بعد از نمایشگاه کار چه اتفاقی می‌افتد؟ 

نوشته شده توسط جاب ویژن
زمان مطالعه: 2دقیقه
بعد از نمایشگاه کار چه اتفاقی می‌افتد؟ 
اولین نمایشگاه کار ایران سوم تا پنجم اسفند ماه امسال برگزار شد. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، استقبال خوبی از این نمایشگاه به عمل آمد و حتی می‌توان گفت نمایشگاه شلوغ‌تر از برآورد اولیه برگرارکنندگان آن بود.

در این نمایشگاه حدود 38000 رزومه بین کارجویان و 70 شرکت حاضر در نمایشگاه مبادله شد. در این نوشتار قصد داریم توضیحاتی در مورد فرآیند بررسی رزومه‌ها توسط سازمان‌ها و نحوه مطلع شدن کارجویان از بازخورد سازمان‌ها در مورد خودشان بیان کنیم.

فرآیند بررسی رزومه‌ها چه مدت طول می‌کشد؟

اولا نمایشگاه کار رویدادی است که معمولا هر شش ماه یک بار برگزار می‌شود و برخی از سازمان‌ها علاوه بر موقعیت‌های شغلی فوری، نیازهای ۶ ماه آینده خود را نیز در نظر می‌گیرند و در این راستا موقعیت شغلی ارائه می‌کنند.
ثانیا به طور میانگین، برای آگهی‌های شغلی نمایشگاه کار رزومه‌های بیشتری نسبت به آگهی‌های رایج در طول سال، ارسال می‌شود. بعنوان مثال بسیاری از سازمانها برای هر یک از موقعیتهای شغلی خود، بیش از ۷۰۰ رزومه دریافت کرده‌اند.
نکته سوم‌ آنکه زمان برگزاری این نمایشگاه به پایان سال بسیار نزدیک‌ بود. این موضوع باعث می‌شود برخی از سازمان‌ها با توجه به مشغله‌های پایان سال خود، تصمیم‌گیری را به بعد از تعطیلات عید موکول کنند.
بنابراین با توجه به تمامی موارد گفته‌شده فوق می‌توان انتظار داشت که روند رسیدگی به رزومه‌ها و تعیین وضعیت آن‌ها کمی طولانی‌تر از حد معمول باشد. این طولانی شدن را به پای عدم بررسی رزومه ها نگذارید بلکه آن را روال طبیعی این‌نمایشگاهها بدانید.

چگونه می‌توانیم از وضعیت رزومه‌هایی که ارسال کرده‌ایم، مطلع شویم؟

کارجویانی که در نمایشگاه کار حاضر بودند، می‌توانند با ورود به “پروفایل کاربری” خود، در قسمت ” پیگیری درخواست‌های نمایشگاه کار” ، وضعیت رزومه ارسال شده خود را مشاهده کنند.
در پایان، ذکر این نکته ضروری است که به هیچ وجه امید خود را از دست ندهید. تعیین وضعیت رزومه های دریافت شده در بعضی موارد تا چند ماه پس از برگزاری نمایشگاه طول خواهد کشید.
یک موضوع جالب توجه اینست که بر اساس آماری که از دوره‌های قبلی به‌دست‌آمده، بین ۲۵ تا ۳۰ درصد موقعیت‌های شغلی موجود در نمایشگاه، منجر به استخدام شده‌اند.
به امید آنکه شما هم از طریق این نمایشگاه بتوانید شغل مورد نظر خود را بدست آورید.

نویسنده

دسته بندی :
نمایشگاه کار
1 دیدگاه