استارتاپ همسا در سال 1397 با هدف حل مسائل ارتباطی سازمانهای بزرگ پا به عرصه وجود گذاشت. حالا همسا شرکتی است با حضور بهترینهای ایران که تلاش میکند هم از جهت فنی و هم از جهت توسعه سرمایههای انسانی، رشد نمایی کند و به بلوغ برسد. همسا خدمت خود را بهنوعی "Communication as a service" میداند. یعنی «گفتگو و تعاملات انسانی» را خدمتی است که به سازمان مشتریان ارائه میدهد. حل مسائل سازمانی و تغییر یا تحول سازمانی با توسعه گفتگو در سازمان بسیار سریعتر و اثربخشتر انجام میشود چون گفتگو بین لایههای مختلف هر سازمانی موجب ایجاد همسویی و دلبستگی کارکنان میشود. همسا از طریق ابزارهای ارتباطی که توسعه میدهد (اپلیکیشنهای شبکه اجتماعی درونسازمانی و چت سازمانی) و خدمات راهبری که ارائه میکند، گفتگوهای درون یا برونسازمانی را ایجاد، تسهیل یا تقویت میکند.