هر آنچه کارجویان باید در رابطه با کار در رشت و استان گیلان بدانند

نوشته شده توسط امیر ظاهری
زمان مطالعه: 5دقیقه
هر آنچه کارجویان باید در رابطه با کار در رشت و استان گیلان بدانند

استان گیلان به مرکزیت شهر رشت را می‌توان از استان‌های توسعه‌یافته‌ی کشور دانست که سرشار از فرصت‌های شغلی و کسب‌وکار است. اکثر فرصت‌های کار در رشت در بخش خدمات هستند ولی بخش‌های صنعت و کشاورزی در کل استان به خوبی فعال می‌باشند.

در اطراف کلانشهر رشت و دیگر شهرهای این استان چندین شهرک صنعتی مهم وجود دارد که گیلان را به یکی از قطب‌های صنعت فولاد کشور تبدیل کرده‌اند. بخش کشاورزی نیز بخش زیادی از تولیدات برنج و چای کشور را به خودش اختصاص می‌دهد و شاید بتوان گفت که گیلان، برترین استان کشور در صنعت نوغانداری است.

آگهی استخدام

داشتن مرز طولانی با دریای خزر و وجود بنادر بسیار مهمی مثل بندر انزلی و بندر آستارا فرصت‌های شغلی بسیار زیادی برای استخدام کارجویان تحصیل کرده در رشته‌هایی مثل گمرک و بازرگانی، دریانوردی، مهندسی عمران، مهندسی صنایع، شیلات و … فرآهم آورده است. داشتن مرز خاکی مشترک با کشور آذربایجان نیز این استان را به یک استان ترانزیتی تبدیل کرده و سبب جاری شدن مقدار زیادی اعتبار به استان گیلان و توسعه‌ی بیشتر این استان شده است.

طبیعت زیبا و داشتن مناطق جنگلی و ساحلی بی‌نظیر سبب شده است که فرصت‌های زیادی در بخش گردشگری در این استان ایجاد شود که با افزایش اشتغال در بخش خدمات، ارتباط مستقیم دارد.

در این مقاله از سایت استخدام جاب ویژن می‌خواهیم در رابطه با فرصت‌های راه‌اندازی کسب و کار در رشت و فرصت‌های شغلی در استان گیلان صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

برای مشاهده‌ی آگهی‌های استخدام رشت در شرکت‌های معتبر کلیک کنید.

بهترین فرصت‌های راه اندازی کسب و کار در رشت و استان گیلان

بهترین فرصت های کسب و کار در رشت

شهر رشت یک شهر ساحلی است به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصش، مکان بسیار مناسبی جهت راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید می‌باشد. شهر رشت مطابق با سرشماری سال ۱۳۹۵، بیش از ۶۷۰ هزار نفر جمعیت دارد و سالانه میزبان میلیون‌ها مسافر، گردشگر و توریست است. این شهر خوش آب و هوای شمالی ایران، در مسیر ترانزیت روسیه-جمهوری آذربایجان-تهران قرار دارد و دارای یک شهرک صنعتی بسیار مهم نیز می‌باشد.

شرایط آب‌وهوایی و جغرافیایی نیز استان گیلان را از هر جهت برای کشاورزی، پرورش دام و طیور، شیلات و حتی نوغانداری مناسب ساخته است. بر اساس گزارش همشهری آنلاین، استان گیلان در رتبه‌ی دوم تولید برنج و رتبه‌ی اول تولید چای در کشور قرار دارد. این استان در صنعت نوغانداری یا پرورش کرم ابریشم نیز رتبه‌ی یک کشور را دارد.

وجود رودخانه‌ها و چشمه‌های فراوان در استان گیلان و همجواری با دریای خزر، فرصت‌های مناسب برای راه‌اندازی کسب و کار در رشت در حوزه‌ی شیلات مثل پرورش ماهی‌های خاویاری و پرورش ماهی‌های آب شیرین را فرآهم آورده است. به علاوه، شهرستان رشت و دیگر بخش‌های ساحلی استان گیلان، به ویژه بندر انزلی، از مراکز اصلی صید ماهی در کشور هستند. بنابراین، اگر قصد سرمایه‌گذاری در بخش شیلات را داشته باشید، می‌توانید روی صید ماهی نیز حساب باز کنید.

مناطق ساحلی و جنگلی بکر و زیبا در استان گیلان سالانه تعداد بسیاری مسافر، گردشگر و توریست را به این استان سرازیر می‌کند. بنابراین، فرصت‌های بسیار خوبی در حوزه‌ی گردشگری، هتلداری و سایر کسب‌وکارهای خدماتی در این استان وجود دارد.

این استان پتانسیل بسیار بالایی برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای تبدیلی، تکمیلی دارد. به عنوان مثال، شهرستان رودبار از مراکز اصلی تولید زیتون در کشور می‌باشد و این زیتون پیش از ورود به بازار باید تحت فراوری قرار بگیرید یا اینکه روغن آن استخراج شود. این محصولات می‌توانند از ترانزیت رشت-آستارا-آذربایجان-روسیه، به کشورهای مجاور صادر شوند. کشور روسیه به دلیل روابط تجاری خوب با کشور ما و به دلیل جمعیت زیادی که دارد، پذیرای بسیاری از کالاهای صادراتی گیلان مثل کنسروهای ماهی، خاویار، زیتون، ابریشم و … است.

کار استخدامی در رشت

فرصت‌های استخدام در رشت

با توجه به اهمیت بخش خدمات در اقتصاد استان گیلان و به ویژه شهر رشت، تعداد زیادی فرصت کار در رشت به صورت تمام وقت وجود دارد که با مراجعه به سایت‌های استخدام و کاریابی می‌توانید آن‌ها را مشاهده کرده و برای این فرصت‌های استخدام رشت رزومه بفرستید. بیشتر از ۵۴ درصد از نیروی کار استان گیلان در بخش خدمات مشغول به کار هستند و این آمار در مناطق شهری به بیش از ۶۰ درصد می‌رسد. قاعدتا در شهر رشت که مرکز استان است، تعداد فرصت‌های شغلی در بخش خدمات باید بیش از سایر شهرهای استان باشد.

فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط با صنعت گردشگری مثل فار‌غ‌التحصیلان رشته‌های هتلداری و مدیریت گردشگری، فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با کشاورزی مثل رشته‌ی مهندسی کشاورزی و گرایش‌های مختلف آن، فارغ‌التحصیلان رشته‌ی شیلات، فارغ‌التحصیلان رشته‌‌های مرتبط با بازرگانی و فارغ‌التحصیلان رشته‌ی مهندسی صنایع غذایی و مهندسی شیمی، شانس بالایی برای پیدا کردن کار در رشت دارند.

رزومه ساز

کار نیمه وقت در رشت

برای پیدا کردن کار نیمه وقت در رشت می‌توانید به بخش «فرصت های شغلی» جاب ویژن مراجعه کرده و از فیلتر «نوع همکاری» در بخش «جستجوی پیشرفته» برای پیدا کردن مشاغل نیمه وقت و پاره وقت در رشت و دیگر بخش‌های استان گیلان استفاده کنید.

کار در رشت با مدرک دیپلم

با توجه این اینکه اکثر فرصت‌های کار در رشت در بخش خدمات هستند و این بخش نیاز چندانی به نیروی تحصیل کرده ندارد، متأسفانه بیش از ۴۶ درصد از جمعیت بیکار استان گیلان را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند. البته کار در رشت با مدرک دیپلم بسیار زیاد است. از تعداد ۲۱۹۴ نفر به کار گمارده شده از طریق مراکز کاریابی در شهر رشت در سال ۱۳۹۸، تعداد ۳۹۵ نفر دارای مدرک دیپلم و تعداد ۹۵۵ نفر دارای تحصیلات لیسانس و بالاتر بوده‌اند. البته تعداد افرادی که با مدرک دانشگاهی در مراکز کاریابی ثبت نام کرده‌اند نیز چندین برابر تعداد کسانی بوده است که با مدرک دیپلم برای پیدا کردن شغل به مراکز کاریابی مراجعه نموده‌اند.

کار در منزل رشت

کار در منزل رشت

تعداد فرصت‌های کار در منزل رشت در مقایسه با خیلی از استان‌های کشور، بیشتر است. دلیل این موضوع این است تعداد زیادی از فرصت‌های کار در رشت مربوط به کارهایی غیرتخصصی می‌شود که می‌توان در منزل نیز انجام داد. کارهایی مثل بسته‌بندی و نوغانداری از جمله مشاغلی هستند که امکان انجام آن‌ها در منزل و بدون داشتن تجهیزات یا تخصص خاص وجود دارد.

مطالب مرتبط: آگهی های استخدام امروز

آمار تحصیل‌کرده‌های بیکار در رشت بسیار بالا است. اگر شما هم تحصیلات بالایی دارید و نمی‌توانید یک کار مناسب برای خود در این شهر پیدا کنید، شاید بتوانید از طریق فریلنسینگ درآمد خوبی برای خود داشته باشید یا اینکه می‌توانید با یک شرکت در جای دیگری مثل تهران، به صورت دورکاری همکاری داشته باشید. امروزه با گسترش فناوری‌های ارتباطی و به ویژه پس از شیوع همه‌گیری کرونا، تعداد زیادی فرصت‌های شغلی به صورت دورکاری وجود دارد. بنابراین، افرادی که ساکن شهرستان‌ها هستند می‌توانند به صورت دورکاری با شرکت‌هایی که در شهرهای دیگر، به ویژه تهران قرار دارند، همکاری داشته باشند.

جمع‌بندی

شهر رشت و استان گیلان به دلیل موقعیت و شرایط خاص جغرافیایی، ژئوپولتیکی و آب و هوایی، فرصت‌های بسیار زیادی برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای پردرآمد و نسبتا زود بازده دارد. همجواری این استان با دریای خزر و وجود بنادر مهمی مثل بندر انزلی و بندر آستارا و داشتن پایانه‌ی مرزی بسیار مهم با کشور جمهوری آذربایجان، فرصت‌های متعددی برای کار در رشت ایجاد کرده است. شما با یک مدرک دیپلم به راحتی می‌توانید در این شهر کار پیدا کنید و البته فرصت‌های زیادی برای کار در منزل برای قشرهای دارای تحصیلات پایین‌تر یا بالاتر از دیپلم در این شهر شمالی ایران وجود دارد. با مراجعه به مقاله‌ی «وضعیت اشتغال در استان گیلان و استخدام رشت چگونه است؟» می‌توانید اطلاعات بیشتری در رابطه با شرایط اقتصادی استان گیلان و وضعیت کسب‌وکار و فرصت‌های شغلی در این استان، کسب کنید.

منبع

سامانه اطلاعات آماری استان گیلان

نویسنده

دسته بندی :
استخدام شهرها
بدون دیدگاه