سئوکار در ابتدا فعالیت خود را از یک پروژه تحقیقاتی در گروه کامپیوتر، دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با همکاری جمعی از اساتید مجرب و دانشجویان کارشناسی ارشد نرم افزار، شروع نمود.
هدف از این پروژه تحقیقاتی بدست آوردن یک فرآیند جهت بهبود رتبه وب سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو بود زیرا با وجود میلیاردها صفحه وب و افزایش روز افزون آنها، مرتب سازی این صفحات و نمایش بیشترین نتایج مرتبط به کاربر و قرار گرفتن در رتبه های بالای صفحه نتایج موتورهای جستجو کار پیچیدهای است.
طبق یک مطالعه موردی هر ماه 3 میلیون وب سایت در اینترنت پدیدار میشود و نتیجه یک مطالعه دیگر نشان میدهد بیشتر از 80 درصد اولین رویت سایتها از موتورهای جستجو منتج میشوندکه 76 درصدآنها از موتور جستجوی گوگل به دست میآید وعلاوه بر این نشان میدهد 84 درصد کاربرانی که در موتور جستجوی گوگل به پرسوجو میپردازند هرگز به صفحه دوم نتایج جستجو نمیروند و 65 درصد آنها روی نتایجی که که حمایت کننده مالی دارند، هرگز کلیک نمیکنند. همچنین برای وب سایتها جهت قابل رویت ماندن نیز خیلی سخت شده است. الگوریتمهای موتورهای جستجو معیارهای زیادی برای رتبهبندی سایتها دارند و بطور کامل این معیارها را فاش نمیکنند و این معیارها را نیز مرتب تغییر میدهند (الگوریتم رتبهبندی موتور جستجوی گوگل بیش از 200 معیار را برای رتبهبندی وب سایتها در نظر میگیرد). در نتیجه رقابت بین وب سایتها جهت بدست آوردن رتبه بالا در صفحه نتایج موتور جستجو، مخصوصا گوگل افزایش مییابد. بنابراین رسیدن به موقعیتهای بالا در نتایج جستجو برای وب سایتها بسیار مهم است که این ارزش از سئو ( بهینه سازی موتور جستجو) بدست میآید.