جزئیات پیش رویدادهای نمایشگاه کار اصفهان

نوشته شده توسط نیلوفر مژدهی
زمان مطالعه: 6دقیقه
جزئیات پیش رویدادهای نمایشگاه کار اصفهان

قبل از برگزاری نمایشگاه کار اصفهان، چند پیش رویداد با موضوع‌های مختلف و سخنرانی مدیران و متخصصان برندهای مطرح کشور برگزار شد. این پیش رویدادها دو گروه مخاطب داشتند؛ تعدادی از آن‌ها برای مدیران و متخصصان منابع انسانی شرکت‌ها برگزار شدند و تعدادی دیگر برای دانشجویان دانشگاه‌های مختلف اصفهان.

هدف اصلی از برگزاری پیش رویداد نمایشگاه کار اصفهان، آشنا کردن دانشجویان با روش‌های توسعه حرفه‌ای و حضور موفق در نمایشگاه کار و همچنین آگاه کردن مدیران عامل نسبت به اهمیت برند کارفرمایی بود. در ادامه جزئیات ۵ مورد از این پیش رویدادها را بررسی می‌کنیم. علاوه بر این موارد، دو پیش رویداد دیگر نیز در دانشگاه‌های شهرضا و راغب اصفهانی برای دانشجویان برگزار شدند. در این پیش رویدادها همانند سایر پیش رویدادهای آشنایی دانشجویان با الزامات ورود به بازار کار، به مسائلی همچون مسیرهای شغلی مختلف، نحوه ورود به بازار کار و اهمیت شرکت در نمایشگاه کار اشاره شد.

گردهمایی مدیران عامل و متخصصان منابع انسانی؛ تاکید بر برند کارفرمایی

گردهمایی مدیران عامل و متخصصان منابع انسانی

گردهمایی مدیران عامل و متخصصان منابع انسانی شرکت‌ها و کارخانجات اصفهان با موضوع برند کارفرمایی یا HR Branding، یک پیش رویداد نمایشگاه کار اصفهان در سال 1402 بود. این گردهمایی 3 ساعته در تاریخ 10 مهر ماه 1402 در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

در جریان این پیش رویداد، ۴ سخنران حضور پیدا کرده و به تحلیل اهمیت برند کارفرمایی پرداختند. با بررسی ارتباط بین برند کارفرمایی و جذب استعدادهای متمایز، آن‌ها راهکارهایی را برای افزایش جذابیت سازمان‌ها در نظر کارجویان و کارمندان، با شرکت‌کنندگان در میان گذاشتند.

فرهنگ و سرمایه انسانی کلید تحول دیجیتال در کسب و کارها

دکتر رسول سرائیان، مدیر عامل شرکت توسعه فناوری سیماپ آترون و مشاور و مدرس تحول دیجیتال است. او تحول دیجیتال را تنها راه بقای کسب و کارها در بازار کار معرفی کرد. به گفته‌ی او، دو عنصر اساسی تحول دیجیتال، تکنولوژی و نیروی انسانی و فرهنگ سازمانی هستند. کسب و کارهایی که خود را با تغییرات دیجیتال سازگار نکنند، محکوم به شکست هستند.

بسیاری از شرکت‌ها در مسیر تحول دیجیتال عملکرد موفقی ندارند و یکی از مهم‌ترین دلایل این موضوع، مقاومت کارکنان در برابر تغییر است. علیرغم اهمیت تکنولوژی در تحول دیجیتال، مهم‌ترین چالش‌هایی که در این عرصه به وجود می‌آیند، به منابع انسانی مرتبط هستند.

برای تأمین نیروی انسانی، سازمان‌ها می‌توانند از سه روش اقدام کنند؛ سرمایه‌گذاری روی نیروهای داخلی، جذب نیروهای جدید از بازار کار و همکاری با افراد و استارتاپ‌ها. برای هدایت یک شرکت به سوی تحول دیجیتال نیز، مدیر عامل مهم‌ترین نقش را ایفا می‌کند. در سازمانی با فرهنگ دیجیتال ویژگی‌هایی همچون نوآوری، فرهنگ مشارکتی، مشتری محور و داده محور بودن مشاهده می‌شوند.

مدیریت تجربه کارکنان و تصویر برند برای کارجویان

در پیش رویداد نمایشگاه کار اصفهان 1402، آقای محمد صادق اشرفی، مدیر برند کارفرمایی گروه اسنپ، در رابطه با مدیریت تجربه کارکنان و تصویر برند سخنرانی کرد. او برخی از مشکلات روز حوزه‌ی منابع انسانی از جمله از دست دادن نیروی کار خوب، ناشناس بودن در بازار و جستجوی طولانی برای جذب نیروی مناسب را مورد بررسی قرار داد و برند کارفرمایی را به عنوان راه‌حل اصلی این مشکلات معرفی کرد. او همچنین توضیحاتی در رابطه با تعریف صحیح برند کارفرمایی ارائه داد و به نتایج موفقیت‌آمیز توجه سازمان‌ها به این مسئله، اشاره کرد.

لینک مرتبط: سایت نمایشگاه کار مخصوص کارجویان

خلق ارزش پیشنهادی کارفرما (EVP) به منظور جذب استعدادها

دکتر مسعود یحیی آبادی مدیر و مشاور منابع انسانی و مدرس دانشگاه است. او در پیش رویداد نمایشگاه کار اصفهان در اتاق بازرگانی به سخنرانی پرداخت. یحیی آبادی در ابتدا به توضیح مفهوم EVP پرداخت و سپس به این نکته مهم اشاره کرد که در بازار کار امروز، شیوه جذب نیرو تغییر پیدا کرده است.

کارجویان بین شرکت‌های مختلف حق انتخاب دارند و بسیاری از آن‌ها حاضر نیستند در شرکتی با شهرت بد همکاری کنند. بدین ترتیب، شهرت مثبت و متمایز بودن نسبت به سایر کسب و کارها می‌تواند نقش مهمی در جذب نیروهای متخصص داشته باشد.

اجزای اصلی EVP، نظام جبران خدمات، توسعه و پرورش شغلی و فرهنگ سازمانی هستند. بدین معنا که صاحبان کسب و کار باید همواره در پی جبران منصفانه آورده نیروی کار در سازمان باشند؛ فرصت‌های یادگیری، مشاوره‌ای و ارزیابی حرفه‌ای حین خدمت را به آن‌ها ارائه دهند و همچنین فضایی برای برقراری روابط مثبت بین همکاران، مدیران و رهبران سازمان ایجاد کنند.

در انتها، یحیی آبادی اشاره کرد که اقدامات سازمان‌ها در راستای خلق ارزش، با یکدیگر متفاوت هستند و این اقدامات باید بر اساس نیازهای کارمندان انتخاب شوند.

کوچینگ ابزاری قدرتمند برای توسعه منابع انسانی

آقای صادق امامی، عضو موسسه مربی‌گری کسب و کار دانشگاه تهران، یکی دیگر از سخنرانان پیش رویداد نمایشگاه کار اصفهان بود. او صحبت‌های خود را با این نکته‌ی مهم آغاز کرد که درآمد بیشتر، تنها انگیزه افراد برای تغییر شغل نیست. یکی از مسائلی که در نگهداشت کارکنان تأثیر دارد، ایجاد احساس تعلق و ارزشمندی متقابل بین آن‌ها و سازمان است. این تعلق را نیز با کمک ابزارهای توسعه فرهنگ کوچینگ (مربی‌گری) سازمانی می‌توان ایجاد کرد.

امامی ضمن اشاره به شایستگی‌های کوچینگ، روش‌های توسعه فرهنگ مربی‌گری سازمانی را معرفی کرد و اهمیت نگاه حرفه‌ای، نگاه فرهنگی، نگاه مبتنی بر نقش و نگاه فرآیندی را در این زمینه مورد بررسی قرار داد.

آشنایی دانشجویان با الزامات ورود به بازار کار؛ خلاقیت در تقاطع علوم پزشکی و علوم انسانی

حضور دانشجویان در نمایشگاه‌های کار، یکی از عوامل مشخص‌کننده موفقیت یا شکست اینگونه رویدادها است. به همین منظور، یکی از پیش رویدادهای مرتبط با نمایشگاه کار اصفهان، در تاریخ 19 مهر 1402 در دانشگاه علوم پزشکی این شهر برای دانشجویان برگزار شد.

در این پیش رویداد، علی مقتدری، مدیر عامل مشاوران ایده‌پرداز هفت سبک، فیزیوتراپیست و فعال فرهنگی، درباره مسیر شغلی خود برای دانشجویان صحبت کرد. علاوه بر این، دانشجویان در پیش رویداد نمایشگاه کار اصفهان 19 مهر، با نحوه حضور موفق در نمایشگاه کار آشنا شدند.

آشنایی دانشجویان با الزامات ورود به بازار کار؛ از مهندسی مکانیک تا دنیای مارکتینگ

آشنایی دانشجویان با بازار کار

یکی دیگر از پیش رویدادهای دانشجویی مربوط به نمایشگاه کار، در 2 آبان 1402 در دانشگاه اصفهان برگزار شد. در این رویداد، سهیل توکلی، مدیر مارکتینگ شرکت جاب ویژن، مسیر شغلی خود از مهندسی مکانیک تا ورود به حوزه مارکتینگ را برای دانشجویان توضیح داد. او همچنین درباره مراحل پیشرفت پلتفرم کاریابی جاب ویژن و چالش‌های پیش روی آن سخن گفت.

در این رویداد، با کمک داده‌های به دست آمده از آگهی‌های ثبت شده، آمار ارسال رزومه و استقبال کارجویان از موقعیت‌های شغلی مختلف در جاب ویژن، اطلاعات مهمی درباره وضعیت بازار کار به دانشجویان ارائه شد و نکاتی برای یادگیری مهارت‌های کلیدی برای ورود به بازار کار در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

آشنایی دانشجویان با الزامات ورود به بازار کار؛ پیش رویداد دانشگاه صنعتی اصفهان

در 27 آبان 1402، این پیش رویداد نمایشگاه کار اصفهان در دانشگاه صنعتی با حضور متین شیرازی نژاد و سهیل توکلی برگزار شد. سهیل توکلی همانند پیش رویداد دانشگاه اصفهان، درباره مسیر شغلی خود به عنوان مدیر مارکتینگ جاب ویژن توضیح داد. او سپس توضیحاتی درباره جاب ویژن ارائه داد و آمار و اطلاعاتی در رابطه با وضعیت بازار کار کشور با دانشجویان به اشتراک گذاشت.

متین شیرازی نژاد، رئیس توسعه و توانمندسازی استعداد در گروه توسعه و سرمایه‌گذاری انتخاب، دومین سخنران این پیش رویداد بود. موضوع اصلی سخنرانی او، کشف و توسعه فردی بود. شیرازی نژاد در این پیش رویداد تلاش کرد با ارائه یک مدل منسجم، به دانشجویان در راستای کشف استعدادها و ورود بهتر به بازار کار کمک کند.

علاوه بر این، او در سخنان خود روی نقش یک کوچ یا مربی در ارتقاء فردی و حرفه‌ای کارجویان و همچنین ضرورت داشتن مهارت‌های نرم برای موفقیت در موقعیت‌های شغلی مختلف، تأکید کرد.

 گردهمایی انتقال تجربه مدیران عامل و منابع انسانی

پیش رویدادهای نمایشگاه کار اصفهان

در 16 آذر 1402، در اتاق بازرگانی یک پیش رویداد نمایشگاه کار اصفهان حول محور چهار موضوع اصلی نسل Z، برند کارفرمایی، استخدام داده محور و منابع انسانی و سودآوری شرکت برای مدیران برگزار شد.

علاوه بر سخنرانی‌ها، یک پنل اختصاصی نیز با موضوع «تأثیر برند کارفرمایی روی جذب و نگهداشت موفق نسل Z‌» برگزار شد که مژگان گلشن، مدیرعامل راهکارهای منابع انسانی کندو؛ مهدی شاملو، معاونت منابع انسانی و پشتیبانی نیلپر و هادی محمدآبادی، مدیر عامل جاب ویژن در آن حضور داشتند.

لینک مرتبط: سایت نمایشگاه کار برای کارفرمایان

استخدام داده محور

سید حمید یوسفی نژاد، مدیر ارشد منابع انسانی شرکت کوبل دارو، یکی از سخنرانان این پیش رویداد بود. موضوع اصلی سخنرانی او، استخدام داده محور بود و در طول صحبت‌های خود به بررسی اهمیت استخدام، داده‌ها، تأثیر کمیابی، تأثیر محیط و… پرداخت.

یوسفی نژاد در انتهای سخنان خود به این نکته مهم اشاره کرد که سازمان‌ها باید وجه تمایز بین نیازها و خواسته‌های خود را تشخیص داده و نیازهایشان را بشناسند. آن‌ها باید به خوبی با شرایطی که در آن قرار گرفته‌اند آشنا باشند و بدانند که فقط تغییر، همیشه ثابت است.

چگونه برندسازی کارفرمایی می‌تواند روی رشد و سودآوری شرکت تأثیر بگذارد؟

سید حسین ابراهیم زاده، مدیر کارخانه شرکت فرآورده‌های گوشتی رباط کریم، یکی دیگر از سخنرانان پیش رویداد نمایشگاه کار اصفهان 1402 بود. ابراهیم زاده سخنان خود را با تعریف برندسازی کارفرمایی آغاز کرد. در واقع منظور از برندسازی کارفرمایی، مجموعه تمام اقداماتی است که یک سازمان برای جذب و نگهداری استعدادهای مورد نیاز خود انجام می‌دهد. این اقدامات ممکن است شامل تبلیغات، بازاریابی استراتژیک و… باشند.

از سوی دیگر، برند کارفرمایی به معنای تصویر و شهرتی است که ممکن است یک شرکت یا سازمان در بازار کار و بین کارکنان و کارجویان داشته باشد. برند کارفرمایی دو بعد بیرونی و درونی دارد که به نظرات کارجویان و کارکنان و موفقیت یک سازمان در جذب و نگهداشت نیرو اشاره دارند. او در ادامه صحبت‌های خود، مراحل ساخت یک برند کارفرمایی قوی یعنی تعریف استراتژی، شناخت دقیق مخاطبان هدف، ایجاد یک تجربه مثبت و ایجاد یک فرهنگ سازمانی را مورد بررسی قرار داد.

سازمان‌ها برای آگاهی از وضع برند کارفرمایی خود، می‌توانند از معیارهای مختلفی استفاده کنند. نرخ بالای پذیرش پیشنهادهای شغلی به کارجویان و علاقه‌مندی کارجویان شایسته به موقعیت‌های شغلی موجود در یک سازمان برخی از عواملی هستند که کیفیت برند کارفرمایی را نشان می‌دهند.

نویسنده

  • نیلوفر مژدهی

    نیلوفر هستم، دانش‌آموخته رشته مترجمی زبان انگلیسی. بخاطر عشقی که به کلمات داشتم، این رشته را انتخاب کردم و از همان دوران دانشجویی در کنار کارهای ترجمه، تولید محتوا را هم شروع کردم. این روزها به عنوان کارشناس تولید محتوا فعالیت می‌کنم و درباره مشاغل مختلف، بازار کار و موضوعات مشابه می‌نویسم. از اینکه می‌توانم زمان زیادی از روزم را به خواندن و نوشتن و غرق شدن در دنیای کلمات اختصاص بدهم، بی‌اندازه خوشحالم.

دسته بندی :
اخبار استخدامی
بدون دیدگاه