گزارش جامع حقوق و دستمزد برنامه‌نویس‌ها در سال 98

نوشته شده توسط جاب ویژن
زمان مطالعه: 2دقیقه
گزارش جامع حقوق و دستمزد برنامه‌نویس‌ها در سال 98

بازار کار برنامه نویسی این روزها حسابی داغ است. در یک سمت بازار سازمانهایی حاضر هستند که تلاش می‌کنند تا برنامه نویس های برتر را به خود جذب کنند و در سمت دیگر برنامه نویسانی حاضر هستند که قصد تغییر شغل دارند.

سازمانها به درستی نمی‌دانند که در این بازار رقابتی برای جذب برنامه نویس توانمند در تخصص‌های مختلف باید چه عددی را پرداخت کنند تا بتوانند طرف مقابل را قانع کنند تا به استخدام سازمان آنها دربیاید.

برنامه نویسان نیز در خیلی از مواقع  تخمین درستی از حقوق منصفانه خود در این بازار ندارند و دقیق نمی‌دانند که چه عددی را باید به عنوان حقوق درخواستی خود به کارفرمایان اعلام کنند.

با درک این نیازها جاب ویژن تصمیم گرفت تا امسال نیز همانند سال گذشته نظرسنجی سراسری حقوق و دستمزد برنامه نویسان را برگزار کند تا در انتها بتواند بر اساس داده های جمع آوری شده، گزارشی تحلیلی و جامع از سطح حقوق و مزایای برنامه نویسان به تفکیک تخصص، جنسیت، سابقه کار، شهر و … منتشر کند.

سال گذشته و در اولین نظرسنجی، 1307 برنامه نویس شرکت کردند. این عدد امسال و در دومین نظرسنجی سراسری حقوق و دستمزد به 4405 نفر رسید که از این جهت می‌توان گفت که اعتبار داده های این گزارش به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده‌است و پر بیراه نیست اگر بگوییم در حال حاضر این گزارش معتبرترین و کاملترین مرجع حقوق و دستمزد برنامه نویس ها است.

این گزارش بصورت رایگان و صرفا در راستای مسئولیت اجتماعی جاب ویژن تهیه و منتشر شده است، پس با خیال راحت آن را دریافت کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده ﮔﺰارش جامع ﻧﺘﺎﯾﺞ ﻧﻈﺮﺳﻨﺠﯽ کلیک کنید.

در این گزارش ابتدا می‌توانید آماری از شرکت کنندگان در این نظرسنجی را ببینید. آماری مانند تعداد افراد شرکت کننده، جنسیت، شهر، میزان سابقه، ارشدیت و حوزه تخصصی این افراد به طور کامل آورده شده است.

در بخش‌ بعدی می‌توانید توزیع درامد برنامه نویس ها را بر اساس دسته بندی‌های متفاوت از جمله سطح ارشدیت و سابقه کاری ببینید. یکی از مهمترین سوالات برای برنامه نویس ها کار کردن به صورت فریلنسری و یا دائمی است که در این گزارش می‌توانید درامد این دو را به تفکیک در شهرهای بزرگ و کوچک و تهران ببینید و برای ادامه مسیر زندگی شغلی خود درست تر تصمیم بگیرید.

در بخش بعدی میزان حقوق برنامه نویس ها به تفکیک در هر حوزه تخصصی آورده شده است. به طور مثال در حوزه تخصصی ASP.NET بر اساس سابقه، میزان حقوق دسته بندی شده است و برای سابقه بین 2 تا 5 سال میانگین حقوق دریافتی چهار میلیون و هفتصد هزار تومان است.

حقوق و دستمزد برنامه نویس ها
میزان حقوق دریافتی در حوزه تخصصی ASP.NET با سابقه کاری 2 تا 5 سال

 

در این گزارش تفسیری روی نتایج ارائه نشده است چرا که از زوایای محتلفی می‌شود به این آمارها نگریست و برداشت‌های متفاوتی داشت. بنابراین این موضوع را به خواننده واگذار کرده‌ایم تا با توجه به مقتضیات و شرایط، جایگاه خود را در بین این داده ها پیدا کرده و تفسیر خودش را داشته باشد.

برای مشاهده ﮔﺰارش جامع ﻧﺘﺎﯾﺞ ﻧﻈﺮﺳﻨﺠﯽ کلیک کنید.

 

برنامه نویس‌ها برای سال ٩٩ انتظار چه میزان افزایش حقوق داشتند؟

یکی دیگر از سوالات پرچالش در هر حوزه و تخصصی میزان انتظار افزایش حقوق افراد در سال جدید است. به همین خاطر برای شفاف کردن این مسئله هم برای متخصصین و هم برای سازمان‌ها این سوال در نظرسنجی مطرح شد. گزارش مربوط به انتظار برنامه نویس ها برای افزایش حقوق در سال 99 را میتوانید در ﮔﺰارش جامع ﻧﺘﺎﯾﺞ ﻧﻈﺮﺳﻨﺠﯽ مشاهده کنید.

نویسنده

بدون دیدگاه