سوالات متداول درباره کارگزاری توانا
معرفی کارگزاری توانا، فرصتهای شغلی و شرایط استخدام در این کارگزاری
کارگزاری توانا یکی از کارگزاریهای زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار است. این کارگزاری مشتریان بسیار زیادی دارد و دارای 35 شعبه در شهرهای مختلف ایران است. این کارگزاری، علاوه بر ارائه خدمات سامانه معاملاتی بورس، آموزشهایی را نیز برای فعالیت در بازار سرمایه، به مشتریان خود ارائه میدهد. در ادامه می خواهیم در رابطه با این کارگزاری، اطلاعات دقیقتری در اختیار شما قرار دهیم و در رابطه با فرصتهای شغلی در این سازمان، صحبت کنیم.
معرفی کامل کارگزاری توانا
شرکت کارگزاری توانا (kargozaritavana) یک شرکت کارگزاری که در سال 1378، فعالیتش را شروع کرده، یکی از بزرگترین کارگزاریهای کشور با شعبات متعدد در شهرهای مختلف ایران شامل تهران، کرج، ارومیه، شهرضا، مشهد، دامغان، خوی، خمین، قوچان، دهدشت، کیش، نقده، تبریز، قائنات، شیراز، میاندوآب، مرند، زنجان، لواسان، آباده، یزد، ورامین، همدان، چالوس، ارومیه، اصفهان، ملایر و گنبد کاووس است.
این شرکت، در بورس اوراق بهادار، بورس انرژی و بورس کالا، خدمات گستردهای را به مشتریان خودش ارائه میدهد. مشتریان می توانند پس از احراز هویت در سامانه سجام و ثبت نام کارگزاری توانا، از خدمات این شرکت استفاده کنند.
این کارگزاری، به دلیل تعداد بالای شعب و خدمات گستردهای که به صورت برخط و حضوری ارائه میدهد، به طور پیوسته، نیازمند استخدام نیروی انسانی برای جایگاههای شغلی مختلف است.
نحوه استخدام در کارگزاری توانا
شما میتوانید برای آگهیهای شغلی این سازمان در جاب ویژن، رزومه بفرستید و پس از تأیید رزومه، از شما خواسته میشود که یک فرم استخدام پر کنید. این فرم استخدام، شامل اطلاعاتی مثل اطلاعات شخصی، سوابق تحصیلی، سوابق شغلی، گواهینامههای مورد تأیید سازمان بورس، سایر دورههای آموزشی، زبانهای خارجی، مشخصات معرف و مشخصات بستگان است.
پس از ارسال این فرم، در صورت مورد پذیرش قرار گرفتن درخواست همکاری شما، به یک مصاحبه شغلی حرفهای دعوت خواهید شد و در صورت پذیرش در این مصاحبه، میتوانید کار خود را در این کارگزاری، آغاز کنید.
دفتر مرکزی این کارگزاری در تهران، میدان آرژانتین، خیابان وزرا قرار دارد و احتمالا برای مصاحبه باید به این دفتر مرکزی، مراجعه کنید.
فرصتهای شغلی کارگزاری توانا
در حال حاضر، شرکت توانا برای چندین جایگاه شغلی، نیازمند نیروی انسانی است و نیاز شدیدی به استخدام بازاریاب در بسیاری از شهرهای کشور دارد. شما میتوانید با پر کردن فرم استخدام، درخواست همکاری خود را برای این شرکت در یکی از چهار حوزه اصلی زیر، ارسال کنید:
- بازاریاب بدون دفتر
- شعبه
- دفتر پذیرش
- نمایندگی
آشنایی با مفاهیم بورسی و مقررات بورس اوراق بهادار، امتیاز محسوب میشود و در صورتی که مدرک حرفهای در یکی از زمینههای زیر داشته باشید، شانس شما برای استخدام در کارگزاری توانا، بسیار بالا خواهد بود:
- اصول سرمایه
- معاملهگری اوراق
- تحلیلگری
- گواهی پذیرش سفارش مشتری
از مهمترین فرصتهای شغلی در این سازمان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
برنامهنویس
این کارگزاری، همانند هر کارگزاری دیگری، دارای خدمات آنلاین گستردهای است و برای کارهای فنی سایت و سامانههای معاملاتی خود (همانند سامانه معاملاتی همراه پلاس کارگزاری مفید)، نیازمند استخدام تعداد زیادی برنامهنویس بکند و فرانت اند و توسعه دهنده وب است. به علاوه، برنامهنویسان اندروید و iOS نیز میتوانند در توسعه اپلیکیشن، با این کارگزاری، همکاری داشته باشند.
کارشناس شبکههای اجتماعی
در صورتی که در بازاریابی در شبکههای اجتماعی مهارت دارید، میتوانید برای کار کردن در حوزه دیجیتال مارکتینگ، با این کارگزاری، همکاری داشته باشید. شرکت توانا، تأکید زیادی به دیجیتال مارکتینگ و حضور فعال در شبکههای مجازی دارد و برای این جایگاه شغلی، فرصتهای متعددی در این سازمان، دیده میشود.
کارشناس مرکز تماس
از آنجایی که کارگزاری توانا یک شرکت خدمات مالی با مشتریان بسیار زیاد از سرتاسر ایران است، توجه ویژهای به پشتیبانی از مشتریان و روابط عمومی دارد. بنابراین، تعداد زیادی فرصت شغلی به عنوان کارشناس مرکز تماس در این کارگزاری، وجود دارد.
وظایف کارشناس مرکز تماس در شرکت توانا به شرح زیر هستند:
- پاسخگویی به درخواستهای مشتریان و پیگیری این درخواستها از طریق تمامی کانالهای ارتباطی
- راهنمایی مشتریان در استفاده از خدمات آنلاین و حل مشکلات کاربری
- رسیدگی کردن به شکایتهای مشتریان
- گزارش مشکلات فنی به سرپرستان و مدیران سازمان
- گزارشدهی پیوسته و منظم به سرپرست واحد پشتیبانی از مشتریان
کارشناس پشتیبانی سیستمهای سختافزاری
کارگزاری توانا برای انجام خدمات خود در شعبات مختلف، از سختافزارهای مختلفی کمک میگیرد و نیازمند استخدام مهندس فناوری اطلاعات به عنوان کارشناس پشتیبانی سیستمهای سختافزاری است. برای این شغل باید دارای حداقل مدرک لیسانس فناوری اطلاعات یا مهندسی کامپیوتر باشید.
کسی که در این جایگاه شغلی استخدام می شود باید به مباحث شبکه مسلط باشد، بتواند سیستمهای سختافزای و نرمافزاری را تست و رفع عیب کند، پرینترها و اسکنرها را راه بیاندازد و به تجهیزات اکتیو و پیو، تسلط داشته باشد.
کارشناس طرح و برنامه
این کارگزاری برای کارهایی مثل برنامهریزی استراتژیک، ارزیابی عملکرد سازمان، مدیریت فرآیندهای سازمانی، مدیریت و کنترل پروژهها، تدوین مستندات سازمانی، استقرار سیستمها و روشها و طراحی فرایند، نیازمند استخدام کارشناس طرح و برنامه فارغالتحصیل رشتههای مهندسی صنایع، مدیریت، بازرگانی، کسب و کار یا ریاضی و آمار در مقطع لیسانس است.
شرایط استخدام کارگزاری توانا
کارگزاری توانا در استخدام نیروی انسانی، بیش از تحصیلات و مهارتها به سابقه کار تأکید دارد و اکثرا ترجیح میدهد نیروهایی را که در بازه سنی 25 تا 40 سال هستند، استخدام کند. همچنین، برای اکثر فرصت های استخدام این کارگزاری، داشتن حداقل مدرک لیسانس و سابقه کار بیش از دو سال، ضروری است. آقایان برای ورود به کارگزاری توانا باید دارای کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت باشند. مهارتهای ICDL معمولی مثل تسلط به مجموعه آفیس برای جذب در این سازمان، ضروری است.
مزایای کار کردن در شرکت کارگزاری توانا
کار کردن در یک کارگزاری از این جهت که شما را با بازارهای مالی آشنا میکند، امتیاز بسیار بزرگی محسوب میشود. کار کردن در این سازمان، شما را با بورس و فرابورس به خوبی آشنا میکند و از این طریق اطلاعاتی کسب میکنید که میتوانید از آنها در سرمایهگذاریها و معاملات شخصی خود استفاده کنید.
شاید کار کردن در شعبات کارگزاریها و ارائه خدمات آفلاین به مشتریها، همانند کار کردن در بانک به نظر برسد ولی مسئولیتهای کمتری دارد و به طور کلی راحتتر است.
به علاوه، کارگزاری توانا، کارکنان خودش را از روز اول، بیمه میکند و حقوقی بیشتر از حقوق وزارت کار به پرسنل خود میدهد. همچنین، برای بعضی از فرصتهای شغلی در این کارگزاری، امکان دورکاری هم وجود دارد.