بسیاری از افراد به دلیل سکونت در مناطق روستایی یا شهرهای کوچک، قادر به حضور در کلاسهای آموزشی مورد علاقه خود نیستند. این موضوع به محدودیتهای ارتباطی و امکانات آموزشی در مناطق دورافتاده برمیگردد. همچنین، به دلیل ناکارآمدی سیستمهای آموزشی سنتی و کمبود خلاقیت در ارائه روشهای تدریس، تعداد زیادی از دانشآموزان دورههای آموزشی را نیمهکاره رها میکنند. این امر نه تنها فرصتهای آموزشی را از دست میدهد، بلکه اعتماد به نفس و انگیزه آنها را نیز کاهش میدهد.
علاوه بر این، به دلیل درآمد پایین، بسیاری از افرادی که دانش و تخصص دارند، به تدریس در آموزشگاهها نمیپردازند. از این رو، ترغیب و حمایت از اساتید متخصص برای شرکت در فرآیند آموزش و یادگیری بسیار ضروری است. در مقابل، برخی افراد به دلیل علاقه و انگیزه به تدریس، این فعالیت را انجام میدهند، اما اغلب با چالشهای مالی و ساختاری مواجه میشوند.
این مسائل بهطور قابل توجهی باعث شکلگیری ایده راهاندازی پلتفرم 'کلاس یاب' شد. پس از آغاز تحقیقات و نیازسنجی در سال 1399، پلتفرم 'کلاس یاب' آماده ورود به بازار شد. بعد از انجام آزمایشهای کیفیت و اطمینان از عملکرد صحیح، در ابتدای 1403، تیمهای فروش و بازاریابی به پروژه پیوستند و پلتفرم 'کلاس یاب' آغاز به کار کرد. این پلتفرم به عنوان یک فرصت جدید برای دسترسی به آموزشهای متنوع و با کیفیت به افراد در سراسر جهان ارائه میشود تا آنها بتوانند از فرصتهای یادگیری خود بهترین نتیجه را بگیرند.