جاب ویژن (Job Vision)، معتبرترین سایت‌ استخدام و کاریابی در کشور است که تا به امروز بیش از 66 هزار سازمان از جمله اسنپ، ایرانسل، دیجی‌کالا، کاله، یونیلیور، هایپراستار، بانک خاورمیانه، شرکت سفرهای علی بابا، تپسی و... آگهی‌های استخدامی خود را در این پلتفرم منتشر کرده و بیش از دو و نیم میلیون کارجو از خدمات این سایت در حوزه کاریابی و استخدام بهره برده‌اند. برآوردها نشان میدهد صرفا در سال 1400 بیش از 20 هزار نفر از طریق جاب ویژن استخدام شده‌اند.

جاب ویژن اولین سایتی است که در زمینه کاریابی و استخدام، از هوش مصنوعی جهت ارتقا کیفیت خدمات قابل ارائه خود به کارجویان و کارفرمایان بهره برده است.

سیستم هوشمند انطباق جاب ویژن، اولین و کاملترین رزومه ساز دو زبانه فارسی و انگلیسی، فیلترهای کاربردی مثل حقوق و موقعیت جغرافیایی برای اولین بار در کشور، برگزاری نمایشگاه‌های کار در سطح دانشگاه شریف و کشور، انتشار گزارش‌های آماری از وضعیت بازار کار، ماشین حساب حقوق و دستمزد، تست‌های روانشناسی و شخصیت شناسی آنلاین، توانمندترشو (بستری برای آموزش مهارت‌های کاربردی)، برگزاری همایش‌های تخصصی در زمینه منابع انسانی با عنوان HR Vision، تنها بخش کوچکی از ویژگی‌ها و خدماتی است که جاب ویژن در طول این سال‌ها به کارجویان و کارفرمایان ارائه داده است.

ما در جاب ویژن نگاه ویژه‌ای به استخدام افراد کم‌توان داشته و به عنوان اولین پلتفرم دغدغه‌مند در این حوزه به ایجاد تغییرات محصولی پرداختیم. فرصت برابر برای استخدام افراد کم‌توان، از دغدغه‌های مهمی است که در جاب ویژن برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم.

جاب ویژن در تلاش است تا فراتر از یک سایت استخدامی بر حوزه منابع انسانی تاثیر گذاشته و به بهبود مستمر آن کمک کند.

فرهنگ کاری

فضای موجود در جاب ویژن یک فضای دوستانه و در عین حال کاملا محترمانه است. جوانی و سرزندگی، یادگیری و یاددهی و اشتیاق به رشد DNA مشترک همه جاب ویژنی‌هاست.

افرادی که در جاب ویژن مشغول به کار می‌شوند، هر روز تجربه‌های جدیدی کسب خواهند کرد؛ چرا که خلاقیت و نوآوری جزئی از فرهنگ کاری جاب ویژن است. کار تیمی در جاب ویژن صرفا یک شعار نیست و رنگ واقعیت به خود گرفته است.

پیشینه و جایگاه فعلی در بازار استخدام و کاریابی

اولین نسخه سایت کاریابی و استخدام جاب ویژن در 20 بهمن سال 1395، در معرض استفاده عمومی قرار گرفت. جاب ویژن در میان پلتفرم‌های تخصصی و شناخته شده حوزه جذب و استخدام، نوپاترین عضو محسوب می شود؛ با این وجود در خرداد 1401 تعداد آگهی‌های فعال جاب ویژن از رقبا پیشی گرفته و جاب ویژن با کسب سهم بالای بازار، به بزرگترین پلتفرم تخصصی در حوزه جذب و استخدام تبدیل شد. شایان ذکر است که بر اساس داده‌های گوگل ترندز (google trends)، در حال حاضر جاب ویژن در بین سایت‌های کاریابی، بیشترین میزان جستجو در گوگل را به خود اختصاص داده است.

هوش مصنوعی وجه تمایز جاب ویژن

سیستم هوش مصنوعی یکی از امکانات ویژه و برتر سایت جاب ویژن است که به‌جرئت می‌توان گفت نمونه مشابه آن در هیچ سایت کاریابی دیگری وجود ندارد. این سیستم با آنالیز و تحلیل رفتار کاربران، به کارآمدتر شدن جستجوی موقعیت‌های شغلی کمک بسزایی می‌کند.

ما مفتخریم که اولین سایت استخدام و کاریابی هستیم که از هوش مصنوعی جهت ارتقا کیفیت خدمات خود بهره برده است. در حال حاضر از هوش مصنوعی در سیستم جستجوی فرصت‌های شغلی و همچنین در قسمت ارائه فرصت‌های شغلی پیشنهادی به کارجویان استفاده می‌شود. علاوه بر این، قرار است به زودی در قسمت‌های دیگری از سایت از هوش مصنوعی برای ارائه خدمات بهتر به کارجویان و کارفرمایان استفاده شود.

محصولات و خدمات جاب ویژن

محصولات و خدمات جاب ویژن را می‌توان در دو بخش کارجویی و کارفرمایی طبقه بندی کرد:

بخش کارجویی

کاربرانی که به دنبال فرصت‌های استخدامی هستند با وارد کردن ایمیل یا شماره موبایل و ثبت نام به عنوان کارجو در سایت می‌توانند آگهی‌های استخدامی را مشاهده کرده، با فیلترهای متعدد به جستجو در بین هزاران فرصت شغلی بپردازند و برای فرصت‌های شغلی مورد نظر خود رزومه ارسال کنند. برخی از امکاناتی که کارجویان می توانند در سایت جاب ویژن از آن‌ها بهره‌مند شوند، به شرح زیر است:

  • مشاهده و جستجو در بین ده‌ها هزار فرصت شغلی و ارسال رزومه برای آنها
  • آگاهی از میزان انطباق رزومه با موقعیت‌های شغلی
  • پیگیری و مشاهده وضعیت ارسال رزومه در هر لحظه
  • دریافت فرصت‌های شغلی پیشنهادی متناسب با رزومه و علایق کارجو
  • استفاده از رزومه‌ساز دو زبانه جاب ویژن
  • شرکت در تست‌ها و تست‌های شخصیت‌شناسی پیش از استخدام
  • بهره‌مندی از تخفیف‌های ویژه برای شرکت در دوره‌های آموزشی مهارت‌محور
  • اطلاع از حقوق منصفانه خود با استفاده از ماشین حساب حقوق و دستمزد
  • دسترسی به گزارش‌های سالانه حقوق و دستمزد و سایر گزارش‌های آماری از بازار کار
  • امکان گزارش کردن رفتارهای غیرحرفه‌ای کارفرما در جلسه مصاحبه یا بعد از آن

بخش کارفرمایی

شرکت‌ها جهت ثبت آگهی استخدامی پس از وارد کردن ایمیل سازمانی و ثبت نام به عنوان کارفرما می‌توانند وارد سایت شوند. پس از ثبت نام، نماینده سازمان باید اطلاعات شرکت خود را تکمیل کرده و پس از بارگذاری مدارک و تایید حساب کاربری سازمانی، اقدام به ثبت آگهی کند. برخی از امکاناتی که کارفرمایان می‌توانند از آن در سایت جاب ویژن بهره‌مند شوند، به شرح زیر است:

  • ثبت آگهی استخدامی به دو زبان فارسی و انگلیسی
  • شتابدهی و ویژه‌سازی آگهی برای معرفی هرچه بهتر فرصت شغلی به کارجویان
  • جستجو در بانک رزومه‌های جاب ویژن با بیش از 1 میلیون رزومه و با استفاده از 16 فیلتر مختلف
  • استفاده از رزومه‌های پیشنهادی که در کنار هر آگهی و توسط سیستم هوشمند جاب ویژن به کارفرما پیشنهاد می‌شود
  • استفاده از پنل مدیریت رزومه‌ها با امکان فیلتر کردن ویژگی‌های مختلف، مشاهده حقوق درخواستی کارجویان، مشاهده نمونه کار، فایل معرفی صوتی و رزومه شخصی بارگذاری شده کارجویان، دسترسی به اطلاعات مدیران و همکاران سابق کارجو جهت چک کردن سابقه کاری، دسترسی به نتایج تست‌های روانشناسی و شخصیت شناسی کارجو
  • انجام عملیات گروهی بر روی رزومه‌های دریافتی (رد کردن، دانلود کردن، ارسال پیام و ...)
  • استفاده از دستیار هوشمند جاب ویژن برای تعیین وضعیت رزومه‌های کارجویان
  • ارسال پیام و بازخورد انفرادی به کارجو
  • یادداشت‌گذاری روی رزومه کارجویان
  • پوشه‌بندی رزومه‌های دریافتی و اولویت‌بندی آنها برای مراجعات بعدی
  • امکان گزارش کردن رفتارهای غیرحرفه‌ای کارجویان
  • شرکت در نمایشگاه‌های کار آنلاین و فیزیکی
  • استفاده از امکانات ارتقای برند کارفرمایی برای معرفی هرچه بهتر سازمان خود به کارجویان

معرفی برخی از امکانات جاب ویژن

رزومه ساز

رزومه‌ساز دوزبانه جاب ویژن این امکان را به کارجویان می‌دهد تا با وارد کردن اطلاعات خواسته شده، به طور همزمان رزومه استاندارد فارسی و انگلیسی خود را ساخته و تکمیل کنند. ویژگی منحصربفرد این رزومه ساز این است که 85 درصد رزومه انگلیسی کارجو بصورت خودکار و بدون نیاز به وارد کردن مجدد اطلاعات و صرفا از روی اطلاعات رزومه فارسی تکمیل می‌شود. اطلاعات کارجویانی که رزومه خود را در سایت تکمیل کرده‌اند، در بانک رزومه سایت نمایش داده شده و شرکت‌ها می‌توانند مستقیما با فرد مورد نظرشان ارتباط بگیرند.

توانمندتر شو

در بخش توانمندتر شو، دوره‌های تخصصی مورد نیاز بازار کار توسط برترین موسسات آموزشی با ارائه تخفیف قرار گرفته‌اند. کارجو می‌تواند پس از گذراندن دوره آموزشی مورد نظر، نام دوره را در رزومه خود قرار داده و پس از تایید از سوی سایت یا موسسه آموزشی، مدالی به حساب کاربری او اضافه می‌شود که باعث متمایز دیده شدن رزومه کارجو خواهد شد.

ماشین حساب حقوق و دستمزد

ابزاری ساده برای محاسبه حقوق و دستمزد است که می‌تواند بر اساس گروه شغلی، شهر و سطح ارشدیت، نموداری از محدوده‌های پرداختی حقوق و دستمزد ارائه دهد.

برای استفاده از این ابزار در ابتدا یک سری از مشخصات عمومی نظیر جنسیت، عنوان شغلی و محل شغل از کارجو دریافت می‌شود، در مرحله بعد میزان حقوق دریافتی با احتساب پاداش احتمالی باید توسط کارجو وارد شده و در نهایت بعد از ثبت داده‌های مورد نیاز، افراد می‌توانند میانگین حقوق دریافتی در گروه‌های شغلی مختلف را مشاهده کنند.

تست‌های شخصیت شناسی

در بخش خودشناسی سایت، تست‌های شخصیتی نظیر تست شخصیت شناسی مایرز-بریگز، تست شخصیت شناسی نئو، تست هوش هیجانی بار-آن، تست رغبت سنجی شغلی هالند و تست هوش‌های چندگانه که از آن با عنوان aptitude test نیز یاد می‌شود، وجود دارد که کارجو با انجام این تست‌ها و بررسی نتایج آن می‌تواند بر اساس ویژگی‌های شخصیتی و علایق کاری خود شغل مناسب‌تری را انتخاب کند.

داده‌های بازار کار

جاب ویژن در تلاش است تا فراتر از یک سایت استخدامی بر حوزه منابع انسانی اثر گذاشته و به بهبود مستمر آن کمک کند. از این رو جاب ویژن در راستای مسئولیت اجتماعی خود چند سالی است که گزارش‌هایی را از وضعیت بازار کار و نقطه نظرات و دیدگاه‌های کارجویان و کارفرمایان نسبت به مسائل مختلف و مرتبط با حوزه کار و استخدام منتشر کرده است. این گزارش‌ها تماما رایگان بوده و در اختیار عموم قرار گرفته‌اند. هدف از انتشار این گزارش‌ها، ارائه دید جامع و صحیح‌تری از وضعیت موجود به طرف‌های درگیر در این بازار است.

این گزارش‌ها به‌شدت با استقبال کارجویان و کارفرمایان مواجه شده‌اند، تا جایی که برخی از گزارش‌های جاب ویژن که بصورت منظم و سالانه منتشر می‌شوند، به عنوان مرجع مورد استناد کارجویان و کارفرمایان در فرایندهای مختلف قرار می‌گیرند.

از جمله گزارش‌ها و منابع آموزشی که تاکنون جاب ویژن نسبت به انتشار آنها اقدام کرده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گزارش سراسری میزان افزایش حقوق: این گزارش بصورت سالانه منتشر می‌شود و در آخرین نسخه آن نزدیک به 50 هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کردند. نتیجه این نظرسنجی به عنوان جامع‌ترین و معتبرترین گزارش حقوق و دستمزد هر ساله توسط جاب ویژن در فروردین ماه منتشر می‌شود و یکی از مهم‌ترین معیارها و منابعی است که کارجویان، کارکنان و کارفرمایان با استناد به آن مذاکرات حقوق و دستمزد را پیش می‌برند. در این گزارش، حقوق کارکنان گروه‌های شغلی مختلف با سابقه کاری متفاوت و در شهرهای مختلف بررسی شده است.
  • گزارش سراسری حقوق و دستمزد برنامه نویسان
  • گزارش کارنامه بازار کار: یکی از دغدغه‌های هر دانشجوی کنکوری در زمان انتخاب رشته این است که وضعیت بازار کار رشته مورد نظرش چطور است. در گزارش کارنامه بازار کار به وضعیت بازار کار رشته‌های کنکور ریاضی و رشته‌های مشترک پرداختیم و گروه‌های شغلی را که روند اشتغال آن‌ها رو به رشد است، معرفی کردیم. این گزارش بر اساس داده‌های سایت جاب‌ویژن تهیه شده است.
  • گزارش مقایسه و تحلیل مزایای شغلی مد نظر کارجویان با مزایای ارائه شده از سوی کارفرمایان: در این گزارش مزایای مورد نظر کارجویان، با نظرسنجی از بیش از ۴۷ هزار کارجو به دست آمده است. در ارتباط با کارفرمایان نیز مزایای ثبت شده از سوی آنها در بیش از 15 هزار آگهی بررسی شد. سپس بین مزایای درخواستی کارجویان و مزایای ارائه شده از سوی کارفرمایان مقایسه‌ای در تمامی گروه‌های شغلی به تفکیک سطح ارشدیت، جنسیت، شهر و ... انجام شد و نتایجی بدست آمد که می‌تواند راهگشای منابع انسانی سازمانها برای ارائه صحیح مزایا و راهنمای خوبی نیز برای کارجویان باشد.
  • گزارش ترجیحات شغلی نسل زد: این گزارش با بررسی ترجیحات و ویژگی‌های این نسل که در سال‌های آتی بیشترین تعداد نیروهای کار را تشکیل خواهند داد، سعی در کمک به بهبود محیط کار برای نیروی کار آینده سازمان‌ها را داشته است. این گزارش با همکاری دانشگاه تهران تهیه شده است.
  • گزارش تاثیر کرونا بر بازار کار از دید کارکنان، کارجویان و کارفرمایان: «تاثیر کرونا بر بازار کار» گزارشی تحلیلی است که با نظرسنجی از 2 هزار کارجو و کارفرما تهیه شده و در آن موضوعات مهم این دوره بررسی شده‌اند؛ موضوعاتی مثل تعدیل و استخدام، مصاحبه‌های آنلاین و دورکاری.
  • گزارش بررسی وضعیت دورکاری در دوران کرونا: با شدت گرفتن کرونا بسیاری از سازمان‌ها به دورکاری روی آوردند. در این گزارش با نظرسنجی از 500 سازمان معتبر بررسی کردیم که تجربه سازمان‌ها در این باره چه بوده است؛ تا چه اندازه به سمت دورکاری حرکت کرده‌اند، دورکاری برای آن‌ها افزایش بازدهی داشته یا کاهش و ... . همچنین در انتهای گزارش به بعضی از ابزارهای مفید در اجرای دورکاری اشاره شده است.
  • کتاب راه و رسم استخدام: برای استخدام شدن در موقعیت شغلی دلخواهتان صرفا آشنایی به فنون شغل مورد نظر کافی نیست؛ بلکه نیاز به مهارت‌های نرم هم دارید. مهارت‌هایی مثل رزومه‌نویسی و توانایی مذاکره و حضور در جلسه مصاحبه. کتاب راه و رسم استخدام توسط جمعی از متخصصان حوزه جذب و استخدام نگارش شده و به شما مهارت‌های لازم در فرایند استخدام را می‌آموزد.

ارتقای برند کارفرمایی

برند کارفرمایی یعنی تصور و احساسی که افراد از کار کردن در سازمان شما دارند؛ به بیان دیگر، اینکه کارجویان سازمان شما را چگونه محیطی برای کار کردن می‌دانند. در فرایند ارتقای برند کارفرمایی، سازمان‌ها محیط کاری خود را به استعدادهایی که دانش و مهارت‌های متناسب با نیازشان را دارند، نمایش می‌دهند تا بتوانند تصویری متمایز از سازمان‌های دیگر در بازار کار ایجاد نمایند.

در فرایند ارتقای برند کارفرمایی، سازمان به تمامی فعالان مستعد و توانمند بازار کار که اکنون یا در آینده به استخدام و کار کردن در آن شرکت علاقه‌مندند، اعلام می‌کند که چرا باید این سازمان را برای کار کردن انتخاب کنند و استخدام در این سازمان چه مزایایی نسبت به سایر سازمان‌ها به همراه خواهد داشت.

جاب ویژن برای ارتقای برند کارفرمایی خدمات زیر را به سازمان‌ها ارائه می‌دهد:

  • ایجاد صفحه اختصاصی سازمان
  • نمایش متمایز آگهی‌ها در سایت
  • اختصاص جایگاه ویژه در صفحه اصلی و صفحه رده‌بندی سازمان‌ها
  • معرفی حرفه‌ای سازمان در شبکه‌های اجتماعی جاب ویژن
  • نمایش محیط سازمان از طریق تور مجازی
  • لایو اینستاگرام با یکی از اعضای منابع انسانی سازمان
  • حضور به عنوان حامی در گزارش‌های آماری بازار کار
  • طراحی و اجرای کمپین‌های جامع ارتقای برند کارفرمایی

آمارهای مهم از دستاوردهای جاب ویژن

  • سهم بازار جاب ویژن از آگهی‌های فعال موجود در بازار، در خرداد 1401 از سایر رقبا پیشی گرفت و جاب ویژن به بزرگترین پلتفرم تخصصی حوزه جذب و استخدام تبدیل شد.
  • تعداد کاربر فعال ماهانه سایت جاب ویژن در طول 3 سال اخیر بیش از 11 برابر شده است.
  • تنها در طول سال 1400 به اندازه 4 سال فعالیت قبلی جاب ویژن، کارفرمای جدید به سایت اضافه شد.
  • در سال 1400، بیش از 20 هزار نفر از طریق جاب ویژن استخدام شدند. برآوردها نشان می‌دهد این عدد در طول سال 1401 به بیش از 50 هزار نفر می‌رسد.
  • تا آبان سال 1401 بیش از 2 میلیون کارجو همراه جاب ویژن بوده و از خدمات آن بهره برده‌اند.
  • تعداد سازمان‌های فعال جاب ویژن در طی 5 سال فعالیت به بیش از 35 هزار شرکت رسیده است.
  • بیش از هزار سازمان که تقریبا شامل تمام سازمان‌های شناخته شده و بزرگ کشور می‌شوند، از بسته‌های بلند مدت و سالانه جاب ویژن استفاده می‌کنند.

جاب ویژن در شبکه‌های اجتماعی

ما در رسانه‌های اجتماعی مختلفی فعالیت داشته و همواره برای بهبود ارتباط با مخاطبان خود تلاش می‌کنیم. برند جاب ویژن با داشتن بیش از 450 هزار دنبال کننده در اینستاگرام، لینکدین و توییتر، بزرگترین و پرمخاطب‌ترین پلتفرم استخدامی در شبکه‌های اجتماعی است.

جاب ویژن در حال حاضر در پلتفرم‌های زیر حضور فعال دارد:

  1. ربات تلگرام: بیش از 245 هزار نفر علاوه بر شبکه‌های اجتماعی از ربات تلگرام جاب ویژن استفاده می‌کنند
  2. کانال تلگرام: بیش از 64 هزار عضو
  3. صفحه اینستاگرام: 110 هزار دنبال کننده
  4. صفحه لینکدین: بیش از 154 هزار دنبال کننده
  5. صفحه توییتر: بیش از 1900 فالوور

اپلیکیشن جاب ویژن

جاب ویژن تنها پلتفرم تخصصی حوزه جذب و استخدام است که خدمات خود را در قالب اپلیکیشن نیز به کارجویان ارائه می‌کند. اپلیکیشن جاب ویژن تاکنون در بسترهای مختلف مانند گوگل پلی، کافه بازار و مایکت بیش از 240 هزار نصب فعال داشته و هر روز به این تعداد افزوده می‌شود. سهولت دسترسی و تجربه کاربری راحت باعث شده است تا طیف وسیعی از کارجویان تمایل داشته باشند تا از طریق اپلیکیشن، فرایند جستجو و ارسال رزومه خود را انجام دهند.

سوالات متداول درباره سایت استخدام و کاریابی جاب ویژن

1 چرا از سایت کاریابی جاب ویژن برای استخدام شدن استفاده کنم؟
2 آیا برای ساخت و ارسال رزومه در جاب ویژن باید هزینه‌ای پرداخت کنم؟
3 چگونه می‌توانم در سریع‌ترین زمان ممکن از آگهی های استخدام جدید مطلع شوم؟
مشاهده بیشتر toggle