درآمد دیجیتال مارکتینگ در ایران و جهان + عوامل موثر بر افزایش درآمد
در دنیایی که بیش از 25 درصد کسبوکارها در فضای آنلاین فعالیت میکنند، تخصص دیجیتال مارکتینگ (Digital marketing) یا بازاریابی دیجیتال اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. متخصص دیجیتال مارکتینگ از روشهای ثابت شده اما راهکارهای خلاقانهای برای افزایش آگاهی از برند، و افزایش شهرت و مشتریان محصولات و خدمات یک شرکت بهره میبرد. باتوجه به تقاضای بالایی که برای استخدام و همکاری با متخصصان دیجیتال مارکتینگ وجود دارد، این افراد با بازار کار بسیار خوب و امکان کسب درآمد بالا روبرو هستند. اگر در حال حاضر در حوزه مارکتینگ فعالیت میکنید، میتوانید میزان رایج درآمد دیجیتال مارکتینگ را براساس گروه شغلی، سطح ارشدیت و شهر محل فعالیت خود از طریق لینک محاسبه آنلاین حقوق و دستمزد، به طور دقیق محاسبه کرده و با حقوق فعلی خود مقایسه کنید.
در این مقاله، میزان درآمد کارشناس دیجیتال مارکتینگ در ایران و جهان و همچنین عوامل موثر بر افزایش درآمد آن را بررسی میکنیم.
بازار کار و آینده شغلی دیجیتال مارکتینگ
اگر نگاهی به سایتهای استخدام و کاریابی بیاندازید، با تعداد زیاد آگهیهای استخدام دیجیتال مارکتینگ به صورت تمام وقت، پارهوقت و دورکار مواجه میشوید؛ این موضوع نشان از وجود تقاضای بالا و اهمیت کار دیجیتال مارکتینگ در کسبوکارهای مختلف دارد. هرچند در سالهای گذشته مشاغل حوزه فناوری و کسبوکارهای آنلاین رواج و توسعه یافته بودند، با افزایش روزافزون استفاده از شبکههای اجتماعی و منابع آنلاین، بازاریابی در فضای مجازی اهمیت دوچندانی پیدا کرده است. از تولید محتوا و مدیریت شبکههای اجتماعی گرفته تا سئو سایت، راههای متنوعی برای کسب درامد از دیجیتال مارکتینگ برای متخصصان این حوزه وجود دارد.
مطلب مرتبط: استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ
ما به نقطهای مهم از رشد تکنولوژی رسیدهایم که در آن سازمانها و کسبوکارها میتوانند با استفاده از فناوریهایی مانند G5، هوش مصنوعی و پردازش ابری، بهطور یکپارچه دنیای مجازی و فیزیکی را به هم متصل کنند. همچنین فناوری VR یا واقعیت مجازی، مرز بین دنیای واقعی و دیجیتال را تاحد زیادی کمرنگتر کرده است. در آینده و با افزایش نفوذ این فناوریها در زندگی روزمره افراد، تبلیغات و مارکتینگ در فضای مجازی دستخوش تحولات زیادی خواهد شد.
باتوجه به روند رشد تکنولوژی و افزایش تعداد کاربران اینترنت، آینده دیجیتال مارکتینگ در ایران و جهان بسیار متفاوت و البته روشن خواهد بود. به طبع، با رشد و نفوذ هرچه بیشتر فضای مجازی در زندگی روزمره، دیجیتال مارکترهایی که با فناوریهای روز آشنا بوده و برای افزایش مهارتها و توانمندیهایشان زمان میگذارند، میتوانند درآمدهای بسیار بالایی را از این کار کسب کنند. پیشرفت در مسیر شغلی دیجیتال مارکتینگ بستگی زیادی به تعهد فرد برای یادگیری و کسب دائم جدیدترین اطلاعات دارد.
برای آشنایی بیشتر با وضعیت بازار کار و استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ، مقاله «استخدام کارشناس دیجیتال مارکتینگ چه شرایط و مزیتهایی دارد؟» را در بلاگ جاب ویژن بخوانید.
میزان درآمد دیجیتال مارکتینگ در ایران و جهان
فارغ از آینده شغلی متفاوت و جذابی که پیش روی بازاریابان دیجیتال قرار دارد، این متخصصان در حال حاضر با تقاضای بالایی در بازار کار مواجه بوده و اغلب درآمد بسیار خوبی دارند. یکی از مزیتهای مهم این تخصص که امکان درآمدزایی بالایی را برای متخصصان آن فراهم کرده است، امکان دورکاری و انجام کار به صورت پروژهای است.
همانطور که میدانید، میزان درامد شغل دیجیتال مارکتینگ به صورت تمام وقت معمولا ثابت بوده و براساس سطح ارشدیت، شهر، نوع صنعت و… مشخص میشود. اما در حالت فریلنسری، متخصص این امکان را دارد تا با افزایش توانمندیها و شهرت فردی، با برندهای مختلف و معتبری همکاری کرده و درآمد بسیار بالایی از تخصص خود کسب کند. در ادامه، میانگین حقوق و درآمد ماهانه کارشناسان دیجیتال مارکتینگ براساس سطح ارشدیت در پایتخت و شهرهای کوچک و بزرگ آورده شده است. رقمهای درج شده برای میانگین درآمد دیجیتال مارکتر، براساس گزارش حقوق و دستمزد 1403 جاب ویژن هستند.
میزان درآمد دیجیتال مارکتینگ در ایران
شهر تهران
کارشناس: 15 میلیون و 600 هزار تومان
کارشناس ارشد: 23 میلیون و 100 هزار تومان
مدیر: 32 میلیون و 500 هزار تومان
شهرهای بزرگ
کارشناس: 11 میلیون و 200 هزار تومان
کارشناس ارشد: 14 میلیون و 400 هزار تومان
مدیر: 20 میلیون تومان
شهرهای کوچک
کارشناس: 8 میلیون و 800 هزار تومان
کارشناس ارشد: 13 میلیون و 200 هزار تومان
مدیر: 14 میلیون تومان
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره میزان افزایش حقوق سال 1403 میتوانید مقاله «افزایش حقوق 1403؛ حقوق، عیدی و مالیات 1403 چقدر است؟» را در بلاگ جاب ویژن بخوانید.
میزان درآمد دیجیتال مارکتینگ در خارج از کشور
در خارج از کشور، تخصص دیجیتال مارکتینگ جزو مهارتهای با سطح درآمد بالا محسوب میشود. کشورهای زیر بیشترین میزان تقاضا برای جذب و استخدام دیجیتال مارکتر را دارند. در ادامه میانگین حقوق و درآمد دیجیتال مارکتینگ در کانادا، آمریکا، هند و دیگر کشورهای پرتقاضا آورده شده است:
کانادا: 59،045 دلار کانادا در سال
هند: 20،405 روپیه در ماه
امریکا: 65،813 دلار در سال
امارات متحده عربی: 5،400 درهم در ماه
استرالیا: 92،062 دلار استرالیا در سال
ایرلند: 41،833 یورو در سال
فیلیپین: 28،529 پزو در ماه
انگلیس: 30،563 پوند در سال
عوامل موثر بر افزایش درآمد دیجیتال مارکتینگ
برای کسب درآمد بیشتر به عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ فریلنسر و یا حضوری و تمام وقت، توجه به موارد زیر میتواند موثر باشد:
1. از ترندهای روز باخبر باشید
یکی از مهمترین مواردی که بر افزایش میزان درآمدتان از تخصص مارکتینگ اثر میگذارد، به روز بودن و توجه به روندها و تغییرات صنعت است. تنها گذراندن یک دوره دیجیتال مارکتینگ برای یادگیری و حرفهای شدن در این تخصص کافی نیست. همانطور که گفته شد، دیجیتال مارکتینگ با آینده متفاوت و پیشرفتهای روبرو است و از این جهت افرادی که بتوانند زودتر از دیگران با روند تغییرات و تکنولوژیهای جدید همراه شده و از ترندهای صنعت باخبر باشند در این شغل موفقتر بوده و درآمد بیشتری خواهند داشت.
2. برای تکنولوژی و ابزارهای مناسب هزینه کنید
برای کسب درآمد بیشتر ابتدا باید هزینه کنید. از بهترین ابزارهای موجود برای سادهتر، هوشمندتر و دقیقتر کردن کارتان بهره ببرید و برای ارتقای مهارتها و توانمندیهایتان هزینه کنید.
مطلب مرتبط: انواع ابزارهای موردنیاز در شغل دیجیتال مارکتینگ
3. برند شخصیتان را ارتقا بدهید
در دنیای شبکههای اجتماعی، دیگر تنها رزومه شما اهمیت ندارد. حضور شما در شبکههای اجتماعی و میزان شهرت و اعتباری که از این طریق برای خودتان فراهم میآورید بسیار مهم است. اگر قصد دارید به عنوان یک دیجیتال مارکتر فریلنس فعالیت کنید، این مورد اهمیت دوچندانی برای شما دارد. شهرت و اعتباری که از طریق شبکههای اجتماعی میتوانید کسب کنید به ایجاد اعتماد در مشتری و جذب برترین شرکتها و برندها برای همکاری با شما کمک میکند.
4. برای مخاطبان محتوای ارزشمند تولید کنید
یکی از راههایی که به کمک آن، هم میتوانید کسب درآمد کرده و هم شهرت و اعتبار تخصصی خودتان را افزایش بدهید، تولید محتوای باکیفیت است. بهتر است یک وبسایت شخصی داشته و محتوای بهروز و تخصصی در حوزه دیجیتال مارکتینگ را به صورت رایگان در آن عرضه کنید. همچنین با برگزاری وبینارهای مختلف و تدوین استراتژی محتوا برای شبکههای اجتماعی و عمل کردن براساس آن، میتوانید هم از طریق تبلیغات در سایت و فروش وبینارها و هم از طریق جلب اعتماد برندهای برتر و شروع همکاری با آنها درآمدتان را افزایش بدهید.
جمعبندی
دیجیتال مارکتینگ از مشاغلی است که با بازار کار و آینده شغلی بسیار خوبی روبرو است. تنوع بالای روش های کسب درآمد از دیجیتال مارکتینگ و امکان همکاری تمام وقت و پروژهای با شرکتهای مختلف، باعث شده تا این تخصص ظرفیت بسیار خوبی برای کسب درآمد بالا داشته باشد. در این مقاله نگاهی داشتیم به میزان حقوق و درآمد دیجیتال مارکتینگ و راهکارهایی را برای کمک به افزایش درآمد از این تخصص به شما معرفی کردیم.