نمایشگاه کار چیست ؟
نمایشگاه کار چسیت ؟
نمایشگاه کار رویدادی است که در آن شرکتها و کارفرمایانی که به دنبال نیروی کار هستند، میتوانند افراد جویای کار را ملاقات کنند. در یک نمایشگاه کار سازمانها موقعیتهای شغلی خود را به کارجویان اطلاع رسانی میکنند و کارجویان نیز با توجه به موقعیتهای شغلی اعلام شده و تواناییهای فردی خود، اقدام به ارسال رزومه میکنند. بعلاوه این رویداد، امکان ملاقات حضوری و ارتباط چهره به چهره مدیران شرکتها و کارجویان را فراهم می آورد.
نکتهی جالب توجه این است که این رویداد عموما در دانشگاههای معتبر دنیا از جمله دانشگاههای Michigan ، Minnesota ، MIT و… برگزار میشود. در نمایشگاه های کار دانشگاهی، جمعیت جویای کار را عمدتا دانشجویان تشکیل میدهند.
نمایشگاههای کار تصویر روشن و کاملی از نیازهای روز بازار کار را برای افراد جویای کار ترسیم میکنند. ایجاد فرصت ملاقات حضوری، بحث و تبادلنظر با مدیران منابع انسانی سازمانها و استفاده از تجارب سایر متخصصین نیز از مزایای شرکت در نمایشگاههای کار برای کارجویان است.
در طرف مقابل، مدیران سازمانها نیز میتوانند با تعداد زیادی از افراد جویای کار دیدار حضوری داشتهباشند و از بین رزومههای آنها، مناسبترین افراد را برای سازمان خود انتخاب کنند. همچنین حصور در بین دانشجویان و افراد نخبه یکی از اثربخشترین راههای معرفی برند سازمانها و ایجاد یک تصویر مناسب در ذهن این افراد است. بعلاوه، آشنایی با جو موجود در دانشگاهها میتواند شناخت خوبی از دانشجویان جویای کار به کارفرمایان بدهد.
هرچه کیفیت سازمانها و افراد جویای کاری که در نمایشگاه کار شرکت میکنند بالاتر باشد، بازدهی نمایشگاه بالاتر میرود. جذب نیرو از بین بهترین دانشجویان و متخصصان میتواند بهترین ساز و کار استخدامی برای سازمانهای برگزیده باشد تا کیفیت نیروی انسانی خود را ارتقا دهند. همچنین بهترین فرصت برای کارجویان است که بتوانند در یک فضای رقابتی، شانس خود را برای همکاری با بهترین سازمانها و شرکتها امتحان کنند.