمد خوبی است. قابل‌ذکر است که همیشه برای ورود به این شغل با هر تحصیلاتی راه برای شما باز است و با شروع کارآموزی در شرکت‌های مختلف و کسب تجربه و مهارت کافی در این حوزه می‌توانید آینده شغلی بسیار خوبی داشته باشید. در جاب ویژن صدها موقعیت استخدام جدید مربوط به این گروه شغلی وجود دارد که می‌توانید برای آن‌ها رزومه ارسال کنید.

منبع: merixstudio.com

نویسنده

  • ریحانه اهرابی

    من ریحانه، فارغ التحصیل رشته مهندسی شیمی از دانشگاه شریف هستم و از همان زمان عاشق نویسندگی و فعالیت در نشریه‌های مختلف دانشگاه بودم. به همین دلیل بعد از فارغ التحصیلی، علایقم را دنبال کردم و در حوزه تولید محتوا مشغول به کار شدم. بعد از یک سال فعالیت در این حوزه توانستم با اصول سئو آشنا شده و مسیر خود را به فعالیت در حوزه سئو تغییر بدهم. هم اکنون به عنوان کارشناس سئو فعالیت می‌کنم و عاشق حوزه شغلیم هستم.

دسته بندی :
معرفی مشاغل
بدون دیدگاه