مهم‌ترین نکات برای نوشتن متن آگهی استخدام منشی

نوشته شده توسط نورا تاجدینی
زمان مطالعه: 6دقیقه
مهم‌ترین نکات برای نوشتن متن آگهی استخدام منشی

امروزه بسیاری از ادارات و سازمان‌ها به استخدام منشی مطب، منشی مدیر عامل، منشی دفتر و… نیاز دارند. نوشتن متن آگهی استخدام منشی همواره یکی از دغدغه‌های کارفرما‌ها بوده است. برای جذب نیرو در این حوزه، باید نمونه متن آگهی دعوت به همکاری منشی را بررسی کرده و بدانید که دقیقاً چه انتظاراتی از کارجو دارید. اگر می‌خواهید یک آگهی مناسب برای جذب منشی بنویسید، در ادامه با ما همراه باشید.

مشخصات موقعیت شغلی در متن آگهی استخدام منشی

مشخصات موقعیت شغلی

بهترین نمونه متن آگهی استخدام منشی، شامل مواردی مانند مشخصات موقعیت شغلی، شرح وظایف و شاخص‌های کلیدی از نظر کارفرما است. بخش اول متن آگهی استخدام منشی، به مشخصات موقعیت شغلی اختصاص دارد. در این بخش کارجو در یک نگاه می‌تواند درباره مشخصات کلی پوزیشن شغلی شما اطلاعات لازم را کسب کند.

در بخش مشخصات موقعیت شغلی، مواردی مانند روز و ساعات کاری، نوع همکاری (تمام وقت، پاره وقت، هیبرید و…)، نیاز به سفر کاری، مزایا و تسهیلات (وام، پاداش، سرویس، هدایای مناسبتی و…) ذکر می‌شوند. اگر شرایط موقعیت شغلی شما با ترجیحات کارجو مطابقت داشته باشد، با خواندن این بخش ترغیب می‌شود که بخش‌های بعدی آگهی استخدام شما را هم بخواند و در آخر رزومه خود را ارسال کند.

شاخص‌های کلیدی از نظر کارفرما

در بخش شاخص‌های کلیدی از نظر کارفرما در متن آگهی استخدام منشی، معمولاً مواردی باید ذکر شوند که نسبت به سایر شاخص‌ها برای جذب نیرو اهمیت بیشتری دارند. با ذکر این شاخص‌ها هنگام ثبت آگهی استخدام، می‌توانید رزومه کارجویانی را دریافت کنید که میزان سابقه کار، مهارت‌ها، تحصیلات و دیگر شاخص‌های مهم مورد نظر شما را دارند.

  • میزان سابقه کاری: هنگامی که در بخش شاخص‌های کلیدی از نظر کارفرما ذکر می‌کنید که به چند سال تجربه کاری نیاز دارید، افرادی را جذب کنید که به اندازه کافی در زمینه منشی‌گری تجربه دارند و می‌توانند وظایف مورد نظر را به خوبی انجام دهند. همچنین با توجه به میزان تجربه منشی، می‌توانید حقوق مناسبی را برای او تعیین کنید.
  • تحصیلات: تحصیلات فرد نشان می‌دهد که چه مطالبی را به صورت آکادمیک خوانده و چه مهارت‌هایی دارد که برای انجام وظایف شغلی مورد نیاز است. برای برخی از کارفرمایان در متن آگهی استخدام منشی، ذکر مقطع تحصیلی (برای مثال: کاردانی/کارشناسی) به تنهایی کافی است. اما برخی دیگر ترجیح می‌دهند که کارجو در رشته‌های خاصی تحصیلات خود را گذرانده باشد.
  • انواع مهارتها: اگر فردی در شغل منشی‌گری مهارت‌های زبانی و نرم‌افزاری خوبی داشته باشد، می‌تواند کار‌ها را سریع‌تر و بهتر انجام دهد. همچنین مهارت‌های نرم مانند ارتباطات، کار تیمی و مدیریت زمان باعث می‌شوند که منشی بهتر با دیگران همکاری کند و کار‌ها را به‌موقع انجام دهد. اگر مهارت زبانی، نرم‌افزاری یا مهارت نرم خاصی را مد نظر دارید که برایتان اهمیت زیادی دارد، در این بخش به آن اشاره کنید.
  • سن و جنسیت: گاهی اوقات برای جذب منشی در سازمان‌ها و ادارات، ممکن است نیاز باشد که کارجویان سن یا جنسیت خاصی داشته باشند.

مطلب مرتبط: راهنمای نوشتن آگهی شغلی جذاب + بررسی چند نمونه آگهی استخدام

شرح شغل و وظایف در متن آگهی استخدام منشی

شرح شغل و وظایف در متن آگهی استخدام منشی

در بخش بعدی از متن آگهی استخدام منشی، باید شرح شغل و وظایف منشی به طور کلی شرح داده شوند. منشی‌گری یکی از مشاغل کلیدی در سازمان‌ها و ادارات است که نقشی بسیار مهمی در مدیریت امور روزانه ایفا می‌کند. منشی به عنوان یک پشتیبان اجرایی، از مدیران و تیم‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و علاوه بر این، با ارتباطات داخلی و خارجی سازمان نیز سروکار دارد.

برخی از وظایف کلی یک منشی عبارت‌اند از:

  • سازماندهی جلسات (تهیه صورت‌جلسه و دستور کار)
  • تایپ گزارش‌ها
  • ثبت صورت‌حساب‌ها و هزینه‌ها
  • پاسخگویی به تماس‌ها
  • تشکیل پرونده
  • بررسی فکس‌ها، ایمیل‌ها و پیام‌های مربوط به سازمان
  • برنامه‌ریزی امور مربوط به سازمان
  • برقراری ارتباط با سازمان‌ها و مشتریان مربوطه
  • مدیریت تقویم مدیران
  • هماهنگی سفر‌های کاری
  • نگهداری و بروزرسانی پایگاه‌های داده سازمان
  • مدیریت موجودی دفتر و سفارش و تأمین ملزومات اداری
  • تهیه گزارش‌های مالی، پیگیری پرداخت‌ها و کمک به تنظیم بودجه سازمان
  • مدیریت ارتباطات داخلی
  • نظارت بر عملکرد سیستم‌های اداری

شرایط احراز شغل

شرایط احراز شغل

در این بخش از متن آگهی استخدام منشی، شرایط استخدامی را برای کارجویان شرح می‌دهید. مواردی که در این قسمت می‌توانید ذکر کنید، عبارت‌اند از:

سن و جنسیت

سن قابل قبول در استخدامهای منشی برای اغلب کارفرمایان معمولاً بین 20 تا 35 سال است. با این حال، بسته به میزان سابقه کاری و تجربه مورد نظر شما، این بازه سنی می‌تواند کاملاً متفاوت باشد. برای مثال، اگر قصد دارید یک منشی استخدام کنید که در حوزه مورد نظر شما سابقه کار زیادی داشته باشد، شاید ترجیح دهید که بازه سنی بالاتری را در آگهی خود در نظر بگیرید. همچنین جنسیت منشی در این بخش ذکر می‌شود. کارفرمایان در اغلب آگهی‌های جذب منشی، نیاز به استخدام منشی خانم دارند. اگرچه در مواردی آگهی‌های استخدام منشی آقا نیز به چشم می‌خورند.

میزان تحصیلات

اگرچه رشته دانشگاهی خاصی مستقیماً به پوزیشن شغلی منشی ارتباطی ندارد، برخی از کارفرمایان (به ویژه ادارات دولتی) حداقل سطح تحصیلات آکادمیک را برای استخدام و جذب منشی در نظر می‌گیرند. در اکثر سازمان‌های دولتی، حداقل مدرک تحصیلی برای جذب منشی، مدرک لیسانس است.

همچنین داشتن پیش‌زمینه تحصیلی در برخی از رشته‌ها برای کارفرمایان به عنوان یک پوئن مثبت در نظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال، اخذ مدرک لیسانس در رشته‌های مدیریتی، حسابداری، کتابداری، علوم اجتماعی و رشته‌های مشابه می‌تواند شانس استخدام منشی را افزایش دهد.

مهارت‌ها

بخشی که در متن آگهی استخدام منشی اهمیت زیادی دارد، بخش مهارت‌ها است. در این بخش باید به مهارت‌های سخت و نرم یا مهارت‌های زبانی مورد نیاز اشاره کنید که روی عملکرد و بازدهی شغلی منشی تأثیر مستقیم دارند. مهم‌ترین مهارت‌های سخت و تخصصی برای یک منشی عبارت‌اند از:

  • مهارت‌های ICDL و تسلط بر مجموعه مایکروسافت آفیس، به خصوص Word و Excel
  • مهارت پاسخگویی به تماس‌های تلفنی
  • مهارت تایپ سریع
  • توانایی کار با نرم‌افزار‌های اتوماسیون اداری و حسابداری (برای بسیاری از مشاغل نیاز نیست، اما امتیاز ویژه‌ای محسوب می‌شود)
  • آشنایی با اظهارنامه‌های مالی
  • توانایی کار با تجهیزات اداری

علاوه بر مهارت‌های سخت، مهارت‌های نرم در شغل منشی اهمیت زیادی دارند که معمولاً شامل موارد زیر هستند:

  • ارتباطات مؤثر
  • مدیریت زمان
  • حل مسأله
  • انعطاف‌پذیری
  • توجه به جزئیات
  • توانایی کار تیمی
  • مدیریت استرس
  • مهارت‌های بین فردی
  • سازماندهی

مطلب مرتبط: متن آگهی استخدام حسابدار و نکاتی که نباید از آنها غافل شوید!

حقوق پیشنهادی در متن آگهی استخدام منشی

حقوق پیشنهادی برای استخدام منشی

میزان حقوق پیشنهادی شما برای جذب نیرو باید با توجه به تمام‌وقت یا پاره‌وقت بودن کار منشی در این بخش تعیین شود. هر حقوقی که پیشنهاد می‌دهید، نباید از پایه حقوق وزارت کار در سال 1403 کمتر باشد و سعی کنید میزان درآمدی که به کارجویان پیشنهاد می‌دهید، متناسب با شرح وظایف، سابقه کاری و سطح تجربه آن‌ها باشد.

امسال متوسط حقوق منشی در شهر تهران 12.6 میلیون تومان است که نسبت به سال گذشته 26 درصد افزایش داشته است. در شهر‌های بزرگ مثل مشهد و اصفهان، متوسط درآمد یک منشی 10 میلیون تومان است. منشی‌ها در شهر‌های کوچک نیز به طور میانگین ماهانه 11.8 میلیون تومان درآمد دارند.

امکان کارآموزی

برخی از کارفرمایان، منشی‌ها را به‌ صورت کارآموز استخدام می‌کنند و آموزش‌های مورد نیاز را به آن‌ها در طول این دوره ارائه می‌دهند. مزیت جذب کارآموزان این است که معمولاً آن‌ها افرادی مشتاق یادگیری و جوان هستند که انگیزه زیادی دارند. این امر می‌تواند برای سازمان شما مزایای زیادی را به همراه داشته باشد.

استخدام فوری

اگر قصد دارید که به‌ سرعت یک منشی را استخدام کنید، می‌توانید متن آگهی استخدام منشی را همراه با برچسب «فوری» که در قسمت بالای آگهی درج می‌شود، منتشر کنید.

نوع همکاری

بسیاری از منشی‌ها به‌ صورت پاره وقت با بسیاری از مراکز و سازمان‌ها همکاری می‌کنند. شما می‌توانید در قسمت نوع همکاری، تمام‌ وقت یا پاره‌ وقت بودن پوزیشن شغلی را مشخص کنید.

امکان استخدام معلولین

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که می‌توانید به متن آگهی استخدام منشی در جاب ویژن اضافه کنید، امکان استخدام معلولین است. در این صورت، آگهی استخدامی شما هنگام انتخاب این گزینه از سوی کارجویان هنگام جستجوی شغل نمایش داده می‌شود.

درباره شرکت

یکی از بخش‌های مهم در متن آگهی استخدام منشی، بخش معرفی شرکت است. در این قسمت، شما باید به‌ صورت شفاف و دقیق درباره شرکت، تعداد کارکنان، حوزه فعالیت و اهداف حرفه‌ای آن توضیح دهید. این بخش باید به گونه‌ای نوشته شود که کارجویان را ترغیب کند تا رزومه خود را برای شما ارسال کنند. بسیاری از کارفرمایان به این قسمت از آگهی شغلی توجه کافی ندارند. اما باید بدانید که درصد زیادی از کارجویان با خواندن یک توصیف ساده و در عین حال جذاب از شرکت، تمایل بیشتری به ارسال رزومه پیدا می‌کنند. به عنوان یک نمونه، می‌توانید از متن معرفی شرکت دیجی کالا ایده بگیرید:

ما در دیجی‌کالا به عنوان شرکتی که در حوزه تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنه، به دنبال تحقق رویای «لبخندی برای همه ایران» هستیم. در همین راستا، با بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا و توسعه مداوم سرویس‌های مبتنی بر تکنولوژی، ارزش‌های خودمون رو در مشتری‌محوری، اشتیاق برای تعالی، کارگروهی و نتیجه‌گرایی دنبال می‌کنیم.

در گروه دیجی‌کالا امکانی فراهم شده تا ما با افراد با تخصص‌های متنوع در یک مجموعه فعالیت کنیم. علاوه بر این، با توجه به سرعت رشد بالا در دیجی‌کالا، امکان رشد و توسعه رو در مواجهه با چالش‌ها و استفاده از برنامه‌های توسعه و آموزش متنوع داریم.

جمع‌بندی

در متن آگهی استخدام منشی، مواردی مانند مشخصات موقعیت شغلی، شرح وظایف و شاخص‌های کلیدی از نظر کارفرما مثل انواع مهارت‌های سخت و نرم، جنسیت و سن مورد نظر، میزان سابقه کار، تحصیلات و… ذکر می‌شوند. شما می‌توانید با بررسی نمونه متن آگهی استخدام منشی سالن زیبایی، متن استخدام منشی املاک، باشگاه، مطب، آموزشگاه و سایر مراکز در جاب ویژن، متن آگهی استخدام جذاب خود را بنویسید.

منبع: Indeed

نویسنده

  • نورا تاجدینی

    من فارغ‌التحصیل رشته مهندسی کامپیوتر از دانشگاه گیلان هستم و از سال 1400 پا به عرصه تولید محتوا و سئو گذاشتم. در دوره تحصیلی‌ام به صورت پاره‌وقت با سازمان‌های معتبری در زمینه تولید محتوا همکاری کردم. بعد از اتمام دوره تحصیلاتم تصمیم گرفتم که به طور جدی در زمینه تولید محتوا فعالیت کرده و به کسب و کار‌ها کمک کنم تا در چشم مخاطبانشان یک مرجع معتبر و قابل اعتماد باشند. پس از کسب تجربه و شرکت در دوره‌های مرتبط موفق شدم که بسیاری از مقالاتم را به صفحه اول گوگل و دیگر موتور‌های جستجو برسانم. راه پیشرفت در زمینه کاری خودم را بی انتها می‌دانم و همیشه آماده یادگیری چیز‌های جدید هستم.

دسته بندی :
کارفرمایان
بدون دیدگاه