برترین کارفرمایان در دهمین نمایشگاه کار شریف از نگاه کارجویان

نوشته شده توسط جاب ویژن
زمان مطالعه: 3دقیقه
برترین کارفرمایان در دهمین نمایشگاه کار شریف از نگاه کارجویان

یکی از مهم‌ترین اهداف حضور در نمایشگاه‌های کار، ارتقای برند کارفرمایی سازمان‌ها در بین نیروی کار متخصص است. در همین راستا از دوره گذشته نمایشگاه کار بر آن شدیم تا پس از برگزاری هر نمایشگاه، برترین کارفرمایان نمایشگاه کار را انتخاب کنیم.

برترین کارفرمایان دهمین نمایشگاه کار شریف
برترین کارفرمایان دهمین نمایشگاه کار شریف

شاخص‌های رده‌بندی کارفرمایان

برای رده‌بندی کارفرمایان شاخص‌هایی را در نظر گرفتیم که هم سبب حضور حرفه‌ای‌تر کارفرمایان در نمایشگاه کار شود و هم به دغدغه‌های کارجویان رسیدگی شود.

تعریف موقعیت‌های شغلی نمایشگاهی تا حداکثر 10 روز پیش از نمایشگاه در پنل جاب ویژن

یکی از مهم ترین اقداماتی که پیش از برگزاری نمایشگاه­‌های کار انجام می شود، اطلاع‌رسانی فرصت‌های شغلی موجود در نمایشگاه کار در شبکه‌های اجتماعی جاب‌ویژن است. این اطلاع رسانی‌ها، کارجویان را از حوزه‌های استخدامی هر شرکت آگاه خواهد کرد و به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند از قبل برنامه‌ریزی کنند و با اطلاع دقیق‌تر و به صورت هدفمند در نمایشگاه حاضر شده و از غرفه‌های آن بازدید نمایند. لذا تعریف فرصت‌های شغلی موجود در نمایشگاه توسط کارفرمایان، تا حداکثر ۱۰ روز پیش از نمایشگاه، به عنوان یکی از شاخص‌های انتخاب کارفرمایان برتر در نظر گرفته شد. این شاخص بر اساس داده‌های موقعیت‌های نمایشگاهی تعریف‌شده بر روی پنل جاب ویژن ارزیابی شده‌است.

برقراری ارتباط حضوری و چهره به چهره با کارجویان و ارزیابی اولیه آن‌ها در نمایشگاه

برقراری ارتباط حضوری و چهره‌به‌چهره یکی از اصلی‌ترین مزایای نمایشگاه‌های کار است. این شاخص بر اساس نظرسنجی صورت گرفته از بازدیدکنندگان نمایشگاه کار ارزیابی شده‌است. این نظرسنجی بعد از برگزاری نمایشگاه و به‌صورت الکترونیک برای کل کارجویان بازدیدکننده ارسال شد. شرکت‌هایی که حداقل 5% از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اذعان به گفتگو و ارتباط حضوری با نمایندگان آن شرکت‌ها داشتند، نمره این شاخص را دریافت کردند.

سازمانی که در نگاه کارجویان خود را بهتر از بقیه معرفی نماید

آشنایی با رویکردها و استراتژی‌های منابع انسانی شرکت‌ها یکی از دستاوردهای نمایشگاه برای بازدیدکنندگان آن است. برای سنجش این موضوع نیز در نظرسنجی از کارجویان پرسیدیم که ” کدام سازمان‌ها حس بهتر و تصویر مناسب‌تری در ذهن شما ایجاد کردند؟ ” و بر اساس پاسخ‌های شما، کارفرمایان در این شاخص نیز نمره ای را کسب کردند. سازمان‌هایی که بیش از 20% از شرکت‌کنندگان، آن‌ها را به‌عنوان بهترین معرفی کرده باشند نمره 100، سازمان‌هایی که بین 15 تا 20% از شرکت‌کنندگان آن‌ها را بهترین انتخاب کرده باشند نمره 75، سازمان‌های با رأی بین 10 تا 15% نمره 50، سازمان‌های با رأی بین 5 تا 10% نمره 25 و سازمان‌های زیر 5% نمره صفر دریافت می‌کنند.

تعریف موقعیت‌های شغلی کارآموزی یا موقعیت‌هایی که نیازمند سابقه کاری نباشند

از آنجا که یکی از مهمترین رسالت‌های برگزاری نمایشگاه در محل دانشگاه صنعتی شریف، جذب جوانان مستعدی است که هنوز سابقه کاری ندارند، یکی از شاخص‌های رده‌بندی برترین کارفرمایان، تعریف موقعیتهای شغلی است که نیازمند سابقه کاری نباشد. بدین منظور سازمان‌هایی که حداقل یک موقعیت شغلی اینچنینی تعریف کرده‌بودند، توانستند نمره کامل این شاخص را دریافت کنند.

ارائه بازخورد و تعیین وضعیت رزومه‌های دریافتی در نمایشگاه کار

مهم‌ترین دغدغه‌ی بازدیدکنندگان از نمایشگاه، تعیین وضعیت کردن رزومه‌ها و ارائه بازخورد مناسب به آن‌هاست. از نظر ما کمترین حق یک کارجو که وقت مناسبی گذاشته و برای بازدید از نمایشگاه و استخدام در یک شرکت، به غرفه یک شرکت مراجعه کرده، آن است که از بازخورد آن سازمان نسبت به رزومه خود آگاه شود و بداند که تصمیم سازمان برای همکاری با او چیست. بنابراین این شاخص به عنوان مهم‌ترین شاخص رده بندی با وزن ۲ برابر سایر شاخص‌ها در محاسبات اعمال شد.

این شاخص بر اساس میزان تعیین وضعیت رزومه‌های دریافتی در پنل جاب ویژن ارزیابی شده‌است. سازمان‌هایی که تمام رزومه‌های دریافتی را تا تاریخ 15 آذر‌ماه تعیین وضعیت کرده‌اند، در این شاخص نمره کامل دریافت کردند.

اعلام نفرات استخدام شده از طریق نمایشگاه کار به دبیرخانه نمایشگاه

یکی از مهمترین دغدغه‌های کارجویان و بازدیدکنندگان از نمایشگاه‌های کار آنست که از واقعی بودن موقعیت‌های شغلی تعریف شده در نمایشگاه اطمینان حاصل کرده و مطمئن باشند که حضور آنها در نمایشگاه می‌تواند منجر به استخدام در شرکت‌ها گردد.

بدین منظور، اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی این موضوع که کارفرمایان بصورت واقعی توانسته‌باشند از میان بازدیدکنندگان نمایشگاه، افرادی را جهت استخدام در شرکت خود انتخاب نمایند، موضوعی ضروری و حیاتی محسوب شده‌است.

برترین کارفرمایان

پس از اجرای این رده بندی، 15 شرکت زیر بعنوان برترین‌ها انتخاب شدند.

  1. یکتانت
  2. اسنپ
  3. کارگزاری مفید
  4. توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین – توسن
  5. رستافن ارتباط
  6. فناوران اطلاعات خبره
  7. پرمان – پرتو تماس نوین
  8. پرهام
  9. گروه صنعتی مهبانگ
  10. مکتب‌خونه
  11. پایا بسپار آریا (ویسپار)
  12. نجوا
  13. گروه شرکت‌های علی بابا
  14. عامر اندیش هوشمند
  15. همکاران سیستم

نویسنده

دسته بندی :
نمایشگاه کار
بدون دیدگاه