معرفی تست mbti و انواع تیپ های شخصیتی در این آزمون

نوشته شده توسط مهدی نعمتی
زمان مطالعه: 10دقیقه
معرفی تست mbti و انواع تیپ های شخصیتی در این آزمون

خودشناسی و شناخت ویژگی‌های فردی، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که بر جنبه‌های مختلف زندگی افراد تأثیرگذار خواهد بود. این در حالی است که مشخصه‌های رفتاری و ویژگی‌های فردی، نحوه تعامل فرد با سایرین و محیط پیرامونی را مشخص می‌کنند. به همین دلیل در این مقاله ضمن معرفی انواع تیپ شخصیتی، قصد داریم به این پرسش که: «تست mbti چیست؟» پاسخ دهیم.

تست شخصیت شناسی mbti چیست؟

تست شخصیت شناسی mbti چیست؟

اخذ تصمیمات بهتر در زندگی، تنها با کسب شناخت دقیق از مشخصات فردی امکان‌پذیر خواهد بود. تست خودشناسی mbti یکی از آزمون‌های شخصیت شناسی است که امکان کسب شناخت بیشتر از مشخصات فردی را فراهم می‌کند. این در حالی است که بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌های معتبر، از نتایج آزمون‌هایی مانند تست mbti رایگان برای جذب نیروهای کاری خود استفاده می‌کنند.

تست تیپ شخصیت مایرز بریگز که با حروف مخفف mbti از آن یاد می‌شود، خلاصه‌شده عبارت انگلیسی Myers–Briggs Type Indicator یا همان شاخص تیپ مایرز بریگز است. آزمون شخصیت شناسی مایرز بریگز (mbti) را می‌توان یکی از متداول‌ترین آزمون‌های شخصیت شناسی دانست که برای تعیین مسیر شغلی، مورداستفاده افراد مختلف قرار می‌گیرد.

این آزمون شخصیت شناسی معتبر نخستین بار در سال 1956 از طرف دو آمریکایی به نام‌های کاترین کوک بریگز (Katharine Cook Briggs) و دختر وی ایزابل بریگز مایرز (Isabel Briggs Myers) معرفی گردید. از آن زمان تاکنون آزمون تیپ شناسی mbti در کشورهای مختلف و در حوزه‌هایی مانند روانشناسی فردی و سازمانی مورداستفاده قرار گرفته است.

در مبحث تیپ شناسی شخصیت، می‌توان آزمون تیپ شناسی mbti را به‌عنوان یک شاخص مهم برای پیش‌بینی رفتار احتمالی فرد در محیط‌ها و شرایط گوناگون دانست. در حقیقت شاخص تیپ مایرز بریگز (mbti) پرسشنامه‌ای است که فرد با پاسخ‌گویی به سوالات آن، ترجیحات روان‌شناختی خود را مشخص می‌کند.

درنتیجه با استفاده از نتایج تست تیپ شخصیت مایرز بریگز، امکان کسب شناخت بهتر از نحوه تعامل فرد با جهان اطراف وجود خواهد داشت. در اینجا ممکن است این سوال مطرح شود که: «مزایای استفاده از تست mbti چیست؟». در بخش بعدی، به مزیت‌های استفاده از تست تیپ شخصیت مایرز بریگز اشاره خواهیم کرد.

مزایای استفاده از تست mbti چیست؟

آزمون تیپ شخصیت مایرز بریگز در سایت جاب ویژن، شامل 93 سوال و از نوع تست mbti فارسی است. پاسخگویی به سوالات این آزمون در حدود 20 دقیقه طول خواهد کشید. درنتیجه پاسخ دادن به سوالات تست mbti آنلاین در سایت جاب ویژن، زمان زیادی را از شما نخواهد گرفت.

هرچند شما می‌توانید در آزمون‌هایی با عنوان تست mbti اصلی که در سایت‌هایی مانند 16personalities ارائه می‌شوند شرکت کنید، اما آزمون تیپ شناسی mbti در این سایت‌ها به زبان انگلیسی خواهد بود. خوب است بدانید که تاکنون بیش از 271 هزار نفر، در تست mbti فارسی در سایت جاب ویژن شرکت کرده‌اند. در ادامه به برخی از مزایای استفاده از تست mbti آنلاین در سایت جاب ویژن، اشاره شده است:

  • شناسایی نقاط ضعف و قوت
  • یافتن تیپ شخصیتی
  • تقویت روابط اجتماعی و فردی با شناخت مشخصات فردی
  • امکان کنترل هیجانات فردی با اطلاع از مشخصه‌های رفتاری
  • انتخاب بهترین مسیر شغلی
  • تقویت مهارت‌های مدیریتی با اطلاع از مشخصات فردی و تایپ شخصیتی کارکنان

بررسی نتایج تست تایپ شخصیت

بررسی نتایج تست تایپ شخصیت

در ابتدای مقاله و در پاسخ به این پرسش که: «تست mbti چیست؟»، این آزمون را در قالب یک پرسشنامه‌ در حوزه روانشناسی معرفی نمودیم. سوالات این پرسشنامه بر مبنای 4 حوزه دوقطبی مختلف شامل حوزه‌های «درون‌گرایی یا برونگرایی»، «حسی یا شهودی»، «منطقی یا احساسی» و «قضاوتی یا ادراکی» طرح‌ریزی شده‌اند.

به شکلی که نتایج تست شخصیت شناسی mbti، بر اساس حرف اول هر یک از حوزه‌های مورداشاره در بالا بیان می‌شوند. به همین دلیل است که نتایج تست mbti آنلاین، به شکل یک کلمه چهارحرفی با حروف انگلیسی نمایش داده می‌شوند.

درنتیجه اگر با مشاهده نتیجه آزمون خودشناسی mbti با عبارتی مانند «ESFJ» مواجه شدید، می‌توانید این عبارت را مخفف کلمات «extraversion یا برونگرایی»، «sensing یا حسی»، «feeling یا احساسی» و «judging یا قضاوتی» بدانید.

در اینجا ممکن است این سوال مطرح شود که: «منظور از 16 تایپ شخصیتی در تست mbti چیست؟». بر اساس ترکیب 4 حوزه مورداشاره در روانشناسی، می‌توان 16 تیپ شخصیتی مختلف را متصور شد. در ادامه به تایپ یا انواع تیپ شخصیتی در یک تست mbti اصلی اشاره خواهیم کرد. این 16 تیپ شخصیتی عبارت‌اند از:

  • تیپ شخصیت INTJ (معمار)
  • تیپ شخصیت INTP (منطق‌گرا)
  • تایپ یا تیپ شخصیت ENTJ (فرمانده)
  • تیپ شخصیت ENTP (مجادله گر)
  • تیپ شخصیت INFJ (حامی)
  • تایپ یا تیپ شخصیت INFP (تسهیل کننده)
  • تیپ شخصیت ENFJ (پیشرو)
  • تیپ شخصیت ENFP (مبارز)
  • تایپ یا تیپ شخصیت ISTJ (بازرس)
  • تیپ شخصیت ISFJ (مدافع)
  • تیپ شخصیت ESTJ (اجرایی)
  • تایپ یا تیپ شخصیت ESFJ (سفیر)
  • تیپ شخصیت ISTP (ماهر)
  • تیپ شخصیت ISFP (ماجراجو)
  • تایپ یا تیپ شخصیت ESTP (کارآفرین)
  • تیپ شخصیت ESFP (سرگرم کننده)

منظور از تیپ شخصیت INTJ (معمار) در تست mbti چیست؟

تفکر و اندیشه موجب عظمت آدمی می‌شود. انسان ضعیف‌ترین موجود در طبیعت است؛ اما موجودی متفکر است. (بلز پاسکال)

این تیپ شخصیتی در آزمون خودشناسی مایرز بریگز، فردی درون‌گرا، شهودی، منطقی و قضاوت گر است. بر اساس نتایج تست mbti آنلاین، می‌توان افراد دارای تیپ شخصیت INTJ (معمار) را استراتژیست‌های متفکری دانست که علاقه زیادی به تکمیل نمودن جزئیات در زندگی دارند.

معمولا این افراد در کارهای خود، به استفاده از منطق و خلاقیت توجه ویژه‌ای دارند. دنیای درونی افراد با تیپ شخصیت INTJ (معمار) را می‌توان در برخی از مواقع، دنیای خصوصی و پیچیده دانست. به دلیل ویژگی‌های مورداشاره در این تایپ شخصیتی، معمولا این افراد انسان‌هایی با روابط اجتماعی محدود هستند. این در حالی است که علا رغم فراگیر نبودن این تیپ شخصیتی، می‌توان صاحبان آن را جزء توانمندترین افراد جامعه دانست.

تیپ شخصیت INTP (منطق گرا)

تیپ شخصیت INTP (منطق گرا)

از سوال کردن خسته نشوید. (آلبرت انیشتین)

یکی دیگر از انواع تیپ شخصیتی در تست شخصیت شناسی mbti، تیپ شخصیت INTP (منطق گرا) است. بر اساس نتایج تست mbti اصلی، می‌توان افرادی با تیپ شخصیت INTP (منطق گرا) را اشخاصی درون‌گرا، شهودی، منطقی و ادراکی دانست.

این متفکران انعطاف‌پذیر، از اتخاذ رویکردهای غیرمتعارف در جنبه‌های مختلف زندگی لذت می‌برند. افرادی با تیپ شخصیت INTP (منطق گرا) در بیشتر مواقع، به دنبال امتحان نمودن روش‌های بعید و دور از ذهن برای حل مسائل مختلف هستند. برای این منظور فرد با تیپ شخصیت INTP (منطق گرا) می‌کوشد تا از خلاقیت خود، در کنار روش‌های تجربی استفاده کند.

تیپ شخصیت ENTJ (فرمانده)

زمان شما محدود است؛ بنابراین زندگی خود را برای زندگی دیگران از دست ندهید. (استیو جابز)

فردی با تیپ شخصیت ENTJ (فرمانده) را می‌توان دارای ویژگی‌های برونگرایی، شهودی، منطقی و قضاوت گری دانست. از نگاه آزمون تیپ شناسی mbti، تیپ شخصیت ENTJ (فرمانده) فردی قاطع و دارای علاقه زیاد به پیشرفت و کسب موفقیت است.

افراد دارای تیپ شخصیت ENTJ (فرمانده) با جمع‌آوری اطلاعات مختلف، می‌کوشند تا دیدگاه‌های خلاقانه خود را ایجاد کنند. به شکلی که معمولا بر اساس جمع‌بندی‌های خود، به‌سرعت وارد عمل می‌شوند. اگر دارای تیپ شخصیت ENTJ (فرمانده) هستید، می‌توان شما را ذاتا فردی رهبر دانست.

منظور از تیپ شخصیت ENTP (مجادله گر) در تست mbti چیست؟

مسیر یک متفکر مستقل و در معرض خطر را دنبال کنید. ایده‌های خود را در معرض خطرات مجادله قرار دهید. (توماس جان واتسون)

افرادی که در تست mbti فارسی با تیپ شخصیت ENTP (مجادله گر) معرفی می‌شوند، اشخاصی با مشخصات برونگرایی، شهودی، منطقی و ادراکی هستند. افرادی که در این تایپ شخصیتی قرار می‌گیرند، اشخاصی جسور و خلاق هستند که ایده‌ها را به‌سرعت بازسازی می‌کنند.

همچنین افرادی که در تیپ شخصیت ENTP (مجادله گر) قرار می‌گیرند، بدون توجه به موانع در جهت اهداف خود حرکت می‌کنند. این مناظره کنندگان جسور و تیزهوش، از مخالفت کردن با وضعیت موجود هراسی ندارند. در حقیقت باید گفت افرادی که با تیپ شخصیت ENTP (مجادله گر) شناخته می‌شوند، بدون هیچ ترسی مخالفت‌ها و انتقادهای خود را مطرح می‌کنند.

منظور از تیپ شخصیت INFJ (حامی) در تست mbti چیست؟

منظور از تیپ شخصیت INFJ (حامی) در تست mbti چیست؟

با مردم به شکلی رفتار کنید که گویی در جایگاه واقعی خود هستند. به مردم کمک کنید تا به‌جایی که توانایی آن را دارند، دست یابند. (ولفگانگ فون گوته)

ممکن است بعد از تست mbti آنلاین در سایت جاب ویژن، نتیجه آزمون با عنوان تیپ شخصیت INFJ (حامی) اعلام شود. در اینجا ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که: «منظور از این تیپ شخصیتی در تست mbti چیست؟».

تیپ شخصیت INFJ (حامی) در تست تایپ شخصیت مایرز بریگز، به افرادی با شخصیت درون‌گرا، شهودی، احساسی و قضاوت گر اشاره دارد. افراد با این تایپ شخصیتی تمایل دارند با تفکر عمیق و تخیل، به زندگی نزدیک شوند. اگر دارای تیپ شخصیت INFJ (حامی) هستید، می‌توان شما را فردی با بینش درونی و ارزش‌های شخصی دانست که در انجام امور خود از آن‌ها یاری می‌گیرید.

تیپ شخصیت INFP (تسهیل کننده)

هر طلایی نمی‌درخشد؛ هر سرگردانی گم‌شده نیست؛ سالمندی که قوی است پژمرده نمی‌شود؛ یخبندان به ریشه‌های عمیق نمی‌رسد. (جان رونالد رول تالکین)

اگر نتیجه آزمون شخصیت مایرز بریگز برای شما تیپ شخصیت INFP (تسهیل کننده) اعلام شده است، این بدان معنا است که شما دارای مشخصات درون‌گرایی، شهودی، احساسی و ادراکی هستید. خوب است بدانید که این تیپ شخصیتی نادر به افرادی کم‌حرف، روشن‌فکر و با قوه تخیل قوی اشاره دارد.

افراد دارای تیپ شخصیت INFP (تسهیل کننده)، در کارهای خود رویکردی خلاقانه و دلسوزانه دارند. اگرچه ممکن است افراد دارای تیپ شخصیت INFP (تسهیل کننده) اشخاصی ساکت و بی‌ادعا به نظر برسند، اما این افراد دارای زندگی درونی پرشوری هستند.

خلاقیت و تخیل قوی موجب می‌شود تا افراد دارای تیپ شخصیت INFP (تسهیل کننده)، در رویاهای خود غرق شوند. شما در ذهن یک فرد با این تایپ شخصیتی، می‌توانید انواعی از داستان‌ها و گفتگوها را به‌راحتی پیدا کنید.

منظور از تیپ شخصیت ENFJ (پیشرو) در تست mbti چیست؟

زمانی که تمام جهان را سکوت فراگرفته است، حتی یک صدا هم می‌تواند قدرتمند باشد. (ملاله یوسف‌زی)

یکی دیگر از انواع تیپ شخصیتی در آزمون خودشناسی مایرز بریگز، تیپ enfj است. تیپ شخصیت ENFJ (پیشرو) فردی با ویژگی‌های برونگرایی، شهودی، احساسی و قضاوت گر است. این تایپ شخصیتی فردی صریح و صمیمی است که علاقه زیادی به کمک کردن به دیگران دارد.

افرادی با تیپ شخصیت ENFJ (پیشرو)، تمایل دارند ایده‌ها و ارزش‌های قوی داشته باشند. افراد دارای تیپ شخصیت ENFJ (پیشرو) از دیدگاه‌های خود، برای رسیدن به اهداف تعیین‌شده حمایت می‌کنند. پیشروها احساس می‌کنند که در حال خدمت کردن به اهداف بزرگ‌تری در زندگی هستند.

تیپ شخصیت ENFP (مبارز)

برای من اهمیتی ندارد شغل شما چیست. می‌خواهم بدانم برای چه چیزی درد می‌کشید و اینکه آیا جرئت می‌کنید رویای خود را به واقعیت تبدیل کنید؟ (اوریا مونتین دریمر)

اگر تیپ شخصیت شما از نوع enfp است، شما فردی برونگرا، شهودی، احساسی و ادراکی هستید. تیپ شخصیت ENFP (مبارز) تمایل به پذیرش ایده‌ها و اقدامات بزرگ دارد. افراد در این تیپ شخصیتی با انجام کارهای بزرگ، حس امید و حسن نیت خود را به دیگران نشان می‌دهند.

انرژی این افراد می‌تواند در جهات مختلفی جریان یابد. اشخاصی با تیپ شخصیت ENFP (مبارز)، انسان‌هایی واقعا آزاد هستند. از دیگر ویژگی‌های این تایپ شخصیتی در تست mbti فارسی جاب ویژن، می‌توان به روشن‌فکری و مهربان بودن اشاره کرد.

منظور از تیپ شخصیت ISTJ (بازرس) در تست mbti چیست؟

هر زمان که از تمام توانمندی‌های خود استفاده نکنم، ترس بیشتری خواهم داشت. از اهمال‌کاری و تنبلی، ترس بیشتری دارم. (دنزل هیز واشینگتن)

یکی از انواع تیپ شخصیتی در آزمون تست تایپ شخصیت مایرز بریگز، تیپ شخصیت ISTJ (بازرس) است. تیپ شخصیت ISTJ (بازرس) فردی درون‌گرا، حسی، منطقی و قضاوت گر است. افراد با تیپ شخصیت ISTJ (بازرس) را می‌توان اشخاصی محتاط دانست که با اراده و با دیدی منطقی به زندگی نگاه می‌کنند.

افرادی که تیپ شخصیت ISTJ (بازرس) دارند، کارهای خود را با دقت انجام می‌دهند و هدف روشنی برای اقدامات خود دارند. در حقیقت می‌توان گفت افراد با تیپ شخصیت ISTJ (بازرس)، می‌کوشند تا به حرفی که می‌زنند عمل کنند. درنتیجه زمانی که متعهد به انجام کاری می‌شوند، حتما آن را دنبال می‌کنند.

منظور از تیپ شخصیت ISFJ (مدافع) در تست mbti چیست؟

عشق تنها با اشتراک‌ گذاشتن آن رشد می‌کند. فقط با عشق ورزیدن می‌توانید خود را عاشق‌تر کنید. (برایان تریسی)

تیپ شخصیت ISFJ (مدافع)، یکی دیگر از انواع تایپ شخصیتی در تست تیپ شناسی mbti است. افراد با این تایپ شخصیتی را می‌توان اشخاصی درون‌گرا، حسی، احساسی و قضاوت گر دانست. افرادی که تیپ شخصیت ISFJ (مدافع) دارند، با خصوصیات بی‌ادعایی و خونگرم بودن شناخته می‌شوند.

اگر نتایج تست mbti اصلی شما در گروه تیپ شخصیت ISFJ (مدافع) قرار دارد، شما فردی کارآمد و مسئولیت‌پذیر هستید که در زندگی روزانه خود، توجه زیادی به جزئیات دارید. افراد در تیپ شخصیت ISFJ (مدافع)، با روش ساده و بی‌ادعای خود به انجام امور کمک می‌کنند. این افراد سخت‌کوش و فداکار، دارای احساس مسئولیت زیادی نسبت به اطرافیان خود هستند.

تیپ شخصیت ESTJ (اجرایی)

تیپ شخصیت ESTJ (اجرایی)

نظم خوب، اساس همه‌چیز است. (ادموند برک)

یکی از نتایج تست mbti آنلاین، به تیپ شخصیت ESTJ (اجرایی) اختصاص دارد. نتایج تیپ شناسی mbti در رابطه با این تیپ شخصیتی عنوان می‌کند که افرادی که در تایپ estj قرار دارند، افرادی برونگرا، حسی، منطقی و قضاوت گر هستند.

این افراد دارای استقامت بالایی بوده و قاطعانه از قضاوت‌های معقول خود پیروی می‌کنند. افراد با تیپ شخصیت ESTJ (اجرایی) معمولا به تثبیت اوضاع در جمع کمک می‌کنند و با ارائه مسیری ثابت، حرکت در بین ناملایمات را ممکن می‌کنند.

تیپ شخصیت ESFJ (سفیر)

دیگران را تشویق کنید، بالا ببرید و تقویت کنید. انرژی مثبتی که به یک نفر داده می‌شود، به‌وسیله همه احساس خواهد شد. (دبورا دی)

افرادی که نتیجه آزمون شغلی mbti آن‌ها در تیپ شخصیت ESFJ (سفیر) قرار می‌گیرد، افرادی برونگرا، حسی، احساسی و قضاوت گر هستند. این افراد از حضور در اجتماع لذت برده و تمایل دارند دیگران را راهنمایی کنند.

زندگی برای افرادی با تیپ شخصیت ESFJ (سفیر) زمانی در بهترین حالت خود قرار دارد که بتوانند داشته‌های خود را با دیگران تقسیم کنند. افرادی با تیپ شخصیت ESFJ (سفیر) را می‌توان به‌منزله ستون‌هایی برای هر جامعه دانست. این افراد با جان‌ودل، همواره پذیرای دوستان، آشنایان و خانواده خود هستند.

منظور از تیپ شخصیت ISTP (ماهر) در تست mbti چیست؟

می‌خواهم متفاوت زندگی کنم. قصد ندارم هرروز به یک مکان تکراری بروم، افراد یکسانی را مشاهده کنم و کارهای تکراری انجام دهم. من به دنبال چالش‌های جذاب هستم. (هریسون فورد)

اگر شما بر اساس تست mbti فارسی به‌عنوان فردی با تیپ شخصیت ISTP (ماهر) شناخته شده‌اید، شما فردی درون‌گرا، حسی، منطقی و ادراکی هستید. افراد با این تایپ شخصیتی، دارای ذهنیتی فردگرایانه هستند. افراد با تیپ شخصیت ISTP (ماهر) ترجیح می‌دهند بدون نیاز به ایجاد ارتباط و تعامل زیاد با دیگران، به اهداف خود دست پیدا کنند.

بر اساس تفسیری که از تست تایپ شخصیت مایرز بریگز برای افرادی با تیپ شخصیت ISTP (ماهر) وجود دارد، می‌توان این افراد را اشخاصی کنجکاو دانست که علاقه زیادی به کاوش در دنیای پیرامونی با حواس پنج‌گانه خود دارند. این افراد در صورت نیاز، رویکردهای خود را در زندگی تغییر می‌دهند.

تیپ شخصیت ISFP (ماجراجو)

تیپ شخصیت ISFP (ماجراجو)

در طول روز تغییر می‌کنم. شب‌هنگام زمانی که به خواب می‌روم، قطعا می‌دانم همان فردی نیستم که صبح از خواب برخاسته است. (باب دیلن)

ممکن است نتیجه تست mbti اصلی شما، تیپ شخصیت ISFP (ماجراجو) اعلام شود. افرادی که دارای مشخصات درون‌گرایی، حسی، احساسی و ادراکی برجسته هستند، در این تایپ شخصیتی قرار می‌گیرند. افرادی که در تیپ شخصیت ISFP (ماجراجو) قرار می‌گیرند، معمولا تمایل دارند تجربه‌های جدید کسب کنند.

توانایی این افراد برای در لحظه زندگی کردن، این اجازه را به افراد دارای تیپ شخصیت ISFP (ماجراجو) می‌دهد تا از فرصت‌های کنونی استفاده کنند. همچنین می‌توان افرادی با تیپ شخصیت ISFP (ماجراجو) از تست mbti آنلاین را هنرمندانی واقعی دانست.

تیپ شخصیت ESTP (کارآفرین)

زندگی یا یک ماجراجویی جسورانه است یا ‌چیزی نیست. (هلن کلر)

اگر نتیجه تست mbti فارسی شما به شکل تایپ mbti با تیپ شخصیت ESTP (کارآفرین) اعلام شده است، باید بگوییم شما فردی با مشخصات برونگرایی، حسی، منطقی و ادراکی هستید. افراد با تیپ شخصیت ESTP (کارآفرین) اشخاصی پرانرژی و عمل‌گرا هستند که به شکل ماهرانه‌ای، در مسیر پیش روی خود گام برمی‌دارند.

افرادی که مطابق با تست شخصیت مایرز بریگز در تیپ شخصیت ESTP (کارآفرین) قرار دارند، از یافتن فرصت‌های جدید لذت می‌برند؛ خواه این فرصت‌ها به شکل انفرادی حاصل شوند یا از طریق معاشرت با سایر افراد. همچنین افراد با تیپ شخصیت ESTP (کارآفرین)، روی محیط اطراف خود تأثیر می‌گذارند.

تیپ شخصیت ESFP (سرگرم کننده)

هر ثانیه، بدون معطلی زندگی کنید. (التون جان)

در این قسمت به معرفی تیپ شخصیت ESFP (سرگرم کننده) در آزمون mbti می‌پردازیم. ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که: «منظور از تیپ شخصیت ESFP (سرگرم کننده) در تست mbti چیست؟». در حقیقت می‌توان این تایپ شخصیتی را افرادی برونگرا، حسی، احساسی و ادراکی دانست. افراد با تیپ شخصیت ESFP (سرگرم کننده)، از کسب تجربه‌های پر جنب‌وجوش و کشف ناشناخته‌ها لذت می‌برند.

همچنین اشخاصی با تیپ شخصیت ESFP (سرگرم کننده)، می‌توانند افرادی بسیار اجتماعی باشند که دیگران را به انجام کارهای تیمی تشویق می‌کنند. اگر ناخودآگاه به سمت موسیقی کشیده می‌شوید، احتمالا شما دارای تیپ شخصیت ESFP (سرگرم کننده) هستید.

جمع‌بندی

کسب شناخت کافی از خصوصیات فردی و ویژگی‌های رفتاری، می‌تواند در جنبه‌های گوناگون زندگی فردی و اجتماعی افراد تأثیرگذار باشد. داشتن یک انتخاب بهتر در زمینه‌های تحصیلی، شغلی، خانواده و ازدواج، بدون داشتن آگاهی از مشخصات رفتاری و تمایلات فردی غیرممکن خواهد بود. به همین دلیل استفاده از تست‌های شخصیت شناسی، همواره قبل از اخذ تصمیمات مهم در زندگی توصیه می‌شود.

در این مقاله ضمن پرداختن به این موضوع که: «تست mbti چیست؟»، به معرفی مزایای استفاده از تست خودشناسی mbti پرداختیم. همچنین با معرفی هریک از نتایج تست تایپ شخصیت، انواع مختلف تیپ شخصیتی مطابق با نتایج آزمون mbti را معرفی نمودیم. امیدواریم با استفاده از تست تیپ شناسی mbti که در سایت جاب ویژن در دسترس شما قرار دارد، بتوانید گام مهمی در مسیر خودشناسی بردارید.

نویسنده

  • مهدی نعمتی

    مهدی نعمتی هستم، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی عمران. علاقه‌مندی من به تحقیق و مستندسازی موضوعاتی که یاد گرفته‌ام، از من یک تولیدکننده محتوا ساخته است. همواره از ترجمه مقالات انگلیسی و ارائه مشاوره به دیگران لذت برده‌ام و از اینکه بتوانم سهمی در ارائه محتوای ارزشمند، به‌روز و با اطلاعات درست و دقیق به مخاطب خود داشته باشم، احساس خوبی دارم. شعار من به‌عنوان یک تولیدکننده محتوا: تنها حرف خوب است که باید مکتوب بماند!

بدون دیدگاه