
به عنوان کارشناس دیجیتال مارکتینگ، میتوانید در حوزههایی مانند بازاریابی محتوا، سئو، بازاریابی کلیکی (PPC)، بازاریابی شبکههای اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، افیلیت مارکتینگ، مارکتینگ اتومیشن و یا مجموعهای از آنها فعالیت کنید. با توجه به حوزه فعالیت، شرح شغل کارشناس دیجیتال مارکتینگ تا حدودی متفاوت خواهد بود. اگر میپرسید که چگونه کارشناس دیجیتال مارکتینگ شویم؟ باید بگوییم که بهتر است در قدم اول، بطور کامل با این شغل آشنا شوید.
تیمهای دیجیتال مارکتینگ در شرکتهای مختلف بصورت حضوری، دورکار یا ترکیبی از هر دو فعالیت کرده و به همین دلیل، از ابزارها و پلتفرمهایی مانند Trello استفاده میکنند تا تسکها را میان خود تقسیم کرده و از روند پیشرفت پروژه آگاه باشند.
کارشناسان دیجیتال مارکتینگ ممکن است در طول روز جلسات متعددی با مدیران، سایر همکاران و یا مشتریان داشته باشند و درباره روند پیشرفت یک پروژه، موانع موجود، بودجه، ایدهها، راهحلهای پیشنهادی برای مشکلات موجود و... گفتوگو کنند.
یکی از مهمترین وظایف روزانه کارشناسهای دیجیتال مارکتینگ، مطالعه درباره جدیدترین رویدادهای مرتبط با بازاریابی دیجیتال مانند آپدیتهای جدید گوگل است. آنها همچنین باید در طول روز زمانی را به بررسی بازار و عملکرد رقبا اختصاص دهند.
کارشناسهای دیجیتال مارکتینگ از Google Analytics نیز زیاد استفاده میکنند. آنها باید دادههای عملکرد سایت شرکت خود را ارزیابی و الگوهای تکرارشوندهای را که مصرفکنندگان دنبال میکنند، شناسایی کنند. از این دادهها میتوان به عنوان فرصتی برای افزایش رضایت و تعامل مشتریان و همچنین فروش بیشتر استفاده کرد.
یکی دیگر از کارهایی که ممکن است کارشناس دیجیتال مارکتینگ بصورت روزانه انجام دهد، تولید محتوا و انتشار آن در قالب پستهای وبلاگ، شبکههای اجتماعی یا ویدیوهایی برای پلتفرمهای مختلف است. البته، در برخی شرکتها ممکن است کارشناس دیجیتال مارکتینگ صرفا ایدهپردازیهای لازم برای محتوا را انجام دهد و بقیه مراحل آن را به افراد فعال در حوزه تولید محتوا واگذار کند.
داشتن مدرک تحصیلی مرتبط مانند MBA به ورود شما به این حوزه کمک میکند اما الزامی نیست.
دورههای آنلاین یا حضوری دیجیتال مارکتینگ را پشت سر گذاشته، با اصول تبلیغات و نحوه کار با ابزارهای مورد نیاز آشنا شوید.
در صورتی که مایل هستید روی بحثهای مرتبط با SEO تمرکز کنید، باید دورههای مرتبط با آن را سپری کنید.
زبان انگلیسی را حداقل تا سطح متوسط بیاموزید و مهارتهای خود (به ویژه خواندن یا reading) را تقویت کنید.
رزومهای شامل دستاوردهای تحصیلی و دورههایی که گذراندهاید تهیه کرده و برای موقعیتهای کارآموزی ارسال کنید.
افرادی که قصد تغییر شغل دارند، اگر پیشتر مشغول کار کردن در یکی از حوزههای زیر باشند، میتوانند فرآیند تغییر شغل را راحتتر از دیگران پشت سر بگذارند.
میانه حقوق دریافتی
25 میلیون تومان / ماه
دورههای آموزشی شغل کارشناس دیجیتال مارکتینگ

























































در این مسیر ابتدا با مبانی دیجیتال مارکتینگ آشنا میشیم. در ادامه در حوزه های مختلف دیجیتال مارکتینگ مثل سئو، بازاریابی محتوایی، گوگل آنالیتیکس، گوگل ادز، مارکتینگ اتومیشن، طراحی کمپین های بازاریابی دیجیتال و گوگل تگ منیجر در این مسیر حرفه ای میشیم.
مشاهده نقشه راه