استخدام

کارشناس دیجیتال مارکتینگ

میانه حقوق
22.5 میلیون
آگهی شغلی فعال
2470
روند رشد شغل
8%
رضایت شغلی
3.6
معرفی شغل مسیر شغلی حقوق و دستمزد آگهی شغلی فعال دوره‌های آموزشی رضایت شغلی مقالات مرتبط

یک روز کاری کارشناس دیجیتال مارکتینگ

به عنوان کارشناس دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید در حوزه‌هایی مانند بازاریابی محتوا، سئو، بازاریابی کلیکی (PPC)، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، افیلیت مارکتینگ، مارکتینگ اتومیشن و یا مجموعه‌ای از آن‌ها فعالیت کنید. با توجه به حوزه فعالیت، شرح شغل کارشناس دیجیتال مارکتینگ تا حدودی متفاوت خواهد بود. اگر می‌پرسید که چگونه کارشناس دیجیتال مارکتینگ شویم؟ باید بگوییم که بهتر است در قدم اول، بطور کامل با این شغل آشنا شوید.

تیم‌های دیجیتال مارکتینگ در شرکت‌های مختلف بصورت حضوری، دورکار یا ترکیبی از هر دو فعالیت کرده و به همین دلیل، از ابزارها و پلتفرم‌هایی مانند Trello استفاده می‌کنند تا تسک‌ها را میان خود تقسیم کرده و از روند پیشرفت پروژه آگاه باشند.

کارشناسان دیجیتال مارکتینگ ممکن است در طول روز جلسات متعددی با مدیران، سایر همکاران و یا مشتریان داشته باشند و درباره روند پیشرفت یک پروژه، موانع موجود، بودجه، ایده‌ها، راه‌حل‌های پیشنهادی برای مشکلات موجود و... گفت‌وگو کنند.

یکی از مهم‌ترین وظایف روزانه کارشناس‌های دیجیتال مارکتینگ، مطالعه درباره جدیدترین رویدادهای مرتبط با بازاریابی دیجیتال مانند آپدیت‌های جدید گوگل است. آن‌ها همچنین باید در طول روز زمانی را به بررسی بازار و عملکرد رقبا اختصاص دهند.

کارشناس‌های دیجیتال مارکتینگ از Google Analytics نیز زیاد استفاده می‌کنند. آن‌ها باید داده‌های عملکرد سایت شرکت خود را ارزیابی و الگوهای تکرارشونده‌ای را که مصرف‌کنندگان دنبال می‌کنند، شناسایی کنند. از این داده‌ها می‌توان به عنوان فرصتی برای افزایش رضایت و تعامل مشتریان و همچنین فروش بیشتر استفاده کرد.

یکی دیگر از کارهایی که ممکن است کارشناس دیجیتال مارکتینگ بصورت روزانه انجام دهد، تولید محتوا و انتشار آن در قالب پست‌های وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی یا ویدیوهایی برای پلتفرم‌های مختلف است. البته، در برخی شرکت‌ها ممکن است کارشناس دیجیتال مارکتینگ صرفا ایده‌پردازی‌های لازم برای محتوا را انجام دهد و بقیه مراحل آن را به افراد فعال در حوزه تولید محتوا واگذار کند.

وظایف و مسئولیت‌های کارشناس دیجیتال مارکتینگ
طراحی یا نظارت بر طراحی بنرهای تبلیغاتی
تولید محتوا برای وبلاگ یا شبکه‌های اجتماعی
طراحی و برگزاری کمپین برای افزایش تعامل و آگاهی برند در شبکه‌های مجازی
انجام هماهنگی‌های لازم برای انتشار تبلیغ در سایت‌های دیگر
ارزیابی عملکرد مخاطبان هدف با ابزارهایی مانند Google Analytics
اجرا و مدیریت تبلیغات گوگل ادز
اجرا و مدیریت مارکتینگ اتومیشن
مهارت‌های کارشناس دیجیتال مارکتینگ
توانایی در نوشتن متن‌های جذاب برای مقاصد مخالف از جمله ایمیل، پیامک، بنر‌های تبلیغاتی و...
تحلیل و تفسیر داده
توانایی کار با ابزارهای گوگل مانند Google Ads، Google Analytics و...
خلاقیت و ایده پردازی برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی موثر
توانایی مدیریت و برنامه ریزی کارها برای ایده‌پردازی، اجرا و به ثمر رساندن یک کمپین

چگونه کارشناس دیجیتال مارکتینگ شویم؟

1

داشتن مدرک تحصیلی مرتبط مانند MBA به ورود شما به این حوزه کمک می‌کند اما الزامی نیست.

2

دوره‌های آنلاین یا حضوری دیجیتال مارکتینگ را پشت سر گذاشته، با اصول تبلیغات و نحوه کار با ابزارهای مورد نیاز آشنا شوید.

3

در صورتی که مایل هستید روی بحث‌های مرتبط با SEO تمرکز کنید، باید دوره‌های مرتبط با آن را سپری کنید.

4

زبان انگلیسی را حداقل تا سطح متوسط بیاموزید و مهارت‌های خود (به ویژه خواندن یا reading) را تقویت کنید.

5

رزومه‌ای شامل دستاوردهای تحصیلی و دوره‌هایی که گذرانده‌اید تهیه کرده و برای موقعیت‌های کارآموزی ارسال کنید.

مسیر شغلی کارشناس دیجیتال مارکتینگ
برای اینکه کارشناس دیجیتال مارکتینگ شوید، بهتر است ابتدا در این حوزه به عنوان کارآموز فعالیت کنید.
پس از ۳ ماه کارآموزی، می‌توانید برای آگهی‌های استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ رزومه بفرستید.
با حداقل ۲ سال فعالیت به عنوان کارشناس دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید برای موقعیت‌های کارشناس ارشد اقدام کنید.
اگر بین ۳ الی ۵ سال در این حوزه فعالیت کرده و سابقه کار مدیریتی دارید، می‌توانید به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ استخدام شوید.
تغییر مسیر شغلی به کارشناس دیجیتال مارکتینگ

افرادی که قصد تغییر شغل دارند، اگر پیش‌تر مشغول کار کردن در یکی از حوزه‌های زیر باشند، می‌توانند فرآیند تغییر شغل را راحت‌تر از دیگران پشت سر بگذارند.

کارشناس روابط عمومی
کارشناس تولید محتوا
کارشناس تحلیل داده
برنامه‌نویس و کارشناس IT
خبرنگار
مدیر پروژه

کارشناس دیجیتال مارکتینگ چقدر حقوق می‌گیرد؟

حقوق دریافتی کارشناس دیجیتال مارکتینگدر

میانه حقوق دریافتی

25 میلیون تومان / ماه

8 میلیون تومان
14.4 میلیون تومان
19.2 میلیون تومان
24 میلیون تومان
28.8 میلیون تومان
33.6 میلیون تومان
38.4 میلیون تومان
43.2 میلیون تومان
160 میلیون تومان
ماشین حساب حقوق و دستمزد
با استفاده از ماشین حساب حقوق و دستمزد جاب ویژن، حقوق مناسب خود را محاسبه کنید.
attensionجدیدترین آگهی‌های
location
را برایم ارسال کن.

شغل کارشناس دیجیتال مارکتینگ چقدر رشد کرده است؟

همه شهرها
تهران
شهرهای بزرگ
شهرهای کوچک
8%
افزایش در آگهی‌های شغلی آبان 1403 - آبان 1404
روند رشد تعداد آگهی‌ها در ۱ سال گذشته

دوره‌های آموزشی شغل کارشناس دیجیتال مارکتینگ

در این مسیر ابتدا با مبانی دیجیتال مارکتینگ آشنا میشیم. در ادامه در حوزه های مختلف دیجیتال مارکتینگ مثل سئو، بازاریابی محتوایی، گوگل آنالیتیکس، گوگل ادز، مارکتینگ اتومیشن، طراحی کمپین های بازاریابی دیجیتال و گوگل تگ منیجر در این مسیر حرفه ای میشیم.

مشاهده نقشه راهsee more
road map

کارشناس دیجیتال مارکتینگ در شاخص‌های مختلف چقدر از شغل خود راضی است؟

3.6
نتایج نظرسنجی از 434 کارشناس دیجیتال مارکتینگ

کارشناس دیجیتال مارکتینگ چقدر از شغل خود راضی است؟

3.2 میزان حقوقامنیت شغلی
2.6 میزان حقوقحقوق و مزایا
3.6 میزان حقوقامکان پیشرفت
3.7 میزان حقوقتنوع وظایف
2.9 میزان حقوقتعادل بین کار و زندگی
3.6 میزان حقوقرضایت شغلی
ساعات کاری کارشناس دیجیتال مارکتینگ
چقدر در روزهای تعطیل و آخر هفته ها کار می‌کنند؟
چقدر خارج از ساعت کاری کار می‌کنند؟
چند روز در هفته بصورت دورکار مشغول به کار هستند؟