معرفی خدمات بیمه تکمیلی سازمانی در اچ آر مارکت

نوشته شده توسط جاب ویژن
زمان مطالعه: 4دقیقه
معرفی خدمات بیمه تکمیلی سازمانی در اچ آر مارکت

یکی از انواع خدمات ارائه شده در مجموعه اچ آر مارکت، خدمات بیمه تکمیلی سازمانی است که اقدامی هوشمندانه از طرف سازمان برای تمامی کارکنان به حساب می‌آید. با کمک بخش بیمه تکمیلی سازمانی اچ آر مارکت می‌توانید بهترین بیمه تکمیلی متناسب با نیازهای کارکنان خود را تهیه کنید.

بیمه تکمیلی سازمانی اچ آر مارکت شامل چه خدماتی است؟

بیمه تکمیلی سازمانی اچ آر مارکت

در ابتدای امر باید بدانید که بخش بیمه سازمانی اچ آر مارکت شامل چه خدماتی است و چگونه می‌تواند به مجموعه شما کمک کنند. بخش بیمه سازمانی در اچ آر مارکت می‌تواند در زمینه‌های بیمه شخص ثالث، موتور، بدنه، آتش‌سوزی، زلزله، بیمه تکمیلی درمانی، مسافرتی، مسئولیت پزشکان، آسانسور، ورزشی و موبایل به شما ارائه خدمت کند. شما می‌توانید هر یک از این بیمه‌ها را متناسب با نیاز خود خریداری کرده و از خدمات ارائه شده در هر یک از آن‌ها بهره‌مند شوید.

پس از آنکه هر یک از بیمه‌های موجود را تهیه کردید، می‌توانید از امکانات بیشتری بهره‌مند شوید. یادآوری بیمه‌نامه، استعلام بیمه شخص ثالث، بیمه پرداخت عوارض آزادراهی، بیمه اقساطی خودرو و بخشودگی جرایم بیمه از انواع امکانات ارائه شده از سوی ارائه دهندگان خدمات بیمه تکمیلی سازمانی هستند.

موضوع بیمه تکمیلی از دیرباز تا کنون یکی از چالش‌های مهم سازمان‌ها به شمار می‌رود. مدیران منابع انسانی سالیانه زمان زیادی را صرف پیدا کردن شرکت بیمه‌ای با خدمات خوب و قیمت مناسب می‌کنند. سازمان‌ها به هنگام انتخاب بهترین شرکت بیمه با مسائلی همچون تغییرات مدیریتی، تغییر سیاست‌های شرکت‌های بیمه، آیین‌نامه‌ها و همینطور پیچیدگی قراردادهای بیمه تکمیلی مواجه می‌شوند و همین مسئله، موجب سخت شدن انتخاب برای آن‌ها می‌‌گردد.

بیشتر کارکنان به واسطه محل کار خود دارای پوشش بیمه پایه همچون بیمه تامین اجتماعی هستند؛ اما از آنجایی که بیمه پایه با محدودیت‌هایی همچون مراکز طرف قرارداد محدود و تعهدات درمانی نسبتاً کم مواجه می‌شود، قادر به جبران هزینه‌های درمانی نیست. بنابراین اغلب کارکنان ترجیح می‌دهند بیمه تکمیلی هم داشته باشند.

بیمه‌های انفرادی در زمینه بستری، آزمایشگاهی، دندانپزشکی و… تا سقف مشخص و محدودی درمان‌ها را پوشش داده و این پروسه‌های درمانی دارای هزینه زیادی هستند. از طرفی دیگر، بیمه شدگان بیمه‌های گروهی نسبت به پوشش درمانی خود احساس رضایت بالاتری دارند؛ از این رو، اغلب سازمان‌ها شرایطی را مهیا می‌سازند که کارکنان بتوانند از پوشش بیمه درمان تکمیلی بهره‌مند گردند.

تامین کنندگان بیمه درمانی تکمیلی برای سازمان‌ها اغلب اقدام به ارائه طرح‌های بیمه با مقدار پوشش و قیمت‌های متفاوتی می‌کنند. با بررسی بخش بیمه تکمیلی در اچ آر مارکت می‌توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید.

مطلب مرتبط: آشنایی کامل با اچ آر مارکت؛ بازارچه‌ای یکپارچه از خدمات منابع انسانی

پرسنل سازمان چگونه می توانند از خدمات بیمه تکمیلی سازمانی استفاده کنند؟

نحوه استفاده از بیمه تکمیلی سازمانی

بیمه‌های اصلی هزینه‌های اغلب خدمات درمانی را متقبل نمی‌شوند و هزینه آن باید توسط کارکنان به صورت آزاد پرداخت شود. در این شرایط، اهمیت وجود بیمه تکمیلی سازمانی احساس می‌شود. برای اینکه پرسنل سازمان‌ها از خدمات بیمه تکمیلی سازمانی بهره‌مند شوند، بخش منابع انسانی باید مراحل مختلفی را طی کند. در اولین مرحله برای بهره‌مندی از خدمات بیمه تکمیلی سازمانی، شما به عنوان مدیر یا کارشناس منابع انسانی باید استعلام بیمه را بگیرید.

با توجه به اینکه انواع مختلفی از بیمه‌های تکمیلی وجود دارند، شما باید بیمه موردنظر سازمان خود را انتخاب کنید. در مرحله بعد، باید به تکمیل اطلاعات سازمان و پرسنل خود بپردازید. اطلاعات موردنظر متناسب با نوع بیمه انتخابی از سوی شما بوده که باید هر یک از این اطلاعات را با دقت بالا وارد نمایید. مرحله سوم، خرید آنلاین بیمه به شمار می‌آید که شما باید متناسب با نوع بیمه، هزینه موردنظر آن را پرداخت نمایید.

در مرحله آخر نیز دریافت بیمه‌نامه صورت می‌گیرد که شما می‌توانید از آن پس از خدمات بیمه تکمیلی سازمانی بهره‌مند شده و آن را در اختیار کارکنان خود قرار دهید.

مطلب مرتبط: معرفی خدمات تسهیلات درمانی در اچ آر مارکت

تسهیلات بیمه تکمیلی سازمانی چه تأثیری روی رضایت شغلی کارکنان خواهد داشت؟

در زمینه مدیریت منابع انسانی هنگامی که مدیران تسهیلات و امکانات درمانی را به کارکنان خود ارائه می‌دهند، می‌توانند یک محیط کاری سالم و سازنده را ایجاد نمایند. این تسهیلات می‌توانند از جنبه‌های متفاوتی رفاه و سلامت کارکنان خود را تضمین کنند. زمانی که سازمان‌ها تسهیلات درمانی مناسبی همچون مشاوره پزشکی، انجام آزمایش در محل کار یا دسترسی به برنامه‌های سلامتی را ارائه می‌دهند، به کارکنان خود نشان می‌دهند که نسبت به تامین رفاه و رضایت آنها متعهد هستند.

تسهیلات بیمه تکمیلی سازمانی می‌تواند روی رضایت شغلی کارکنان تأثیرات مثبت بسیاری داشته باشد؛ چراکه این افراد می‌توانند با خیالی آسوده از انواع بیمه‌های موجود بهره‌مند شوند. در واقع زمانی که خدمات بیمه تکمیلی سازمانی را در اختیار کارکنان خود قرار می‌دهید، آنها یک پشتوانه برای تمامی امور زندگی خود خواهند داشت. این پشتوانه می‌تواند آرامش‌ خاطری برای پرسنل شما و اعضای خانواده آنها باشد.

متنوع بودن تسهیلات بیمه باعث می‌شود تا این آرامش خاطر افزایش پیدا کند و اعضای خانواده از انواع بیمه‌های موجود نظیر بیمه ورزشی، بیمه موبایل، مسافرتی و… بهره ببرند. علاوه بر تمامی این مزایا، امکانات درمانی کمک می‌کنند تا فرهنگ سازمانی و برندسازی کارفرمایی ارتقا یابد. شرکت‌هایی که به سلامت کارکنان خود اهمیت می‌دهند و امکانات درمانی جامعی را در اختیار آنها قرار می‌دهند، از آن‌ها تحت عنوان کارفرمایانی متعهد و وظیفه‌شناس یاد می‌شود.

زمانی که چنین برندی ایجاد می‌گردد، علاوه بر اینکه توجه استعدادهای برتر به سمت آن جلب می‌شود، کمک می‌کند تا کارکنان، مشتریان و ذینفعان تصور مثبتی را از سازمان در ذهن خود خلق کنند. انتخاب شرکت بیمه‌ای با خدمات خوب و قیمت مناسب باید با دقت توسط سازمان‌ها انجام گیرد تا بروز مسائلی همچون عدم واریز به موقع و سریع خسارت‌ها به بیمه‌شدگان توسط شرکت بیمه موجب نارضایتی کارکنان نشود.

برای آشنایی با خدمات سازمانی اچ آر مارکت کلیک کنید.

خدمات بیمه دات کام در اچ آر مارکت

بیمه سازمانی با اچ آر مارکت

بیمه دات کام یکی از شرکت‌های همکار اچ آر مارکت در زمینه ارائه خدمات بیمه تکمیلی سازمانی است که به صورت 24 ساعته خدمات مشاوره را ارائه می‌دهد. این شرکت با بیش از ۸۰ شریک تجاری از جمله خانه کارگر، جهاد کشاورزی و سازمان نظام‌پزشکی همکاری می‌کند. بیمه دات کام به عنوان سامانه آنلاین مشاوره و خرید انواع بیمه شناخته می‌شود و در تمام مراحل انتخاب و تهیه بهترین بیمه به شما کمک می‌کند.

سخن پایانی

تسهیلات بیمه تکمیلی سازمانی تنوع بسیار بالایی دارد و انتخابی هوشمندانه و عالی برای تمامی افراد و کارکنان مجموعه‌های مختلف است. اگر پرسنل شما از این تسهیلات بهره‌مند شوند، می‌توانند در زمینه‌های مختلف با هزینه اندک، از خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار شوند.

نویسنده

دسته بندی :
hrmarket
بدون دیدگاه