۲۰ مورد از مهم‌ترین سوالات مصاحبه پایتون همراه با جواب‌

نوشته شده توسط امیر ظاهری
زمان مطالعه: 12دقیقه
۲۰ مورد از مهم‌ترین سوالات مصاحبه پایتون همراه با جواب‌

پایتون، یک زبان برنامه‌نویسی جدید، بسیار محبوب و ساده برای یادگیری است. کاربردهای این زبان، به ویژه در حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین روز به روز در حال افزایش است. با توجه به نیاز روز افزون به استخدام پایتون، در این مقاله، رایج‌ترین سوالات مصاحبه استخدام پایتون را به همراه درست‌ترین جواب‌هایی که می‌توان به آن‌ها داد، برای شما آورده‌ایم.

امروزه، شرکت‌های معتبر و به روز در حوزه فناوری برای کاربردهایی مثل توسعه وب، توسعه بازی، تحلیل‌های علمی و آماری، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، توسعه اپلیکیشن و حتی توسعه زبان‌های دیگر، آگهی استخدام برنامه‌نویس پایتون منتشر می‌کنند.

شما می‌توانید برای ارسال رزومه به این آگهی‌های شغلی، از طریق سایت کاریابی جاب ویژن اقدام کنید. در صورتی که رزومه شما مورد پذیرش کارفرما قرار بگیرد، به مصاحبه استخدامی دعوت خواهید شد. با این حال، شما تنها کسی نخواهید بود که به مصاحبه دعوت شده است و برای اینکه بتوانید این مرحله از استخدام را نیز با موفقیت پشت سر بگذارید، باید حسابی خودتان را برای جلسه مصاحبه آماده کنید.

یکی از کارهای ضروری که باید پیش از هر جلسه مصاحبه استخدامی انجام دهید، آماده‌سازی فهرستی از سوالاتی است که شاید مصاحبه کنندگان از شما بپرسند. شما باید جواب‌های خود را برای پاسخگویی به این سوالات آماده کنید.

از آن‌جایی که معمولا فاصله کمی بین تماس تلفنی برای دعوت به مصاحبه تا جلسه مصاحبه وجود دارد، ممکن است زمان کافی برای تهیه فهرست سوالات مرتبط و جواب‌های آن‌ها نداشته باشید. به همین دلیل، ما در این مقاله سعی کرده‌ایم با فرآهم آوردن محتمل‌ترین سوالات و جواب‌های صحیح آن‌ها، به شما در استخدام شدن در شغل مود علاقه‌تان کمک کنیم. با جاب ویژن همراه باشید.

مطلب مرتبط: راهنمای استخدام برنامه نویس پایتون

سوالات مصاحبه پایتون برای برنامه‌نویسان تازه‌کار

زبان برنامه‌نویسی پایتون، به تازگی فراگیر شده است و بنابراین، اکثر برنامه‌نویسان پایتون، تازه‌کار یا اصطلاحا، جونیور هستند. بنابراین، در اینجا سعی کرده‌ایم تمرکز خود را روی سوالاتی قرار دهیم که احتمال پرسش آن‌ها از برنامه‌نویسان تازه‌کار، بیشتر است.

۱- پایتون چیست؟

پایتون چیست؟یکی از سوالات مصاحبه پایتون که به احتمال زیاد در آغاز جلسه مصاحبه از یک برنامه‌نویس جونیور پرسیده خواهد شد، تعریف زبان پایتون است.

پایتون یک زبان برنامه‌نویسی سطح بالا، چندمنظوره، تفسیری و شیء‌گرا است که توسعه آن به سال ۱۹۹۱ توسط گودیو فان روزن، باز می‌گردد. تقریبا برای توسعه هر نوع اپلیکیشنی، می‌توان از این زبان استفاده کرد.

این زبان، از اشیاء، ماژول‌ها، threadها (یا همان نخ‌ها)، رسیدگی به استثناء (exception handling) و مدیریت خودکار حافظه، پشیبانی می‌کند. بنابراین، زبان پایتون برای مدل‌سازی مسائل دنیای واقعی و ساختن اپلیکیشن‌هایی برای حل این مشکلات، بسیار مناسب است.

استخدام

۲- مزایای استفاده از پایتون را نام ببرید

  • پایتون یک زبان برنامه‌نویسی چندمنظوره و کاملا منبع-باز (open-source) است که سینتاکس ساده و راحتی دارد. تأکید این زبان روی خوانایی است و بنابراین، هزینه نگهداشت اپلیکیشن را بسیار کاهش می‌دهد. به علاوه، با این زبان برنامه‌نویسی می‌توان اسکریپت‌نویسی کرد. توسعه اپلیکیشن با استفاده از پایتون، با توجه به پشتیبانی این زبان از افزونه‌ها، بسیار راحت است.
  • زبان پایتون، ساختارهای داده سطح بالایی دارد که همراه با داینامیک تایپینگ (dynamic typing) و داینامیک بایندینگ (dynamic binding)، جامعه عظیمی از برنامه‌نویسان را به خودش جلب کرده است که با توجه به منبع-باز بودن این زبان، به روند توسعه اپلیکیشن با زبان پایتون، سرعت می‌بخشند.

۳- زبان تایپ شده به صورت داینامیک چیست؟

جواب به هر یک از سوالات مصاحبه پایتون می‌تواند سوالات دیگری پیش روی شما قرار دهد. برای مثال، در صورتی که سوال بالا از شما پرسیده شود و جواب فوق را به آن بدهید، احتمال زیادی وجود دارد که مصاحبه‌کننده از شما در رابطه با داینامیک تایپینگ سوال بپرسد.

پیش از اینکه مفهوم زبان تایپ شده به صورت داینامیک را درک کنیم، باید بدانیم منظور از تایپینگ در برنامه‌نویسی چیست؟

منظور از تایپینگ، برسی کد تایپ شده در یک زبان برنامه‌نویسی است. در یک زبان مثل پایتون که به صورت قوی تایپ شده باشد، عبارت 2+”1″، منجر به گزارش یک خطای تایپی می‌شود اما یک زبان برنامه‌نویسی دارای تایپ ضعیف مثل جاوا اسکریپت، 12 را به عنوان خروجی عبارت فوق، نمایش می‌دهد.

بررسی تایپ را می‌توان در دو مرحله انجام داد:

  • استاتیک: دیتا تایپ‌ها بعد از اجرا بررسی می‌شوند.
  • داینامیک: دیتا تایپ‌ها در هنگام اجرا بررسی می‌شوند.

پایتون یک زبان تفسیری است که هر statement را خط به خط اجرا می‌کند و بررسی تایپ را در هنگام اجرا، انجام می‌دهند. از این رو، پایتون یک زبان تایپ شده به صورت داینامیک است.

۴- زبان تفسیری چیست؟

زبان تفسیری به زبانی گفته می‌شود که هر statement را خط به خط اجرا کند. زبان‌هایی مثل پایتون، جاوا اسکریپت، R، رابی و PHP، مثال‌هایی از زبان‌های تفسیری هستند. برنامه‌هایی که در یک زبان یکپارچه نوشته شده باشند، به صورت مستقیم از کد منبع اجرا می‌شوند و نیازی به مرحله حدواسط کامپایل کردن وجود ندارد.

۵- منظور از scope در پایتون چیست؟

یکی دیگر از محتمل‌ترین سوالات مصاحبه پایتون، می‌تواند در رابطه با اسکوپ در این زبان برنامه‌نویسی باشد. هر scope یک بلاک از کد است که یک شیء در پایتون در آن، مرتبط باقی می‌ماند. فضاهای نامی (Namespace) تمامی اشیاء درون یک برنامه را شناسایی می‌کنند. با این حال، این فضاهای نامی، دارای یک اسکوپ تعریف شده برای خودشان هستند که شما می‌تواند در آن، از اشیاء آن‌ها بدون پیشوند، استفاده کنید. چندین مثال از اسکوپ ایجاد شده در طول اجرای کد در پایتون به شرح زیر هستند:

  • منظور از لوکال اسکوپ (local scope)، اشیاء محلی موجود در تابع کنونی است.
  • منظور از گلوبال اسکوپ (global scope)، اشیاء موجود در سرتاسر اجرای کد از زمان ایجاد آن‌ها است.
  • منظور از اسکوپ سطح ماژول (module-level scope)، اشیاء کلی ماژول کنونی است که در برنامه قابل دسترسی هستند.
  • منظور از اسکوپ سطحی (outermost scope)، تمامی نام‌های توکار قابل فراخوانی در اپلیکیشن است.

نکته: اشیاء لوکال اسکوپ را می‌توان با استفاده از کلمات کلیدی مثل global با اشیاء گلوبال اسکوپ، همگام کرد.

رزومه ساز

۶- منظور از پاس در پایتون چیست؟ یکی از مهم‌ترین سوالات مصاحبه پایتون در سطح جونیور

کلمه کلیدی پاس (pass) به معنی رد دادن در پایتون، نشان‌دهنده یک عملیات بی‌اثر (null operation) است. معمولا از این کلمه کلیدی برای پر کردن بلاک‌های خالی کد که ممکن است در طول زمان اجرای برنامه، اجرا شوند اما نوشته نشده‌اند، استفاده می‌شود.

۷- منظور از ماژول‌ها و پکیج‌ها در پایتون چیست؟

اگر یک برنامه‌نیس جونیور باشید، احتمالا یکی از سوالات مصاحبه پایتون برای شما، در رابطه با ماژول‌ها و پکیج‌ها در این زبان برنامه‌نویسی است.

پکیج‌ها و ماژول‌های پایتون، دو سازوکار هستند که امکان برنامه‌نویسی ماژولار در پایتون را فرآهم می‌آورند. ماژوله کردن چندین مزیت دارد:

  • ساده‌سازی: کار کردن با یک ماژول واحد، به شما کمک خواهد کرد تا در یک زمان، روی یک بخش کوچک از مشکل تمرکز کنید. این کار، توسعه اپلیکیشن را ساده‌تر می‌کند و احتمال خطا را کاهش می‌دهد.
  • بهبود قابلیت نگهداشت اپلیکیشن: ماژول‌ها برای اجرای مرز‌های منطقی بین بخش‌های مختلف از یک مسئله طراحی شده‌اند. اگر این ماژول‌ها به شکلی نوشته شوند که وابستگی متقابل بین آن‌ها کاهش پیدا کند، احتمال اینکه اصلاحات در یک ماژول، روی ماژول‌های دیگر، تأثیر بگذارد، بسیار کمتر خواهد شد.
  • قابلیت استفاده مجدد: توابع (functions) تعریف شده در یک ماژول را می‌توان به راحتی در توسعه دیگر بخش‌های اپلیکیشن، استفاده کرد.
  • اسکوپینگ: ماژول‌ها معمولا یک فضای نامی تعریف می‌کنند که مانع از اشتباه گرفتن شناساگرها با دیگر بخش‌های برنامه می‌شوند.

به طور کلی می‌توان گفت که ماژول‌ها، فایل‌های پایتون دارای پسوند py. هستند و می‌توانند مجموعه‌ای از توابع، کلاس‌ها یا متغیرهای تعریف شده داشته باشند. این فایل‌ها را می‌توان در پایتون ایمپورت یا وارد و تنها یک بار با استفاده از استیتمنت import، راه‌اندازی کرد. در صورت نیاز به عملکرد جزئی، می توان کلاس‌ها یا توابع مورد نیاز را با استفاده از from foo import bar ایمپورت کرد.

پکیج‌ها امکان معماری سلسله‌مراتبی فضای نامی ماژول را با استفاده از نشانه‌گذاری نقطه‌ای (dot notation) فرآهم می‌آورند. همانطور که ماژول‌ها به جلوگیری از تصادم بین نام‌های متغیر گلوبال کمک می‌کنند، به طور مشابهی، پکیج‌ها به عدم تصادم بین نام‌های ماژول‌ها کمک می‌کنند.

ساخت یک پکیج بسیار راحت است زیرا از ساختار فایل ذاتی سیستم، استفاده می‌کند. بنابراین، برای ساخت یک پکیج، تنها کافی است ماژول‌ها را درون یک فولدر قرار دهید و با این کار، شما یک پکیج خواهید داشت. نام فولدر، همان نام پکیج خواهد بود.

ایمپورت کردن یک ماژول یا محتویات آن از این پکیج، نیازمند نام پکیج پیش از نام ماژول است و یک نقطه بین آن‌ها قرار می‌گیرد.

نکته: شما می‌توانید پکیج‌ها را نیز به درون پایتون، ایمپورت کنید اما با این کار، ماژول‌های درون پکیج به درون فضای نامی محلی، ایمپورت نمی‌شوند و بنابراین، چنین کاری، عملا، بیهوده است.

برای مشاهده آگهی‌های فرصت های شغلی پایتون کلیک کنید.

۸- منظور از ویژگی‌های سراسری، محافظت شده و خصوصی در پایتون چیست؟

  • متغیرهای سراسری (global)، متغیرهایی عمومی هستند که در اسکوپ گلوبال تعریف شده‌اند. برای استفاده از یک متغیر در اسکوپ گلوبال، از کلمه کلیدی global استفاده می‌کنیم.
  • ویژگی‌های حفاظت شده (protected)، ویژگی‌هایی هستند که با پیشوند «ـ» برای شناساگرهای خود، تعریف می‌شوند. مثلا ویژگی sara_ یک ویژگی حفاظت شده است. می‌توان از خارج از کلاسی که این ویژگی‌ها در آن تعریف شده‌اند، به آن‌ها دسترسی داشت اما یک برنامه‌نویس متعهد، باید از چنین کاری اجتناب کند.
  • ویزگی‌های خصوصی (private)، ویژگی‌هایی هستند که دارای دو پیشوند «ـ» هستند. مثلا، ansh__ یک ویژگی خصوصی است. نمی‌توان از خارج از دایرکتوری به این ویژگی‌ها دسترسی داشت و اگر برای این کار، تلاش کنید، با خطای AttributeError مواجه خواهید شد.

۹- منظور از self در پایتون چیست؟

self یک کلمه کلیدی در پایتون است که برای تعریف یک مورد از یک شیء از یک کلاس استفاده می‌شود. در پایتون، این کلمه کلیدی به طور واضح و مشخص، به عنوان پارامتر اول مورد استفاده قرار می‌گیرد. این در حالی است که self در جاوا، به صورت اختیاری استفاده می‌شود. self به تمایز بین روش‌ها و ویژگی‌های یک کلاس از متغیرهای محلی، کمک می‌کند.

۱۰- تفاوت بین ردیف‌ها و لیست‌ها در پایتون چیست؟

از دیگر سوالات مصاحبه پایتون که ممکن است از یک برنامه‌نویس جونیور پرسیده شود می‌توان به تفاوت بین ردیف‌ها و لیست‌ها اشاره کرد.

  • ردیف‌ها در پایتون می‌توانند حاوی عناصری از دیتا تایپ‌های مشابه باشند؛ به این معنی که دیتا تایپ ردیف باید یکنواخت یا همگن باشد. در واقع، هر ردیف در پایتون یک thin wraper حول ردیف‌های زبان C است و حافظه بسیار کمتری نسبت به لیست‌ها اشغال می‌کند.
  • لیست‌ها در پایتون می‌توانند حاوی عناصر دیتا تایپ‌های مختلف باشند؛ به این معنی که دیتا تایپ لیست‌ها می‌توانند ناهمگن باشند. مشکل لیست‌ها این است که حافظه زیادی را اشغال می‌کنند.

مطلب مرتبط: بررسی بازار کار و میانگین درآمد برنامه‌نویسی پایتون در ایران

سوالات مصاحبه پایتون برای برنامه‌نویسان سطح متوسط و سنیور

برنامه‌نویسی پایتون در سطح متوسط و سطح سنیور، درآمد بسیار بالایی دارد. با این حال، سازمان ها در استخدام پایتون نویس با حقوق بالا، سخت‌گیری‌های زیادی دارند که بخشی از این سخت‌گیری‌ها، به جلسه مصاحبه باز می‌گردد. سوالات مصاحبه پایتون در این سطوح واقعا می‌توانند سخت باشند و شما باید خودتان را برای هر سناریویی آماده کنید. سوالات زیر از محتمل‌ترین سوالاتی هستند که ممکن است در جلسه مصاحبه استخدام برنامه نویس پایتون در شرکت‌های معتبر از یک برنامه‌نویس با تجربه پرسیده شوند.

۱- نحوه مدیریت حافظه در پایتون چگونه است؟

مدیریت حافظه در پایتون

  • مدیریت حافظه در پایتون توسط Python Memory Manager انجام می‌شود. حافظه اختصاص داده شده توسط manager به شکل یک فضای توده‌ای خصوصی (private heap space) اختصاص داده شده به پایتون است. تمامی اشیاء پایتون در این فضای توده‌ای، ذخیره می‌شوند و به صورت خصوصی هستند. بنابراین، برنامه‌نویس به آن‌ها دسترسی ندارد. با این حال، پایتون بعضی از توابع API اصلی را برای کار کردن روی فضای توده‌ای خصوصی، فرآهم می‌آورد.
  • به علاوه، پایتون دارای یک جمع‌کننده زباله (grabage collector) توکار است که حافظه استفاده نشده برای فضای توده‌ای خصوصی را بازیابی می‌کند.

۲- منظور از فضای نامی در پایتون چست و چرا از فضاهای نامی استفاده می‌شود؟

فضاهای نامی در پایتون

از دیگر سوالات مصاحبه پایتون می‌توان به این سوال مهم اشاره کرد.

یک فضای نامی در پایتون، تضمین می‌کند که نام‌های اشیاء در یک برنامه منحصر به فرد هستند و می‌توان بدون هیچ مشکلی از آن‌ها استفاده کرد. پایتون این فضاهای نامی را به صورت دیکشنری‌هایی استفاده می‌کند. این کار سبب می‌شود تا بتوان از فضاهای نامی مختلف برای یک نام استفاده کرد. چندین مثال از فضاهای نامی به شرح زیر هستند:

  • فضای نامی محلی شامل نام‌های محلی درون یک تابع است. این فضای نامی به صورت موقت برای یک فراخوانی تابع ساخته شده و زمانی که تابع بازگردد، پاک می‌شود.
  • فضای نامی سراسری شامل نام‌هایی از ماژول‌ها/پکیج‌های ایمپورت شده مختلف است که برای پروژه کنونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این فضای نامی، زمانی ایجاد می‌شود که پکیج در اسکریپت ایمپورت می‌شود و تا زمان اجرای اسکریپت، باقی می‌ماند.
  • فضای نامی توکار (built-in namespace) شامل توابع توکار هسته پایتون و نام‌های توکار برای انواع مختلف اجراء است.

چرخه حیات یک فضای نامی به اسکوپی که اشیاء در آن قرار دارند، بستگی دارد. اگر اسکوپ یک شیء به پایان برسد، چرخه حیات آن فضای نامی به پایان می‌رسد. از این رو، امکان دسترسی به اشیاء فضای نامی درونی‌تر از یک فضای نامی بیرونی‌تر، وجود ندارد.

۳- منظور از دکوراتورها در پایتون چیست؟

دکوراتورها در پایتون توابعی ضروری هستند که به یک تابع موجود در پایتون، بدون تغییر ساختار خود تابع، عملکرد اضافه می‌کنند. دکوراتورها به صورت decorator_name@ در پایتون نمایش داده شده و به صورت از پایین به بالا (bottom-up)، فراخوانده می‌شوند.

۴- منظور از لامبدا در پایتون چیست؟ از پرتکرارترین سوالات مصاحبه پایتون

لامبدا یک تابع بدون نام در پایتون است که می‌تواند هر تعدادی از آرگومان‌ها را بپذیرد اما تنها می‌توان یک expression داشته باشد. این تابع معمولا در وضعیت‌هایی که یک تابع بدون نام برای مدت کوتاهی مورد نیاز است، استفاده می‌شود.

۵- چگونه می‌توان یک شیء را در پایتون کپی کرد؟

در پایتون، assignment statement یا «operator = » اشیاء را کپی نمی‌کند، بلکه یک اتصال بین شیء موجود و نام متغیر هدف ایجاد می نماید. برای ایجاد کپی‌های از یک شیء در پایتون، نیازمند ماژول کپی هستیم. دو روش برای ایجاد کپی‌هایی از یک شیء با استفاده از ماژول copy وجود دارد:

  • shallow copy به معنی کپی کم عمق، یک کپی بیتی (bit-wise) از یک شی‌ء است. شی‌ء کپی شده، یک نسخه کاملا مشابه از مقادیر شیء اصلی دارد. اگر هر کدام از مقادیر، یک مرجع برای اشیاء دیگر باشد، تنها آدرس‌های مرجع کپی می‌شوند.
  • Deep Copy یا کپی عمیق تمامی مقادیر را به صورت بازگشتی از منبع به شی‌ء هدف کپی می‌کند؛ به این معنی که حتی اشیاء مرجع یک شیء هدف را نیز کپی می‌کند.

۶- Pickling و Unpickling در پایتون به چه معنی است؟

سریالی‌-سازی اشیاء در پایتون

کتابخانه پایتون دارای قابلیتی به نام سریال‌سازی (serialization) است. منظور از سریال‌سازی یک شیء در پایتون، تبدیل آن به فرمتی قابل ذخیره‌سازی است که بتوان بعدا آن را سر‌یال‌زدایی کرد تا یک شیء اولیه به دست بیاید. برای این کار از ماژول pickle استفاده می‌شود.

  • pickling نام فرآیند سریال‌سازی در پایتون است. هر شیء در پایتون را می‌توان به صورت یک جریان بایت، سریال‌سازی نمود و به صورت یک فایل در حافظه ریخت. فرآیند pickling فشرده است اما اشیاء pickle را می‌توان بیشتر هم فشرده کرد. به علاوه، pickle، اشیائی را که سریال‌سازی کرده است، رهگیری می‌کند. تابعی که برای این فرآیند به کار می‌رود به صورت زیر است:

()pickle.dump

  • unpickling، کاملا عکس فرآیند pickling است. این فرآیند، جریان بایت را از حالت سریالی خارج می‌کند تا اشیاء ذخیره شده در فایل را بازسازی کرده و شیء را در حافظه بارگذاری کند. از تابع زیر برای این فرآیند استفاده می‌شود:

()pickle.load

نکته: پایتون یک ماژول خصوصی‌تر دیگر برای سریال‌سازی به نام marshall دارد که عمدتا برای پشتیبانی از فایل‌های support.pyc استفاده می‌شود و تفاوت قابل ملاحظه‌ای با pickle دارد.

۷- PYTHONPATH در پایتون به چه معنی است؟

PYTHONPATHC یک متغیر محیطی است که شما می‌توانید برای اضافه کردن دایرکتوری‌هایی که پایتون در آن‌ها، ماژول‌ها و پکیج‌ها را جستجو می‌کند، ایجاد کنید. این کار، به ویژه در نگهداشت کتابخانه‌های پایتون که نمی‌خواهید روی موقعیت پیش‌فرض سراسری نصب کنید، مفید است.

۸- کاربرد ()help و ()dir در پایتون چیست؟

یکی از سوالات مصاحبه پایتون که به احتمال زیاد از برنامه‌نویسان با تجربه پرسیده می‌شود، در رابطه با کاربرد توابع مختلف است.

تابع ()help در پایتون، برای نمایش اسناد ماژول‌ها، توابع، کلمات کلیدی و … به کار می‌رود. اگر هیچ پارامتری به تابع ()help پاس داده نشود، سپس یک ابزار کمکی تعاملی روی کنسول راه‌اندازی می‌شود.

تابع ()dir برای بازگشت فهرست صحیحی از ویژگی‌ها و روش‌های شیء که بر روی آن‌ها فراخوانی شده است، استفاده می‌شود. این تابع، رفتاری متفاوت از اشیاء مختلف دارد زیرا به تولید مرتبط‌ترین داده‌ها، به جای تولید اطلاعات کامل، کمک می‌کند.

۸- تفاوت‌های بین فایل‌های py. و pyc. چیست؟

  • فایل‌های py. حاوی کد منبع برنامه هستند اما فایل‌های pyc. بایت‌کد برنامه‌ی شما را در خودشان دارند. بعد از کامپایل کردن فایل py. بایت‌کد را به دست می‌آوریم. فایل‌های pyc. برای تمامی فایل‌هایی که شما اجرا می‌کنید ساخته نمی‌شوند بلکه تنها برای فایل‌هایی ساخته می‌شوند که شما ایمپورت می‌کنید.
  • پیش از اجرای یک برنامه پایتون، تفسیرگر پایتون، وجود فایل‌های کامپایل شده را بررسی می‌کند. اگر فایل کامپایل شده یافت شود، ماشین مجازی آن را اجرا می‌کند. در غیر این صورت، تفسیرگر وجود فایل‌های py. را بررسی می‌کند. اگر یک فایل py. را پیدا کند آن را به فایل pyc. کامپایل می‌کند و سپس، ماشین مجازی پایتون آن‌ را اجرا می‌کند.

۹- پایتون چگونه تفسیر می‌شود؟

از رایج‌ترین سوالات مصاحبه پایتون برای برنامه‌نویسان با تجربه می‌توان به نحوه تفسیر شدن پایتون اشاره کرد.

  • پایتون به عنوان یک زبان، تفسیر یا کامپایل نمی‌شود. تفسیر شدن یا کامپایل شدن، یک خاصیت پیاده‌سازی است. پایتون یک بایت‌کد (مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های قابل خواندن و تفسیرکننده) است که به صورت عمومی تفسیر می‌شود.
  • کد منبع یک فایل دارای پسوند py. است.
  • پایتون کد منبع را به مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها برای یک ماشین مجازی، کامپایل می‌کند. تفسیرگر پایتون، پیاده‌سازی آن ماشین مجازی است. این فرمت حدواسط، بایت‌کد نامیده می‌شود.
  • کد منبع py. ابتدا به give.pyc که بایت‌کد است، کامپایل می‌شود. سپس، می‌توان بایت‌کد را به وسیله CPython رسمی یا JIT (تنها در کامپایلر زمان) کامپایل شده با PyPy، تفسیر کرد.

۱۰- منظور از iterator در پایتون چیست؟

  • هر iterator یک شیء است.
  • iterator حالت خودش، یعنی جایی را که هنگام تکرار (iteration) در آن قرار دارد را یادآوری می‌کند.
  • روش ()_iter_ یک iterator را در پایتون راه می‌اندازد.

چگونه آگهی‌های استخدام پایتون کار را پیدا کنیم و برای آن‌ها رزومه بفرستیم؟

همیشه نتایج مصاحبه شغلی با موفقیت همراه نیست و از میان تعداد زیادی مصاحبه شونده، تنها یک نفر برای هر شغل، برگزیده می‌شود. در صورتی که نتوانستید مرحله مصاحبه را با موفقیت پشت سر بگذارید، نا امید نشوید و برای دیگر آگهی‌های استخدام پایتون کار، رزومه بفرستید.

سایت کاریابی جاب ویژن، معتبرترین سایت کاریابی ایران در حوزه برنامه‌نویسی است. شما می‌توانید پس از ساخت یک رزومه با استفاده از رزومه ساز رایگان جاب ویژن، برای آگهی‌های استخدام جدید پایتون کار که در این وبسایت منتشر می‌شوند، رزومه بفرستید.

همچنین، با عضویت در کانال تلگرام و ربات جاب ویژن (job_vision_bot@)، جدیدترین آگهی‌های استخدام برنامه‌نویسی برای شما ارسال خواهند شد.

استخدام کارآموز پایتون

در صورتی که سابقه کار به عنوان برنامه‌نویس پایتون ندارید، ابتدا باید در یک دوره کارآموزی پایتون شرکت کنید. با اینکه بعضی از دوره‌های کارآموزی، بدون حقوق هستند یا حقوق پایینی دارند، اما در اکثر دوره‌های کارآموزی برنامه‌نویسی، به ویژه دوره‌های کارآموزی پایتون، حقوق و مزایای قابل قبولی به کارآموزان ارائه می‌شود.

این دوره‌ها، فرصت خوبی برای کسب تجربه، افزایش سابقه کار، افزایش مهارت‌ها و دانش برنامه‌نویسی پایتون، ایجاد ارتباطات سازنده و حتی استخدام شدن در یک شرکت هستند.

برای مشاهده آگهی‌های استخدام کارآموز پایتون کلیک کنید.

دوره‌های پایتون جادی

شما می‌‌توانید در سایت استخدام و کاریابی جاب ویژن و در صفحه «توانمندتر شو» معتبرترین دوره‌های برنامه‌نویسی را مشاهده کرده و در آن‌ها شرکت کنید. یکی از دوره‌های معتبر برنامه‌نویسی پایتون، دوره پایتون جادی است که توصیه می‌کنیم حتما در این دوره شرکت کنید.

با پشت سر گذاشتن هر یک از این دوره‌ها، یک مدال به رزومه شما در جاب ویژن اضافه خواهد شد که تأثیر زیادی در افزایش شانس استخدام شما خواهد داشت.

جمع‌بندی

زبان برنامه‌نویسی پایتون یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین زبان‌های برنامه‌نویسی است که علاوه بر کاربرد در توسعه وب، توسعه اپلیکیشن و دیگر کاربردهای معمولی، در هوش مصنوعی و یادگیری ماشین نیز کاربرد دارد. به همین دلیل، نیاز به استخدام برنامه نویس پایتون روز به روز در حال بیشتر شدن است. شما می‌توانید با مراجعه به سایت استخدام نیرو جاب ویژن، آگهی‌های شغلی برنامه‌نویسی پایتون را پیدا کرده و برای این آگهی‌ها رزومه بفرستید.

موفقیت در مصاحبه استخدام پایتون در گروی این است که پیش از حضور در جلسه مصاحبه، خودتان را برای پاسخگویی به سوالاتی که احتمالا در مصاحبه از شما پرسیده خواهند شد، آماده کنید. در این مقاله رایج‌ترین سوالات مصاحبه پایتون که ممکن است از برنامه‌نویسان پایتون در هر سطحی پرسیده شوند، همراه با بهترین جواب‌ها به آن‌ها، به شما برنامه‌نویسی گرامی ارائه شد. امیدواریم که با این مقاله، به شما در موفقیت در جلسه مصاحبه استخدام کمک کرده باشیم.

منبع: InterviewBit

نویسنده

دسته بندی :
مصاحبه شغلی
بدون دیدگاه