نکات مهم برای نوشتن متن آگهی استخدام کارشناس فروش

نوشته شده توسط مهدی نعمتی
زمان مطالعه: 6دقیقه
نکات مهم برای نوشتن متن آگهی استخدام کارشناس فروش

ممکن است این سوال برای شما مطرح‌شده باشد که برای نوشتن متن آگهی استخدام کارشناس فروش باید از کجا شروع کرد؟ شاید از نظر شما در هنگام نوشتن متن آگهی‌ استخدام فروشنده خانم و آقا، برخی از اطلاعات غیرضروری به نظر برسند. همچنین ممکن است درباره مواردی که باید در متن آگهی دعوت به همکاری مورد اشاره قرار بگیرند، دچار تردید باشید.

یکی از مهم‌ترین عوامل جذب نیرو و دریافت رزومه بیشتر، نوشتن متنی جامع و جذاب برای آگهی‌های استخدام کارشناس فروش است. ازاین‌رو، در این مطلب از سایت استخدام جاب ویژن، قصد داریم نکات کامل و جامعی از نحوه نوشتن متن آگهی استخدام کارشناس فروش در اختیار شما قرار دهیم.

مشخصات موقعیت شغلی

مشخصات موقعیت شغلی

در متن آگهی استخدام کارشناس فروش تلفنی و حضوری، بخش مشخصات شغل شامل تعیین روزها و ساعات کاری است که می‌تواند به‌صورت تمام‌وقت یا پاره‌وقت باشد. عموما حداکثر ساعات کاری برای کارمندان تمام‌وقت 44 ساعت در هفته است. همچنین، نیاز به سفرهای کاری و نوع قرارداد (تمام‌وقت، پاره‌وقت یا پروژه‌ای) باید در این بخش مشخص شود. درنهایت، مزایا و تسهیلاتی مانند وام، پاداش، پورسانت، سرویس رفت‌و‌برگشت و وعده‌های غذایی باید در آگهی استخدام کارشناس فروش ذکر شوند.

شاخص‌های کلیدی ازنظر کارفرما

در این قسمت از متن آگهی استخدام کارشناس فروش، معیارهای اصلی که ازنظر شما برای استخدام فروشنده و بازاریاب وجود دارند، تعیین می‌شوند. این معیار‌ها می‌توانند میزان تحصیلات، مهارت‌های مختلف مانند تسلط به برخی از نرم‌افزارها و سایر موارد باشند. توجه داشته باشید که در قسمت‌ شرایط احراز شغل، میزان تحصیلات و مهارت‌ها دوباره ذکر می‌شوند و تکرار آن در این بخش می‌تواند فقط برای تأکید بیشتر و مهم بودن این شاخص‌ها باشد.

شرح شغل و وظایف

در قسمت بعدی، وظایف و مسئولیت‌های مورد انتظار کارفرمایان از کارشناسان فروش و بازاریابی شرح داده می‌شود. شما باید به‌طور کامل تمام وظایف کارشناس فروش را ذکر کنید تا کارجویان از همان ابتدا با مسئولیت‌های خود در شرکت آشنا شوند. در ادامه به چندوظیفه رایج کارشناسان فروش اشاره می‌کنیم تا بتوانید برای نوشتن این قسمت از متن آگهی استخدام کارشناس فروش از آن‌ها کمک بگیرید.

  • هماهنگی با تیم فروش و کمک به آموزش و جذب نیروهای جدید
  • ارائه توضیح درباره محصول و ویژگی‌های آن به مشتری‌ها و ارزیابی عوامل نارضایتی آن‌ها
  • تجزیه‌وتحلیل عملکرد تیم فروش و برنامه‌ریزی جلسات آموزشی
  • تعیین استراتژی‌های B2B (یا B2C)
  • انجام تحقیقات بازار و به اشتراک گذاشتن داده‌ها با تیم
  • همکاری با تیم برای تدوین استراتژی‌های افزایش مشتری
  • تعیین اهداف فروش
  • ارائه پیش‌بینی دقیق فروش و تخصیص منابع برای رسیدن به اهداف
  • مدیریت شبکه فروشندگان و تأمین‌کنندگان
  • حفظ روابط عالی با مشتریان و جلب اعتماد آن‌ها
  • به‌روز بودن با پیشرفت‌های فروش و بازاریابی
  • کمک به بهبود عملکرد تیم بازاریابی و فروش شرکت
  • ارائه پیشنهاد‌های فروش جدید به مشتریان قدیمی
  • انجام نظرسنجی‌های مختلف برای سنجش رضایت مشتری و تجزیه‌وتحلیل آن‌ها
  • ارائه گزارش فروش و بازاریابی
  • انجام سایر وظایف و پروژه‌های مرتبط با فروش

در حقیقت یک کارشناس فروش و بازاریابی، درک عمیقی از محصولات و خدمات شرکت و توانایی و دانش لازم برای فروش آن‌ها را دارد. همچنین کارشناسان فروش بودجه‌های موردنیاز برای فروش و بازاریابی محصولات شرکت را برآورد می‌کنند، عملکرد رقبا را تجزیه‌وتحلیل می‌کنند و پیش‌بینی‌های فروش را انجام می‌دهند.

لینک مرتبط: ثبت آگهی استخدام

شرایط احراز شغل

شرایط احراز شغل

در بهترین نمونه متن آگهی استخدام کارشناس فروش، شرایط احراز و استخدام کارجویان تعیین‌شده است. این شرایط می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

مهارت‌ها

بر اساس مطلبی که در سایت indeed منتشر شده است، مهارت‌های پیشنهادی کارشناس فروش و بازاریابی برای درج آگهی استخدام عبارت‌اند از:

  • دانش محصول: کارشناسان فروش باید از محصولات شرکت که به مشتریان ارائه می‌دهند، اطلاعات کامل و جامعی داشته باشند؛ زیرا در غیر این صورت نمی‌توانند به سؤالات مشتریان یا دغدغه‌های آن‌ها پاسخ دهند.
  • مهارت‌های ارتباطی: کارشناسان فروش باید به‌طور دائم با مشتریان در ارتباط باشند و توانایی مذاکره و فن بیان قوی داشته باشند تا بتوانند محصول را به آن‌ها عرضه کنند.
  • آشنایی با CRM: هدف اساسی از مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) این است که مشتریان مناسب را مورد هدف قرار دهد و سپس نیازهای آن‌ها را برآورده کند تا فروش و درآمد شرکت را افزایش دهد.
  • مهارت مدیریت تعارض: یک بازاریاب و کارشناس فروش ممکن است با شکایت‌ها و واکنش‌های منفی از سوی مشتری‌ها مواجه شود. یک کارشناس فروش خوب می‌تواند با مدیریت تعارضات، عملکرد فروش خود را بهبود بخشد.
  • مهارت‌های سازمان‌دهی: بهتر است در متن آگهی استخدام کارشناس فروش به این مهارت اشاره‌کنید؛ زیرا برای مدیریت مشتریان و کاهش استرس‌های ناشی از آن، یک کارشناس فروش باید دارای مهارت‌های سازمان‌دهی قوی باشد.

سایر مهارت‌ها برای یک کارشناس فروش خوب عبارت‌اند از:

  • مهارت‌های تفکر تحلیلی و انتقادی
  • توانایی تشخیص مشکلات و یافتن راه‌حل برای آن‌ها
  • توانایی کار تیمی و کار با طیف وسیعی از افراد مختلف
  • رفتار حرفه‌ای
  • وقت‌شناس بودن

سن و جنسیت

در این قسمت از نمونه فرم استخدام کارشناس فروش می‌توانید سن و جنسیت کارجویان را تعیین کنید. اگر جنسیت برای شما اهمیتی ندارد، می‌توانید گزینه تفاوتی ندارد را انتخاب کنید. همچنین با توجه به سطح تخصص و سابقه‌ای که از کارشناس فروش خود انتظار دارید، می‌توانید سن افراد را مشخص کنید.

خدمت سربازی برای آقایان

اگر شرکت شما کارشناس فروش به‌صورت سرباز امریه می‌گیرد یا فقط در صورت داشتن معافیت یا کارت پایان خدمت کارشناس فروش استخدام می‌کند، بهتر است این موضوع در هنگام درج آگهی استخدام در این قسمت ذکر شود.

تحصیلات

معمولاً اغلب کارفرمایان برای استخدام کارشناس فروش بیشتر از تحصیلات، به مهارت‌ها و میزان سابقه کاری کارجو توجه می‌کنند؛ اما با توجه به حوزه کاری شرکت شما، ممکن است تحصیلات فروشنده یا بازاریاب اهمیت داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، اگر محصولات شرکت در حوزه خاصی مانند وسایل الکترونیکی باشد، ممکن است آن شرکت ترجیح دهد تا یک کارشناس فروش با مدرک مهندسی برق استخدام کند.

به‌صورت کلی، داشتن مدرک در یکی از رشته‌های مدیریت کسب‌و‌کار، بازرگانی یا مهندسی صنایع می‌تواند یک مزیت استخدامی محسوب شود. با‌این‌حال در اغلب موارد مهارت‌ها و توانمندی‌های کارشناسان فروش و بازاریابی از تحصیلات مهم‌تر است؛ اما شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که این مهارت‌های مهم شامل چه مواردی می‌شوند؟ در ادامه این مقاله، به چند مهارت مهم و کلیدی برای کارشناس فروش اشاره می‌کنیم.

زبان انگلیسی

دانش زبان انگلیسی اغلب از ضروریات هر شغلی است. پس بهتر است سطح زبان مورد انتظار خود را در این قسمت تعیین کنید.

امکان دورکاری

اگر قصد دارید آگهی استخدام کارشناس بازاریابی و فروش دورکار را منتشر کنید، در این قسمت می‌توانید گزینه «دورکاری» را فعال نمایید.

حقوق پیشنهادی

در این قسمت بهتر است حقوق پیشنهادی خود را از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید تا کارجویان اطلاعات بیشتری از شغلی که برای آن رزومه می‌فرستند، داشته باشند. این میزان حقوق با توجه به تمام‌وقت یا پاره‌وقت بودن کارشناس فروش می‌تواند متفاوت باشد؛ اما توجه کنید که حقوق پیشنهادی شما منصفانه و متناسب با وظایف کارشناس فروش باشد.

امکان کارآموزی

گزینه دیگری که در صورت تمایل می‌توانید آن را فعال کنید، گزینه کارآموزی است. بسیاری از کارفرمایان، کارشناسان فروش را به‌صورت کارآموز استخدام می‌کنند و آموزش‌های لازم را به آن‌ها در طول دوره کارآموزی ارائه می‌دهند. مزیت استخدام کارآموزان این است که معمولاً آن‌ها، افرادی جوان و مشتاق یادگیری هستند که انگیزه زیادی دارند. این امر می‌تواند برای شرکت شما مزایای فراوانی داشته باشد. همچنین بهتر است طول دوره کارآموزی و شرایط حقوق را در قسمت شرح شغل بیان کنید.

نرم‌افزارها

در این قسمت از متن آگهی استخدام کارشناس فروش، نرم‌افزارهای موردنیاز مانند نرم‌افزارهای ورد، اکسل و پاورپوینت نام‌برده می‌شوند.

مطلب مرتبط: راهنمای نوشتن آگهی شغلی جذاب + بررسی چند نمونه آگهی استخدام

سایر موارد مهم در متن آگهی استخدام کارشناس فروش

سایر موارد مهم در متن آگهی

سایر موارد مهم در آگهی استخدامی کارشناس فروش شامل موارد زیر است:

تعیین گروه شغلی و موقعیت مکانی

در سایت جاب ویژن 54 گروه شغلی متفاوت وجود دارد و با توجه به آن‌که شما به دنبال استخدام کارشناس فروش هستید، می‌توانید گزینه «فروش و بازاریابی- کارشناس و مدیر» را انتخاب کنید. همچنین بهتر است شهر و محله‌ای را که شرکت شما در آن قرار دارد، تعیین کنید تا اطلاعات شرکت شما به‌صورت کامل‌تری به کارجویان نمایش داده شود.

نوع همکاری

بسیاری از کارشناسان فروش به‌صورت قراردادی و پروژه‌ای با بسیاری از شرکت‌ها همکاری می‌کنند یا برخی از آن‌ها به‌صورت پاره‌وقت استخدام می‌شوند. شما می‌توانید در این قسمت تمام‌وقت، پاره‌وقت یا پروژه‌ای بودن کارشناس فروش خود را تعیین کنید.

استخدام فوری

چنانچه قصد دارید به‌سرعت نیروی کارشناس فروش خود را جذب و استخدام کنید، می‌توانید متن آگهی استخدام کارشناس فروش را همراه با یک برچسب «فوری» که در قسمت بالای آگهی درج می‌شود، منتشر کنید.

امکان استخدام معلولین

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که می‌توانید به متن آگهی استخدام کارشناس فروش در سایت جاب ویژن اضافه نماید، امکان استخدام معلولین است. در این صورت آگهی شما در هنگام انتخاب این گزینه از طرف کارجویان در هنگام جستجوی شغل، نمایش داده خواهد شد.

درج برچسب انطباق رزومه با متن آگهی استخدام کارشناس فروش

درنهایت شما باید ویرایش نهایی آگهی خود را انجام دهید و آن را ثبت نهایی کنید. در مراحل نهایی ثبت آگهی، باید به شاخص‌ها و مواردی که در متن آگهی استخدام کارشناس فروش تعیین کرده‌‌اید، امتیاز یا وزن دهید تا سیستم هوشمند سایت استخدامی جاب ویژن بتواند درصد انطباق رزومه‌های کارجویان را با آگهی شما بسنجد.

مطلب مرتبط: مهم‌ترین نکات برای نوشتن متن آگهی استخدام منشی

درباره شرکت

متن آگهی‌ استخدام کارشناس فروش شامل سه بخش اصلی است که بخش دوم مربوط به توضیحات شرکت شما است. بهتر است برای نوشتن این قسمت زمان کافی را اختصاص دهید. این بخش را جذاب و گیرا بنویسید تا کارجویان بیشتری ترغیب شوند و برای شرکت شما رزومه ارسال کنند. همچنین بهتر است در این قسمت حوزه کاری شرکت یا اهداف حرفه‌ای آن را توضیح دهید. البته توجه کنید که متن شما طولانی نشود؛ زیرا احتمال کمتری دارد که کارجویان متن‌های طولانی را کامل بخوانند.

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی بخش‌های مختلف در متن آگهی استخدام کارشناس فروش پرداختیم. بعد از ثبت نهایی متن آگهی استخدام کارشناس فروش در سایت جاب ویژن، در کمتر از یک روز آگهی شما تائید و منتشر می‌شود. در انتها توجه داشته باشید که امکان ویرایش آگهی شما بعد از ثبت نهایی وجود ندارد؛ بنابراین با دقت کامل تمامی موارد آن را بخوانید و با اطمینان کامل آن را ثبت کنید.

نویسنده

  • مهدی نعمتی

    مهدی نعمتی هستم، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی عمران. علاقه‌مندی من به تحقیق و مستندسازی موضوعاتی که یاد گرفته‌ام، از من یک تولیدکننده محتوا ساخته است. همواره از ترجمه مقالات انگلیسی و ارائه مشاوره به دیگران لذت برده‌ام و از اینکه بتوانم سهمی در ارائه محتوای ارزشمند، به‌روز و با اطلاعات درست و دقیق به مخاطب خود داشته باشم، احساس خوبی دارم. شعار من به‌عنوان یک تولیدکننده محتوا: تنها حرف خوب است که باید مکتوب بماند!

دسته بندی :
کارفرمایان
بدون دیدگاه