چگونه آگهی‌های استخدام جدید ۱۴۰۰ را پیدا کنیم؟

نوشته شده توسط امیر ظاهری
زمان مطالعه: 6دقیقه
چگونه آگهی‌های استخدام جدید ۱۴۰۰ را پیدا کنیم؟

پیدا کردن شغل در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال‌های گذشته کمی دشوارتر شده است. بحران کرونا و تحریم‌های اقتصادی دست به دست هم دادند تا اقتصاد ایران را به نابودی بکشانند. در نتیجه در سال گذشته بیش از یک میلیون نفر از بازار کار خارج شدند. بنابراین، پیدا کردن فرصت‌های استخدام جدید ۱۴۰۰ به کار سختی تبدیل شده است.

خبر خوب برای کارجویان این است که روش‌های جدید و بهینه‌تری برای مرتبط ساختن کارجویان و کارفرمایان پدید آمده و جاگزین کاریابی‌های حضوری شده‌اند. امروزه پلتفرم‌های آنلاین تقریبا توانسته‌اند کاریابی‌های حضوری زیر نظر وزارت کار را تقریبا از دور خارج کنند و نقش مهمی در اشتغال جوانان کشور داشته باشند.

استخدام

خبر خوب دیگر اینکه حقوق وزارت کار در سال ۱۴۰۰ افزایش قابل توجهی نسبت به سال پیش داشته است. البته به دلیل تورم شدید در کشور، چنین افزایشی ضروری و قابل پیشبینی بود. آشنایی با قوانین کار در سال ۱۴۰۰ پیش از عقد قرارداد شغلی ضروری است.

در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید آگهی‌های استخدام جدید ۱۴۰۰ را پیدا کرده و برای آن‌ها، رزومه ارسال کنید. همچنین، در رابطه حقوق وزارت کار در سال جاری نیز صحبت خواهیم کرد. با جاب ویژن همراه باشید.

وضعیت اقتصاد و اشتغال در سال ۱۴۰۰ چگونه خواهد بود و به چه عواملی بستگی دارد؟

اقتصاد و اشتغال در ۱۴۰۰

سال ۱۳۹۹ یکی از سیاه‌ترین سال‌های تاریخ کشور بود. در شرایطی که بحران کرونا بسیاری از کسب‌وکارها را به تعطیلی کشاند و ضربات سنگینی بر پیکره‌ی نیمه‌جان اقتصاد ایران وارد کرد، نوسانات ارزش پول ملی کار را برای توسعه‌ی کسب‌وکارها و حتی حفظ وضع موجود، بسیار دشوار کرده بود. تحریم‌های اقتصادی نیز تمام شریان‌های مالی به خارج از کشور را قطع کرده و مانع صادرات و واردات بودند. همه‌ی این عوامل دست به دست هم دادند تا بیش از ۱ میلیون نفر از بازار کار ایران خارج شوند و بیکاری در جامعه بیداد کند.

با این حال، انتظار می‌رود که در سال ۱۴۰۰ با کاهش شدت بحران کرونا و کاهش تعطیلی‌های کسب‌وکارها و نیز تغییرات سیاسی که در کشور ایجاد شده، کمی رونق اقتصادی ایجاد و کمی از مشکل بیکاری، کاسته شود. البته کارشناسان اقتصادی بر این باورند که این سناریو تنها زمانی تحقق میابد که:

۱- مذاکرات برجام به نتیجه برسد

۲- ایران به FATF بپیوندد

۳- بانک مرکزی بتواند نرخ دلار را ثابت نگه دارد یا آن را با شیب کندی کم کند

۴- مانعی مثل مسدودسازی پلتفرم‌های خارجی برای کسب و کارهای اینترنتی ایجاد نشود

آمار استخدام جدید ۱۴۰۰ چگونه است؟

گزارش‌ها حاکی از آن است که خوشبختانه آمار استخدام جدید ۱۴۰۰ تا اینجای سال از وضعیت مطلوبی برحوردار بوده و بیش از ۷۰۰ هزار نفر به بازار کار بازگشته‌اند. رسیدن نرخ مشارکت اقتصادی از ۴۰/۹ درصد در زمستان ۱۳۹۹ به ۴۱/۴ درصد در بهار امسال، خبر خوبی است که می‌تواند حاکی از امیدواری به تحقق چهار عامل فوق باشد. همچنین، میزان مشارکت اقتصادی در بخش کشاورزی کاهش یافته و سهم بخش‌های خدمات و صنعت از نیروی انسانی کشور، بیشتر شده است.

استخدام بانک در سال ۱۴۰۰

استخدام بانک ۱۴۰۰

تعداد زیادی از بانک‌های کشور در سال ۱۴۰۰ نیازمند جذب نیروی انسانی هستند. فرصت‌های شغلی متعددی مثل بانکدار، حسابدار، متصدی امور اداری، کارشناس حقوقی، مهندس فناوری اطلاعات و … در بانک‌ها وجود دارد. برای استخدام شدن در بانک‌ها باید واجد شرایط آیین نامه‌ی استخدامی نظام بانکی کشور مصوب سال ۱۳۷۹ باشید.

کار کردن در بانک، به ویژه به عنوان بانکدار، علاوه بر حقوق و مزایای خوب و امکان برخورداری از تسهیلات بانکی مختلف، دشواری‌های خاص خودش را دارد و معمولا از کار بانکی به عنوان یکی از سخت‌ترین کارهای جهان یاد می‌شود.

در صورتی که در آزمون استخدامی بانک پذیرفته شوید، باید در مصاحبه و گزینش نیز شرکت کنید و پس از گذراندن یک دوره‌ی بانکداری معمولا شش ماه، کار شما در بانک شروع می‌شود.

برای آشنایی با شرایط استخدام بانک در سال ۱۴۰۰، کلیک کنید.

استخدام دولتی ۱۴۰۰

بعضی از دستگاه‌های دولتی در سال ۱۴۰۰ نیاز به جذب نیروی انسانی دارند. این دستگاه‌ها برای این کار، آزمون‌های استخدامی برگزار می‌کنند و شما می‌توانید با شرکت در این آزمون‌ها و کسب امتیازات لازم وارد مرحله‌ی مصاحبه و گزینش شوید. البته آزمون‌های استخدام دولتی ۱۴۰۰ نیز همانند تمامی آزمون‌های دولتی در سال‌های گذشته، چندان بر اساس شایسته‌سالاری برگزار نمی‌شوند و در صورتی که از سهیمه‌های خاص مثل سهیمه‌ی ایثارگری برخوردار نیستید، به شما توصیه می کنیم که خیلی برای شاغل شدن روی این آزمون‌ها حساب نکنید و برای فرصت‌های شغلی در شرکت‌های خصوصی رزومه بفرستید.

رزومه ساز

چگونه می‌توانیم آگهی‌های استخدام جدید ۱۴۰۰ را پیدا کنیم و برای آن‌ها رزومه بفرستیم؟

تا اینجای سال، فرصت‌های استخدام جدید خیلی زیاد نبوده‌اند و صرفا بخشی از نیروهایی که در سال گذشته کار خود را به دلیل شرایطی که در بالا به شما گفتیم، از دست داد بودند، به بازار کار باز گشته‌اند. با این حال، در صورتی که ۴ عامل مورد اشاره در بالا محقق شوند، احتمالا موج جدیدی از توسعه‌ی کسب‌وکارها و جذب نیروی انسانی، آغاز خواهد شد.

تعداد زیادی از کارجویان در کمین نشسته‌اند تا فرصت‌های استخدام جدید ۱۴۰۰ را شکار کنند. اما چگونه می‌توانیم از این فرصت‌های شغلی مطلع شویم و برای آن‌ها رزومه بفرستیم؟

آمار مراجعه به کاریابی‌های حضوری بسیار کاهش یافته است

بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که هر ساله تعداد کمتری از کارفرمایان، آگهی‌های شعلی خود را در کاریابی‌های حضوری زیر نظر وزارت کار منتشر می‌کنند و به همین دلیل، هر ساله تعداد کمتری از کارجویان، برای پیدا کردن کار به مراکز کاریابی حضوری می‌روند. تعداد زیادی از آمار مراجعه به مراکز کاریابی نیز به منظور دریافت نامه‌ی عدم کاریابی برای لغو تعهد آموزش رایگان به منظور دریافت اصل مدرک تحصیلی دانشگاهی است و واقعا با هدف پیدا کردن شغل نمی‌باشد.

اما دلایل این موضوع چیست؟ به نظر می‌رسد که با افزایش حضور کارجویان و کسب و کارها در فضای مجازی، موضوع استخدام نیز به این فضا کشیده شده است. امروزه تقریبا تمامی سازمان‌ها و شرکت‌ها در وبسایت خود دارای یک بخش همکاری با ما هستند و آگهی‌های استخدامی خود را پلتفرم‌های اینترنتی به اشتراک می‌گذارند تا تعداد بیشتری از کارجویان بتوانند آن‌ها را ببینند و برای این فرصت‌های شغلی رزومه بفرستند.

می‌توان انتظار داشت که نسبت بسیار بالایی از آگهی‌های استخدام جدید ۱۴۰۰ نیز در پلتفرم‌های کاریابی اینترنتی مثل جاب ویژن منتشر شوند.

با مراجعه به سایت استخدام جاب ویژن می‌توانید آگهی‌های استخدام جدید ۱۴۰۰ را پیدا کنید و برای آن‌ها رزومه بفرستید

جستجوی کار در جاب ویژن

روزانه تعداد زیادی آگهی استخدامی از طرف شرکت‌های معتبر در پلتفرم جاب ویژن ثبت می‌شوند. قطعا با آغاز موج قابل انتظار از نیاز کسب‌وکارها به نیروی انسانی، یکی از اولویت‌های اول سازمان‌ها برای انتشار آگهی شغلی، کاریابی اینترنتی جاب ویژن است.
شما می‌توانید با مراجعه به صفحهه‌ی «فرصت‌های شغلی» در سایت جاب ویژن و با استفاده از فیلترهای متعددی که در این صفحه قرار گرفته است، آگهی‌های استخدام جدید ۱۴۰۰ را که با شرایط شما بیشترین انطباق را دارند، پیدا کنید و برای آن‌ها رزومه بفرستید.

برای اینکه زودتر از دیگر کارجویان از هر آگهی شغلی که در این کاریابی آنلاین منتشر می‌شود، با خبر شوید، می‌توانید در کانال تلگرامی جاب ویژن عضو شوید تا از جدیدترین فرصت‌ها شغلی، مطلع شوید. همچنین، با استفاده از ربات جاب ویژن در تلگرام (jobvisionbot@)، جدیدترین فرصت‌های شغلی که بیشترین انطباق را با رزومه‌ی شما داشته باشند، به صورت روزانه، برایتان ارسال می‌شوند.

به همین سادگی می‌توانید از جدیدترین فرصت‌های شغلی که در سال جدید منتشر می‌شوند، اطلاع پیدا کنید اما چگونه می‌توانید برای آن‌ها رزومه بفرستید؟

برای ساخت یک رزومه‌ی حرفه‌ای می‌توانید از رزومه ساز جاب ویژن کمک بگیرید. این رزومه ساز کاملا رایگان است و رزومه‌ی دو زبانه‌ی حاصل، نه تنها پروفایل کارجویی شما را می‌سازد بلکه می‌توانید آن را به صورت یک فایل pdf نیز دانلود کنید. پس از ساخت رزومه، می‌توانید برای آگهی‌های شغلی متناسب با شرایط خود، رزومه بفرستید. این رزومه به دست کارفرماها می‌رسند و در صورتی که نظر کارفرما را جلب کنند، از طرف آن سازمان با شما تماس گرفته خواهد شد و به مصاحبه دعوت می‌شوید.

حقوق وزارت کار در سال ۱۴۰۰ چقدر است؟

حقوق وزارت کار در سال ۱۴۰۰

حالا که با روش پیدا کردن آگهی‌های استخدام جدید ۱۴۰۰ و ارسال رزومه به آن‌ها آشنا شدید، بد نیست کمی در رابطه با حقوقی قانونی خود در برابر کارفرما بدانید.

پیش از اینکه برای یک فرصت شغلی رزومه فرستادید و به مصاحبه دعوت شدید، در صورت پذیرفته شدن در مصاحبه‌ی استخدامی، در گام اول باید یک قرارداد با کارفرمای خود امضاء کنید اما پیش از امضای قرارداد باید با قوانین کار و حقوق قانونی خود آشنا باشید. حتی برای نوشتن حقوق درخواستی در رزومه یا صحبت در رابطه با حقوق در مصاحبه‌ی استخدامی نیز باید از حقوق و دستمزد قانونی وزارت کار اطلاع داشته باشید.

پیش از هر چیزی باید بدانید که تمامی کارکنان بخش خصوصی، در قانون کار، کارگر محسوب می‌شوند. کارفرما موظف است تمامی کارگرانش را بیمه کند و حداقل پایه حقوق وزارت کاری را به همراه مزایایی مثل سنوات، عیدی و حق اولاد، به کارکنانش پرداخت نماید.

مطالب مرتبط: ساخت روزمه با رزومه ساز جاب ویژن

پایه حقوق وزارت کار در سال ۱۴۰۰ برای هر فرد فاقد فرزند و بدون سابقه کار، حدود ۳ میلیون و ۴۴۶ هزار تومان است. مبلغ پایه سنوات نیز ۱۴۰ هزار تومان است؛ یعنی به ازای هر سال سابقه کار در آن سازمان، باید ۱۴۰ هزار تومان به پایه حقوق اضافه شود. حق اولاد نیز به ازای هر فرزند، ۲۶۵ هزار تومان است.

این میزان حقوق به ازای ۴۴ ساعت کار در هفته تعریف شده است و اگر کارگر، بیش از این میزان کار کند، کارفرما باید اضافه کاری او را با ضریب ۱/۴ برابر پرداخت نماید.

عید و پایه سنوات نیز بر مبنای پایه حقوق محاسبه می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با حقوق وزارت کار در سال ۱۴۰۰، کلیک کنید. همچنین می‌توانید برای مشاهده‌ی حقوق و دستمزد عرف در گروه‌های شغلی مختلف در شهرهای مختلف کشور، گزارش جامع حقوق و دستمزد جاب ویژن در سال ۱۴۰۰ را بخوانید.

جمع‌بندی

وضعیت استخدام در سال گذشته به دلیل بحران کرونا و مشکلات اقتصادی حاصل از تحریم‌های اقتصادی، چندان خوب نبوده و حتی خیلی از کسب‌وکارها مجبور به تعدیل نیرو شدند. در سال ۱۴۰۰ با انتظار ثبات یا حتی کاهش قیمت ارز و سازگاری کسب‌وکارها با بحران کرونا، بخشی از کسانی که شغل خود را در ۱۳۹۹ از دست داده بودند، دوباره مشغول به کار شدند اما همچنان فرصت‌های شغلی خیلی زیاد نیستند.

انتظار می‌رود که با آغاز به کار دولت جدید، به سرانجام رسیدن مذاکرات برجامی، پیوستن ایران به FATF و عدم مانع‌تراشی برای کسب‌وکارهای اینترنتی، شاهد موجی از استخدام در نیمه‌ی دوم سال باشیم.

برای پیدا کردن فرصت‌های کار و استخدام جدید ۱۴۰۰ می‌توانید در کاریابی اینترنتی جاب ویژن ثبت نام کنید، رزومه بسازید و برای فرصت‌های شغلی، رزومه بفرستید. به یاد داشته باشید که پیش از امضای قرارداد با کارفرما، حقوق و مزایای قانونی خود مطالعه کنید.

منبع

خبرگزاری ایرنا

نویسنده

دسته بندی :
اخبار استخدامی
بدون دیدگاه