سوالات متداول درباره استخدام دیجی کالا
بررسی و معرفی شرکت دیجی کالا؛ بزرگترین فروشگاه اینترنتی کشور
دیجی کالا بزرگ ترین فروشگاه اینترنتی در ایران است که در سال 1385 توسط سعید و حمید محمدی تاسیس شده است. در دیجی کالا بیش از 4 میلیون کالای مختلف و 160 هزار فروشنده وجود دارد. شرکت دیجی کالا در سالهای اخیر نقش بسیار موثری در اشتغالزایی در کشور ایفا کرده است؛ بهطوریکه هماکنون بیش از 8 هزار نفر نیروی انسانی در این شرکت مشغول به کار هستند و بخش زیادی از فرصتهای شغلی در سایتهای کاریابی، مربوط به آگهیهای استخدام دیجی کالا میشوند.
فروشگاه اینترنتی دیجی کالا دارای زیرمجموعههای بسیاری مانند دیجی پی، دیجی استایل، دیجی کلاب، فیدیبو، دیجی نکست، دیجی پلاس، بیندو، کمدا و دیجی اکسپرس است که هرکدام خدمات یا محصولات متفاوتی را به مشتریان عرضه میکنند.
فرصتهای استخدام در دیجی کالا
هماکنون، 486 فرصت شغلی دیجی کالا وجود دارد که این موقعیتهای شغلی از سه بخش اصلی عملیات، غیرعملیات و تکنولوژی تشکیل شده است. بر اساس گزارش سایت دیجی کالا، 5 درصد از نیروی انسانی دیجی کالا در بخش تکنولوژی (برنامهنویسی، طراحی نرمافزار و ...)، 77 درصد در بخش عملیات (پخش و توزیع، محتوا، انبار، امور مشتریان و...) و 18 درصد در بخش غیرعملیات (منابع انسانی، بازاریابی، مالی و ... ) دیجی کالا استخدام شدهاند. شرایط استخدام هریک از این فرصتهای شغلی متفاوت است و شما میتوانید شرح آن را در آگهیهای کار در دیجی کالا برای هر شغل مشاهده کنید.
برخی از فرصتهای کار در دیجی کالا به صورت تمام وقت یا پاره وقت عبارتند از:
- کارشناس ایمنی و بهداشت
- سرپرست عملکرد محتوا
- مهندس مکانیک
- کارشناس مرکز تماس
- مدیر پروژه
- سرگروه لجستیک
- استخدام حراست
- و...
همچنین کارجویانی که در دیجی کالا استخدام میشوند از مزایای مختلفی مانند بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی، حقوق و مزایای مختلف مانند سرویس رفتوبرگشت، ناهار، پاداش و وام بهرهمند میشوند. همچنین در اغلب موقعیتهای شغلی دیجی کالا، داشتن کارت پایان خدمت اجباری نیست.
در دیجی کالا در برخی موقعیتهای شغلی مانند نیروهای انبار یا ارتباط با مشتریان، تعطیل کاری یا همان اضافه کاری اجباری است. بر اساس تعریف قانون کار، روز جمعه روز تعطیلی کارگران است؛ اما اگر کارگران در این روز مشغول به کار باشند، باید برای آنها اضافه کاری حساب شده و بر پایه حقوق و مزایای آنها افزوده شود.
فرم استخدام دیجی کالا
شرکت دیجی کالا برای فرایند جذب و استخدام نیروهای جدید خود، یک فرم استخدام در سایت اصلی خود قرار داده است که شما میتوانید در صورت تمایل با تکمیل این فرم و قبولی در فرایند استخدام دیجی کالا، به این فروشگاه اینترنتی بپیوندید. البته قابل ذکر است که در همین صفحه برای فرصتهای شغلی دیجی کالا میتوانید رزومه بفرستید و این فرم استخدامی مربوط به سایر موقعیتهای کار در دیجی کالا مانند استخدام نیروی انبار، کار بسته بندی در منزل دیجی کالا یا استخدام دیجی کالا راننده با خودرو هستند که فقط در سایت اصلی قرار دارند.
برای تکمیل این فرم روی آن کلیک کرده و دکمه شروع را بزنید.
سپس نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید.
در صفحه بعدی کد ملی خود را وارد کنید.
جنسیت خود را تعیین کنید.
در مرحله بعد نشانی کامل محل سکونت خود را وارد کنید.
در مراحل انتهایی باید مدرک تحصیلی، نحوه آشنایی شما با فرم استخدامی دیجی کالا، شماره موبایل و سال تولد خود را وارد کنید.
بعد از اتمام تمامی این مراحل، باید محل کار موردنظر خود را تعیین کنید که شامل گزینههای زیر است:
- میخواهم در انبار کار کنم.
- موتور دارم.
- وانت مسقف دارم.
- وانت نیسان دارم.
- وانت مزدا تک کابین دارم.
- ماشین سنگین مسقف دارم.
- وانت یخچالدار دارم.
- نیسان یخچالدار دارم.
- ماشین سنگین یخچالدار دارم.
- ماشین سواری دارم.
در مراحل انتهایی امکان ارائه ضامن و امکان کار بهصورت شیفتی نیز از شما پرسیده میشود.
مراحل استخدام دیجی کالا در سال 1403
همانطور که گفتیم، شرکت دیجی کالا از سه بخش کلی عملیات، غیر عملیات و تکنولوژی تشکیل شده است و مراحل استخدام در دو بخش غیر عملیات و تکنولوژی و بخش مدیریتی عملیات بیشتر از استخدام سایر نیروها است. مراحل استخدام دیجی کالا شامل موارد زیر است:
- رزومههایی که از طریق سایتهای کاریابی مانند جاب ویژن یا صفحه اصلی سایت دیجی کالا ارسال شدهاند، بررسی میشوند.
- کارجویانی که رزومه آنها به تایید اولیه رسیده باشد، به مصاحبه حضوری دعوت میشوند. در این مصاحبه اغلب یک نفر از بخش منابع انسانی و یک نفر از بخش فنی در این مصاحبه حضور دارند. معمولا مصاحبههای حضوری دیجی کالا شامل 2 تا 3 مرحله است.
- بعد از قبولی در تمامی مصاحبههای حضوری، کارجو دعوت به همکاری میشود و فرآیند استخدام صورت میگیرد.
بهصورت کلی معیارهای مهم استخدام در دیجی کالا از 6 مرحله تشکیل شده است:
- تطابق با شرایط کیفی
- تطابق با فرهنگ سازمانی
- تطابق دانش تخصصی
- توافقهای مالی
- صحبت سوابق شغلی
- شروع همکاری
علاوهبراین، استخدام افراد در دیجی کالا با فرمول جذب P=C* صورت میگیرد که P کارایی (performance)، C شایستگیهای فنی (technical competency) و a مربوط به رفتار (attitude) میشود.
بر اساس گزارش سایت دیجی کالا، بیشترین استخدام این شرکت در سال 1400 مربوط به استخدام نیروهای عملیاتی بوده است. همچنین در سال 1398 ابتدای دوران کرونا و در شرایط رکود اقتصادی، دیجی کالا 2 هزار نیروی انسانی در بخش انبارداری، لجستیک و ارسال کالا استخدام کرد.
بسیاری از کارجویانی که برای برای موقعیتهای شغلی دیجی کالا رزومه ارسال میکنند و به مصاحبه دعوت میشوند گفتهاند که از برخورد حرفهای و سوالات دقیق مصاحبهکنندهها بسیار راضی بودهاند.؛ با اینحال برخی از کارجویان نیز از نحوه پاسخگویی این شرکت بعد از مصاحبه ناراضی بودهاند. نارضایتی اغلب آنها نیز از مشخص نکردن وضعیت کارجو بعد از مصاحبه و معطل شدن در فرآیند مصاحبه بوده است.
تحصیلات موردنیاز برای استخدام دیجی کالا
در دیجی کالا معمولا تحصیلات یک مزیت محسوب میشود و مدیران دیجی کالا برای استخدام در این فروشگاه، برای مهارتها و توانمندیهای کارجویان بیشتر از تحصیلات آنها اهمیت قائل هستند. بر اساس گزارش سایت دیجی کالا، بیش از 30 درصد کارکنان این شرکت در سال 1399 مدرک تحصیلی زیر فوق دیپلم یا کاردانی داشتهاند. البته قابل ذکر است که مدیران بخشهای مختلف دیجی کالا دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.
جستجوی پیشرفته آگهی استخدام دیجی کالا
در صفحه فرصتهای شغلی جاب ویژن، یک نوار جستجوی پیشرفته قرار دارد که با استفاده از آن میتوانید نتایج دلخواهتان را بهطور دقیقتری مشاهده کنید. یکی از فیلترهای جستجوی آگهیهای استخدام، فیلتر شهر است. ازآنجاییکه فرصتهای استخدام در دیجی کالا در تهران و تمامی شهرها و استانهای کشور در سایت جاب ویژن منتشر میشوند، شما میتوانید با استفاده از این فیلتر، موقعیتهای شغلی شهر خودتان را جستجو کنید. سایر گزینههای نوار جستجوی پیشرفته شامل میزان حقوق، نام سازمان، سابقه کاری، امکان دورکاری، کارآموزی و ... است.
همچنین شما می توانید با عضویت در کانال تلگرامی جاب ویژن به آدرس @jobvision هرروز از جدیدترین آگهیهای استخدام دیجی کالا باخبر شوید.