استخدام برنامه نویس PHP چه شرایط و نیازمندی‌هایی دارد؟

نوشته شده توسط امیر ظاهری
زمان مطالعه: 10دقیقه
استخدام برنامه نویس PHP چه شرایط و نیازمندی‌هایی دارد؟

سازمان‌های بسیاری برای توسعه‌ی وب نیازمند استخدام برنامه نویس PHP هستند. PHP یک زبان برنامه‌نویسی سمت سرور است که بیش از ۲۵ سال قدمت دارد. با اینکه از زمان معرفی این زبان، تاکنون زبان‌های متعددی برای توسعه‌ی وب معرفی شده است اما زبان برنامه‌نویسی PHP هنوز زنده است.

برای مشاهده‌ی فرصت‌های استخدام برنامه نویس PHP کلیک کنید.

هنوز بیش از ۸۰ درصد از وبسایت‌ها از PHP استفاده می‌کنند که شاید مهم‌ترین آن‌ها، سیستم مدیریت محتوای وردپرس باشد. PHP به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی چند منظوره شناخته می‌شود که می‌توان از آن برای توسعه‌ی وبسایت‌های داینامیک و واکنش‌پذیر استفاده کرد.

استخدام

با اینکه امروزه زبان‌های بسیار قدرتمندی مثل پایتون، جاوااسکریپت، رابی، گو و … توسعه یافته‌اند که می‌توان از آن‌ها به جای PHP استفاده کرد، اما مزایای متعدد این زبان برنامه‌نویسی مثل راحت بودن یادگیری و استفاده، منبع باز بودن، چند منظوره بودن و سریع بودن، سبب شده که همچنان، خیلی از توسعه‌دهندگان وب، ترجیح دهند با این زبان برنامه‌نویسی کار کنند.

در ادامه می‌خواهیم این زبان برنامه‌نویسی و کاربردهای آن را به طور کامل به شما معرفی کنیم و به بررسی شرایط استخدام برنامه نویس PHP بپردازیم. در انتها نیز در رابطه با درآمد این زبان برنامه‌نویسی و نحوه‌ی پیدا کردن آگهی‌های استخدام آن صحبت خواهیم کرد.

آشنایی با زبان برنامه نویسی PHP
زبان php چیست؟

زبان برنامه‌نویسی PHP (برگرفته از عبارت Hypertext Processor) یک زبان برنامه‌نویسی چند منظوره است که به ویژه برای توسعه‌ی وب مناسب می‌باشد و می‌توان آن را درون اسکریپت HTML جاسازی کرد. کدهای PHP در سطح سرور اجرا می‌شوند.

این زبان برنامه‌نویسی به قدری قدرتمند و محبوب است که مهم‌ترین سیستم مدیریت محتوا در دنیا، یعنی وردپرس و یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان، یعنی فیسبوک، از آن استفاده می‌کنند.

کد PHP روی پلتفرم‌های مختلف (شامل ویندوز، لینوکس، مک و …) اجرا می‌شود. این زبان برنامه‌نویسی که از پایگاه‌های داده‌ی متنوعی پشتیبانی می‌کند، به صورت رایگان قابل دانلود و استفاده است. شما می‌توانید برنامه‌ی PHP را از وبسایت رسمی آن به نشانی www.php.net دانلود کرده و از آن استفاده کنید.

دلیل نیاز شدید سازمان‌ها به استخدام برنامه نویس PHP چیست؟

با اینکه سال‌ها از معرفی PHP می‌گذرد و امروزه زبان‌های برنامه‌نویسی در ظاهر قوی‌تری مثل پایتون برای توسعه‌ی وب وجود دارند، به دلیل مزایای متعدد زبان برنامه‌نویسی PHP و نیز، این واقعیت که PHP آزمونش را پس داده است، هنوز حدود ۸۰ درصد وبسایت‌ها در دنیا از این زبان سطح سرور، استفاده می‌کنند.

به یاد داشته باشید که بیش از ۶۰ درصد از وبسایت‌ها در دنیا بر اساس سیستم مدیریت محتوای وردپرس هستند و این سیستم مدیریت محتوای محبوب، از PHP استفاده می‌کند.

بنابراین، سازمان‌ها هنوز هم برای توسعه‌ی وب، توسعه‌ی افزونه‌های وردپرسی، توسعه‌ی اپلیکیشن‌هایی مثل اپلیکیشن‌های پردازش تصویر و طراحی گرافیکی و خیلی از کارهای دیگر، نیازمند استخدام برنامه نویس PHP هستند.

برای مشاهده فرصت‌های استخدام برنامه نویسی تمام زبان‌ها کلیک کنید.

رزومه ساز

مزایای زبان برنامه‌نویسی پی اچ پی چیست؟

زبان برنامه‌نوسی PHP به عنوان یک زبان برنامه‌نویسی که سال‌ها پیش توسعه یافته، هنوز هم مزایای متعددی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • منبع باز بودن: این زبان برنامه‌نویسی توسط گروه بسیار بزرگی از برنامه‌نویسان توسعه پیدا کرده و در حال رشد است. منبع باز بودن سبب ایجاد یک جامعه‌ی گسترده از متخصصان این زبان برنامه‌نویسی شده و افزونه‌های متعددی برای آن موجود است.
  • سرعت: زبان PHP یک زبان نسبتا سریع است زیرا منابع خیلی زیادی از سیستم را استفاده نمی‌کند.
  • کاربرد راحت: سینتاکس این زبان شبیه به زبان C است و بنابراین، برای کسانی که با زبان C آشنایی دارند، بسیار راحت است.
  • پایداری: از آن جایی که برنامه‌نویسان متعددی در توسعه‌ی این زبان نقش دارند، باگ‌ها به سرعت شناسایی می‌شوند و بنابراین، می‌توان PHP را یک زبان پایدار دانست.
  • پشتیبانی کتابخانه‌ای قدرتمند: شما می‌توانید به راحتی ماژول‌های عملکردی مورد نیاز خود مثل PDF، نمودار و … را پیدا کنید.
  • ماژول‌های توکار اتصال به پایگاه داده: شما به راحتی می‌توانید با استفاده از PHP به پایگاه‌های داده دسترسی داشته باشید که این موضوع، زمان توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.
  • آینده‌ی روشن: با اینکه سال‌ها از معرفی PHP می گذرد و در این مدت، زبان‌های برنامه‌نویسی بسیار خوبی برای توسعه‌ی وب، ایجاد شده‌اند اما به نظر نمی‌رسد که زبان PHP به این زودی‌ها منسوخ شود.

معایب زبان برنامه‌نویسی PHP چیست؟

  • ایمنی ضعیف به دلیل منبع باز بودن: از آن‌جایی که این زبان، منبع باز است، همه می‌توانند کد منبع را ببینند. اگر باگ‌هایی در کد امنیتی وجود داشته باشد، بعضی از برنامه‌نویسان می‌توانند از آن‌ها سوء استفاده کنند.
  • برای برنامه‌نویسی اپلیکیشن‌های بزرگ و پیچیده مناسب نیست: استفاده از زبان PHP برای برنامه‌نویسی اپلیکیشن‌های بزرگ، ساده نیست. از آن‌جایی که این زبان برنامه‌نویسی قابلیت ماژول شدن بالایی ندارد، توسعه‌ی اپلیکیشن‌های بزرگی که با این زبان نوشته شده باشند، کار دشواری است.
  • سرعت و عملکرد وبسایت‌ها را کاهش می‌دهد: اکثر فریم‌ورک‌های PHP دارای قابلیت‌هایی قوی برای توسعه‌ی سریع وبسایت‌های بزرگ و پیچیده هستند. بنابراین، توسعه‌دهندگان وب باید بدانند که استفاده از تعداد زیادی از فریم‌ورک‌های PHP می‌تواند سبب کاهش سرعت وبسایت و تضعیف عملکرد آن شود.

 کاربردهای اصلی زبان برنامه نویسی PHP چیست؟

زبان برنامه‌نویسی PHP کاربردهای متعددی دارد که مهم‌ترین آن‌ها توسعه‌ی وب است و اکثر سازمان‌ها نیز به همین منظور، نیاز به استخدام برنامه نویس PHP دارند. بعضی از مهم‌ترین کاربردهای این زبان برنامه‌نویسی به شرح زیر هستند.

توسعه‌ی وبسایت‌های داینامیک

توسعه سایت داینامیک

وبسایت‌های داینامیک به وبسایت‌هایی گفته می‌شود که صفحات آن‌ها توسط یک اپلیکیشن موجود در سرور، کنترل می‌شود. بنابراین، پارامترها و اسکریپت‌هایی که در منبع کد سایت تعریف شده‌اند، تعیین می‌کنند که عناصر سازنده‌ی صفحات، پیش از اینکه به مرورگر کاربر ارسال شوند، چگونه در کنار هم دیگر قرار بگیرند. با استفاده از زبان PHP امکان ساخت چندین نوع وبسایت داینامیک وجود دارد. می‌توان این وبسایت‌ها را با یک پایگاه داده یکپارچه کرد یا این کار را انجام نداد.

بسیاری از سیستم‌های مدیریت محتوا (که مهم‌ترین آن‌ها وردپرس، جوملا و دروپال هستند) با استفاده از زبان PHP کدنویسی می‌شوند. همچنین، در میان سیستم‌های تجارت الکترونیک و فروشگاه‌های مجازی که با این زبان کار می‌کنند می‌توان به مگنتو، اوپن کارت و پرستاشاپ اشاره کرد. این فهرست بسیار گسترده‌تر از این‌ها است و فقط در اینجا چندین مثال برای شما آوردیم.

نرم‌افزارهای دسکتاپ

با اینکه زبان PHP به این منظور طراحی نشده ولی شما می‌توانید با استفاده از آن، اپلیکیشن‌های دسکتاپ نیز بنویسید. برای این منظور کتابخانه‌ای به نام PHP-GTK وجود دارد، اگر در برنامه‌نویسی به زبان PHP مسلط هستید، این کتابخانه ابزاری عالی برای ساخت یک نرم‌افزار قابل نصب روی سیستم عامل ویندوز است.

سیستم‌های بر پایه‌ی وب

یکی از نیازهای سازمان‌ها به استخدام برنامه نویس PHP، توسعه‌ی سیستم‌های بر پایه‌ی وب است. شما می‌توانید با این زبان، هر نوع سیستم بر پایه‌ی وب را بنویسید. برای مثال اگر می‌خواهید یک سیستم اینترنتی برای یک سازمان طراحی کنید که کاربران بتوانند در آن حساب کاربری بسازند و با گذرواژه وارد حساب کاربری خود شوند، می‌توانید از PHP استفاده کنید. سازمان‌هایی که می‌خواهند یک سیستم پشتیبانی برای کاربران داشته باشند، می‌توانند از برنامه‌نویسان PHP برای توسعه‌ی چنین سیستمی استفاده کنند. همچنین، بعضی از سازمان‌ها برای توسعه‌ی سیستم‌های آموزش از راه دور، نیازمند استخدام برنامه‌نویس PHP هستند.

همانطور که دیدید، سیستم‌های بیشماری را می‌توانید با این زبان برنامه‌نویسی توسعه دهید. هیچ ضرورتی ندارد که این سیستم‌ها روی اینترنت منتشر شوند، بلکه شما می‌توانید PHP را روی یک سرور محلی اجرا کنید که فقط برای کاربران متصل به آن LAN قابل مشاهده باشد.

شرایط استخدام برنامه نویس PHP

همانطور که گفتیم، سازمان‌های متعددی به برنامه‌نویسان زبان PHP نیاز دارند. برای اینکه در این سازمان‌ها پذیرفته شوید باید معیارهای مورد نظر را به عنوان یک برنامه‌نویس PHP شایسته داشته باشید. در زیر، به معرفی این معیارها خواهیم پرداخت.

تحصیلات لازم برای برنامه‌نویسی PHP

تحصیلات مورد نیاز برای استخدام برنامه نویس php

همانند همه‌ی مشاغل برنامه‌نویسی، کارفرماها تأکید چندانی به تحصیلات ندارند. البته حداقل مدرک کاردانی مهندسی نرم‌افزار یا دیگر رشته‌های مرتبط می‌تواند شانس استخدام شما را بالا ببرد.

مهارت‌های مورد نظر کارفرمایان در استخدام برنامه نویس PHP

  • آشنایی با وب‌فریم‌ورک‌های PHP
  • آشنایی با فناوری‌های فرانت-اند شامل CSS3، جاوااسکریپت و HTML
  • آشنایی با برنامه‌نویسی PHP شیء گرا
  • مهارت در کار کردن با ابزارهای ورژنینگ مثل Git، مرکوریال، CVS و SVN
  • آشنایی با پایگاه‌های داده SQL/NoSQL
  • توانایی مدیریت پروژه
  • مهارت در حل مسئله
  • مهارت‌های ارتباطی قوی
  • مهارت در کار تیمی
  • انعطاف‌پذیری
  • آشنایی با Ajax، jQuery و MySQL
  • آشنایی با معماری فریم‌ورک APIs، یونیکس/لینوکس و MVC
  • مهارت در تفکر انتقادی
  • مسلط بودن به وردپرس

تجربه‌ی لازم برای استخدام شدن به عنوان یک برنامه‌نویس PHP

حداقل سابقه کار مورد نظر اکثر کارفرمایان در استخدام برنامه نویس PHP، دو سال سابقه‌ی کار کردن به عنوان برنامه‌نویس PHP است. معمولا، در صورتی که تازه فارغ‌التحصیل شده و هیچ سابقه‌ای در بازار کار نداشته باشید، باید در دوره‌های کارآموزی برنامه‌نویسی PHP شرکت کنید. معمولا کارفرمایان از شما انتظار دارند که قبلا روی یک پروژه‌ی PHP کار کرده باشید.

شرایطی که در بالا برای شغل برنامه‌نویسی PHP بیان کردیم، در تمامی سازمان‌ها یکی نیستند. همانطور که قبلا گفتیم، هدف هر سازمانی از استخدام برنامه نویس PHP با سازمان‌های دیگر متفاوت است و بر این اساس، شایستگی‌های مورد نظر کارفرمایان مختلف برای احراز این شغل، با هم دیگر فرق دارد.

وظایف و مسئولیت‌های شغلی یک برنامه‌نویس PHP چیست؟

وظایف برنامه نویس php

برنامه‌نویسی PHP کاربردهای مختلفی دارد و وظایف و مسئولیت‌های برنامه‌نویسان PHP در سازمان‌های مختلف، تفاوت‌های زیادی با هم دیگر دارند. با این حال، می‌توان مجموعه‌ای از کارها و مسئولیت‌ها را به عنوان مهم‌ترین وظایف کسی که در این جایگاه شغلی قرار می‌گیرد، نام برد:

  • توسعه، تست کردن و راه‌اندازی به موقع اپلیکیشن‌های بر پایه‌ی وب
  • شناسایی و حل کردن مشکلات مرتبط با سازگاری شامل مشکلات در کدنویسی، CSS و HTML
  • تست کردن وبسایت‌ها در مرورگرها و دستگاه‌های مختلف (موبایل، کامپیوتر و تبلت) به منظور پیدا کردن مشکلات وبسایت‌ها و رفع آن‌ها
  • جستجو و سنجش اپلیکیشن‌های جایگزین برای اپلیکیشن‌های موجود
  • طراحی، به کارگیری و توسعه‌ی نرم‌افزار
  • مشارکت در معماری و توسعه‌ی نرم‌افزار
  • تحلیل، برنامه‌نویسی، تست کردن و رفع باگ نرم‌افزار
  • اعمال تغییرات در اپلیکیشن برای بهبود سرعت آن
  • کار کردن به صورت هماهنگ با تیم فناوری اطلاعات
  • اطمینان از عملکرد نرم و روان فرآیندها و زیرساخت‌های وب
  • مستندسازی نرم‌افزارهایی که توسعه داده می‌شوند

مزایا و معایب شغل برنامه‌نویسی PHP

شغل برنامه‌نویسی PHP نیز همانند هر شغل دیگری دارای مزایا و معایب خاص خودش است اما به عنوان یک شغل در حوزه‌ی برنامه‌نویسی، مزیت‌هایش خیلی بیشتر از معایبش می‌باشد. در زیر، مزایا و معایب شغل برنامه‌نویسی PHP را به شما معرفی می‌کنیم.

مزایای برنامه‌نویسی PHP

  • بازار کار بسیار عالی: PHP نیز همانند هر زبان برنامه‌نویسی دیگری، بازار کار بسیار خوبی دارد. پیشبینی می‌شود که بازار کار برنامه‌نویسی از سال ۲۰۱۹ تا سال ۲۰۲۹، حدود ۲۲ درصد رشد داشته باشد. این در حالی است که تمامی مشاغل، به طور میانگین، در این بازه‌ی زمانی، تنها ۴ درصد رشد خواهند داشت. بنابراین، حتی به عنوان یک برنامه‌نویس PHP که یک زبان برنامه‌نویسی قدیمی محسوب می‌شود، نباید نگران پیدا کردن شغل باشید.
  • درآمد خوب: هر شغلی که بازار کار خوبی داشته باشد، به تبع، به دلیل تقاضای بالا، درآمد خوبی نیز خواهد داشت. به دلیل نیاز بالا به استخدام برنامه نویس PHP درآمد این برنامه‌نویس‌ها، خیلی بالا است. مطابق با گزارش جامع حقوق و دستمزد ۱۴۰۰ جاب ویژن، در این سال، هر برنامه‌نویس PHP در شهر تهران، به طور متوسط، حدود ۱۰ میلیون‌تومان درآمد دارد. بیش از ۹۵ درصد از برنامه‌نویسان PHP دارای سابقه کار بیش از پنج سال در سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۹ میلیون درآمد دارند.
  • امکان‌دورکاری: تقریبا تمامی سازمان‌های نیازمند استخدام برنامه نویس PHP به این برنامه‌نویسان امکان دورکاری می‌دهند که به ویژه در شهر تهران با توجه به بالا بودن هزینه‌های رفت و آمد و ترافیک زیاد، و نیز با توجه به شرایط کرونایی ظاهرا پایان‌ناپذیر این روزهای کشور، امتیاز بسیار بزرگی محسوب می‌شود. به علاوه، کار کردن در منزل بسیار راحت و لذت‌بخش است و باعث افزایش کارایی نیز می‌شود.
  • امکان راه‌اندازی کسب‌وکار خود: دانش برنامه‌نویسی PHP می‌تواند به شما کمک کند تا یک کسب‌وکار برای خود راه بیندازید و نیازی به کار کردن برای یک سازمان دیگر نداشته باشید. همچنین، این برنامه‌نویسان می‌توانند به صورت فر یلنسینگ نیز کار کنند.

معایب کار کردن به عنوان یک برنامه‌نویس PHP

شاید تنها عیبی که بتوان روی شغل برنامه‌نویسی PHP گذاشت، عمر زیاد این زبان برنامه‌نویسی است. در حال حاضر، زبان‌های برنامه‌نونیسی متعددی توسعه یافته‌اند که می‌توانند در سال‌های آینده جای زبان PHP را بگیرند و این احتمال وجود دارد که بازار کار این شغل در آینده، رونق کنونی خودش را از دست بدهد.

چگونه می‌توان برنامه‌نویس PHP شد؟

تبدیل شدن به یک برنامه‌نویس PHP کار چندان دشواری نیست. این زبان برنامه‌نویسی، منبع باز و رایگان است و به راحتی می‌توانید یادگیری آن را شروع کنید. شما می‌توانید به صورت خودآموز این زبان را که شباهت زیادی به زبان C دارد، یاد بگیرید. راه دیگر یادگیری زبان برنامه‌نویسی PHP، گذراندن دوره‌های آموزشی است. زمانی که با کدنویسی این زبان آشنا شدید، می‌توانید به عنوان کارآموز برنامه‌نویسی PHP مشغول به کار شدید و در یک زمینه، مثل توسعه‌ی وب، متخصص شوید. سپس می‌توانید برای آگهی‌های استخدام برنامه نویس PHP رزومه بفرستید.

همانطور که پیش از این گفتیم، این شغل نیازمند تحصیلات خاصی نیست ولی داشتن یک مدرک تحصیلی مهندسی نرم‌افزار یا دیگر رشته‌های مرتبط، شانس پیدا کردن کار برای شما را بالا می‌برد.

چگونه می‌توان آگهی‌های استخدام برنامه‌نویس PHP را پیدا کرد؟

چگونه آگهی های استخدام برنامه نویس php را پیدا کنیم

بهترین مرجع برای پیدا کردن آگهی‌های شغلی برنامه‌نویسی PHP در کشور ما، سایت استخدام جاب ویژن است. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه‌ی فرصت‌های شغلی در این وبسایت یا با قرار دادن فیلتر «گروه شغلی» روی گزینه‌ی «برنامه‌نویسی و توسعه نرم‌افزار» و سپس، جستجو در میان مشاغل، آگهی‌های استخدام برنامه نویس PHP را پیدا کنید.

راه دیگر برای پیدا کردن این آگهی‌های شغلی، عضو شدن در کانال تلگرام جاب ویژن است که جدیدترین فرصت‌های شغلی را برای شما ارسال می‌کند. همچنین، اگر می‌خواهید فقط آگهی‌های شغلی مرتبط با رزومه برای شما ارسال شوند از ربات جاب ویژن (jobvisionbot@) کمک بگیرید.

برای اینکه بتوانید برای آگهی‌های شغلی در جاب ویژن رزومه بفرستید، باید به کمک رزومه ساز رایگان این کاریابی، یک رزومه‌ی حرفه‌ای برای خود بسازید. پس از ساخت رزومه و پیدا کردن آگهی شغلی مورد نظر، به راحتی و با یک کلیک می‌توانید برای کارفرما رزومه ارسال کنید.

آگهی‌های استخدام برنامه نویس PHP دورکاری

برای پیدا کردن آگهی‌های استخدام برنام نویس PHP دورکاری می‌توانید در بخش «جستجوی پیشرفته» در سایت جاب ویژن، دکمه «دورکاری» را در حالت روشن قرار دهید و سپس در میان مشاغل موجود در جاب ویژن، جستجو کنید.

برنامه‌نویسانی که در شهرستان‌ها زندگی می‌کنند و فرصت‌های شغلی زیادی برای آن‌ها وجود ندارد، می‌توانند به صورت دورکاری با شرکت‌هایی که در تهران قرار دارند، همکاری داشته باشند.

آگهی‌های استخدام برنامه نویس PHP تهران

اکثر فرصت‌های شغلی برای برنامه‌نویسان PHP در شهر تهران قرار دارد. به علاوه، حقوق این برنامه‌نویسان در شهر تهران، بالاتر از دیگر شهرهای کشور است. همانطور که گفتیم، کارجویان از سراسر ایران می‌توانند برای آگهی‌های استخدام برنامه نویس PHP تهران به صورت دورکاری، رزومه بفرستند.

جمع‌بندی

زبان برنامه‌نویسی PHP یک زبان برنامه‌نویسی است که به ویژه در توسعه‌ی وب کاربرد دارد و سال‌ها از معرفی آن می‌گذرد. این زبان برنامه‌نویسی با وجود قدیمی بودن هنوز کاربردهای زیادی دارد تقریبا ۸۰ ٪ از سایت‌های امروزی توسط PHP نوشته شده‌اند. همچنین، سیستم‌های مدیریت محتوا نیز بر پایه‌ی PHP هستند.

این زبان برنامه‌نویسی سطح سرور، قابل جاگذاری درون HTML است و به دلیل منبع باز بودن، به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. البته همین ویژگی منبع باز بودن سبب کاهش امنیت این زبان شده است. با وجود توسعه‌ی زبان‌های بسیار خوبی مثل پایتون و جاوااسکریپت که می‌توانند جایگزین PHP شوند، زبان PHP هنوز اهمیت خودش را از دست نداده است.

برای تبدیل شدن به یک برنامه‌نویس PHP تحصیلات خاصی نمی‌خواهید ولی باید مهارت‌های نرمی مثل توانایی حل مسئله، مهارت‌های ارتباطی، مهارت در کار تیمی و مهارت‌های سختی مثل آشنایی با فناوری‌های فرانت-اند، کار کردن با پایگاه‌های داده و آشنایی با برنامه‌نویسی شیء‌گرا به زبان PHP را داشته باشید. همچنین، گذراندن یک دوره‌ی کارآموزی برنامه‌نویسی PHP نیز ضروری است.

یک برنامه‌نویس PHP کارهایی مثل کدنویسی و توسعه‌ی نرم‌افزار و افزونه، به ویژه نرم‌افزارهای تحت وب، تست و تحلیل نرم‌افزار، شناسایی باگ و رفع باگ را انجام می‌دهد.
این شغل مزایایی مثل بازار کار خوب، درآمد بالا و امکان دورکاری دارد. همچنین، یک برنامه‌نویس PHP می‌تواند کسب‌وکار خودش را راه بیاندازد و حتی به صورت فریلنسینگ کار کند. با این حال این امکان وجود دارد که در سال‌های آینده، با توسعه‌ی زبان‌های جایگزین، بازار کار این زبان برنامه‌نویسی، رونق کنونی خودش را از دست بدهد.

برای پیدا کردن آگهی‌های استخدام برنامه نویس PHP و ارسال رزومه به آن‌ها می‌توانید به کاریابی اینترنتی جاب ویژن مراجعه کنید.

منبع: php.net

نویسنده

دسته بندی :
معرفی مشاغل
بدون دیدگاه