چطور از فرصت‌های استخدام جدید و آگهی‌های شغلی باخبر شویم؟

نوشته شده توسط زهرا مظاهری
زمان مطالعه: 8دقیقه
چطور از فرصت‌های استخدام جدید و آگهی‌های شغلی باخبر شویم؟

گسترش کسب و کارها و راه‌اندازی استارتاپ‌ها و شرکت‌های کوچک و بزرگ باعث رونق اقتصادی و پدید آمدن فرصت‌های شغلی و استخدام جدید زیادی شده است و به اشتغال‌زایی و کمک به کاهش نرخ بیکاری کشور کمک فراوانی کرده است. اکنون در هر رشته و گروه شغلی که مهارت داشته باشید می‌توانید با کمی جستجو، موقعیت شغلی مناسبی برای خود پیدا کنید و استخدام شوید.

همچنین دسترسی عموم به اینترنت و دیجیتالی شدن کسب و کارها باعث شده امکان دورکاری و فریلنسری نیز برای کارجویان فراهم باشد و بدون نیاز به حضور فیزیکی در محیط کار بتوانید مشغول به کار شوید و کسب درآمد داشته باشید. این موضوع به ویژه برای کارجویانی که در شهرهای کوچک‌تر هستند فرصت فوق‌العاده‌ای است و به آن‌ها اجازه می‌دهد بتوانند در شهرهای بزرگ مثل تهران کار مناسبی پیدا کنند و به صورت دورکار همکاری خود را ادامه بدهند.

استخدام

اما چطور می‌توان از آگهی‌های استخدام جدید مطلع شد و برای آن‌ها رزومه ارسال کرد. در دنیای رقابتی امروز، هرچه سریع‌تر از یک فرصت‌ شغلی باخبر شوید شانس بالاتری برای استخدام شدن خواهید شد. بنابراین به نظر می‌رسد سرعت و اطلاع سریع‌تر از آگهی‌های استخدام جدید نقش تعیین‌کننده‌ای در کاریابی و استخدام کارجویان ایفا می‌کند.

در این مقاله از سایت استخدام جاب ویژن بهترین راهکارها برای جستجوی موقعیت‌های شغلی را توضیح می‌دهیم و به شما می‌گوییم چطور می‌توانید به عنوان اولین نفر از یک آگهی استخدام جدید باخبر شوید و برای آن‌ها رزومه ارسال کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

چرا باید زودتر از بقیه از موقعیت‌های استخدام جدید مطلع شویم؟

اگرچه امروزه تعداد فرصت‌های شغلی به نسبت قبل زیادتر شده و به ویژه در شهرهای بزرگ فرصت‌های استخدام جدیدی وجود دارد؛ اما از آن طرف روز به روز تعداد کارجویان نیز بیشتر می‌شود. شاید تا چند دهه قبل فردی که مدرک کارشناسی داشت تمایز قابل‌توجهی نسبت به رقیبان پیدا می‌کرد؛ اما در حال حاضر تعداد کارجویان متخصص و تحصیل‌کرده بسیار زیاد شده و رقابت بالایی بر سر تصاحب یک موقعیت استخدام جدید به وجود آمده است. به ویژه اگر این موقعیت شغلی مربوط به یک شرکت و سازمان معتبر مثل بانک، وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی و سازمان‌های بزرگ باشد این رقابت شدیدتر هم می‌شود.

تعداد بالای کارجویان باعث می‌شود روند انتخاب و گزینش برای کارفرمایان هم دشوارتر شود. زیرا کارفرما با انتشار آگهی استخدام جدید در سایت‌های کاریابی مثل جاب ویژن، تعداد قابل توجهی رزومه دریافت می‌کند که بخش زیادی از آن‌ها هم واجد شرایط احراز شغل هستند.

همچنین یک آگهی استخدام به طور میانگین یک ماه فعال است و کارجویان می‌توانند برای آن آگهی رزومه ارسال کنند. اما مسلماً کارفرمایی که نیاز به نیروی متخصص دارد تمایل دارد هرچه زودتر فرد موردنظرش را استخدام کند و مجبور به بررسی صدها رزومه ارسالی نشود. بنابراین معمولاً در همان چند روز اول احتمال پیدا کردن و جذب نیروی موردنظر بسیار زیاد است.

همه این عوامل باعث می‌شود به این نتیجه برسیم که سوای مهارت‌های و تخصص‌های لازم برای یک شغل، زمان نیز نقش تعیین‌کننده‌ای در به دست آوردن یک موقعیت شغلی مناسب دارد. به این ترتیب هرچه زودتر از یک فرصت استخدام جدید باخبر شوید و رزومه خود را برای کارفرما ارسال کنید احتمال پذیرفته شدن و دعوت به مصاحبه هم بالاتر خواهد رفت.

مطلب مرتبط: راهنمای جامع استخدام؛ شغل مناسب خود را پیدا کنید و آن را به چنگ بیاورید!

چطور آگهی‌های استخدام جدید را به محض انتشار مشاهده کنم؟

هرروز آگهی‌های جاب ویژن را بررسی کنید

هر روز تعداد قابل توجهی آگهی شغلی در سایت استخدامی جاب ویژن منتشر می‌شوند و اگر می‌خواهید زودتر استخدام شوید بهتر است هر روز زمانی را به بررسی آگهی‌‌های جدید اختصاص بدهید. در مسیر کاریابی پشتکار و ناامید نشدن رموز موفقیت هستند؛ بنابراین اگر بعد از چند روز جستجو به نتیجه‌ای نرسیدید ناامید نشوید و همچنان به جستجو ادامه دهید. مطمئن باشید اگر رزومه مناسبی داشته باشید و در گروه شغلی متناسبی دنبال کار بگردید می‌توانید هرچه زودتر شغل دلخواهتان را پیدا کنید.

جستجوی کار در جاب ویژن

تنها در گروه شغلی موردنظرتان جستجو کنید

تعداد آگهی‌های منتشر شده در جاب ویژن بسیار زیاد است و اگر بخواهید همه آگهی‌ها را بررسی کنید به زمان و انرژی زیادی نیاز خواهید داشت. برای اینکه جستجوی هدفمند و متمرکزی داشته باشید با استفاده از فیلترهای جستجو، گروه شغلی موردنظرتان را انتخاب کنید تا تنها آگهی‌های استخدام جدید در همان حوزه به شما نمایش داده می‌شود. به این ترتیب با صرف زمان کوتاهی در روز می‌توانید از تمامی فرصت‌های شغلی امروز باخبر شوید و چیزی را از قلم نیندازید.

رزومه‌تان را تکمیل کنید

جاب ویژن برای تسهیل جستجوی کار، از سیستم هوشمند انطباق استفاده می‌کند و منطبق‌ترین موقعیت‌های استخدام جدید را به کارجویان پیشنهاد می‌دهد. این انطباق بر اساس اطلاعات رزومه شما و همین‌طور نحوه جستجوی مشاغل در سایت ارزیابی می‌شود. بنابراین هرچقدر رزومه‌تان کامل‌تر باشد آگهی‌های پیشنهادی منطبق‌تر و مناسب‌تری به شما پیشنهاد می‌شود و می‌توانید با بررسی همان آگهی‌ها، بهترین موقعیت شغلی برای خود را پیدا کنید.

اگر رزومه کاری ندارید یا از استاندارد بودن قالب آن مطمئن نیستید می‌توانید به صفحه رزومه ساز آنلاین جاب ویژن بروید و به صورت رایگان و در عرض چند دقیقه رزومه‌ای استاندارد و حرفه‌ای بسازید.

رزومه ساز

ایمیل اطلاع رسانی را فعال کنید

جاب ویژن با ارائه امکانات و خدمات مختلف تلاش می‌کند روند استخدام شدن کارجویان را تسهیل و تسریع کند. یکی از این امکانات، گزینه ایمیل اطلاع رسانی است که در صفحه فرصت‌های شغلی قرار گرفته است. با فعال کردن این گزینه و انجام تنظیمات در مورد نوع آگهی‌های موردنظر، هر هفته جدیدترین فرصت‌های شغلی به آدرس ایمیل شما ارسال خواهد شد. به این ترتیب، حتی اگر فرصت بررسی و مراجعه به سایت جاب ویژن را هم ندارید از این طریق می‌توانید از موقعیت‌های استخدام جدید مطلع شوید.

اطلاع از آگهی‌های استخدام جدید در شبکه‌های اجتماعی

جاب ویژن هر روز جدیدترین موقعیت‌های شغلی را به تفکیک گروه شغلی، سطح و رده شغلی یا نام شرکت در کانال تلگرامی خود منتشر می‌کند. به این ترتیب، با عضویت در این کانال می‌توانید هرروز از فرصت‌‌های شغلی باخبر شوید و در صورتی که موقعیتی مناسب شماست برای آن رزومه بفرستید. با عضویت در کانال جاب ویژن می‌توانید مطمئن باشید که هیچ فرصت کاری را از دست نخواهید داد.

جاب ویژن در شبکه‌های اجتماعی دیگر مثل لینکدین و اینستاگرام نیز فعال است و در بهترین فرصت‌های شغلی موجود را در این شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر می‌کند.

ربات تلگرامی جاب ویژن

دریافت اختصاصی آگهی‌های استخدام جدید

یک روش بهینه و مؤثر برای اطلاع از فرصت‌های شغلی، استفاده از ربات تلگرامی جاب ویژن است. پس از عضویت در این ربات، می‌توانید نحوه ارسال آگهی‌ها را بر اساس گروه و عنوان شغلی، شهر محل سکونت، جنسیت، بازه حقوقی، زمان ارسال و … تنظیم کنید. سپس این ربات هر شب آگهی های استخدام جدید را مطابق با تنظیمات شما در تلگرام برایتان ارسال می‌کند.

همچنین از طریق این ربات، امکان جستجو در آگهی‌ها بر اساس فیلتر یا کلیدواژه و شرکت در آزمون‌های خودشناسی را نیز خواهید داشت.

چند نکته مهم و کاربردی برای اینکه زودتر استخدام شوید!

مواردی که در بالا گفتیم به شما کمک خواهد کرد در اولین فرصت از آگهی‌های استخدام جدید اطلاع پیدا کنید و برای آن‌ها رزومه ارسال کنید. اما صرفاً باخبر شدن از موقعیت‌ها برای استخدام کافی نیست و متأسفانه گاهی اشتباهاتی که کارجویان نادانسته انجام می‌دهند باعث می‌شود نتوانند شغل مورد نظرشان را به دست بیاورند. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم تا با رعایت آن‌ها شانس پذیرش و استخدام خود را به میزان قابل توجهی افزایش بدهید.

مطلب مرتبط: عجیب‌ترین شغل‌های دنیا کدامند؟

از قالب رزومه استاندارد و حرفه‌ای استفاده کنید

واقعیت این است که مسئول بررسی رزومه‌ها تنها چند ثانیه برای هر رزومه وقت می‌گذارد و در همان مدت زمان کوتاه تصمیم به پذیرش یا رد شما می‌گیرد. بنابراین اولین چیزی که می‌تواند باعث به چشم آمدن و تمایز رزومه شما در بین رزومه رقبا شود قالب و ظاهر آن است. استفاده از قالب زیبا و استاندارد علاوه بر ظاهر زیبایی که به رزومه می‌دهد نشان می‌‌دهد که شما فردی حرفه‌ای هستید و از اصول صحیح رزومه نویسی کاملاً باخبرید. شاید باورتان نشود ولی بسیاری از رزومه‌ها صرفاً به خاطر قالب غیراستاندارد و ترتیب اشتباه اطلاعات ممکن است رد شوند.

بنابراین اولین قدم، ساخت رزومه‌‌ای حرفه‌ای است که بتواند به بهترین شکل مهارت‌ها و توانایی‌های شما را به نمایش بگذارد. سرویس رزومه ساز رایگان جاب ویژن به شما این امکان را می‌دهد که در عرض چند دقیقه و با تکمیل اطلاعات خواسته شده، رزومه‌ای حرفه‌ای در قالبی استاندارد و شکیل بسازید و با خیال راحت آن را برای هر کارفرمایی ارسال کنید.

اطلاعات رزومه‌تان باید درست، شفاف و به‌روز باشد!

تمامی اطلاعاتی که در مورد سوابق تحصیلی و سوابق شغلی می‌نویسید باید صحیح، واقعی و گویا باشد و از هر گونه ابهام در نوشتن این اطلاعات خودداری کنید. علاوه بر این، اشتباه دیگری که برخی کارجویان مرتکب می‌شوند آپدیت نکردن و عدم به‌روزرسانی اطلاعات رزومه است. بنابراین اگر آخرین باری که رزومه‌تان را به‌روزرسانی کرده‌اید را به خاطر نمی‌آورید پس وقت آن است که دوباره وقت بگذارید و با مرور رزومه، اطلاعات را به‌روزرسانی کنید. اگر در این مدت، شماره تماس یا آدرس ایمیلتان تغییر کرده حتماً اطلاعاتش را آپدیت کنید. اگر در این فاصله سابقه شغلی جدید یا مهارت تازه‌ای کسب کرده یا در دوره آموزشی شرکت کرده‌اید حتماً این موارد را نیز به رزومه اضافه کنید.

ارسال رزومه برای آگهی استخدام جدید

تنها برای گروه شغلی موردنظرتان رزومه ارسال کنید

برخی کارجویان به‌اشتباه گمان می‌کنند هرچه بیشتر رزومه ارسال کنند شانس استخدامشان بالاتر می‌رود. این افراد برای هر شغلی، حتی مشاغلی که انطباق بالایی با رزومه‌شان ندارد هم درخواست ارسال می‌کنند. واقعیت این است که تعداد دفعات ارسال رزومه اگر متناسب با سوابق کاری شما نباید نمی‌تواند منجر به استخدام شما شود. بنابراین سعی کنید هدفمند رزومه ارسال کنید و تنها برای موقعیت‌هایی رزومه بفرستید که ازنظر عنوان شغلی، شرح وظایف و الزامات شغلی کاملاً مطابق با شرایط شما هستند. به این ترتیب، با ارسال تعداد کمتری رزومه می‌توانید نتیجه بسیار بهتری کسب کنید و هرچه زودتر استخدام شوید.

مطلب مرتبط: جدیدترین اطلاعات و اخبار مربوط به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

افزایش مهارت‌های شغلی

اگر مدت زیادی است که به دنبال کار هستید و هیچ شرکتی شما را به مصاحبه دعوت نمی‌کند شاید لازم باشد در مورد مهارت‌هایتان بازنگری داشته باشید. اگر رزومه‌تان استاندارد است و برای آگهی‌های مرتبط رزومه فرستادید و باز هم به مصاحبه دعوت نشدید به تقویت مهارت‌هایتان فکر کنید. هیچ وقت خود را محدود به مدرک دانشگاهی نکنید و فکر نکنید که داشتن مدرک از یک دانشگاه خوب برای استخدام و موفقیت شغلی شما کافی خواهد بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که کارفرماها روز به روز توجه کمتری به مدرک تحصیلی کارجویان می‌کنند و در عوض تمرکز اصلی را بر میزان مهارت‌ها و توانایی‌های شغلی کارجویان قرار می‌دهند. برای تقویت مهارت‌هایتان هرچقدر می‌توانید مطالعه کنید، از منابع آنلاین استفاده کنید، از دوره‌های آموزشی آنلاین بهره ببرید و در کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی شرکت کنید؛ خلاصه هر کاری که لازم است برای تقویت مهارت‌ها و یادگیری مطالب جدید استفاده کنید. مطمئناً هرچقدر مهارت‌های بیشتری در شغلتان داشته باشید شانس استخدامتان هم افزایش پیدا خواهد کرد و حتی می‌توانید با حقوق و درآمد بالاتری استخدام شوید.

شبکه ارتباطاتتان را گسترش دهید

اگرچه بخش عمدهای از استخدامی های جدید در وب‌سایت‌های کاریابی آنلاین مثل جاب ویژن منتشر می‌شوند؛ اما برخی موقعیت‌های عالی هم هستند که هیچ‌وقت آگهی نمی‌شوند. در چنین مواردی، ارتباطات و شبکه‌سازی کارجویان می‌تواند به آن‌ها در کسب این موقعیت‌ها کمک کند. بنابراین سعی کنید شبکه ارتباطات خود را به‌صورت واقعی و مجازی و آنلاین گسترش بدهید. از قدرت شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه لینکدین غافل نشوید و با برقراری ارتباط با افراد فعال در حوزه خود، شبکه ارتباطی قدرتمند و گسترده‌ای ایجاد کنید. مطمئن باشید از طریق همین ارتباطات می‌توانید زودتر از همه از برخی موقعیت‌های استخدام جدید و خاص باخبر شوید و روند کاریابی خود را کوتاه‌تر کنید.

جمع‌بندی

فرآیند کاریابی و استخدام شدن می‌تواند کمی چالش‌برانگیز و دشوار به نظر برسد؛ اما اگر شیوه‌های درست جستجوی کار و اطلاع از آگهی‌های استخدام جدید را بدانید می‌توانید به‌راحتی شغل موردنظرتان را پیدا کنید. ازآنجاکه ممکن است کارجویان زیادی مثل شما به دنبال موقعیت‌های شغلی باشند رقابت تنگاتنگی بر سر تصاحب فرصت‌های استخدام جدید به‌ویژه در سازمان‌های بزرگ و معتبر مثل بانک‌ها، سازمان‌های دولتی و شرکت‌های موفق مثل ایران‌خودرو، اسنپ، دیجی کالا و …ایجاد می‌شود. در چنین شرایطی کارجویانی که زودتر از این فرصت‌ها مطلع شوند و رزومه‌شان را ارسال کنند شانس بالاتری برای استخدام شدن خواهند داشت.

در این مقاله راجع به روش‌های اطلاع از موقعیت‌های استخدام جدید صحبت کردیم و گفتیم که از روش‌های مختلف می‌توانید از این فرصت‌ها اطلاع پیدا کنید. جستجوی روزانه در آگهی‌های جاب ویژن، داشتن صبر و پشتکار، فعال‌سازی ایمیل اطلاع‌رسانی، عضویت در کانال تلگرام و ربات جاب ویژن و … ازجمله راهکارهایی هستند که به شما کمک می‌کنند در این رقابت پیروز شوید.

هر روز صدها آگهی استخدام جدید در سایت کاریابی جاب ویژن منتشر می‌شوند و کارجویان می‌توانند به کمک فیلترهای جستجو و امکانات متعدد، به صورت هدفمند و فیلترشده به دنبال آگهی‌های موردنظرشان بگردند. امیدواریم جاب ویژن بتواند به شما کارجویان محترم در پیدا کردن شغل دلخواه و استخدام شدن کمک کند و کارفرمایان نیز بتوانند هرچه زودتر نیروی متخصص موردنظرشان را پیدا کنند.

نویسنده

دسته بندی :
اخبار استخدامی
بدون دیدگاه