معرفی 11 شغل ساده‌ای که می‌توانند بسیار پردرآمد باشند

نوشته شده توسط نورا تاجدینی
زمان مطالعه: 6دقیقه
معرفی 11 شغل ساده‌ای که می‌توانند بسیار پردرآمد باشند

شغل‌های ساده اغلب به عنوان مشاغلی در نظر گرفته می‌شوند که نیازی به مهارت‌های پیچیده یا دانش فنی و تخصصی خاصی ندارند. این مشاغل به دلیل تقاضای بالا در بازار کار، می‌توانند درآمد مناسبی داشته باشند. بسیاری از افراد با انواع شغل‌ های ساده اما پر درآمد توانسته‌اند به موفقیت مالی دست یابند که حتی در برخی موارد درآمدشان بیشتر از کسانی است که در مشاغل پیچیده‌تر فعالیت می‌کنند. اگر به شغل‌های ساده، اما آینده دار و با سرمایه کم علاقه دارید، با ما همراه باشید. مشاغلی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، نیازی به راه‌اندازی مغازه، کارگاه و… ندارند و اغلب کار‌های خانگی هستند که می‌توانند بسیار پرسود باشند.

فروش آنلاین

فروش آنلاین

امروزه بسیاری از افراد با راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی می‌توانند به درآمد‌ خوبی دست پیدا کنند. اینترنت یکی از ابزار‌های اصلی ارتباطات در جهان امروز است و می‌تواند به شما برای کسب درآمد کمک زیادی کند. برای شروع، کافی است که محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید (لباس، لوازم آرایشی، لوازم آشپزخانه و…)، یک فروشگاه آنلاین در شبکه‌های اجتماعی یا یک وب‌سایت ایجاد کنید و چند تکنیک بازاریابی آنلاین یاد بگیرید. اگر بتوانید از منابع خود به درستی استفاده کنید، مزایای بسیار خوبی به دست خواهید آورد. یکی از راه‌های اصلی کسب درآمد آنلاین، از طریق فروشگاه‌های اینترنتی است؛ بنابراین اگر محتوای مناسبی برای وب‌سایت خود ایجاد کنید و محصولات خوبی داشته باشید، به راحتی می‌توانید درآمد کسب کنید.

تولید محتوای دیجیتال

تولید محتوای دیجیتال به عنوان یک بلاگر یا یوتیوبر، در دنیای امروز یکی از شغل‌ های ساده اما پر درآمد به شمار می‌آید. با گسترش شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های ویدیویی، هر فرد با داشتن یک دوربین ساده و ایده‌های خلاقانه می‌تواند مخاطبان زیادی را جذب کرده و از این طریق کسب درآمد کند. بلاگری یا فعالیت در یوتیوب و اینستاگرام به مهارت‌های خاصی نیاز ندارد؛ بلکه خلاقیت و توانایی ایجاد ارتباط با مخاطب مهم‌ترین عوامل موفقیت در این زمینه هستند. نکته جالب اینجاست که بسیاری از یوتیوبر‌ها و بلاگر‌های موفق از همان ابتدا دانش زیادی در زمینه تولید محتوا نداشتند، اما با تمرین و تلاش توانسته‌اند که به موفقیت برسند.

این شغل به دلیل انعطاف‌پذیری بالایی که دارد، گزینه‌ای ایده‌آل برای افرادی است که به دنبال استقلال کاری هستند. بلاگر‌ها و یوتیوبر‌ها می‌توانند در هر زمانی از روز به تولید محتوا بپردازند و برنامه کاری خود را با سبک زندگی‌شان تطبیق دهند. این آزادی عمل، بسیاری از افراد را به تولید محتوای دیجیتال جذب کرده است. زیرا از این راه می‌توانند علایق شخصی خود را دنبال کرده و در عین حال از آن درآمدزایی کنند. از طرف دیگر، پتانسیل کسب درآمد از طریق تبلیغات و جذب حامی مالی می‌تواند منبع کسب درآمد پایداری را برای شما فراهم کند.

مشاور املاک

مشاوره املاک جزء شغل‌هایی است که با وجود سادگی، درآمد بالایی دارند. عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند روی سطح درآمد مشاوران املاک تأثیر بگذارند. درآمد مشاوران املاک در سال گذشته بین ۱۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان بوده است. به طور کلی، سابقه کار، تعداد و نوع معاملات، رونق و رکود بازار، مهارت و تجربه نقش مهمی در درآمد یک مشاور املاک دارند.

خدمات تاکسی‌های آنلاین

خدمات تاکسی‌های آنلاین

بسیاری از افراد خدمات تاکسی‌های آنلاین را از شغل‌ های ساده اما پر درآمد می‌دانند. اما میزان درآمد راننده‌های اسنپ یا تپسی و سایر پلتفرم‌های مشابه چقدر است؟ پاسخ به این پرسش بستگی به برنامه‌ریزی و مدیریت راننده دارد. پتانسیل درآمدزایی از خدمات تاکسی‌های آنلاین بالا است. تنها لازم است که اصول کسب درآمد بیشتر از رانندگی را بلد باشید و در اجرای آن‌ها دقت کنید. فرمول کسب درآمد بیشتر به عنوان یک راننده این است: قبول سفر‌های بیشتر و لغو سفر کمتر.

اگر به‌عنوان راننده در اسنپ یا تپسی و… فعالیت می‌کنید، می‌توانید با پذیرش تعداد بیشتری از سفر‌ها، درآمدتان را افزایش دهید. باید طوری برنامه‌ریزی کنید که تعداد درخواست‌های پذیرفته‌شده شما در طول روز زیاد باشد. هرچه تعداد مسافران بیشتری را جابه‌جا کنید، طبیعتاً درآمد روزانه و ماهیانه شما هم بیشتر می‌شود. علاوه بر این، راننده‌ای که بیشتر فعالیت می‌کند، معمولاً از امتیازات بیشتری هم بهره‌مند می‌شود. برای مثال، اسنپ رانندگانی که فعال‌تر هستند را در اولویت درخواست‌های مسافران قرار می‌دهد. این یعنی تعداد سفر‌های شما بیشتر خواهد شد و در نتیجه درآمدتان هم بالاتر می‌رود.

مطالب مرتبط: معرفی شغل های پردرآمد دنیا

کاشت ناخن

کاشت ناخن، یکی از شغل‌ های ساده اما پر درآمد برای خانم‌ها است. شما به عنوان یک ناخن کار با خلاقیت و دقت، روی ناخن‌های مشتریان خود طرح‌ها و مدل‌های متنوعی را اجرا می‌کنید و هر روز با افراد جدید و سلایق متفاوتی سر و کار دارید. این حرفه برای افرادی که به هنر علاقه دارند و از انجام کاری دقیق و پر جزئیات لذت می‌برند، مناسب است.

اگرچه ناخنکاری می‌تواند پردرآمدترین رشته در میان لاین‌های آرایشگری باشد، اما این کار چالش‌های خاص خود را دارد و باید با در نظر گرفتن آن‌ها وارد این حرفه شوید. با وجود رعایت تمام نکات بهداشتی، احتمال آسیب به ناخن‌ها و عفونت همچنان وجود دارد. علاوه بر این، یکنواخت بودن کار می‌تواند خسته‌کننده شود. همچنین، ممکن است که در شهر‌های کوچک تقاضای بالایی برای خدمات ناخن‌کاری وجود نداشته باشد.

تدریس خصوصی

برای اینکه درآمد بالایی از تدریس خصوصی زبان، دروس مختلف، موسیقی و… کسب کنید که یکی از شغل‌ های ساده اما پر درآمد است، در ابتدا باید تمرکزتان روی جذب شاگرد باشد. روش‌های مختلفی برای جذب شاگرد وجود دارند و نباید از کم بودن درآمد خود در اوایل کار ناامید شوید. با آموزشگاه‌ها و مؤسسات تدریس خصوصی تماس بگیرید. همچنین می‌توانید وبلاگ یا وبسایتی برای خود بسازید و از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ خدماتتان استفاده کنید. در سایت‌های تخصصی تدریس یا سایت‌های تبلیغات عمومی تبلیغات خود را ثبت کنید. به شاگردان فعلی خود کارت بدهید تا شما را به دیگران معرفی کنند. استمرار در این کار کلید موفقیت است و اگر واقعاً به تدریس علاقه داشته باشید، با تلاش به نتیجه خواهید رسید.

شیرینی‌پزی خانگی

شیرینی‌پزی خانگی

یکی از مشاغل هنری و لذت‌بخش، شیرینی‌پزی خانگی است. اگر در این کار مهارت کافی دارید و هر بار که شیرینی درست می‌کنید مورد تحسین خانواده و دوستانتان قرار می‌گیرید، می‌توانید از این استعداد برای کسب درآمد استفاده کنید و به مرور کسب و کار خود را گسترش دهید. با ایجاد صفحات در شبکه‌های اجتماعی و انتشار تصاویر جذاب از شیرینی‌ها و کیک‌هایی که درست می‌کنید، می‌توانید نمونه کار‌های خود را به نمایش بگذارید و از دوستانتان بخواهید که شما را به دیگران معرفی کنند. هرچه تصاویر و طرح‌های کیک و شیرینی شما زیباتر باشند، مشتریان بیشتری را جذب خواهید کرد. علاوه بر این، می‌توانید با کافه‌ها همکاری کنید و کیک و شیرینی‌هایی که می‌پزید را به آن‌ها بفروشید.

مشاوره مهاجرت یا مشاوره تحصیلی

کسب درآمد به‌عنوان مشاور مهاجرت و تحصیل یکی از شغل‌ های ساده اما پر درآمد است. مشاوران مهاجرت به افرادی که قصد مهاجرت کاری یا ادامه تحصیل در کشور‌های دیگر را دارند، کمک می‌کنند تا مسیر مناسب را پیدا کنند. آن‌ها با ارائه اطلاعات دقیق و به‌روز درباره شرایط و قوانین مهاجرت، مدارک مورد نیاز و هزینه‌های تحصیل یا زندگی در خارج از کشور، افراد را در انتخاب بهترین مقصد یاری می‌کنند. با توجه به پیچیدگی‌های فرآیند مهاجرت و تحصیل در خارج، میزان تقاضا برای این خدمات بسیار بالا است و حرفه مشاوره مهاجرت می‌تواند به منبع درآمد قابل توجهی برای شما تبدیل شود.

اگر در زمینه آموزش و برنامه‌ریزی تحصیلی مهارت دارید، می‌توانید از طریق مشاوره تحصیلی و مشاوره کنکور درآمد بالایی را کسب کنید. در این حرفه، مشاوران با ارائه راهنمایی‌های تخصصی به دانش‌آموزان کمک می‌کنند که مسیر درستی را برای رسیدن به اهداف تحصیلی خود انتخاب کنند. مشاوران کنکور با تحلیل نقاط قوت و ضعف داوطلبان، برنامه‌ریزی دقیق و هدفمندی را برای مطالعه و آمادگی آزمون به آن‌ها ارائه می‌دهند و در عین حال، با معرفی منابع مناسب و تکنیک‌های افزایش بازدهی، شانس قبولی در کنکور را افزایش می‌دهند. با توجه به اهمیت کنکور و رقابت بالا در این زمینه، مشاوران تحصیلی می‌توانند با ارائه خدمات آنلاین یا حضوری از این شغل درآمد خوبی کسب کنند.

مطالب مرتبط: با بهترین شغل های پردرآمد آزاد در ایران آشنا شوید!

پرورش و فروش گل و گیاه

پرورش گل و گیاهان آپارتمانی در منزل برای همه تنها به دلیل لذت بردن نیست؛ بلکه برخی از افراد با هدف کسب درآمد به این کار مشغول می‌شوند. درصد زیادی از این افراد موفق شده‌اند و اکنون این کار به شغل اصلی آن‌ها تبدیل شده است. مزیت این شغل به عنوان یکی از شغل‌ های ساده اما پر درآمد نسبت به سایر کار‌ها این است که نیاز به هزینه‌های زیادی برای خرید تجهیزات یا مواد اولیه ندارد و شما می‌توانید با کمترین سرمایه فعالیت خود را در زمینه پرورش و فروش گل و گیاه شروع کنید.

ماساژ درمانگر

شغل شما به عنوان یک ماساژ درمانگر پس از کسب مهارت‌های لازم، به تعامل با مشتریان و استفاده از تکنیک‌های فیزیکی محدود می‌شود. وقتی تکنیک‌ها را یاد بگیرید، کار شما به نوعی روتین و تکراری می‌شود که تسلط بر این تکنیک‌ها نسبتاً آسان است. از سوی دیگر، باید به این نکته توجه داشت که ماساژ درمانگران باید دوره‌های آموزشی معتبری را بگذرانند. همچنین، این کار نیازمند توان فیزیکی بالایی است. چراکه ماساژ درمانگران برای مدت طولانی از دستان و بدن خود برای اعمال فشار استفاده می‌کنند.

مربی شخصی

ساده‌ترین جنبه شغل مربی شخصی این است که پس از دریافت مدرک، می‌توانید به سادگی کار خود را آغاز کنید. این شغل به‌طور کلی شامل راهنمایی افراد در انجام تمرینات بدنی است که اگر به ورزش علاقه داشته باشید، می‌تواند بسیار آسان و لذت‌بخش باشد.

البته اگر می‌خواهید به عنوان مربی شخصی فعالیت کنید، باید در زمینه‌های مختلفی مانند آناتومی بدن، سلامت جسمانی، ورزش و تغذیه آموزش ببینید. همچنین، جذب مشتریان جدید و تبدیل آن‌ها به مشتریان وفادار نیازمند مهارت‌های ارتباطی و بازاریابی قوی است. بسیاری از مربیان به صورت مستقل یا ساعتی کار می‌کنند و درآمدشان به شهرت، دوره زمانی که کار کرده‌اند، تعداد مشتری‌ها و مکان کار آن‌ها وابسته است.

مطالب مرتبط: آشنایی با شغل های فنی پردرآمد با بازار کار همیشگی

جمع‌بندی

در این مقاله، به معرفی شغل‌ های ساده اما پر درآمد پرداختیم. افرادی که علاقه‌مند به مشاغل آسان هستند، معمولاً از فرصت‌هایی استقبال می‌کنند که نیازی به سرمایه اولیه زیاد یا مهارت‌های پیچیده ندارند، اما دارای پتانسیل مالی زیادی هستند. افرادی که به دلایل مختلفی نتوانسته‌اند تحصیلات خود را ادامه دهند یا کسانی که تخصص و تجربه کاری زیادی ندارند، مانند دانشجویان، می‌توانند از فرصت‌های شغلی ساده و پردرآمد بهره‌مند شوند. این افراد با انتخاب مشاغلی که نیاز به تجربه یا مدرک تحصیلی خاصی ندارند، می‌توانند به راحتی وارد بازار کار شوند و درآمد قابل توجهی کسب کنند.

نویسنده

  • نورا تاجدینی

    من فارغ‌التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه گیلان هستم و از سال 1400 پا به عرصه تولید محتوا و سئو گذاشتم. در دوره تحصیلی‌ام به صورت پاره‌وقت با سازمان‌های معتبری در زمینه تولید محتوا همکاری کردم. بعد از اتمام دوره تحصیلاتم تصمیم گرفتم که به طور جدی در زمینه تولید محتوا فعالیت کرده و به کسب و کار‌ها کمک کنم تا در چشم مخاطبانشان یک مرجع معتبر و قابل اعتماد باشند. پس از کسب تجربه و شرکت در دوره‌های مرتبط موفق شدم که بسیاری از مقالاتم را به صفحه اول گوگل و دیگر موتور‌های جستجو برسانم. راه پیشرفت در زمینه کاری خودم را بی انتها می‌دانم و همیشه آماده یادگیری چیز‌های جدید هستم.

دسته بندی :
معرفی مشاغل
بدون دیدگاه