چگونه فرصت‌های استخدام امروز قم را پیدا کنیم و برای آن‌ها رزومه بفرستیم؟

نوشته شده توسط امیر ظاهری
زمان مطالعه: 6دقیقه
چگونه فرصت‌های استخدام امروز قم را پیدا کنیم و برای آن‌ها رزومه بفرستیم؟

استان قم یکی از شهرهای خوب ایران از نظر وضعیت اشتغال است. این استان یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور است و تقریبا، تمامی فرصت‌های استخدام امروز قم مربوط به بخش‌های صنعت و خدمات می‌شوند و می‌توان گفت که کشاورزی، سهم قابل ملاحظه‌ای در اشتغال در این استان مرکزی ایران ندارد.

اقتصاد قم در بخش خدمات وابستگی زیادی به حوزه‌ی گردشگری دارد. قم با داشتن بیش از ۶۰ هتل و هتل آپارتمان، نزدیک به ۶۰ مهمان‌پذیر، نزدیک به ۱۷۰ مسافرخانه و حدود ۱۰۰ مجتمع پذیرایی بین راهی، پذیرای مسافران و زائران از شهر‌های مختلف ایران و حتی کشورهای همسایه، مثل عراق و افغانستان است.

استخدام

فاصله‌ی اندک قم با پایتخت، این استان را به یکی از مراکز مهم صنعتی کشور تبدیل کرده و بیش از ۴۰ درصد از نیروی انسانی فعال قم، در بخش صنعت مشغول به کار هستند.

در این مقاله از سایت استخدامی جاب ویژن می‌خواهیم در رابطه با فرصت‌های استخدام امروز قم صحبت کنیم و به شما بگوییم که چگونه می‌توانید در قم، کار پیدا کنید.

برای مشاهده‌ی آگهی‌های استخدام قم در شرکت‌های معتبر کلیک کنید.

فرصت‌های استخدام امروز قم در بخش صنعت

استخدام صنعتی قم

قم یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور و دارای زیرساخت‌های ریلی، زمینی و هوایی مناسب برای ارتباط با تهران است. این استان شهرک‌های صنعتی متعددی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، شهرک صنعتی سلفچگان می‌باشد. به علاوه، استان قم معادن متعددی در خود جای داده است.

صنایع متعددی در قم فعالیت دارند. مهم‌ترین صنایع قم عبارتند از:

  • صنایع نفت و پتروشیمی
  • لوازم خانگی
  • صنایع غذایی

این استان دارای بیش ۲۵۰۰ واحد صنعتی مختلف است که بیش از ۴۰ درصد از آمار اشتغال قم را به خود اختصاص داده‌اند.

برای مشاهده‌ی آگهی‌های استخدام امروز قم در بخش صنعت کلیک کنید.

استخدام امروز قم در شهرک‌های صنعتی این استان

استان قم دارای هفت شهرک صنعتی به نام‌های سلفچگان، شکوهیه، چاپ و نشر، محمود آباد، ICT، الغدیر و ثامن‌الائمه است. صنایع خانگی، صنایع شیمیایی و صنایع غذایی متعددی در این شهرک‌های صنعتی مشغول به فعالیت هستند.

به علاوه، قم دارای چهار منطقه‌ی اقتصادی است که مهم‌ترین آن‌ها منطقه‌ی آزاد اقتصادی سلفچگان با ظرفیت پذیرش سرمایه‌گذاری داخلی و سرمایه‌گذاری خارجی است. بیش از ۳۲۰۰۰ نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قم مشغول به کار هستند و بخش از زیادی فرصت‌های استخدام امروز قم، مربوط به شهرک‌های صنعتی این استان است.

استخدام شهرک شکوهیه قم امروز

شهرک شکوهیه در کیلومتر ۱۲ جاده قدیم قم تهران قرار دارد و دسترسی به آن به نسبت دیگر شهرک‌های صنعتی قم، راحت‌تر است. مهم‌ترین و بزرگ‌ترین واحدهای صنعت نساجی قم در شهرک شکوهیه قرار دارند. به علاوه، تعداد زیادی واحد صنعتی فعال در حوزه‌ی صنایع غذایی در شهرک شکوهیه فعالیت دارند. گذشته از این‌ها، سه کارخانه‌ی مهم قطعه‌سازی صنعت خودروی کشور در این شهرک کار می‌کنند. واحدهای تولید صنایع فلزی و صنایع دارویی، از دیگر واحدهای صنعتی شهرک شکوهیه هستند. اگر در هر یک از حوزه‌های فوق، شامل نساجی، مهندسی شیمی و مهندسی صنایع غذایی، مهندس مواد و متالوژی، مهندسی مکانیک خودرو، داروسازی و … فعالیت دارید، برای آگهی‌های استخدام شهرک شکوهیه قم امروز رزومه بفرستید.

رزومه ساز

ظرفیت بالای تولید لوازم خانگی در قم

کارخانه‌های بسیاری از شرکت‌های معروف تولید کننده‌ی لوازم خانگی ایرانی در شهرک‌ها و مناطق صنعتی قم فعالیت می‌کنند که یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین آن‌ها، شرکت پاکشوما است. فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی برق، به وبژه برق الکترونیک، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع و دیگر رشته‌های مرتبط می‌توانند برای آگهی‌های استخدام امروز قم، رزومه بفرستند.

فرصت‌های شغلی متعدد در صنعت فرش قم

یکی از مهم‌ترین صنایع قم که فرصت‌های شغلی متعددی در این استان ایجاد کرده است، صنعت فرش این استان است. استان قم، ظرفیت بالایی در تولید فرش دستباف دارد و واحدهای صنعتی متعددی در این استان، در زمینه‌ی تولید فرش ماشینی، فعالیت می‌کنند. فرش‌هایی که در قم تولید می‌شوند، علاوه بر تولید داخلی، جهت صادرات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

شرکت فولاد غرب آسیا و نقش محوری آن در اقتصاد قم

از آن جایی که صنعت قم وابستگی زیادی به تولید وسایل خانگی و صنایع غذایی دارند، نیازمند میزان بالایی ورق‌های گالوانیزه برای استفاده در ساخت وسایل خانگی و قوطی‌های کنسرو است. شرکت فولاد غرب آسیا، با ظرفیت تولید بیش از ۵۵۰ هزار تن ورق نورد سرد، برای پشتیبانی از این نیاز صنعتی، در سال ۱۳۸۳ تأسیس شده است.

سهم معادن در استخدام امروز قم

حدود ۱۰۰ معدن در استان قم فعال هستند. این استان با داشتن ۲ درصد از ذخایر معدنی کشور، فرصت‌های متعددی برای استخدام رشته‌های مهندسی معدن، زمین‌شناسی، مهندسی صنایع و دیگر رشته‌های مرتبط دارد. طلا، مس، آهن، روی، منگنز، نمک و سنگ‌های ساختمانی، از مهم‌ترین محصولات معدنی قم هستند.

برای ارسال رزومه به آگهی‌های استخدام قم در معادن کلیک کنید.

اهمیت بخش خدمات در استان قم

بخش خدمات قم

بیش از ۵۰ درصد از نیروی کار استان قم در بخش خدمات مشغول به کار هستند. استان قم به دلیل اهمیت مذهبی‌اش، سالانه میزبان مسافران و زائران ایرانی و خارجی متعددی است. نیاز این مسافران و زائران به خدماتی مثل هتل و رستوران، کسب‌وکارهای متعددی در قم ایجاد کرده و بخش زیادی از نیروی کار این استان، در این بخش اقتصادی مشغول به کار شده‌اند.

نزدیک به ۳۰۰ واحد اقامتی در استان قم وجود دارند که از ظرفیت بالایی برای پذیرش مسافر برخوردار هستند. همچنین، وجود آژانس‌های مسافرتی متعدد در این استان، فرصت‌های شغلی متعددی برای نیروهای کار تخصصی و غیرتخصصی فرآهم آورده است.

فارغ‌التحصیلان رشته‌های مدیریت جهانگردی و هتلداری، از شانس خوبی برای پیدا کردن شغل در استان قم برخوردار هستند. همچنین، افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم نیز می‌توانند در بسیاری مشاغل خدماتی فعالیت داشته باشند.

استخدام نیروی تحصیل کرده در بخش کشاورزی قم

کشاورزی قم

با اینکه درصد بسیار ناچیزی از فرصت‌های استخدام امروز قم مربوط به بخش کشاورزی است ولی کمبود منابع آبی در کنار زمین‌های حاصلخیز، سبب شده است تا نیاز بالایی به استخدام مهندس کشاورزی در قم برای امکان‌پذیر ساختن استفاده از این زمین‌های حاصلخیز با مصرف بهینه‌ی آب، وجود داشته باشد.

عمده‌ی کشاورزی در استان قم به صورت مکانیزه و تخصصی انجام می‌شود و امروزه شاهد استفاده از روش‌های مدرن برای آبیاری و توسعه‌ی گلخانه‌ها به کمک وزارت جهاد کشاورزی و مهندسین کشاورزی هستیم.

مطالب مرتبط: ساخت روزمه با رزومه ساز آنلاین جاب ویژن

استان قم ظرفیت بالایی برای تولید گندم، جو، یونجه، ذرت، زعفران، زیتون، پنبه و کلزا دارد. جالب است بدانید که قم یکی از مناطق مهم کشور در زمینه‌ی تولید خاویار و گوشت ماهیان خاویاری است. تولید ماهیان تیلاپیا و ماهیان زینتی نیز در قم، بسیار فراتر از چیزی است که از این استان کویری کشور، انتظار می‌رود. همچنین، استان قم، ظرفیت بالایی برای دام‌پروری و پرورش طیور دارد.

تمامی این تولیدات بخش کشاورزی، نیاز به نیروی کار تخصصی و دانش مهندسین کشاورزی دارند. با مراجعه به سایت جاب ویژن می‌توانید برای فرصت‌های استخدام قم در حوزه‌ی مهندسی کشاورزی رزومه بفرستید.

وضعیت استخدام دولتی قم

استخدام دولتی قم

با توجه به شرایط ویژه‌ی استان قم، بخش قابل توجهی از فرصت‌های استخدام قم مربوط به بخش دولتی هستند. از آن‌جایی که استان قم یک استان پر اهمیت سیاسی و مذهبی برای کشور است، نهادهای دولتی در قم بسیار فعال هستند و نیاز بالایی به جذب نیروی انسانی دارند. همچنین، بخش زیادی از کار خدمات‌رسانی به زائران را دولت انجام می‌دهد و برای این کار، نیاز به نیروهای کار تخصصی و غیرتخصصی دارد. به علاوه، همانطور که گفتیم، وزارت جهاد کشاورزی، فعالیت پررنگی در مکانیزه کردن و بهینه‌سازی کشاورزی در قم دارد که برای این کار، نیازمند مهندسین کشاورزی و البته نیروی کار غیرتخصصی است. در مجموع، می‌توان گفت که وضعیت استخدام دولتی قم در مقایسه با خیلی از استان‌های دیگر کشور، بهتر است.

چگونه آگهی استخدام امروز قم را پیدا کنیم؟

پیدا کردن آگهی‌های استخدام امروز قم در جاب ویژن

ساده‌ترین و سریع‌ترین راه برای پیدا کردن آگهی‌های استخدامی قم، مراجعه به سایت استخدام و کاریابی جاب ویژن است. در صفحه‌ی اصلی این وب‌سایت می‌توانید با قرار دادن فیلتر «شهر» روی گزینه‌ی «قم-قم» فرصت‌های شغلی شهر قم را پیدا کنید. اگر به دنبال یافتن آگهی‌های شغلی در سرتاسر استان قم هستید، می‌توانید گزینه‌ی «تمامی شهرهای قم» را انتخاب کنید.

برای پیدا کردن یک آگهی استخدام امروز قم، بهترین راه این است که در کانال تلگرام جاب ویژن عضو شوید تا جدیدترین فرصت‌های شغلی به اطلاع شما برسند. همچنین، برای آگاهی از جدیدترین فرصت‌های شغلی متناسب با رزومه‌ی شما، می‌توانید از ربات جاب ویژن به آی دی jobvisionbot@ استفاده کنید.

مطالب مرتبط: راهنمای استخدام قم و بررسی بازار کار این استان

شما با ساخت یک رزومه‌ی حرفه‌ای و دو زبانه با استفاده از رزومه ساز جاب ویژن می‌توانید برای آگهی‌های شغلی موجود در این سایت کاریابی، رزومه ارسال کنید.

جمع‌بندی

استان قم یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور است. عمده‌ی نیروی کار این استان در دو بخش صنعت و خدمات مشغول به کار هستند و بخش کشاورزی، فقط فرصت‌های شغلی معدودی، به ویژه برای فارغ‌التحصیلان رشته‌ی مهندسی کشاورزی دارد.

استان قم دارای ۷ شهرک صنعتی مهم شامل شهرک‌های صنعتی سلفچگان و شکوهیه و منطقه‌ی صنعتی است که همه‌ی آن‌ها از اهمیت استراتژیک برای کشور برخوردارند. مهم‌ترین صنایع قم عبارتند از: صنایع نساجی، صنایع غذایی، تولید لوازم خانگی، صنایع نفت و پتروشیمی و صنایع فلزی.

استان قم یکی از شهرهای زیارتی بسیار مهم ایران است و حوزه‌‌ی گردشگری، نقش مهمی در بخش اقتصادی خدمات در این استان دارد. بخش اقتصادی کشاورزی نیز به دلیل منابع آبی محدود بسیار ضعیف است و وابستگی شدیدی به نیروی کار تخصصی و وزارت جهاد کشاورزی دارد و کشاورزی،دام‌پروری و شیلات، عمدتا به صورت گلخانه‌ای و مکانیزه و مدرن انجام می‌شود.

استان قم یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بیکاری را در میان استان‌های کشور دارد و وضعیت استخدام دولتی در قم در مقایسه با سایر استان‌های کشور، مطلوب‌تر است.

برای پیدا کردن آگهی‌های استخدام امروز قم و ارسال رزومه به آن‌ها می‌توانید به سایت استخدام جاب ویژن مراجعه کنید، در کانال استخدامی جاب ویژن در تلگرام عضو شوید و از ربات jobvisionbot@ در تلگرام استفاده کنید.

 منبع

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم

نویسنده

دسته بندی :
استخدام شهرها
بدون دیدگاه