ساخت رزومه انگلیسی؛ چطور در کمتر از ۱۰ دقیقه رزومه انگلیسی بنویسیم؟

نوشته شده توسط جاب ویژن
زمان مطالعه: 6دقیقه
ساخت رزومه انگلیسی؛ چطور در کمتر از ۱۰ دقیقه رزومه انگلیسی بنویسیم؟

بیشتر افراد برای پیشرفت و کسب تجربه‌های جدید به دنبال تغییر شغل هستند. اگر به دنبال مهاجرت تحصیلی یا کاری هستید یا قصد دارید در شرکت‌‌های وابسته به شرکت‌های خارجی مشغول به کار شوید، نیاز به ساخت رزومه انگلیسی تحصیلی و یا کاری خواهید داشت. یکی از اولین قدم‌‌ها برای پیدا کردن شغل، ساخت رزومه حرفه‌ای دوزبانه است. اما آیا تا به‌حال شده برای ساخت رزومه خود به مشکل بربخورید؟

اگر شما هم مثل میلیون‌ها نفر دیگر به دنبال راهی برای ساخت رزومه آسان می‌گردید و می‌خواهید علاوه بر رزومه فارسی، رزومه انگلیسی هم داشته باشید، در این مطلب از جاب ویژن با ما همراه باشید. در این مقاله در مورد نحوه ساخت رزومه انگلیسی صحبت خواهیم کرد و به شما می‌گوییم چطور می‌توانید یک رزومه انگلیسی حرفه‌ای برای اپلای و مهاجرت یا کار در شرکت‌های بین‌المللی بنویسید.

رزومه ساز

رزومه انگلیسی چیست؟

رزومه یک سند رسمی و کوتاه است که برای معرفی کامل سوابق کاری، مهارت‌ها، تحصیلات، دوره‌ها و دستاورد‌های شما به کارفرما ارائه می‌شود. این روزها شرکت‌های خصوصی کوچک و بزرگی را می‌بینید که از شما درخواست ارسال رزومه انگلیسی دارند. در نتیجه دانستن نحوه نگارش رزومه زبان انگلیسی برای کارجویان اهمیت زیادی دارد.

حتما توجه داشته باشید که رزومه انگلیسی شما باید در قالب و ساختار درست و به‌صورت حرفه‌ای نوشته شود. همچنین شامل اطلاعات کاملی مانند مدارک تحصیلی و سابقه کاری باشد تا کارفرما را متقاعد کنید که شما را از بین کارجویان دیگر انتخاب نماید. بهترین سایت ساخت رزومه انگلیسی، سایتی است که بتوانید بدون تسلط بر زبان انگلیسی و با استفاده از ابزارهای هوشمند آن رزومه انگلیسی خود را به صورت استاندارد بسازید. شما می‌توانید برای ساخت رزومه از ابزار رزومه ساز انگلیسی آنلاین جاب ویژن استفاده کنید.

انواع رزومه انگلیسی

اگر اهل جستجو در اینترنت باشید، احتمالا با ساختار‌های متفاوت رزومه‌های کاری آشنا شده‌اید. هر کدام از این نوع رزومه‌ها با هدف خاصی نوشته شده‌اند و برای کارجویان خاصی مناسب هستند. به‌طور کلی می‌توانید ساخت رزومه انگلیسی خود را به یکی از ۴ حالت زیر انجام بدهید:

رزومه زمانی

در این نوع رزومه؛ باید تمام تجربیات و سوابق کاری خود را از آخر به اول بنویسد. اگر سوابق شغلی قوی دارید، می‌توانید از این نوع رزومه استفاده کنید. در این نوع ساختار، می‌توانید علاوه بر ذکر شغل‌های تمام وقت، کارهای داوطلبانه و پاره وقت را به ترتیب تاریخ و زمان بنویسید.

عملی یا کاربردی

تمرکز اصلی این نوع رزومه، مهارت‌ها و تجربیاتی است که در این مدت به دست آورده‌اید و برای افراد تازه فارغ‌التحصیل بسیار مناسب است.

رزومه ترکیبی

یکی از بهترین نمونه‌های رزومه برای کارجویان، رزومه ترکیبی است. رزومه ترکیبی تلفیقی از دو نوع بالا است و می‌توانید علاوه بر اشاره به مهارت‌ها، به تجریبات و سوابق کاری خود هم اشاره کنید.

رزومه هدفمند

در این رزومه می‌توانید مهارت‌ها، تجربیات و سوابق شغلی خود را برای یک موقعیت شغلی خاص بنویسید.

۸ گام موثر برای نوشتن رزومه انگلیسی

نوشتن رزومه انگلیسی

نوشتن رزومه انگلیسی کار هر کسی نیست. اما ناامید نشوید، راه‌های موثر زیادی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و رزومه حرفه‌ای خود را بسازید. در اینجا، چند مرحله مهم برای ساخت رزومه انگلیسی را بررسی می‌کنیم.

1. اطلاعات شخصی و تماس خود را به شکل صحیح وارد کنید

برخی از کارجویان در زمان نوشتن رزومه کاری به تمام اطلاعات شخصی خود مانند سن، تاریخ تولد و وضعیت تاهل اشاره می‌کنند. نوشتن اطلاعات شخصی در رزومه، کار درستی نیست. همچنین باید در ابتدای رزومه به نام کامل خود، آدرس، شماره تلفن و ایمیل اشاره کنید. اگر فکر می‌کنید آدرس ایمیل شما مناسب رزومه کاریتان نیست، قبل از وارد کردن اطلاعات باید یک ایمیل جدید برای خود بسازید.

2. بخش درباره من را به صورت خلاصه بنویسید

یک خلاصه‌ کوتاه، دقیق و واضح از تجربیات و اهداف کاری به همراه موقعیت شغلی مورد علاقه خود را به صورت حرفه‌ای در بخش «درباره من» بنویسید تا به کارفرما نشان دهید که شما برای این موقعیت شغلی مناسب‌ترین فرد هستید.

3. بخش‌های جداگانه‌ای برای مهارت‌ها و مدارک تحصیلی در نظر بگیرید

یکی از بخش‌های مهم رزومه‌های کاری، تحصیلات است. در این بخش باید به مقطع تحصیلی، سال فارغ‌التحصیلی، معدل، افتخارات و نام دانشگاه اشاره کنید. در بخش مهارت‌ها باید کلیه دوره‌ها، گواهینامه‌ها، زبان‌ها و مهارت‌های خود را به ترتیب زمانی بنویسید.

4. به تجربه‌های داوطلبانه خود اشاره کنید

اگر به تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اید و سوابق کاری ندارید، حتما فعالیت‌های داوطلبانه و کارآموزی مرتبط با موقعیت شغلی درخواستی خود را در این قسمت وارد کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر کار پیدا کنید. هم‌چنین نشان می‌دهد که شما مایل به مشارکت در کارهای خوب اما بدون دریافت حق‌الزحمه هم هستید.

مطلب مرتبط: آیا گذراندن دوره‌های آنلاین به تقویت رزومه شما کمک می‌کند؟

5. دستاوردهای خود را با اعداد و ارقام نشان دهید

سعی کنید در ساخت رزومه انگلیسی خود علاوه بر مهارت‌ها، دستاوردهای خود را هم همراه با اعداد و ارقام نشان دهید. به‌عنوان مثال، یک کارشناس فروش می‌تواند به درصد افزایش فروش سالیانه که در شرکت‌های قبلی به آن رسیده است، اشاره کند.

6. علائم و دستور زبان انگلیسی را درست رعایت کنید

رعایت دستور زبان انگلیسی در رزومه

اگر زمان ویرایش رزومه‌تان به پایان رسیده است، بهتر است قبل از ارسال رزومه به کارفرما، مجددا آن را نگاه کنید تا غلط املایی یا نگارشی نداشته باشد. هم‌چنین می‌توانید رزومه خود را برای شخصی که به زبان انگلیسی مسلط است، ارسال کنید تا ایرادات موجود در رزومه را برطرف کند.

7. با خودتان صادق و روراست باشید

بعد از اینکه رزومه خود را به صورت کامل نوشتید و ویرایش کردید، نوبت این است که مجددا رزومه خود را نگاهی بیندازید و از خود بپرسید که «آیا من را استخدام می‌کنند؟» اگر جواب شما به این سوال، منفی است؛ باید رزومه خود را بازنویسی کنید. اما اگر جواب شما به این سوال، بله است؛ پس باید خود را برای یک مصاحبه عالی آماده کنید.

8. از زیاده‌گویی در رزومه پرهیز کنید

بیشتر کارفرمایان ترجیح می‌دهند رزومه‌های مختصر و مفید اما با اطلاعات کامل را مطالعه کنند. پس تنها چند ثانیه فرصت دارید تا کارفرما را جذب رزومه خود کنید. در زمان نوشتن رزومه به جای توجه به جزئیات غیر مرتبط با موقعیت شغلی خود، سوابق شغلی، مهارت و تحصیلات را پررنگ کنید.

نکته: محتوای رزومه خود را در قالب درست با فونت خوانای ۱۱ یا ۱۲ بنویسید تا خوانایی متن پایین نیاید.

مطلب مرتبط: راهنمای جامع رزومه نویسی برای کارجویان

چطور یک رزومه انگلیسی بنویسیم؟

چطور یک رزومه انگلیسی بنویسیم؟

کارفرما در ابتدا رزومه شما را یک‌بار اسکن می‌کند تا آن را تایید یا رد کند. پس انتخاب قالب و نکات مهم در نوشتن یک رزومه انگلیسی بسیار مفید و موثر است. برای نوشتن یک رزومه انگلیسی حرفه‌ای باید به نکات مهم زیر توجه کنید:

  • قسمت «درباره من» را جذاب بنویسید تا کارفرما ترغیب شود ادامه رزومه را بخواند
  • تجربه‌های تحصیلی و آموزشی خود را بر اساس ترتیب و بازه زمانی معکوس (از آخرین به اولین) بنویسید
  • از کلمات کلیدی و عبارات مناسب و مرتبط با شغل خود استفاده نمایید
  • وارد کردن جزئیات غیر مرتبط با کار، علایق شخصی و سرگرمی خودتان در رزومه کار اشتباهی است
  • سعی کنید رزومه خود را در یک صفحه یا نهایت دو صفحه جمع کنید
  • برای استفاده از فضای بیشتر، از جملات و پاراگراف‌های کوتاه استفاده کنید
  • حتما کلمات را به شکل صحیح در رزومه خود وارد کنید و به دستور زبان توجه ویژه داشته باشید
  • همیشه رزومه خود را به‌روز نگه‌دارید و هر تغییر جدیدی را در رزومه خود اعمال کنید

رزومه‌ساز انگلیسی رایگان

اگر زمان زیادی برای ساخت و طراحی رزومه انگلیسی خود ندارید یا به دنبال افرادی با تخصص مترجمی زبان برای تهیه رزومه انگلیسی‎‌تان هستید، نگران نباشید، شما می‌توانید بدون نیاز به صرف هزینه و تنها به کمک رزومه ساز آنلاین و رایگان جاب ویژن، یک رزومه حرفه‌ای دو زبانه بسازید. برای ساخت رزومه انگلیسی رایگان، باید ابتدا در سایت کاریابی جاب ویژن عضو شوید، سپس اطلاعاتی مانند نام، تحصیلات، مهارت‌ها و سوابق شغلی خود را به زبان فارسی وارد کنید تا تبدیل رزومه فارسی به انگلیسی به صورت رایگان و خودکار انجام شود. بعد از تکمیل اطلاعات مورد نیاز، پیشنهادات شغلی منطبق با رزومه به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید رزومه خود را برای آنان ارسال کنید.

آیا برای ساخت رزومه انگلیسی باید هزینه‌ای پرداخت کنیم؟

بسیاری از افراد برای تهیه رزومه انگلیسی خود به دنبال قیمت نوشتن رزومه انگلیسی هستند و هزینه‌ زیادی برای آن پرداخت می‌کنند. دانلود نمونه cv و رزومه انگلیسی خام و به صورت فایل word، یکی از راه‌های ساخت رزومه انگلیسی است. اما معمولا نسخه‌های رایگان موجود در اینترنت، قالب بندی مناسبی ندارند و برای دریافت نسخه‌های حرفه‌ای مجبور به پرداخت هزینه هستید. شما می‌توانید با کمک رزومه ساز سایت جاب ویژن و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، رزومه حرفه‌ای و دو زبانه خود را در سریع‌ترین زمان بسازید و آن را برای شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی ارسال کنید.

مطلب مرتبط: مهارت‌های فردی مهمی که باید در رزومه‌تان بیاورید

برای چه مشاغلی باید رزومه انگلیسی ارسال کنیم؟

در هر رشته‌ای که باشید به رزومه انگلیسی نیاز خواهید داشت. امروزه بیشتر کسب‌و‌کارها و شرکت‌های خصوصی برای هر فرصت شغلی مرتبط با زبان انگلیسی از کارجویان می‌خواهند تا رزومه خود را به صورت انگلیسی برای آن‌ها ارسال کنند. سپس با بررسی رزومه‌های ارسالی، نیروی مورد نظر خود را استخدام می‌کنند. اگر قصد مهاجرت کاری و تحصیلی به کشورهای دیگر مثل آلمان را دارید، داشتن یک رزومه آلمانی علاوه بر نسخه انگلیسی می‌تواند شانس استخدامتان را افزایش بدهد.

جمع‌بندی

“چطور یک رزومه به زبان انگلیسی بنویسیم؟” یا “برای نوشتن رزومه انگلیسی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟” از سوالات پر تکرار کارجویانی است که به دنبال طریقه ساخت رزومه انگلیسی برای موقعیت شغلی خود هستند. برای آماده کردن یک رزومه شغلی یا تحصیلی به زبان انگلیسی، همیشه نیاز به تسلط بر زبان انگلیسی نیست. امروزه سایت‌های رزومه‌ساز انگلیسی زیادی هستند که به شما کمک می‌کنند تا بر اساس اطلاعات شخصی، سوابق کاری، تجربه‌ها و مهارت‌هایتان، یک رزومه قوی و حرفه‌ای ساخته و بتوانید از آن برای هر شرکت و سازمانی استفاده کنید. اگر تاکنون برای ساخت رزومه انگلیسی آنلاین خود اقدام نکرده‌اید، همین حالا در سایت استخدام جاب ویژن به صفحه رزومه‌ساز رایگان مراجعه کنید و رزومه خود را در کمتر از ۱۰ دقیقه بسازید.

منبع: indeed

نویسنده

دسته بندی :
رزومه
بدون دیدگاه