هرآنچه باید درباره خدمات تسهیلات سفر سازمانی در اچ آر مارکت بدانید!

نوشته شده توسط جاب ویژن
زمان مطالعه: 4دقیقه
هرآنچه باید درباره خدمات تسهیلات سفر سازمانی در اچ آر مارکت بدانید!

بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های مطرح که اعتبار بالایی نیز دارند، جهت افزایش بازده کاری و ایجاد انگیزه برای کارکنان، به‌دنبال ارائه هدایایی هستند که تحت عنوان هدایای سازمانی شناخته می‌شوند. این مهم که جلب رضایت کارکنان را به‌دنبال داشته، در انواع مختلفی چون تسهیلات سفر سازمانی ارائه می‌گردد.

شاید در نگاه اول کمی بی‌اهمیت جلوه دهد؛ اما برای کارکنانی که بنابر نوع فعالیت خود می‌بایست ساعات طولانی را پشت میز نشسته و به کارهای روتین بپردازند، سفر تفریحی می‌تواند بسیار روحیه‌بخش باشد. این هدیه که در قالب سفر کارت یا اعتبار سفر در نظر گرفته می‌شود، به اعضای سازمان اجازه انتخاب مقصد مورد نظر را خواهد داد.

اچ آر مارکت؛ مناسب‌ترین خدمات منابع انسانی برای سازمان شما

مزایای استفاده از خدمات تسهیلات سفر سازمانی

مزایای استفاده از خدمات تسهیلات سفر سازمانی

استفاده از تسهیلات سفر سازمانی همواره به‌عنوان یک عامل دو سر سود شناخته می‌شود. ارائه این تسهیلات با مزایای بسیاری همراه است که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بهبود رضایت و بالا رفتن انگیزه کارکنان: سفر رفتن همواره به‌‌عنوان یک عامل موثر در تقویت روحیه و انگیزه شناخته می‌شود. سفری بدون دغدغه‌های اقتصادی و اقامتی، در پی روحیه‌بخشی به افراد، راندمان کاری آن‌ها را نیز افزایش خواهد داد.
  • کم شدن هزینه‌ها: افزایش انگیزه و روحیه کارکنان سبب بالا رفتن بازده کاری آن‌ها شده و عملکرد آن‌ها را در انجام هرچه بهتر وظایف خود بهبود می‌بخشد؛ در نتیجه سازمان از هزینه‌های اضافی برای نیروی انسانی جدید و آموزش آن در امان خواهد ماند.
  • بهبود روابط میان سازمان و پرسنل: ارائه هرگونه تسهیلاتی همواره برای افراد لذت‌بخش بوده است. این نوع سفر نیز می‌تواند رضایت کارکنان را به همراه داشته باشد و آن‌ها را بیش از پیش به سازمان متعهد سازد.
  • بهبود محیط کاری: یکی از عواملی که به پویایی یک محیط کاری کمک می‌کند، آسودگی خاطر کارکنان و رضایت‌مندی آن‌ها از شغل است. هرچه تسهیلات بیشتری را برای کارمندان خود در نظر بگیرید، شاهد بهبود هرچه سریع‌تر روابط و فضای کاری خود خواهید بود.

در بلاگ بخوانید: آشنایی کامل با اچ آر مارکت؛ بازارچه‌ای یکپارچه از خدمات منابع انسانی

انواع خدمات تسهیلات سفر سازمانی

خدماتی که در قالب تسهیلات سفر سازمانی ارائه می‌گردند، در انواع مختلفی هستند که به بهبود انگیزه و بازده کاری کارکنان و در نهایت افزایش بهره‌وری سازمان کمک می‌کنند. از جمله این خدمات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

سفر کارت؛ ارائه تسهیلات سفر در قالب یک کارت هدیه

فرآیند ارائه هرچه بهتر خدمات در شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف، منوط به داشتن انگیزه است. در واقع رضایت کارکنان از محیط کاری سبب بهبود عملکرد آن‌ها و همچنین افزایش بازده کاری می‌گردد. یکی از راه‌هایی که می‌تواند در راستای روحیه‌بخشی و ایجاد انگیزه بسیار موثر باشد، ارائه هدایای سازمانی است. سفر به‌عنوان پیشکشی ناملموس؛ اما محرک و تاثیرگذار راه حلی ایده‌آل بوده که با روحیه تمامی کارکنان سازگاری داشته و ارتقای خدمات یک سازمان را نشان می‌دهد.

امروزه تسهیلات سفر سازمانی در قالب یک کارت هدیه یا اعتبار سازمانی ارائه داده می‌شوند و امکان استفاده از خدمات مراکز اقامتی را برای افراد فراهم می‌سازند. در واقع استفاده از سفر کارت همانند یک کارت الکترونیکی در پایانه‌های فروش ویژه که به عضویت مراکز عضو شبکه پذیرندگان این کارت درآمده‌اند، امکان‌پذیر خواهد بود. برخورداری از سفر کارت این امکان را به کارکنان شما می‌دهد تا بتوانند از خدمات هتل‌ها، هتل-آپارتمان‌ها و مهمانسراها، تورها، رستوران‌های مختلف، مراکز فرهنگی و هنری، ورزشگاه‌ها، فروشگاه‌های فعال در حوزه صنایع دستی و شرکت‌های حمل‌ونقل بهره ببرند.

این هدیه سازمانی برای هر دو طرف ارائه‌دهنده و دریافت‌کننده بازدهی و سوددهی قابل توجهی دارد؛ به این صورت که کارکنان با در دست داشتن سفر کارت، می‌توانند از یک بستر آماده خدمات‌رسانی، طرح‌های مختلف که برای روحیه‌بخشی و تشویق در نظر گرفته شده‌اند، تخفیف‌ها، بالا رفتن ایمنی در راستای حفظ سرمایه و بی‌نیازی به حمل وجه نقد بهره‌مند شوند.

از جمله مزایایی که این نوع از تسهیلات سفر برای زیرساخت‌های صنعت به‌دنبال دارد می‌توان به اشتغال‌زایی در حوزه گردشگری و کاسته شدن از احتمال عدم موفقیت در سرمایه‌گذاری در این حیطه، بالا رفتن درصد فروش و همچنین کنار زدن دلالان و واسطه‌ها اشاره کرد. در این میان مزایای ملی سفر کارت نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند که شامل بالا رفتن کیفیت فعالیت‌های حوزه گردشگری، افزایش اشتغال به کار افراد و بهبود بهداشت روان افراد که بازخورد آن در سطح جامعه قابل توجه است، می‌شوند.

وام سفر؛ توسعه صنعت گردشگری با کمک هزینه سفر

وام سفر

یکی از اقداماتی که به توسعه گردشگری و کاهش هزینه‌های مسافرت کمک کرده، وام سفر سازمانی است. وام سفر که خود به‌عنوان یکی از تسهیلات سفر سازمانی شناخته می‌شود، از سوی برخی از بانک‌ها ارائه می‌گردد و به ادامه فعالیت صنعت توریسم در مناطق مختلف کشور کمک می‌کند. برای دریافت این وام نیاز است تا کارمند دولت باشید یا یک گواهی معتبر کسر از حقوق را ارائه دهید.

مبلغ این وام در حدود 30 میلیون تومان در نظر گرفته شده که با سود 4 درصد در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. از جمله مدارک لازم جهت دریافت این وام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اصل یا کپی شناسنامه و کارت ملی
  • مدارکی دال بر اشتغال به شغل
  • مدارک تضمین‌کننده مانند سفته، چک یا گواهی کسر از حقوق
  • فرم درخواست وام سفر سازمانی

پرداخت اقساطی هزینه های سفر؛ اهمیت یک بازه زمانی مشخص

سازمان‌ها با در نظر گرفتن پرداخت اقساطی هزینه‌های سفر برای پرسنل خود به‌عنوان یکی از تسهیلات سفر سازمانی، این امکان را به آن‌ها می‌دهند تا هزینه‌های مربوطه را در چند قسط پرداخت نموده و از سفر خود لذت ببرند. از مزایای این نوع سفر می‌توان به کاهش فشار مالی، استفاده از تورهای مختلف و عدم نیاز به ضامن اشاره کرد.

مطلب مرتبط: معرفی خدمات بیمه تکمیلی سازمانی در اچ آر مارکت

معرفی ارائه‌دهندگان خدمات سفر سازمانی در اچ آر مارکت

ارائه‌دهندگان خدمات سفر سازمانی

  • علی بابا: سفر کارت علی بابا به دو شیوه فیزیکی و دیجیتالی ارائه شده و امکان استفاده از آن برای رزرو تور، هتل و اقامتگاه داخلی و خارجی در سایت و اپلیکیشن علی بابا وجود دارد.
  • اتاقک: تامین اقامتگاه برای انواع سفرهای کاری، رفاهی و آموزشی، مشاوره و کمک به سازمان‌ها برای سازماندهی تسهیلات سفر، ارائه انواع تخفیف‌های سازمانی و امکان پرداخت اقساطی بدون کارمزد از جمله خدماتی هستند که اتاقک ارائه می‌کند.
  • شب: سایت شب با ارائه اقامتگاه‌های متعدد در بیش از 330 شهر ایران، امکان برخورداری از اعتبار فردی و سازمانی، تسویه پایان ماه و پرداخت اقساطی را فراهم می‌کند.
  • فدکس تریپ: با فدکس تریپ امکان برخورداری از انواع خدمات سفر همچون خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل‌های داخلی و خارجی به صورت پرداخت اعتباری با نرخ کارمزد پایین وجود دارد.
  • موسسه آموزش و تحقیقات طبیعت: این موسسه انواع برنامه‌های سفر آموزشی و تفریحی شامل ایرانگردی و جهان‌گردی، طبیعت‌گردی، کوهنوردی، پرنده‌نگری، دوچرخه‌سواری و… را برای کارکنان و خانواده‌های آن‌ها برگزار می‌کند.

کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات سازمانی اچ آر مارکت

سخن پایانی

یکی از عواملی که می‌تواند سبب افزایش بازده کاری و ایجاد انگیزه برای کارکنان یک سازمان شود، سفر رفتن است؛ اما در این میان ممکن است برخی از افراد از بودجه لازم برای این کار برخوردار نباشند. به همین جهت تسهیلات سفر سازمانی روی کار آمده‌اند تا در قالب سفر کارت، پرداخت اقساطی هزینه‌های سفر، وام سفر سازمانی و کارت‌های تخفیف و اعتباری سفر، لذت یک تفریح بدون دغدغه را برای کارکنان شما فراهم سازند.

نویسنده

دسته بندی :
hrmarket
بدون دیدگاه