دورکاری

کارآموزی

نوع همکاری

حقوق

زمان انتشار

سابقه کاری

سطح ارشدیت

مزایا و تسهیلات

صنعت

امکان استخدام معلولین

امریه سربازی

مرتب سازی:

سوالات متداول درباره استخدام برنامه نویس فلاتر

1 آیا ارسال رزومه به آگهی‌های استخدام برنامه نویس فلاتر برای من هزینه‌ای دارد؟
2 چگونه می‌توانم فرصت‌های پاره‌وقت برنامه نویس فلاتر را مشاهده کنم؟
3 آیا آگهی‌های استخدام برنامه نویس فلاتر فقط مربوط به شهر تهران است؟

شرح وظایف برنامه نویس فلاتر و بازار کار این زبان برنامه‌نویسی در ایران

فلاتر یک فریم‌ورک متن‌باز برای اپلیکیشن‌های موبایل است که در سال 2017 توسط گوگل توسعه یافته است. در حقیقت فلاتر به برنامه‌نویسان موبایل کمک می‌کند تا برای توسعه اپلیکیشن‌ها فقط از کدهای بیس و پایه استفاده کنند. این امر به این معنی است که برنامه‌نویسان فقط با یک زبان برنامه نویسی و کد بیس می‌توانند برای دو سیستم عامل اندروید و ios برنامه بسازند.

زبان مورداستفاده برنامه‌نویسی فلاتر، دارت است که توسط گوگل توسعه یافته است و با این زبان می‌توان برنامه‌های کاربردی برای دسکتاپ نیز طراحی کرد. در ادامه این مطلب وظایف برنامه‌نویسان فلاتر را نام برده و از بازار کار استخدام flutter و حقوق این شغل بیشتر صحبت می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

شرح وظایف برنامه‌نویس فلاتر

وظایف برنامه‌نویسان فلاتر می‌تواند بسته به نظر کارفرمایان و سازمان‌ها کمی متفاوت باشد. بااین‌حال اغلب مسئولیت‌های این برنامه‌نویسان با یکدیگر مشترک است و عبارت‌اند از:

  • طراحی و توسعه برنامه‌های کاربردی موبایل
  • نوشتن کدهای کاربردی، قابل آزمایش و کارآمد
  • اطمینان از انطباق اپلیکیشن‌ها با مشخصات پروژه‌ها
  • مشارکت در چرخه حیات اپلیکیشن
  • شناسایی مشکلات اپلیکیشن‌ها و رفع آن‌ها
  • به‌روزرسانی دانش خود در حوزه تکنولوژی

همچنین شما می‌توانید در همین صفحه از جاب ویژن، شرح وظایف آگهی‌های استخدام برنامه نویس فلاتر را مشاهده کنید و در صورت تمایل به‌صورت رایگان برای آن‌ها رزومه بفرستید.

بازار کار استخدام برنامه نویس فلاتر (flutter)

در توسعه برنامه‌های چند پلتفرمی، فلاتر رقیب react native است و باتوجه‌به مزایایی که دارد، تقاضا برای آن در سال‌های اخیر بسیار بیشتر شده است. همچنین اگر به تعداد آگهی‌های استخدام برنامه نویس فلاتر در سایت‌های کاریابی از جمله جاب ویژن نگاهی بیندازید، مشاهده خواهید کرد که وضعیت بازار کار آن روبه‌رشد است؛ به‌طوری‌که زبان دارت که برای برنامه‌نویسی فلاتر استفاده می‌شود، یکی از محبوب‌ترین زبان‌ها بین برنامه‌نویسان است.

مزایای زبان برنامه‌نویسی فلاتر

بسیاری از شرکت‌های بزرگ در جهان مانند گوگل، BMW، Ebay و... به دلیل مزایای زیاد فلاتر، از این فریم‌ورک برای توسعه برنامه‌های خود استفاده می‌کنند. در ادامه برخی از این مزایا را نام خواهیم برد.

یادگیری و استفاده آسان

ازآنجایی‌که فلاتر به‌تازگی و در سال 2017 معرفی شده است، بسیاری از مشکلاتی که سایر فریم‌ورک‌ها دارند، در فلاتر رفع شده و ویژگی‌های دیگری به آن نیز اضافه شده‌اند که استفاده از فلاتر را بسیار آسان‌تر کرده است. در حقیقت بسیاری از برنامه‌نویسانی که از react native یا سوئیفت استفاده کرده‌اند، تفاوت میان این برنامه‌ها و فلاتر را متوجه خواهند شد. 

بازدهی بالا

در فلاتر برنامه‌نویسان این امکان را خواهند داشت که کدهای خود را در کمترین زمان ممکن تغییر داده و نتیجه را همان لحظه مشاهده کنند. همین موضوع باعث افزایش بازدهی برنامه‌نویسی و صرفه‌جویی در وقت خواهد شد.

ارزان بودن

توسعه اپلیکیشن‌ها با فلاتر کار آسان و ارزان‌تری است؛ زیرا با فلاتر نیازی نیست که برای سیستم‌عامل‌های اندروید و ios اپلیکیشن‌ها به‌صورت جداگانه ساخته شوند و می‌توان با یک کد بیس برای هر دو سیستم‌عامل، اپلیکیشن‌های کاربردی ساخت.

رایگان بودن

فلاتر یک فریم‌ورک متن‌باز و رایگان است و برنامه‌نویسان می‌توانند به‌صورت کاملاً رایگان از تمام ابزارهای این برنامه استفاده کنند. 

مهارت‌های تخصصی لازم برای استخدام برنامه نویس فلاتر

یک برنامه نویس فلاتر باید به مهارت‌های تخصصی این حوزه تسلط کافی داشته باشد تا بتواند در مسیر شغلی خود موفق شود. در ادامه این مهارت‌ها را نام برده و توضیح می‌دهیم.

تسلط به Github

ابزارهای ورژن کنترل مانند Git یا Github برای بررسی تغییراتی که در پروژه ایجاد می‌شوند، ضروری است و برنامه‌نویسان باید روی آن‌ها تسلط کافی داشته باشند و بتوانند با آن‌ها کار کنند.

زبان برنامه‌نویسی دارت

همان‌طور که قبل از این گفتیم، زبان برنامه‌نویسی فلاتر، دارت است و به همین دلیل تسلط روی آن برای برنامه‌نویسان فلاتر از ضروریات است.

Flutter DevTools

این ابزار در فریم‌ورک فلاتر، برای رفع اشکال برنامه‌های توسعه یافته استفاده می‌شود و تسلط به آن ضروری است.

سایر مهارت‌های تخصصی برای برنامه‌نویسان فلاتر عبارت‌اند از:

  • دانش علوم کامپیوتر
  • تسلط به چرخه حیات توسعه اپلیکیشن
  • تجربه کار با GoF
  • دانش SQL
  • آشنایی با یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی موبایل مانند سوئیفت یا کوتلین
  • و...

سؤالات مصاحبه استخدام برنامه نویس فلاتر

مصاحبه شغلی یکی از مهم‌ترین مراحل در استخدام است که آمادگی قبلی برای آن بسیار مهم است. یکی از قدم‌هایی که برای این آمادگی باید برداشت، آشنایی با سؤالات رایج مصاحبه است. در حقیقت در اغلب مصاحبه‌های شغلی مهارت‌های تخصصی و نرم شما را مورد سنجش قرار می‌دهند و برای هرکدام از این مراحل سؤالات خاصی طراحی می‌شود که معمولاً برخی از آن‌ها بسیار رایج است. ازاین‌رو، در ادامه به برخی از رایج‌ترین سؤالات مصاحبه تخصصی برنامه نویس فلاتر اشاره می‌کنیم.

برای فایل‌های layout از چه فرمتی استفاده می‌کنید؟

این سؤال در حقیقت دقت و توجه شما را می‌سنجد؛ زیرا در برنامه‌نویسی فلاتر فایل‌های layout وجود ندارند و به‌جای آن از ویجت‌ها استفاده می‌شود.

تفاوت اصلی میان فلاتر و webview چیست؟

اپلیکیشن‌های وب قبل از اجرا باید از لایه‌های زیادی عبور کنند که نیاز به منابع زیادی نیز دارند، اما اپلیکیشن‌های فلاتر در یک کد Native ARM جمع‌آوری شده و با بازدهی بالاتری اجرا می‌شوند.

هدف فایل‌هایی که داخل یک پروژه فلاتر قرار دارند، چیست؟

فایل lib در حقیقت فایل‌های دارت را درون خود جمع‌آوری می‌کند که هسته اصلی پروژه هستند. فایل‌های اندروید و ios شامل ابزارهایی هستند که هسته اصلی پروژه را در پلتفرم‌های چندگانه جای می‌دهند. 

سایر سؤالات مصاحبه شغلی برنامه‌نویسی فلاتر عبارت‌اند از:

  • بهترین راه برای اطمینان از ایجاد یک فرمت پیوسته در کدهای فلاتر چیست؟
  • تفاوت اصلی میان عملکردهای مختلف در اندروید و فلاتر چیست؟
  • scopedModel چیست؟
  • و...

استخدام کارآموز برنامه‌نویس فلاتر

برای مشاهده فرصت‌های کارآموزی برنامه‌نویسی فلاتر می‌توانید از قسمت نوار جستجوی سایت، گزینه «امکان کارآموزی» را فعال کنید تا این موقعیت‌ها به‌صورت یکجا برای شما نشان داده شوند. موقعیت‌های کارآموزی برای تازه فارغ‌التحصیلان و کسانی که سابقه کاری چندانی ندارند، فرصت بسیار خوبی است تا روی تقویت مهارت‌های خود کار کنند و سابقه کاری به دست آورند.

جستجوی آگهی استخدام برنامه نویس فلاتر در سایت کاریابی جاب ویژن

شما می‌توانید در همین صفحه از سایت جاب ویژن، تمامی آگهی‌های استخدام برنامه نویس فلاتر از جمله کارآموز، پاره وقت، دورکاری و... را در شهرهای مختلف ایران مانند تهران، اصفهان، تبریز و... مشاهده کنید و برای آن‌ها به صورت رایگان رزومه بفرستید. همچنین اگر به دنبال سایر آگهی های استخدام برنامه‌نویسی مانند back end یا php هستید، می‌توانید از لینک‌های انتهای این مقاله استفاده کنید. توجه داشته باشید که کلیه مراحل ساخت و ارسال رزومه در سایت جاب ویژن برای شما کارجویان گرامی رایگان است.

لینک‌های مرتبط

برنامه نویس

برنامه نویس Bizagi BPMS

اسکرام مستر

برنامه نویس Blockchain

برنامه نویس C#

برنامه نویس crm

برنامه نویس جنگو

برنامه نویس Embedded Linux

برنامه نویس kotlin

برنامه نویس لاراول

برنامه نویس React Native

برنامه نویس Solidity

برنامه نویس Unity

برنامه نویس VHDL

برنامه نویس دلفی

برنامه نویس سخت افزار

برنامه نویس میکروکنترلر

برنامه نویس میکروکنترلر ARM

برنامه نویس نرم افزار

برنامه نویس وب

تحلیلگر سیستم

توسعه دهنده دیجیتال

کارشناس پایگاه داده oracle

کارشناس پایگاه داده SQL

کارشناس توسعه نرم‌ افزار

مهندس کامپیوتر

مدیر تیم برنامه نویسی

کارشناس نرم افزار

برنامه نویس بازی

طراح سایت

کارآموز پایتون

dba

وردپرس کار

برنامه نویس اندروید

برنامه نویس پایتون

برنامه نویس جاوا

برنامه نویس php

برنامه نویس c++

برنامه نویس موبایل

برنامه نویس انگولار

.NET برنامه نویس

React برنامه نویس

برنامه نویس vue js

برنامه نویس front-end

backend برنامه نویس

ios برنامه نویس

node js برنامه نویس

sql server برنامه نویس

برنامه نویس GO

برنامه نویس زامارین

برنامه نویس اوراکل

برنامه نويس Ionic

برنامه نویس postgre

مشاهده بیشتر toggle