سیستم هوشمند انطباق

نوشته شده توسط جاب ویژن
زمان مطالعه: 2دقیقه
سیستم هوشمند انطباق

اگر از اعضای سایت جاب‌ویژن باشید، احتمالا تا به حال از سیستم هوشمند انطباق استفاده کرده‌اید. خروجی این سیستم همان اعدادی است که جلوی هر موقعیت شغلی برای شما نمایان می‌شود. در این نوشتار قصد داریم شما را با نحوه عملکرد این سیستم آشنا کنیم.

چرا سیستم هوشمند انطباق؟

اگر جویای کار باشید، حتما برای شما پیش آمده که هنگام ارسال رزومه برای سازمان‌های مختلف، با این سوال مواجه شده باشید که من چقدر برای این شغل مناسب هستم ؟ پاسخ به این سوال برای دو گروه اهمیت دارد. کارجویان تخمین خوبی از احتمال پذیرفته‌شدن رزومه از طرف کارفرما پیدا می‌کنند و تمرکز خود را روی مشاغلی که مناسبشان هست می‌گذارند. کارفرمایان نیز می‌توانند افراد را بر اساس عددی که میزان تناسب آن‌ها را با موقعیت شغلی نشان می‌دهد، طبقه بندی کنند.

جاب‌ویژن برای پاسخ‌گویی به این نیاز مهم، سیستم هوشمند انطباق را ابداع کرده ‌است. در این سیستم، رزومه‌ی افراد که توسط خود آنها قبلا در سایت ثبت شده ‎است با مواردی که از طرف کارفرما در آگهی شغلی تعیین شده ‌است، مطابقت داده ‌می‌شود. خروجی عددی است بین 0 تا 100 که درصد انطباق فرد را با موقعیت شغلی نشان می‌دهد.

سیستم هوشمند انطباق چگونه کار می‌کند؟

هنگامی که سازمان‌ها در سایت جاب‌ویژن فرم آگهی‌های شغلی خود را تکمیل می‌کنند، در 11 شاخص مختلف تعیین میکنند که فرد مورد نظر باید چه ویژگی هایی داشته باشد.

این شاخص ها عبارتند از: میزان سابقه کار در یک گروه شغلی مشخص، داشتن سابقه کار در یک صنعت خاص، داشتن سابقه کار مدیریتی، مهارتهای زبان، مهارتهای نرم افزاری و زبانهای برنامه نویسی، تحصیلات و رشته تحصیلی، جنسیت، سن، شهر محل سکونت، وضعیت خدمت سربازی و حقوق درخواستی.

در مرحله بعد، کارفرمایان با وزن دادن به هر یک از این شاخص‌های 11 گانه، میزان اهمیت هر شاخص را تعیین می‌کنند.

این سیستم با مطابقت دادن رزومه‌ی افراد با این شاخص ها، درصد انطباق افراد را با موقعیت شغلی نشان می‌دهد. به عنوان مثال اگر سازمانی 18 درصد را برای 2 سال سابقه کاری در سمت مشابه اختصاص دهد و شما 1 سال سابقه داشته‌باشید، 9 درصد از این شاخص را کسب می‌کنید. در بقیه شاخص‌ها هم مشابه همین روند وجود دارد.

بارها این سوال از طرف کارجوها پرسیده شده ‌است که چرا جاب‌ویژن، امکان آپلود فایل رزومه را فراهم نمی‌کند و حتما باید داخل خود سایت، رزومه بسازیم؟ پاسخ به این سوال دقیقا به همین سیستم هوشمند انطباق برمی‌گردد. تنها در صورتی می‌توان از این سیستم استفاده کرد که تمام رزومه‌ها با فرمت مخصوص جاب‌ویژن و در خود سایت تکمیل شده‌ باشند.

همچنین کارجویان با مراجعه به موقعیت‌های شغلی سایت، میزان انطباق خود را با موقعیت‌های شغلی مشاهده کرده و با توجه به آن، رزومه خود را ارسال کنند.

 

نویسنده

دسته بندی :
جاب‌ویژن
8 دیدگاه