راهنمای نوشتن رزومه کاری برای فریلنسرها

نوشته شده توسط نجوا کندری
زمان مطالعه: 9دقیقه
راهنمای نوشتن رزومه کاری برای فریلنسرها

آزادی در انتخاب گزینه‌های مختلف همچون ساعات کاری، میزان دستمزد، پرو‌ژه‌های کاری، کارفرما و محل کار، در کنار مزایای کار از خانه، باعث شده است که بسیاری از افراد ترجیح دهند به‌صورت فریلنسری کار کنند. به گفته متخصصان، ساده‌ترین و درعین‌حال بهترین راهکار برای اثبات تخصص و تجربیات یک فریلنسر به مشتریان و کارفرمایان احتمالی، داشتن یک رزومه فریلنسری حرفه‌ای است. بااین‌وجود، تعداد زیادی از فریلنسرها با نکات مهم برای ساخت رزومه حرفه ای فریلنسینگ آشنایی ندارند.

رزومه ساز

به همین دلیل در مقاله پیش رو قصد داریم با ارائه نکات مهم این نوع رزومه‌نویسی، به سوال «رزومه یک فریلنسر چگونه باید باشد؟» پاسخ دهیم. پس اگر شما نیز تصمیم دارید به‌صورت فریلنس کار کنید یا در حال حاضر یک آزادکار (freelancer) هستید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مقاله را از دست ندهید.

یک رزومه فریلنسری باید شامل چه مواردی باشد؟

رزومه فریلنسری باید شامل چه مواردی باشد؟

ازآنجایی‌که فریلنسینگ با یک شغل تمام‌وقت استاندارد تفاوت‌های بسیاری دارد، انتقال مهارت‌ها و تجربیات کاری شما در فضای کوچکی که رزومه در اختیارتان قرار می‌دهد، چالش بزرگی به‌حساب می‌آید. اما خبر خوب برای شما این است که مراحل مختلف نوشتن رزومه فریلنسری مانند ساخت رزومه استاندارد کاری است و تنها تغییراتی در جزئیات آن دارد. هنگام درست کردن رزومه خود به‌عنوان یک فریلنسر باید این بخش‌های کلیدی را در نظر بگیرید:

•یک هدر (header) که اطلاعات تماس و لینک نمونه کارهای شما را نشان می‌دهد.
• خلاصه رزومه که جایگاه و مهارت‌های شما را مشخص می‌کند.
• بخش تجربه‌های کاری که مجموعه‌ای سفارشی‌سازی شده از کارهای شما را به نمایش می‌گذارد.
• بخش مهارت‌‌ها که مهارت‌هایتان را برجسته می‌کند و شامل کلمات کلیدی شغلی است.
• بخش تحصیلات و گواهینامه‌ها که صلاحیت‌ها و تخصص شما را توضیح می‌دهد.

چگونه یک رزومه فریلنسری بنویسیم؟

چگونه یک رزومه فریلنسری بنویسیم؟

حال که با طرح کلی رزومه کاری فریلنسری آشنا شدید، در ادامه به توضیح هر یک از این موارد خواهیم پرداخت.

هدر (header)

اگر قرار باشد یک کارت ویزیت طراحی کنید، روی آن چه خواهید نوشت؟ درصورتی‌که بتوانید به این سوال پاسخ دهید، می‌توانید هدری را برای ایجاد بهترین تصویر در ذهن مخاطب احتمالی، طراحی کنید. در واقع، هدر را به‌عنوان یک بخش «درباره من» کوتاه و 10 ثانیه‌ای در نظر بگیرید که می‌تواند حکم سکوی پرتابی به سمت شغل دلخواهتان را داشته باشد. در این قسمت، نام، اطلاعات تماس و عنوان شغلی خود را وارد کنید.

مطلب مرتبط: چگونه بخش درباره من در رزومه را بنویسیم؟

لینک‌های مهم را در بخش header قرار دهید

باتوجه به این که آخرین کار شما بهترین راه برای اثبات توانایی‌هایتان به مشتری و کارفرمای احتمالی است، پیشنهاد می‌کنیم که URL آخرین پروژه یا URL پورتفولیو و لینکدین خود را در این بخش قرار دهید.

بخش خلاصه

بخش خلاصه رزومه شخصی شما در کنار یک هدر مناسب، می‌تواند اطلاعات موردنیاز و کافی را در اختیار کارفرمای احتمالی بگذارد تا شما را در لیست متقاضیان منتخب شغل یا پروژه موردنظر قرار دهد. برای نوشتن یک خلاصه خوب باید شرح شغل در صنعت موردنظرتان را بخوانید و از این اطلاعات برای تعیین رویکرد خود استفاده کنید.
خلاصه موثر یک رزومه فریلنسری باید شامل اطلاعات زیر باشد:

• نوع مشتریانی که معمولا به آن‌ها خدمات می‌دهید
• حوزه‌‌های تخصصی خود
• کاری که در عنوان شغلی خود بهتر از هر شخص دیگری انجام می‌دهید
• میزان تجربه کاری
• فرایندی که برای انجام هر پروژه طی می‌کنید

بخش تجربه کاری

معمولا اغلب فریلنسرها به‌صورت پروژه محور کار می‌کنند. این مطلب درباره فریلنسرها در زمینه‌های مختلف از جمله فریلنسر برنامه نویسی، نویسنده آزادکار مقالات بلاگ یا گرافیست فریلنس صدق می‌کند. با این وجود، برای این که رزومه خود را برای سیستم ATS بهینه‌سازی کنید، بهتر است ساختار پروژه‌هایتان را نیز مانند بخش تجربه کاری در یک رزومه معمولی بینید.

این کار به‌ویژه در هنگامی که آزادکاری شما حول محور پروژه‌های بلندمدت و ارتباط با مشتریان مختلف است، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این حالت، برای هر پروژه یا مشتری، یک فضای اختصاصی در رزومه فریلنسری خود اختصاص داده و آن‌ها را به ترتیب زمانی قرار دهید.

برای جلوگیری از طولانی‌شدن رزومه، فضای کمی را به هر پروژه اختصاص دهید. به‌گونه‌ای که عنوان شغلی، شرکت یا مشتری و تاریخ‌های کار را بنویسید. سپس تنها بر روی مهم‌ترین قسمت هر پروژه، یعنی نتایج و دستاوردها تمرکز کنید.

بهتر است تا حدامکان دستاوردهای خود را با روش‌های مختلف از جمله استفاده از اعداد و ارقام به‌صورت کمی بیان کنید تا برای مشتریان و کارفرمایان احتمالی ملموس‌تر شود.

برای تعیین کمیت دستاوردهای خود، به موارد زیر توجه کنید:

نحوه ارزیابی کمی پروژه‌های شما: به‌عنوان مثال، ارزیابی یک نویسنده آزادکار می‌تواند از طریق تعداد بازدید صفحه یا معیارهای نرخ تبدیل و برای توسعه‌دهندگان وب فریلنس، از طریق زمان بارگذاری یا تجزیه‌وتحلیل‌های دیگر صفحه صورت بگیرد.
مقیاس پروژه شما
مشتریان شما: کار با مشتریان برجسته در صنعت شغلی شما می‌تواند به اثبات تجربه حرفه‌ای‌تان به کارفرمایان احتمالی کمک کند.
مهارت‌های موردنیاز برای انجام موفقیت‌آمیز کار: به‌عنوان مثال نویسندگان آزادکار برای موفقیت کاری به مهارت‌هایی همچون پژوهش، ویرایش و سئو نیاز دارند؛ درحالی‌که حسابدار نیازمند مهارت‌های امور مالی، گزارش صورت‌حساب و دانش اکسل است.

برای آشنایی بیشتر با نحوه نوشتن بخش تجربه کاری می‌توانید مقاله «راهنمای جامع رزومه‌نویسی برای کارجویان» را در بلاگ جاب ویژن بخوانید.

از افعال قوی برای ایجاد یک بخش تجربه کاری قدرتمند استفاده کنید

پیشنهاد می‌کنیم که در بخش تجربیات رزومه فریلنسری خود از افعال عملی جزئیات محور و نتیجه محوری همچون «راه‌اندازی‌کردن»، «ارتقادادن» و «کاهش‌دادن» استفاده کنید. این کلمات، توصیف‌کننده خوبی هستند و به ارائه تصویری بهتر از نتایج پروژه مشتری احتمالی شما نیز کمک می‌کند.

بخش تحصیلات و گواهینامه‌ها

تحصیلات و گواهینامه‌های موردنیاز رزومه فریلنسری

بخش تحصیلات در این نوع رزومه نیز مانند یک رزومه معمولی، از بخش‌های کلیدی محسوب می‌شود. هنگام نوشتن یک رزومه بدون سابقه کار، به‌عنوان نمونه رزومه تازه فارغ التحصیل، این موضوع اهمیت ویژه‌تری پیدا می‌کند.

هنگام نوشتن رزومه به‌صورت دستی و یا ساخت رزومه با استفاده از رزومه ساز رایگان جاب ویژن، در صورت داشتن مدرک دانشگاهی، اطلاعات مربوط به مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد (در صورت وجود) را وارد کنید. در ابتدا نام دانشگاه، رشته و تاریخ فارغ‌التحصیلی را ذکر کنید. سپس با جزئیات بیشتری به تخصص خود بپردازید.

فریلنسرها معمولا برای این که بتوانند در رشته تخصصی خود پیشرفت کنند، گواهینامه‌های تخصصی دریافت کرده یا در دوره‌های آموزشی خاصی شرکت می‌کنند.
پس سعی کنید درباره گواهینامه‌های محبوب و ضروری صنعت خود تحقیق کنید و با دریافت آن‌ها، زمینه پیشرفت حرفه‌ای در این صنعت را برای خود فراهم سازید. سپس در هنگام رزومه نویسی یا ساخت رزومه فریلنسری با استفاده از رزومه ساز، نام گواهینامه‌های دریافتی را نیز در این قسمت وارد نموده و میزان تخصص خود را به نمایش بگذارید.

مطلب مرتبط: کاورلتر چیست و چگونه نوشته می‌شود؟

بخش مهارت‌ها

احتمالا شنیده‌اید که متخصصان حرفه‌ای مطرح در هنگام صحبت از رزومه، از عبارت «کلمات کلیدی شغلی» استفاده می‌کنند. آن‌ها صرفا به کلمات و عبارات رایجی (بخوانید: مهارت) اشاره می‌کنند که در هر صنعتی استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال، این عبارت می‌تواند «بهینه‌سازی موتور جستجو» برای نویسندگان و «حساب‌های پرداختی و دریافتی» برای حسابداران آزادکار باشد.

باتوجه به این که فریلنسرها معمولا پروژه‌های مختلف را به‌صورت دورکاری انجام می‌دهند، آشنایی با نرم‌افزارهای تخصصی حوزه خود و همچنین آشنایی با نرم‌افزارهای مدیریت پروژه و پلتفرم‌های ارتباطی، یک مزیت محسوب می‌شود. بنابراین، نام نرم‌افزارهایی که توانایی کار با آن‌ها را دارید، در این قسمت وارد کنید.

به‌طورکلی مهارت‌ها را می‌توان به دو دسته مهارت‌های نرم و سخت تقسیم‌بندی کرد. در ادامه به تعدادی از مهارت‌های فنی (سخت) و نرم که می‌توانید باتوجه به حوزه تخصصی خود به‌عنوان فریلنسر در رزومه کاری‌تان، به‌عنوان نمونه رزومه فریلنسر برنامه‌نویسی یا گرافیک، قرار دهید، اشاره خواهیم کرد.

تعدادی از مهارت‌های فنی محبوب برای رزومه فریلنسری

• پایتون
• جاوا اسکریپت
• جاوا
• MySQL
• HTML
• CSS
• Git
• سئو
• Google Analytics
• فتوشاپ
Adobe Lightroom
• مدیریت سیستم
• توسعه Front-end
• دیتا ساینس
• ماشین لرنینگ
• توسعه وب
• توسعه Backend
• نویسندگی
• طراحی گرافیک
• مدیریت رسانه‌های اجتماعی
• ساخت انیمیشن/ویدئو
• بازاریابی دیجیتال
• مدیریت پروژه
• مدیریت زمان
• Trello
• Asana
• Indy
• Forest
• Notion
• مهارت‌های فروش

تعدادی از مهارت‌های نرم محبوب برای رزومه فریلنسری

• مهارت‌های ارتباطی
• توجه به جزئیات
• صداقت
• تطبیق‌پذیری
• نگرش مثبت
• مدیریت بحران
• تفکر انتقادی
• مهارت‌های ادراکی
• قابل‌اعتماد بودن
• ارائه خدمات به مشتری
• برآورد ریسک
• رهبری
• انعطاف‌پذیری
• تصمیم‌گیری
• مدیریت زمان
• مدیریت پروژه
• خلاقیت
• مدبر بودن
• شفقت و دلسوزی
• یکدلی
• توانایی کار گروهی
• مهارت‌های تحلیلی
• مهارت‌های چند وظیفه‌ای

بخش‌های اضافی

بسته به این که در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید، می‌توانید بخش‌های مرتبط بیشتری به رزومه فریلنسری خود اضافه نمایید. به‌عنوان مثال، یک مشاور روابط‌عمومی فریلنس، امکان دارد بخش «جوایز» یا «معرف‌ها» را اضافه کند و یا یک پژوهشگر ممکن است بخواهد بخشی را به «پروژه‌ها» یا «زبان‌ها» اختصاص دهد.

اگر درباره مواردی که باید اضافه یا حذف کنید دچار تردید شدید، از خود بپرسید: آیا هر خط در رزومه من هدفی را دنبال می‌کند؟ اگر نمی‌توانید محتوای خود را به شرح شغل، صنعت یا نیازهای مشتری مرتبط کنید، آن را حذف نمایید.

باید و نبایدهای یک رزومه فریلنسری

بایدونبایدهای یک رزومه فریلنسری

به‌سختی می‌توان یک رویکرد یکسان برای نوشتن رزومه به‌عنوان یک فریلنسر در نظر گرفت و معمولا مسیر شغلی، نوع تخصص و حوزه فعالیت شما، نوع این رزومه را مشخص می‌کنند. با این حال، چند «بایدونباید» وجود دارد که به اعتقاد بسیاری از متخصصین حرفه‌ای، نکاتی استاندارد برای حوزه‌های مختلف به شمار می‌روند.

رزومه فریلنسری خود را از طریق این چک‌لیست بررسی کنید تا مطمئن شوید که موثرترین رزومه را برای مشتری یا کارفرمای احتمالی ارسال خواهید کرد.

مراقب سازگاری رزومه خود با سیستم ATS باشید

نرم‌افزار ردیابی متقاضی (ATS) به مدیران استخدام کمک می‌کند تا بتوانند مرتبط‌ترین رزومه‌ها را از میان انبوهی از رزومه پیدا کنند. این برنامه، رزومه شما را برای تشخیص کلمات و عبارات خاصی که شرکت برای موقعیت موردنظر، مهم تشخیص داده، اسکن می‌کند. با رعایت دو نکته زیر می‌توانید رزومه خود را برای سیستم ردیابی متقاضی، بهینه‌سازی کنید.

1. کلمات کلیدی شغل مرتبط خود را در رزومه بگنجانید. برای این کار، آگهی‌های شغل موردنظر و سایر آگهی‌های مرتبط را مطالعه کنید تا بتوانید کلمات کلیدی صنعت و حوزه خود را مشخص نمایید.

2. قالب و طرح‌بندی مناسبی را انتخاب کنید. سادگی، بهترین گزینه است. گرافیک، نمودارها، نمادها، فونت‌های استاندارد و چیدمان‌های دو ستونی، همگی عناصری هستند که بسیاری از برنامه‌های نرم‌افزار ATS نمی‌توانند آن‌ها را تجزیه کنند. در نتیجه، احتمال این که رزومه شما در فهرست متقاضیان منتخب قرار بگیرد، کمتر خواهد شد.

برای آشنایی بیشتر با روش‌های بهینه‌سازی رزومه برای سیستم‌های ردیابی متقاضیان استخدامی، مقاله « بایدها و نبایدهای رزومه نویسی» در بلاگ جاب ویژن را بخوانید.

از فرمت هرم معکوس استفاده کنید

با استفاده از قالب هرم معکوس، مهم‌ترین اطلاعات خود را در ابتدای هر قسمت و در آغاز هر جمله قرار دهید. علاوه بر این، افزودن عناوین شفاف و کوتاه، اما قدرتمند نیز می‌تواند به انتقال موثرتر پیام شما کمک کند.

اما چرا این موضوع اهمیت دارد؟ هنگامی که یک آگهی شغلی منتشر می‌شود، استخدام‌کنندگان سعی خواهند کرد به‌سرعت از میان رزومه‌های ارسالی، فرد مناسبی را برای انجام کار موردنظر پیدا کنند. به همین دلیل احتمالا یک رزومه فریلنسری مبهم و نامنظم را که به‌سختی می‌توان در آن اطلاعات مهم یافت، کنار خواهند گذاشت.

متواضع نباشید

در هنگام ساخت یک رزومه کاری فریلنسری نباید متواضع باشید. به همه جوایز خود اشاره کنید و دستاوردهای خود را به‌تفصیل بیان نمایید. اگر با مشتریان مطرح یا شرکت‌های معروف کار کرده‌اید، نام آن‌ها را ذکر کنید. (البته اگر توافق‌نامه‌های عدم افشا اجازه می‌دهند.)

کارفرمایان احتمالی عاشق یک نتیجه قابل‌اندازه‌گیری هستند. بنابراین تا می‌توانید از اعداد و ارقام و درصد و واحد پولی برای نمایش دستاوردهای خود استفاده نمایید.
کار خود را پیگیری کنید

تمام کارهای خود را ثبت و پیگیری کنید. پیشنهاد می‌کنیم تمام اطلاعات کاری و پروژه‌های گذشته خود را در یک فایل اکسل گردآوری نمایید تا بتوانید به‌آسانی دستاوردها، تشویق‌ها، جوایز و موارد دیگر را ثبت کنید.

گردآوری و نگه‌داشتن این اطلاعات در یک مکان مرکزی، انتخاب نمونه‌ها و پروژه‌های برتر را برای شما آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، با استفاده از این روش، بهتر می‌توانید رزومه خود را برای شرایط موردنیاز شغل یا پروژه دلخواهتان تنظیم کنید.

فضا را با گرافیک هدر ندهید

گرافیک و طراحی‌های گرافیکی را در هنگام ساخت نمونه کارهای دیجیتال خود به کار ببرید. همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، نرم‌افزار اسکن رزومه (ATS)، اغلب با اسکن صحیح عکس‌ها مشکل دارد. این موضوع باعث می‌شود رزومه شما در همان گام اول با استفاده از این سیستم فیلتر و حذف شده و به دست استخدام‌کنندگان نرسد.

علاوه بر این، گرافیک، رزومه فریلنسری را از حالت ارزشمند و کاربردی خود خارج کرده و توجه را از نکات و اطلاعات مهم منحرف می‌کند. به‌جای استفاده از تصاویر گرافیکی، لیست‌های ارزشمندی را با نشانه‌گذاری و بولت به رزومه خود اضافه کنید. به‌عنوان نمونه:

• نتایج قابل‌اندازه‌گیری
• فهرستی از مهارت‌های کلیدی
• توضیح جزئیات یک پروژه خاص که اثبات می‌کند، شما بهترین فرد برای استخدام هستید.

لینک وب‌سایت و لینکدین خود را به رزومه اضافه کنید

اضافه کردن لینک لینکدین به رزومه فریلنسری

ضرورتی ندارد که لینک هر شبکه اجتماعی که در آن عضو هستید را در رزومه خود قرار دهید. اما باید لینک مرتبط‌‌‌ترین و فعال‌ترین اکانت‌های خود را به آن اضافه کنید.
افراد فریلنسر در صنایع و حوزه‌های مختلف باید در ابتدا لینک وب‌سایت و لینکدین خود را در رزومه فریلنسری قرار دهند. بعد از آن، نوبت به اضافه‌کردن هرگونه پروفایل ویژه صنعت آن‌ها خواهد رسید. مانند:

GitHub برای فناوران
Dribble برای طراحان
Instagram برای عکاسان

ورژن‌های متفاوتی از رزومه خود بسازید

درست است که امکان دارد دشوار به نظر برسد؛ اما ساخت ورژن‌های مختلف رزومه، می‌تواند به شما در کاهش زمان صرف شده برای ایجاد هر درخواست شغلی کمک کند.

اگر از آن دسته فریلنسرهایی هستید که علاقه‌مندید در صنایع مختلف به فعالیت بپردازید و یا خدمات متعددی ارائه می‌دهید، چند رزومه برای خود بسازید که هر یک از آن‌ها بر روی یک موضوع، تمرکز داشته باشد.

به‌عنوان مثال، یک طراح گرافیک که به‌صورت فریلنس کار می‌کند، می‌تواند یک رزومه برای موقعیت‌های شغلی مرتبط با طراحی برند و رزومه دیگری برای طراحی UI ایجاد کند. به این دلیل که این دو رشته بسیار متفاوت هستند و به مهارت‌ها و تجربه‌های متفاوتی نیاز دارند. همچنین مشاوران فریلنسر ممکن است باتوجه به نوع صنعت یا مشتری هدف، رزومه‌های مختلفی برای خود بسازند.

فراموش نکنید که رزومه خود را برای هر مشتری، بازنگری و سفارشی‌سازی کنید

رزومه فریلنسری خود را باتوجه به مخاطبان خود سفارشی کنید. این امر مستلزم آن است که قبل از ارسال هر درخواست شغلی، یک بار به‌صورت سریع، رزومه خود را خوانده و بررسی کنید.

مطمئن شوید اولین چیزی که رزومه شما به نمایش می‌گذارد، پروژه‌ها و نتایج آنها است. این نمونه‌های عینی، نشان‌دهنده سطح مهارت شما هستند و کمک می‌کنند بتوانید با استفاده از آن‌ها، توجه مشتری را جلب کنید. بنابراین آن‌ها را در قسمت‌های مختلف هدر، خلاصه و تجربه کاری خود اولویت‌بندی کنید.

مدیران استخدام در رزومه فریلنسری به دنبال پاسخ چه سوالاتی هستند؟

در بخش‌های قبلی به نحوه نوشتن یک رزومه کاری فریلنسری پرداختیم. در واقع، باتوجه به نکات گفته شده، باید در رزومه شخصی خود به این موضوع بپردازید که چرا برای مشتری یا کارفرمای احتمالی خود، بهترین گزینه هستید. مدیران استخدام به این منظور، در رزومه شما به دنبال پاسخ سوالات زیر می‌گردند:

• آیا می‌توانید مشکل آنها را حل کنید؟
• آیا مهارت‌های لازم را دارید؟
• آیا قبلا پروژه‌های مشابهی انجام داده‌اید؟ آیا می‌توانید خواسته‌های مشتری را برآورده کنید؟
• آیا می‌توانید کاری باکیفیت و به‌موقع ارائه دهید؟
• فرایند کلی کار شما چیست؟
• اگر متوجه شدید که مشکل مشتری شما جای دیگری است، آیا به آنها اطلاع می‌دهید؟

جمع‌بندی و سخن پایانی

در این مقاله به همه آنچه باید درباره نحوه نوشتن یک رزومه فریلنسری بدانید، از جمله بخش‌های کلیدی این رزومه، توضیح هر یک از بخش‌ها، بایدها و نبایدهای این نوع رزومه‌نویسی و سوالاتی که مدیران استخدام در یک رزومه کاری فریلنسری به دنبال پاسخ آن هستند، پرداختیم. با استفاده از این راهنمای جامع رزومه‌نویسی فریلنسری، می‌توانید رزومه‌ای مناسب حوزه تخصصی خود نوشته و پروژه یا شغل دلخواه خود را به دست آورید.

در پایان باید به این نکته نیز اشاره کنیم که در صورت نداشتن تجربه نوشتن رزومه می‌توانید از رزومه ساز دو زبانه و رایگان جاب ویژن استفاده نمایید و در کمترین زمان ممکن، به‌صورت هم‌زمان، رزومه فارسی و انگلیسی خود را ساخته و برای سازمان یا کارفرمای موردنظر ارسال کنید.

منابع:

keepertax.com
enhancv.com

 

نویسنده

  • نجوا کندری

    من نجوا هستم؛ دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی‌ارشد مطالعات معماری ایران از دانشگاه تهران. از سال‌ها قبل به نوشتن، پژوهش و تکنولوژی‌های مرتبط به آن‌ها، علاقه زیادی داشتم. همین موضوع هم باعث شد به حوزه تولید محتوا و موضوعات مشابهی مثل کپی‌رایتینگ، سئو، دیجیتال مارکتینگ و استراتژی محتوا گرایش پیدا کنم و دوره‌های مختلفی را در این زمینه‌ها بگذرانم. در حال حاضر به‌عنوان کارشناس تولید محتوا فعالیت می‌کنم و به نوشتن در حوزه‌های مختلفی همچون معماری، توسعه فردی و به‌صورت تخصصی‌تر، کاریابی، مشغول هستم. بسیار خوشحالم که می‌توانم با نوشته‌هایم، راهنمایی برای افرادی که در ابتدای راه مسیر شغلی یا تغییر شغل هستند، باشم و در حد توانم، به آن‌ها در این مسیر پرپیچ‌وخم، کمک کنم.

دسته بندی :
رزومه
بدون دیدگاه