استخدام برنامه‌نویس NET.؛ راهنمای جامع کارجو و کارفرما

نوشته شده توسط مهناز جلدی
زمان مطالعه: 10دقیقه
استخدام برنامه‌نویس NET.؛ راهنمای جامع کارجو و کارفرما

این روزها استخدام برنامه‌نویس و به ویژه استخدام برنامه نویس NET. بین سازمان‌های مختلف محبوبیت زیادی پیدا کرده است؛ علت آن هم کاربرد گسترده این زبان برنامه‌نویسی است. به کمک دات نت می‌توان طیف گسترده‌ای از برنامه‌های قابل اجرا در پلتفرم‌های مختلف مثل وب، ویندوز، اپلیکیشن‌های اندروید و ios، برنامه‌های ابری و بازی‌ها را توسعه داد. اگر شما هم به دنبال استخدام برنامه نویس NET. هستید یا کارجو بوده و به دنبال موقعیت‌های استخدام برنامه نویس NET. می‌گردید به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

در این مقاله سایت استخدام آنلاین جاب ویژن، ابتدا به آشنایی با دات نت، نسخه‌های مختلف این پلتفرم و کاربردهای آن می‌پردازیم. در ادامه نیز به بررسی مسیر شغلی یک برنامه نویس دات نت، مسئولیت‌ها و نیازمندی‌های شغلی آن اشاره می‌کنیم.

استخدام

برنامه نویسی دات نت چیست؟

دات نت یک پلتفرم برنامه‌نویسی متن باز و چند پلتفرمی (Cross Platform) بوده و در سال ۲۰۰۲ توسط شرکت مایکروسافت معرفی شده است. منظور از چند پلتفرمی این است که به کمک دات نت می‌توان مجموعه‌ای از زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف، ویرایشگرها و کتابخانه‌ها را برای توسعه انواع برنامه‌های وب، خدمات ابری، برنامه‌های یادگیری ماشین، موبایل، دسکتاپ، بازی‌ها و اینترنت اشیا (IOT) به کار گرفت. عمدتاً برای نوشتن این برنامه‌ها از زبان‌های برنامه‌نویسی سی شارپ، اف شارپ، ویژوال بیسیک و ویژوال C++ استفاده می‌شود. دات نت به برنامه‌نویس کمک می‌کند تا کدهای خود را به دستورهای قابل فهم برای کامپیوتر تبدیل کند.

محبوب‌ترین ابزار توسعه نرم‌افزارهای دات نت، مجموعه نرم‌افزارهای ویژوال استودیو هستند که محیط مناسبی را برای توسعه نرم‌افزار در محیط ویندوز، لینوکس و مک فراهم می‌کنند.

انواع زبان‌های برنامه‌نویسی دات نت

همانطور که گفته شد برنامه‌های دات نت را می‌توان در زبان‌های برنامه‌نویسی مختلفی نوشت. از جمله این زبان‌ها می‌توان به سی شارپ (#C)، اف شارپ (#F) و ویژوال بیسیک (Visual Basic) اشاره کرد. با توجه به چند پلتفرمی بودن دات نت، زبان برنامه‌نویسی چندان مهم نیست. همه کدهای نوشته شده در سی شارپ، اف شارپ یا ویژوال بیسیک در هر سیستم عامل سازگار با دات نت اجرا خواهند شد.

انواع نسخه‌های دات نت

تاکنون نسخه‌های مختلفی از دات نت پیاده‌سازی شده است که هرکدام به اجرای کدهای دات نت در محیط‌های مختلف (لینوکس، ویندوز، سیستم عامل مک، اندروید، ios و غیره) کمک می‌کنند. نسخه‌های مختلف دات نت عبارتند از:

  • دات نت فریمورک (NET Framework.)
  • دات نت کور (NET Core.)
  • دات نت زامارین یا مونو (Xamarin/Mono)
  • دات نت استاندارد

در ادامه برای آشنایی با دات نت و نسخه‌های مختلف آن توضیحات بیشتری ارائه می‌کنیم.

دات نت فریمورک چیست؟

فریمورک دات نت (NET Framework.) اصلی‌ترین نسخه پیاده‌سازی شده دات نت است. این چارچوب از وب‌سایت‌ها، سرویس‌ها، برنامه‌های دسکتاپ و سایر برنامه‌های تحت سیستم عامل ویندوز پیشتیبانی می‌کند. دات نت فریمورک از ابزارهای مختلف، زبان‌های برنامه‌نویسی و کتابخانه‌های دات نت تشکیل شده است. معماری این چارچوب شامل موارد زیر است:

  • CLR (مخفف Common Language Runtime) که زبان واسط میان برنامه‌نویس و سیستم عامل است.
  • کتابخانه‌های کلاس استاندارد (Standard Class Libraries) که مجموعه‌ای از توابع مختلف هستند.
  • زبان‌ها که شامل WinForms،Asp.net و ADO.Net هستند.

دات نت کور چیست؟

دات نت کور (NET Core.) یکی دیگر از نسخه‌های دات نت است که در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد. برخلاف دات نت فریمورک، از دات نت کور می‌توان برای پیاده‌سای وب‌سایت‌ها، سرویس‌ها و برنامه‌های کنسول در محیط‌های دیگر مثل لینوکس و مک نیز استفاده کرد. دات نت کور خود شامل ASP.NET Core و UWP است. از ASP.NET Core‌ برای ساخت بک اند موبایل، برنامه‌های وب و سرویس‌ها استفاده می‌شود.

دات نت زامارین یا مونو (Xamarin/Mono)

در سال ۲۰۱۶ میلادی مایکروسافت از تکنولوژی جدید زامارین رونمایی کرد. از ابزارها و کتابخانه‌های موجود در این نسخه از دات نت برای پیاده کردن اپلیکیشن‌های سیستم‌عامل‌های اندروید، ios، مک، تلویزیون و ساعت‌های هوشمند استفاده می‌شود.

دات نت استاندارد چیست؟

همانطور که گفته شد هرکدام از نسخه‌های مختلف دات نت، کدها را با API های مخصوص در محیط‌های مختلفی اجرا می‌کند. بنابراین کدهایی که برای مثال در فریمورک دات نت اصلی نوشته شده‌اند تنها برای محیط ویندوز کاربرد دارند. برای رفع این مشکل، دات نت استاندارد ایجاد شده است. دات نت استاندارد تمام API های مربوط به فریمورک‌های دات نت را یکپارچه‌سازی کرده است؛ در نتیجه کتابخانه‌های ساخته شده را می‌توان در ساخت انواع برنامه‌های دات نت از جمله اپلیکیشن‌های موبایل، دسکتاپ، اینترنت اشیا و وب به کار گرفت. دات نت استاندارد خود دارای چندین نسخه مختلف است و در هر نسخه API های جدیدی به آن افزوده می‌شود.

ASP.NET چیست؟

برای توسعه برنامه‌های مختص وب (مثل سایت‌های اینترنتی) نیاز به ابزارهای بیشتری وجود دارد. یکی از محبوب‌ترین این ابزارها چارچوب ASP.NET است که به فریمورک دات نت افزوده می‌شود.

نسخه‌های مختلف فریمورک‌برنامه‌نویسی دات نت

کاربرد فریمورک برنامه‌نویسی دات نت چیست؟

دو گروه از افراد از فریمورک دات نت استفاده می‌کنند. اولین گروه کاربرانی هستند که از برنامه‌های ساخته شده با فریمورک دات نت استفاده می‌کنند و باید این فریمورک را داشته باشند. البته معمولاً این فریمورک از قبل روی ویندوز کاربر نصب شده است. در صورتی که برنامه‌ای به نسخه بالاتری از این فریمورک احتیاج داشته باشد، هنگام نصب به کاربر اطلاع داده می‌شود.

دسته دیگر برنامه‌نویس‌های دات نت هستند که برای ساخت اپلیکیشن‌های مختلف، وب‌سایت‌ها و برنامه‌های دسکتاپ از فریمورک دات نت استفاده می‌کنند. برای مشاهده آگهی‌های استخدام‌های این حوزه، به سایت استخدامی جاب ویژن سر بزنید.

رزومه ساز

مزایای برنامه‌نویسی NET.

استفاده از دات نت در تیم‌های توسعه نرم‌افزار محبوبیت بالایی دارد. از جمله مزایای استفاده از دات نت در توسعه محصولات نرم‌افزاری می‌توان به موراد زیر اشاره کرد.

– برنامه‌نویسی شیءگرا

در برنامه‌نویسی شیءگرا، نرم‌افزار به قطعات کوچک‌تری که مدیریت آن‌ها ساده‌تر است شکسته می‌شود. شیءگرایی به مدیریت ساده‌تر کدها، پاسخگویی سریع‌تر به خطاها و تست ساده‌تر کدها کمک می‌کند. همچنین این ویژگی دات نت باعث می‌شود از اجزا (Components) و کدها بتوان دوباره استفاده کرد و این باعث کاهش اتلاف زمان و هزینه توسعه نرم‌افزار می‌شود.

– محیط یکپارچه ویژوال استودیو

استفاده از محیط یکپارچه کدزنی و تست، فرایند توسعه نرم‌افزار را ساده‌تر می‌کند. ویژوال استودیو محیط یکپارچه‌ای است که شرکت مایکروسافت برای نوشتن کدها، دیباگ کردن و انتشار برنامه‌ها در پلتفرم‌های مختلف ارائه کرده است. علاوه بر امکاناتی که این محیط در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزار قرار می‌دهد، افزونه‌های بی‌شماری هم توسط توسعه‌دهندگان مختلف در این محیط ایجاد شده است که به یکپارچه‌سازی و هماهنگی تیم‌ها کمک می‌کنند.

– طراحی چند پلتفرمی

چند پلتفرمی بودن NET Core. باعث شده است کدها در محیط‌های مختلفی مثل ویندوز، لینوکس و موبایل قابل اجرا باشند. علاوه بر این، برنامه‌نویس‌ها هم می‌توانند دانش و مهارت مهندسی خود را بیش از پیش با هم به اشتراک بگذارند.

– استقرار منعطف

یکی از اصلی‌ترین مزایای دات نت کور،‌ استقرار منعطف کدها است. دات نت کور را می‌توان به عنوان بخشی از برنامه در حال توسعه یا به صورت جداگانه نصب کرد. طراحی ماژولار به برنامه‌نویس این امکان را می‌دهد که تمام وابستگی‌های مورد نیاز را در فرایند توسعه به کار بگیرد. همچنین، استقرار نرم‌افزار با دات نت به سادگی کپی کردن یک پوشه است!

یکی دیگر از مزایای دات نت کور این است که نسخه‌های مختلفی از آن را می‌توان در کنار هم روی یک دستگاه اجرا نمود. بنابراین کار کردن روی پروژه‌های مختلف برای برنامه‌نویس ساده‌تر است.

– پشتیبانی از اپلیکیشن‌های مختلف

امروزه کسب و کارهای بزرگ به اهمیت یادگیری ماشین، کلان داده‌ها و هوش مصنوعی بیشتر از قبل پی برده‌اند و تلاش می‌کنند از این تکنولوژی‌ها در برنامه‌های خود استفاده کنند. چارچوب دات نت به برنامه‌نویس این امکان را می‌دهد که اپلیکیشن‌ها را در قلمروهای مختلف تکنولوژی مثل بازی‌سازی، موبایل، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی توسعه دهد. به همین دلیل است که با نگاهی به آگهی‌های استخدامی، می‌بینیم که فرصت‌های شغلی برنامه نویس NET. روز به روز افزایش می‌یابند.

مزایا و معایب برنامه‌نویسی دات نت

معایب برنامه‌نویسی NET.

با وجود همه مزایای ذکر شده برای NET.، این پلتفرم معایب مختلفی هم دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

– پشتیبانی محدود از رابطه ORM

از آنجا که دات نت یک رویکرد برنامه‌نویسی شی‌گرا است، به جای عملیات بر پایه اشیا و به جای منطق بر پایه داده‌ها بنا شده است. به منظور پشتیبانی از توسعه نرم‌افزار حول داده‌ها در این رویکرد از «Entity Framework‌» استفاده شده است. این چارچوب در واقع مانند پلی میان چارچوب شی‌گرای دات نت و پایگاه داده‌های SQL قرار می‌گیرد. با این وجود به نظر خیلی از برنامه‌نویس‌ها این چارچوب، به اندازه کافی منعطف نبوده و از تمام دیتابیس‌های موجود پشتیبانی نمی‌کند.

– انحصاری بودن

این درست است که دات نت کور و زامارین پلتفرم‌هایی متن باز هستند؛‌ اما در حالت کلی این پلتفرم‌ها متعلق به مایکروسافت هستند و این یعنی همه محصولات توسعه داده شده در این پلتفرم، وابسته به تصمیمات گرفته شده از طرف این شرکت خواهند بود.

– نشت حافظه

نشت حافظه مشکل شایعی است که همه تکنولوژی‌ها با آن درگیر هستند. پلتفرم دات نت هم همواره با این مشکلات روبرو بوده است و توسعه‌دهندگان باید تلاش زیادی را صرف مدیریت منابع کنند.

– دشواری مهاجرت به دات نت کور

یکی از مشکلاتی که در دات نت با آن روبرو هستیم، سخت بودن انتقال برنامه‌ها از دات نت به دات نت کور است. از آنجا که تعداد برنامه‌های ساخته شده با نسخه‌های قدیمی‌تر دات نت بسیار زیاد است، انتقال آن‌ها به آخرین نسخه‌های این پلتفرم کمی دشوار است.

چرا کارفرماها به دنبال استخدام برنامه نویس NET. هستند؟

محبوبیت چارچوب برنامه‌نویسی NET. میان سایر زبان‌ها و فریمورک‌های برنامه نویسی در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است. این روزها همه جا از نرم‌افزارها استفاده می‌شود. از خودروها، یخچال‌ها و تلویزیون‌های خانگی گرفته تا کامپیوترها و بازی‌های کامپیوتری. یکی از دلایل محبوبیت این فریمورک قابلیت توسعه برنامه‌ها برای همه انواع وسیله‌ها است. دلایل مختلفی باعث افزایش این محبوبیت و تمایل کارفرماها به استخدام برنامه نویس دات نت شده است. در ادامه به برخی از این دلایل اشاره می‌کنیم.

– کاهش هزینه‌ها

هدف هر کسب و کاری این است که کارها در زمان مناسب و با هزینه بهینه انجام شوند. همانطور که در بخش‌های قبل گفته شد، به کمک دات نت می‌توان هر نوع اپلیکیشنی را در هر پلتفرمی اجرا کرد. بنابراین با استخدام برنامه‌نویس مسلط به دات نت می‌توان در هزینه نیروی انسانی صرفه‌جویی کرده و با سرعت بیشتری برنامه‌های مختلف را توسعه داد.

– کاهش زمان توسعه محصول

یکی دیگر از مشکلاتی که کسب و کارها با آن مواجه هستند، زمان لازم برای توسعه محصول است. به کمک دات نت می‌توان فرآیندها را سریع‌تر اجرا کرد.

– بالا بردن امنیت برنامه‌ها

امنیت داده‌ها امروزه جزو الزامات سطح بالای کسب و کارها است. به کارگیری پلتفرم دات نت می‌تواند نگرانی سازمان‌ها را از در معرض خطر قرار گرفتن داده‌ها رفع کند. امنیت این پلتفرم دائماً توسط مایکروسافت بررسی می‌شود و در صورت بروز مشکل، به سرعت به روزرسانی صورت می‌گیرد.

– بهبود عملکرد برنامه‌ها

عملکرد کلی برنامه به طور مستقیم روی کیفیت تجربه کاربری (UX) اثرگذار است. به کمک چارچوب دات نت می‌توان کارایی برنامه‌ها را به طرز قابل توجهی بهبود داد.

– افزایش مقیاس‌پذیری برنامه‌ها

مقیاس‌پذیری به افزایش توان عملکردی یک برنامه در پاسخ به افزایش بار کاری گفته می‌شود. دات نت یکی از انواع پلتفرم‌های برنامه‌نویسی با مقیاس‌پذیری بالا است.

وظایف و مسئولیت‌های برنامه نویس دات نت چیست؟

مهندسان نرم‌افزاری که در حوزه برنامه‌نویسی دات نت فعالیت می‌کنند وظیفه توسعه برنامه‌های بر پایه پلتفرم دات نت را بر عهده دارند. بنابراین باید به زبان‌های برنامه‌نویسی سازگار با این فریمورک مثل ویژوال بیسیک دات نت (VB.NET)، سی شارپ و اف شارپ مسلط باشند. برنامه‌نویس‌های دات نت اغلب به روش توسعه نرم‌افزار چرخه‌ای (SDLC) که شامل شش مرحله تحلیل، طراحی، توسعه و تست، استقرار، مستندسازی و ارزیابی است فعالیت می‌کنند. بنابراین اگر قصد ورود به این حوزه را دارید، باید با این متدلوژی آشنایی داشته باشید.
هدف کارفرماها از استخدام برنامه نویس دات نت فعالیت در تیم‌های توسعه نرم‌افزار یا دپارتمان‌های فناوری اطلاعات سازمان‌های تکنولوژی محور است. برخی از افراد نیز در این حوزه به صورت فریلنس کار می‌کنند. مسئولیت‌هایی که در موقعیت استخدام برنامه نویس NET.‌ بر عهده چنین فردی است عبارتند از:
  • برنامه‌نویسی اپلیکیشن‌های دات نت
  • جمع‌آوری نیازمندی‌های پروژه از طریق ذینفعان
  • تحلیل نیازمندی‌های پروژه و طراحی راه‌حل‌ها و فیچرهای مختلف برنامه
  • مصورسازی نیازمندی‌های پروژه به کمک طرح اولیه و پروتوتایپ محصول
  • کدنویسی و ایجاد تغییرات در کدها به منظور برطرف کردن خطاها
  • تست کردن کدها برای شناسایی باگ‌های نرم‌افزاری و اصلاح آن‌ها
  • حل مسئله به کمک فرآیندهای تست منطقی و علمی
  • توسعه فرآیندهای تست و صحت‌سنجی
  • پیاده‌سازی کدها در محیط استقرار نرم‌افزار و نظارت بر بازخورد کاربران
  • استفاده از بازخوردهای دریافتی از کاربران و بهبود نرم‌افزار در نسخه‌های بعدی

برای مشاهده فرصت‌های استخدامی برنامه‌نویسی، به سایت کاریابی و استخدام جاب ویژن سر بزنید.

مسئولیت‌های برنامه‌نویس دات نت

تحصیلات مورد نیاز برای استخدام برنامه نویس NET. چیست؟

قبل از هر چیز باید گفت حتی بدون دارا بودن تحصیلات رسمی در حوزه برنامه‌نویسی نیز می‌توان وارد این حوزه شد؛ اما کارفرماها معمولاً ترجیح می‌دهند افرادی را استخدام کنند که دارای تحصیلات دانشگاهی مرتبط (حداقل لیسانس) در رشته‌های علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات (IT) هستند.
برای اینکه بتوانید در این حوزه شروع به فعالیت کنید لازم است با فرایندهای توسعه نرم‌افزار آشنا بوده و به حداقل یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی سازگار با فریمورک دات نت تسلط داشته باشید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم از دوران دانشجویی مهارت‌های کدنویسی خود را ارتقا دهید.
اغلب افراد فعالیت حرفه‌ای خود را از سال‌های دانشجویی و با کارآموزی حین تحصیل آغاز می‌کنند. گذراندن دوره کارآموزی و یادگیری از افراد باتجربه این حوزه می‌تواند روند پیشرفت شغلی شما را تسریع کند.

مهارت‌های مدنظر کارفرماها در استخدام برنامه نویس NET.

اصلی‌ترین مهارتی که کارفرماها در آگهی‌های استخدام برنامه نویس NET. ذکر می‌کنند، کدنویسی به زبان‌هایی مثل سی شارپ، اف شارپ و ویژوال بیسیک دات نت است. سایر مهارت‌هایی که معمولاً در آگهی‌های استخدام برنامه‌نویس دات نت ذکر می‌شوند عبارتند از:

– مهارت‌های فنی

  • دارا بودن مدرک تحصیلی مرتبط
  • دارا بودن تسلط کافی از زیرساخت‌های دات نت
  • تسلط بر یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی اف شارپ، سی شارپ و ویژوال بیسیک دات نت (ترجیحاً هر سه)
  • توانایی استفاده از دیتابیس‌ها مثل SQL، T-SQL یا Oracle
  • آشنایی با متدلوژی‌های مدیریت چابک مثل اسکرام
  • آشنایی با فریمورک ASP.NET، SQL Server و الگوهای معماری و طراحی مثل MVC
  • آشنایی با روش‌های معماری مثل و API ها (REST، RPC)
  • آشنایی با متدلوژی توسعه نرم‌افزار SDLC
  • فریمورک‌های تست واحد (Unit Testing Framework)
  • HTML و CSS
  • Angular
  • GIT
  • برنامه‌نویسی JavaScript
  • ASP.NET Core
  • NET core.
  • Microsoft .net Framework
  • Microsoft Visual Studio
  • Web API
  • JQuery
در هر شرکت بسته به نوع فعالیت ممکن است چند تا از مهارت‌های بالا مورد نیاز باشد. در جدول زیر با توجه به سطح ارشدیت افراد در این حوزه، دانش موردنیاز را دسته‌بندی کرده‌ایم. این دسته‌بندی تقریبی است و همانطور که گفتیم، به نوع شرکت و فعالیت‌های موردنیاز آن بستگی دارد.
سطح ارشدیت دانش و مهارت مورد نیاز
کارشناس (جونیور)

دات نت و اجزای آن (JIT، GAC و CLR)

وب سرویس‌ها

#C

ASP.NET

VB.NET

اصول برنامه‌نویسی شی گرا (OOP)

HTML و CSS

Visual Studio.NET

JQuery

JavaScript

Angular JS

SQL

سطح میانی

همه موارد بالا

تجربه کار با بوت استرپ

XML

تجربه کار با AngularJS

کارشناس ارشد (سنیور)

همه موارد بالا

ASP.MVC

NET MVC.

چارچوب‌های NET Web API.

توانایی بالا در دیباگ کردن

تخصص در حوزه توسعه وب اپلیکیشن‌ها

دانش عمیق در حوزه برنامه‌نویسی #C

آشنایی با متدلوژی چابک

دانش در حوزه MySQL

مهارت‌های فنی برنامه نویس NET.

– مهارت‌های نرم

  • مهارت‌های تحلیل و حل مسئله قوی
  • مهارت بالا در مدیریت زمان و برنامه‌ریزی
  • خودجوش، منعطف و خلاق
  • دقت در جزئیات
  • صبر و پشتکار
  • روحیه کار تیمی
  • توانایی تفکر منطقی
  • برقراری ارتباط موثر
  • توانایی سازگاری سریع با تغییرات

امروزه دارا بودن مهارت‌های نرم نقش مهمی در استخدام افراد دارد. به همین دلیل بهتر است این مهارت‌ها را نیز در رزومه خود ذکر کنید. (برای ساخت یک رزومه حرفه‌ای، می‌توانید از سرویس رزومه ساز جاب ویژن استفاده کنید.)

حقوق برنامه‌نویس Net. چقدر است؟

طبق گزارشی که در Indeed منتشر شده است، حقوق برنامه‌نویس NET. در آمریکا بیش از ۹۲ هزار دلار در سال است. با مشاهده آگهی‌های استخدام منتشر شده در ایران نیز می‌توان متوجه شد که دستمزد برنامه‌نویس NET. بسته به نوع شرکت، سابقه و تحصیلات فرد می‌تواند متفاوت باشد. بر اساس گزارش حقوق و دستمزد ۱۴۰۱ که در سایت جاب ویژن منتشرشده است، حقوق درخواستی برای یک برنامه‌نویس تازه‌کار دات نت در تهران در حدود ۷.۷ میلیون تومان در ماه است. به‌شکلی که هرچه فرد مهارت‌های بیشتری داشته و تجربه بیشتری در برنامه‌نویسی کسب کرده باشد، حقوق پیشنهادی نیز بالاتر می‌رود.

جمع‌بندی

دات نت یکی از پلتفرم‌های توسعه نرم‌افزار است که توسط شرکت مایکروسافت برای توسعه برنامه‌های ویندوز ایجاد شده بود. امروزه نسخه‌های جدیدتری از این پلتفرم در دسترس قرار گرفته است که به کمک آن‌ها می‌توان برنامه‌ها را در پلتفرم‌های مختلف مثل مک، لینوکس، ویندوز، موبایل، محیط ابری، بازی‌سازی و غیره توسعه داد. چند پلتفرمی بودن دات نت باعث کاهش هزینه و زمان توسعه نرم‌افزار می‌شود. به همین دلیل بسیاری از سازمان‌ها اقدام به درج آگهی شغلی برنامه نویس NET. می‌کنند.

اگر شما هم به دنبال فرصت‌های شغلی مرتبط با این حوزه هستید، به سایت استخدام جاب ویژن سر بزنید و از آخرین موقعیت‌های شغلی برنامه‌نویس دات نت مطلع شوید.

نویسنده

دسته بندی :
معرفی مشاغل
بدون دیدگاه