تحلیلی بر گزارش حقوق و دستمزد برنامه نویسان در سال 98

نوشته شده توسط جاب ویژن
زمان مطالعه: 1دقیقه
تحلیلی بر گزارش حقوق و دستمزد برنامه نویسان در سال 98

دومین نظرسنجی سراسری حقوق و دستمزد برنامه‌نویسان در اسفند 98 و با هدف ایجاد شفافیت در میزان حقوق دریافتی برنامه‌نویسان توسط جاب ویژن برگزار شد که در آن حدود 4500 برنامه نویس میزان حقوق دریافتی خود در سال 98 و همچنین میزان افزایش حقوق مد نظر خود برای سال 99 را بیان کردند. بر اساس این اظهارات گزارش جامعی از حقوق و دستمزد برنامه نویسان در فروردین امسال منتشر شد.

برای مشاهده ﮔﺰارش جامع ﻧﺘﺎﯾﺞ ﻧﻈﺮﺳﻨﺠﯽ کلیک کنید.

این گزارش به تفکیک تخصص، سابقه کار، شهر، جنسیت، نوع کار و … اطلاعات مفیدی را در قالب نمودارهایی که نمونه آن در تصویر زیر مشاهده می‌شود، به تصویر کشیده است. برای بررسی دقیق آمار و نمودارها باید به پراکندگی درآمدها در هر دسته توجه کرد و نباید صرفا به میانگین اکتفا کرد. مثلا در نمودار حقوق دریافتی برنامه‌نویسان در سال 98 و در شهر تهران که در زیر آمده است، 5% از افراد متخصص در حوزه برنامه‌نویسی بالای یازده میلیون و صد هزار تومان دریافت کرده‌اند و 25% این افراد بالای پنج میلیون و هفتصد هزار تومان در حالی که میانگین 4.7 میلیون تومان است.

تحلیلی بر گزارش حقوق و دستمزد برنامه نویسان سال 98
میزان حقوق برنامه‌نویسان در شهر تهران

یکی از سوالات پرسیده شده در نظرسنجی میزان انتظار برنامه‌نویسان برای افزایش حقوق در سال 99 بود. میانگین افزایش حقوق مد نظر برنامه نویسان برای سال 99 حدود 32% بود و در نتیجه برای تعمیم این آمار به سال 99 باید دریافتی های سال 98 را در مقدار 1.32 ضرب کرد. اگر این کار را انجام دهیم می توانیم نمودار حقوق درخواستی برای سال 99 را همانطور که در تصویر بالا امده است، ترسیم کنیم. با این حساب 5% برنامه نویسان سینیور برای سال 99 بیش از چهارده میلیون و ششصد هزار تومان و 25% آنها بالای هفت میلیون و پانصد هزار تومان انتظار دریافت حقوق دارند.

نویسنده

بدون دیدگاه