درباره جاب‌ویژن، بزرگترین سایت استخدامی کشور

جاب ویژن (Job Vision)، معتبرترین سایت‌ استخدام و کاریابی در کشور است که تا به امروز بیش از ۱۰۰ هزار سازمان از جمله اسنپ، ایرانسل، دیجی‌کالا، کاله، یونیلیور، هایپراستار، بانک خاورمیانه، شرکت سفرهای علی بابا، تپسی و... آگهی‌های استخدامی خود را در این پلتفرم منتشر کرده و بیش از چهار میلیون کارجو از خدمات این سایت در حوزه کاریابی و استخدام بهره برده‌اند. برآوردها نشان میدهد که تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر از طریق جاب ویژن استخدام شده‌اند.

جاب ویژن اولین سایتی است که در زمینه کاریابی و استخدام، از هوش مصنوعی جهت ارتقا کیفیت خدمات قابل ارائه خود به کارجویان و کارفرمایان بهره برده است.

سیستم هوشمند انطباق جاب ویژن، اولین و کاملترین رزومه ساز دو زبانه فارسی و انگلیسی، فیلترهای کاربردی مثل حقوق و موقعیت جغرافیایی برای اولین بار در کشور، برگزاری نمایشگاه‌های کار در سطح دانشگاه شریف و کشور، انتشار گزارش‌های آماری از وضعیت بازار کار، ماشین حساب حقوق و دستمزد، مجله شغلی، تست‌های روانشناسی و شخصیت شناسی آنلاین، توانمندترشو (بستری برای آموزش مهارت‌های کاربردی)، برگزاری همایش‌های تخصصی در زمینه منابع انسانی با عنوان HR Vision، تنها بخش کوچکی از ویژگی‌ها و خدماتی است که جاب ویژن در طول این سال‌ها به کارجویان و کارفرمایان ارائه داده است.

ما در جاب ویژن نگاه ویژه‌ای به استخدام افراد کم‌توان داشته و به عنوان اولین پلتفرم دغدغه‌مند در این حوزه به ایجاد تغییرات محصولی پرداختیم. فرصت برابر برای استخدام افراد کم‌توان، از دغدغه‌های مهمی است که در جاب ویژن برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم.

جاب ویژن در تلاش است تا فراتر از یک سایت استخدامی بر حوزه منابع انسانی تاثیر گذاشته و به بهبود مستمر آن کمک کند.

فرهنگ کاری

فضای موجود در جاب ویژن یک فضای دوستانه و در عین حال کاملا محترمانه است. جوانی و سرزندگی، یادگیری و یاددهی و اشتیاق به رشد DNA مشترک همه جاب ویژنی‌هاست.

افرادی که در جاب ویژن مشغول به کار می‌شوند، هر روز تجربه‌های جدیدی کسب خواهند کرد؛ چرا که خلاقیت و نوآوری جزئی از فرهنگ کاری جاب ویژن است. کار تیمی در جاب ویژن صرفا یک شعار نیست و رنگ واقعیت به خود گرفته است.

پیشینه و جایگاه فعلی در بازار استخدام و کاریابی

اولین نسخه سایت کاریابی و استخدام جاب ویژن در 20 بهمن سال 1395، در معرض استفاده عمومی قرار گرفت. جاب ویژن در میان پلتفرم‌های تخصصی و شناخته شده حوزه جذب و استخدام، نوپاترین عضو محسوب می شود؛ با این وجود در خرداد 1401 تعداد آگهی‌های فعال جاب ویژن از رقبا پیشی گرفته و جاب ویژن با کسب سهم بالای بازار، به بزرگترین پلتفرم تخصصی در حوزه جذب و استخدام تبدیل شد. شایان ذکر است که بر اساس داده‌های گوگل ترندز (google trends)، در حال حاضر جاب ویژن در بین سایت‌های کاریابی، بیشترین میزان جستجو در گوگل را به خود اختصاص داده است.

هوش مصنوعی وجه تمایز جاب ویژن

سیستم هوش مصنوعی یکی از امکانات ویژه و برتر سایت جاب ویژن است که به‌جرات می‌توان گفت نمونه مشابه آن در هیچ سایت کاریابی دیگری وجود ندارد. این سیستم با آنالیز و تحلیل رفتار کاربران، به کارآمدتر شدن جستجوی موقعیت‌های شغلی کمک بسزایی می‌کند.

ما مفتخریم که اولین سایت استخدام و کاریابی هستیم که از هوش مصنوعی جهت ارتقا کیفیت خدمات خود بهره برده است. در حال حاضر از هوش مصنوعی در سیستم جستجوی فرصت‌های شغلی و همچنین در قسمت ارائه فرصت‌های شغلی پیشنهادی به کارجویان استفاده می‌شود. علاوه بر این، قرار است به زودی در قسمت‌های دیگری از سایت از هوش مصنوعی برای ارائه خدمات بهتر به کارجویان و کارفرمایان استفاده شود.

محصولات و خدمات جاب ویژن

محصولات و خدمات جاب ویژن را می‌توان در دو بخش کارجویی و کارفرمایی طبقه بندی کرد:

بخش کارجویی

کاربرانی که به دنبال فرصت‌های استخدامی هستند با وارد کردن شماره موبایل و ثبت نام به عنوان کارجو در سایت می‌توانند آگهی‌های استخدامی را مشاهده کرده، با فیلترهای متعدد به جستجو در بین هزاران فرصت شغلی بپردازند و برای فرصت‌های شغلی مورد نظر خود رزومه ارسال کنند. برخی از امکاناتی که کارجویان می توانند در سایت جاب ویژن از آن‌ها بهره‌مند شوند، به شرح زیر است:

  • مشاهده و جستجو در بین ده‌ها هزار فرصت شغلی و ارسال رزومه برای آنها
  • آگاهی از میزان انطباق رزومه با موقعیت‌های شغلی
  • پیگیری و مشاهده وضعیت ارسال رزومه در هر لحظه
  • دریافت فرصت‌های شغلی پیشنهادی متناسب با رزومه و علایق کارجو
  • کسب اطلاعات لازم درمورد مشاغل مختلف و بازار کار آنها
  • استفاده از رزومه‌ساز دو زبانه جاب ویژن
  • شرکت در تست‌ها و تست‌های شخصیت‌شناسی پیش از استخدام
  • بهره‌مندی از تخفیف‌های ویژه برای شرکت در دوره‌های آموزشی مهارت‌محور
  • بهره‌مندی از تخفیف‌های ویژه برای شرکت در دوره‌های آموزشی مهارت‌محور
  • اطلاع از حقوق منصفانه خود با استفاده از ماشین حساب حقوق و دستمزد
  • دسترسی به گزارش‌های سالانه حقوق و دستمزد و سایر گزارش‌های آماری از بازار کار
  • امکان گزارش کردن رفتارهای غیرحرفه‌ای کارفرما در جلسه مصاحبه یا بعد از آن

بخش کارفرمایی

شرکت‌ها جهت ثبت آگهی استخدامی پس از وارد کردن ایمیل سازمانی و ثبت نام به عنوان کارفرما می‌توانند وارد سایت شوند. پس از ثبت نام، نماینده سازمان باید اطلاعات شرکت خود را تکمیل کرده و پس از بارگذاری مدارک و تایید حساب کاربری سازمانی، اقدام به ثبت آگهی کند. برخی از امکاناتی که کارفرمایان می‌توانند از آن در سایت جاب ویژن بهره‌مند شوند، به شرح زیر است:

  • ثبت آگهی استخدامی به دو زبان فارسی و انگلیسی
  • شتابدهی و ویژه‌سازی آگهی برای معرفی هرچه بهتر فرصت شغلی به کارجویان
  • جستجو در بانک رزومه‌های جاب ویژن با بیش از 1 میلیون رزومه و با استفاده از 16 فیلتر مختلف
  • استفاده از رزومه‌های پیشنهادی که در کنار هر آگهی و توسط سیستم هوشمند جاب ویژن به کارفرما پیشنهاد می‌شود
  • استفاده از پنل مدیریت رزومه‌ها با امکان فیلتر کردن ویژگی‌های مختلف، مشاهده حقوق درخواستی کارجویان، مشاهده نمونه کار، فایل معرفی صوتی و رزومه شخصی بارگذاری شده کارجویان، دسترسی به اطلاعات مدیران و همکاران سابق کارجو جهت چک کردن سابقه کاری، دسترسی به نتایج تست‌های روانشناسی و شخصیت شناسی کارجو
  • انجام عملیات گروهی بر روی رزومه‌های دریافتی (رد کردن، دانلود کردن، ارسال پیام و ...)
  • استفاده از دستیار هوشمند جاب ویژن برای تعیین وضعیت رزومه‌های کارجویان
  • ارسال پیام و بازخورد انفرادی به کارجو
  • یادداشت‌گذاری روی رزومه کارجویان
  • پوشه‌بندی رزومه‌های دریافتی و اولویت‌بندی آنها برای مراجعات بعدی
  • امکان گزارش کردن رفتارهای غیرحرفه‌ای کارجویان
  • شرکت در نمایشگاه‌های کار آنلاین و فیزیکی
  • استفاده از امکانات ارتقای برند کارفرمایی برای معرفی هرچه بهتر سازمان خود به کارجویان

معرفی برخی از امکانات جاب ویژن

رزومه ساز

رزومه‌ساز دوزبانه جاب ویژن این امکان را به کارجویان می‌دهد تا با وارد کردن اطلاعات خواسته شده، به طور همزمان رزومه استاندارد فارسی و انگلیسی خود را ساخته و تکمیل کنند. ویژگی منحصربفرد این رزومه ساز این است که 85 درصد رزومه انگلیسی کارجو بصورت خودکار و بدون نیاز به وارد کردن مجدد اطلاعات و صرفا از روی اطلاعات رزومه فارسی تکمیل می‌شود. اطلاعات کارجویانی که رزومه خود را در سایت تکمیل کرده‌اند، در بانک رزومه سایت نمایش داده شده و شرکت‌ها می‌توانند مستقیما با فرد مورد نظرشان ارتباط بگیرند.

توانمندتر شو

در بخش توانمندتر شو، دوره‌های تخصصی مورد نیاز بازار کار توسط برترین موسسات آموزشی با ارائه تخفیف قرار گرفته‌اند. کارجو می‌تواند پس از گذراندن دوره آموزشی مورد نظر، نام دوره را در رزومه خود قرار داده و پس از تایید از سوی سایت یا موسسه آموزشی، مدالی به حساب کاربری او اضافه می‌شود که باعث متمایز دیده شدن رزومه کارجو خواهد شد.

ماشین حساب حقوق و دستمزد

ابزاری ساده برای محاسبه حقوق و دستمزد است که می‌تواند بر اساس گروه شغلی، شهر و سطح ارشدیت، نموداری از محدوده‌های پرداختی حقوق و دستمزد ارائه دهد.

برای استفاده از این ابزار در ابتدا یک سری از مشخصات عمومی نظیر جنسیت، عنوان شغلی و محل شغل از کارجو دریافت می‌شود، در مرحله بعد میزان حقوق دریافتی با احتساب پاداش احتمالی باید توسط کارجو وارد شده و در نهایت بعد از ثبت داده‌های مورد نیاز، افراد می‌توانند میانگین حقوق دریافتی در گروه‌های شغلی مختلف را مشاهده کنند.

مجله شغلی

در مجله شغلی جاب ویژن، تجربه یک روز کاری شغل محبوبتان را با جزییات کامل مشاهده کرده و اطلاعات کاملی از حقوق و دستمزد، وضعیت آگهی‌های شغلی و مسیر پیشرفت آن شغل را دریافت کنید.

تست‌های شخصیت شناسی

در بخش خودشناسی سایت، تست‌های شخصیتی نظیر تست شخصیت شناسی مایرز-بریگز، تست شخصیت شناسی نئو، تست هوش هیجانی بار-آن، تست رغبت سنجی شغلی هالند و تست هوش‌های چندگانه که از آن با عنوان aptitude test نیز یاد می‌شود، وجود دارد که کارجو با انجام این تست‌ها و بررسی نتایج آن می‌تواند بر اساس ویژگی‌های شخصیتی و علایق کاری خود شغل مناسب‌تری را انتخاب کند.

داده‌های بازار کار

جاب ویژن در تلاش است تا فراتر از یک سایت استخدامی بر حوزه منابع انسانی اثر گذاشته و به بهبود مستمر آن کمک کند. از این رو جاب ویژن در راستای مسئولیت اجتماعی خود چند سالی است که گزارش‌هایی را از وضعیت بازار کار و نقطه نظرات و دیدگاه‌های کارجویان و کارفرمایان نسبت به مسائل مختلف و مرتبط با حوزه کار و استخدام منتشر کرده است. این گزارش‌ها تماما رایگان بوده و در اختیار عموم قرار گرفته‌اند. هدف از انتشار این گزارش‌ها، ارائه دید جامع و صحیح‌تری از وضعیت موجود به طرف‌های درگیر در این بازار است.

این گزارش‌ها به‌شدت با استقبال کارجویان و کارفرمایان مواجه شده‌اند، تا جایی که برخی از گزارش‌های جاب ویژن که بصورت منظم و سالانه منتشر می‌شوند، به عنوان مرجع مورد استناد کارجویان و کارفرمایان در فرایندهای مختلف قرار می‌گیرند.

از جمله گزارش‌ها و منابع آموزشی که تاکنون جاب ویژن نسبت به انتشار آنها اقدام کرده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گزارش سراسری حقوق و دستمزد: در انتهای هر سال جاب ویژن با برگزاری یک نظرسنجی جامع درباره میزان حقوق و انتظارات افراد فعال در حوزه‌های مختلف برای حقوق سال آینده، گزارشی کامل تهیه می‌کند. گزارش سراسری میزان افزایش حقوق به کارکنان و کارفرمایان کمک می‌کند درک درستی از میزان درآمد هر شغل داشته باشند و بتوانند با کنار گذاشتن انتظارات غیر واقعی با همدیگر به توافق برسند. این گزارش، اطلاعات جامعی از میزان درآمد افراد با توجه به سطح ارشدیت، شغل و شهر محل اشتغال ارائه می‌کند و مرجعی قابل اعتماد برای آگاهی از میزان حقوق هر شغل است.
  • گزارش وضعیت بازار کار ایران: این گزارش به بررسی وضعیت بازار کار به‌صورت فصلی می‌پردازد و معیارهای کلیدی بازار کار شامل: تغییرات فرصت‌های شغلی، حقوق و رقابت کارجویان را در کشور، استان‌ها و گروه‌های شغلی بررسی می‌کند.
  • گزارش انتخاب مسیر شغلی و تحصیلی: گزارش انتخاب رشته، به تحلیل عوامل کلیدی در انتخاب رشته و رضایت تحصیلی می‌پردازد و یک راهنمای جامع برای مقایسه رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف است. این گزارش با ارائه اطلاعات دقیق در مورد وضعیت رضایت تحصیلی و شرایط بازار کار، به شما کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتر تصمیمات خود را در انتخاب رشته و مسیر تحصیلی آینده اتخاذ کنید..
  • گزارش مدیران منابع انسانی: گزارش «مدیران منابع انسانی» با نظرسنجی از بیش از ۳۰۰۰ مدیر منابع انسانی و مشورت با خبرگان این حوزه تهیه شده است. این گزارش به بررسی وضعیت واحدهای منابع انسانی در سازمان‌های کشور می‌پردازد و با تحلیل چالش‌ها و مقایسه با بنچمارک‌های جهانی، تصویری روشن از وضعیت موجود و مسیر پیش روی منابع انسانی در ایران ارائه می‌دهد.
  • گزارش ترجیحات شغلی نسل زد: این گزارش با بررسی ترجیحات و ویژگی‌های این نسل که در سال‌های آتی بیشترین تعداد نیروهای کار را تشکیل خواهند داد، سعی در کمک به بهبود محیط کار برای نیروی کار آینده سازمان‌ها را داشته است. این گزارش با همکاری دانشگاه تهران تهیه شده است.
  • گزارش تاثیر کرونا بر بازار کار از دید کارکنان، کارجویان و کارفرمایان: «تاثیر کرونا بر بازار کار» گزارشی تحلیلی است که با نظرسنجی از 2 هزار کارجو و کارفرما تهیه شده و در آن موضوعات مهم این دوره بررسی شده‌اند؛ موضوعاتی مثل تعدیل و استخدام، مصاحبه‌های آنلاین و دورکاری.
  • گزارش بررسی وضعیت دورکاری در دوران کرونا: با شدت گرفتن کرونا بسیاری از سازمان‌ها به دورکاری روی آوردند. در این گزارش با نظرسنجی از 500 سازمان معتبر بررسی کردیم که تجربه سازمان‌ها در این باره چه بوده است؛ تا چه اندازه به سمت دورکاری حرکت کرده‌اند، دورکاری برای آن‌ها افزایش بازدهی داشته یا کاهش و ... . همچنین در انتهای گزارش به بعضی از ابزارهای مفید در اجرای دورکاری اشاره شده است.
  • کتاب راه و رسم استخدام: برای استخدام شدن در موقعیت شغلی دلخواهتان صرفا آشنایی به فنون شغل مورد نظر کافی نیست؛ بلکه نیاز به مهارت‌های نرم هم دارید. مهارت‌هایی مثل رزومه‌نویسی و توانایی مذاکره و حضور در جلسه مصاحبه. کتاب راه و رسم استخدام توسط جمعی از متخصصان حوزه جذب و استخدام نگارش شده و به شما مهارت‌های لازم در فرایند استخدام را می‌آموزد.

ارتقای برند کارفرمایی

برند کارفرمایی یعنی تصور و احساسی که افراد از کار کردن در سازمان شما دارند؛ به بیان دیگر، اینکه کارجویان سازمان شما را چگونه محیطی برای کار کردن می‌دانند. در فرایند ارتقای برند کارفرمایی، سازمان‌ها محیط کاری خود را به استعدادهایی که دانش و مهارت‌های متناسب با نیازشان را دارند، نمایش می‌دهند تا بتوانند تصویری متمایز از سازمان‌های دیگر در بازار کار ایجاد نمایند.

در فرایند ارتقای برند کارفرمایی، سازمان به تمامی فعالان مستعد و توانمند بازار کار که اکنون یا در آینده به استخدام و کار کردن در آن شرکت علاقه‌مندند، اعلام می‌کند که چرا باید این سازمان را برای کار کردن انتخاب کنند و استخدام در این سازمان چه مزایایی نسبت به سایر سازمان‌ها به همراه خواهد داشت.

جاب ویژن برای ارتقای برند کارفرمایی خدمات زیر را به سازمان‌ها ارائه می‌دهد:

  • ایجاد صفحه اختصاصی سازمان
  • نمایش متمایز آگهی‌ها در سایت
  • اختصاص جایگاه ویژه در صفحه اصلی و صفحه رده‌بندی سازمان‌ها
  • معرفی حرفه‌ای سازمان در شبکه‌های اجتماعی جاب ویژن
  • نمایش محیط سازمان از طریق تور مجازی
  • لایو اینستاگرام با یکی از اعضای منابع انسانی سازمان
  • حضور به عنوان حامی در گزارش‌های آماری بازار کار
  • طراحی و اجرای کمپین‌های جامع ارتقای برند کارفرمایی

آمارهای مهم از دستاوردهای جاب ویژن

  • نزدیک به 4 میلیون کارجو از امکانات جاب ویژن برای دستیابی به فرصت‌های شغلی دلخواه خود استفاده می‌کنند.
  • تا سال 1403، بیش از ۱۰۰ هزار سازمان از جاب ویژن برای جذب نیرو کمک گرفته‌اند.
  • در حال حاضر، بیش از 40 هزار موقعیت شغلی فعال روی سایت جاب ویژن وجود دارد.
  • به طور کلی، تا بهار 1403، بیش از 232 هزار نفر با کمک جاب ویژن کار پیدا کرده‌اند

جاب ویژن در شبکه‌های اجتماعی

ما در رسانه‌های اجتماعی مختلفی فعالیت داشته و همواره برای بهبود ارتباط با مخاطبان خود تلاش می‌کنیم. برند جاب ویژن با داشتن حدود 500 هزار دنبال کننده در اینستاگرام، لینکدین، تلگرام و توییتر (X)، بزرگترین و پرمخاطب‌ترین پلتفرم استخدامی در شبکه‌های اجتماعی است.

جاب ویژن در حال حاضر در پلتفرم‌های زیر حضور فعال دارد:

  1. کانال تلگرام: بیش از 60 هزار عضو
  2. بات تلگرام: بیش از 700 هزار عضو
  3. صفحه اینستاگرام: 114 هزار دنبال کننده
  4. صفحه لینکدین: بیش از 263 هزار دنبال کننده
  5. صفحه توییتر: بیش از 2100 فالوور

اپلیکیشن جاب ویژن

جاب ویژن تنها پلتفرم تخصصی حوزه جذب و استخدام است که خدمات خود را در قالب اپلیکیشن نیز به کارجویان ارائه می‌کند. اپلیکیشن جاب ویژن تاکنون در بسترهای مختلف مانند گوگل پلی، کافه بازار و مایکت بیش از ۳۰۰ هزار نصب فعال داشته و هر روز به این تعداد افزوده می‌شود. سهولت دسترسی و تجربه کاربری راحت باعث شده است تا طیف وسیعی از کارجویان تمایل داشته باشند تا از طریق اپلیکیشن، فرایند جستجو و ارسال رزومه خود را انجام دهند.

سوالات متداول درباره سایت استخدام و کاریابی جاب ویژن

1 چرا از سایت کاریابی جاب ویژن برای استخدام شدن استفاده کنم؟
2 آیا برای ساخت و ارسال رزومه در جاب ویژن باید هزینه‌ای پرداخت کنم؟
3 چگونه می‌توانم در سریع‌ترین زمان ممکن از آگهی های استخدام جدید مطلع شوم؟
مشاهده بیشتر