نشانه‌های عقب‌ماندگی سازمان از استانداردهای نوین محیط کاری

نوشته شده توسط جاب ویژن
زمان مطالعه: 3دقیقه
نشانه‌های عقب‌ماندگی سازمان از استانداردهای نوین محیط کاری

هنجارهای فرهنگ سازمانی سریعا در حال تغییر هستند و اگر نتوانید برای همگام شدن با این تغییر عکس‌العملی نشان دهید در نهایت از قافله عقب می مانید. اگر به فرهنگ سازمانی خاص خود عادت کرده و با روش های نوینی که دیگر شرکت ها استفاده می کنند ناآشنا هستید سنجش ماندگاریتان با گذشت زمان به آسانی امکان پذیر نیست. در ادامه لیستی از طرق معمول که باعث عقب ماندگی کسب و کارها می شود، و همچنین اقداماتی که میتوان جهت برطرف نمودن آن انجام داد ارائه می شود.

نشانه های عقب ماندگی فرهنگ سازمانی

سرسخت ماندن بر روی ساعات کاری


برای برخی از کسب و کارها، به موقع سر کار بودن حیاتی است اما برای اکثر نقش‌ها و موقعیت‌ها، مقداری امکان انعطاف وجود دارد. اگر یک حسابدار روز کاری را 8 ساعت در نظر می‌گیرد چه اشکالی دارد این ساعات در بازه زمانی 5-9 یا 5:30-9:30  باشد؟ وقت شناسی برای جلسات و دیگر شرایط خاص مهم است اما یک مدیر باید برخی پیشنهادات انعطافپذیر را لحاظ کند. کار کردن تنها مسئولیت کارکنان نیست و کمی درک بالاتر باعث می شود کسب و کارتان عمر بیشتری داشته باشد.

استفاده از تکنولوژی منسوخ

استفاده از کامپیوترها و نرم افزارهای قدیمی می تواند باعث پس انداز کردن پول شود و حتی ممکن است در مواردی مانند آموزشِ افراد جدید برای کار بر روی سیستم های جدید، کمتر زمان‌بر باشد اما بهره‌وری‌ را می‌کاهد. تجهیزات و نرم افزارهای جدید می تواند به آسانی مقدار زمان صرف شده برای اجرای وظایف مشخص را کاهش دهد. همچنین استفاده از تجهیزات جدید باعث می‌شود کارکنان‌ راحتر کار خود را انجام دهند. البته نیازی نیست از برترین تکنولوژی‌ها برای تمامی کارمندان استفاده شود همین که سعی شود ابزارها و برنامه‌ها تا حد امکان به روز نگه داشته شود، کافی است.

نه گفتن به کارکنانی که مایلند در منزل کارکنند

امروزه دورکاری در بین کارفرمایان و کارمندان بیشتر مورد پذیرش واقع شده است. به لطف فناوری، قابلیت‌های دورکاریِ بیشتری فراهم شده است و  روش های ردیابی کار کارکنان، بررسی مسئولیت‌پذیری آن‌ها را تسهیل نموده است. حضور نسل جدید در محیط کار نیز پیش بردن این روش را حتی بیشتر از قبل امکان پذیر می‌کند. البته این به معنی نیست که همه باید فورا دفتر کارشان را بندند و همه کارکنان را دورکار کنند اما باید برخی انعطاف‌پذیری‌ها برای کارکنان در نظر گرفته شود. حتی اگر آن به خاطر شرایط خاصی مثل بیماری یا تعمیرات منزل باشد.

چسبیدن به بروکراسی اداری

بروکراسی برای ذهن خسته کننده و گیج کننده است بنابراین در برابر رویه‌های تصمیم‌گیری خردتر و سریع‌تر در حال محو شدن می‌باشد. استارتاپ‌ها چابکند و به لطف توانایی سریع در تصمیم گیری، در شرایط سخت نسبت به رقبایشان قابلیت ماندگاری بهتری دارند. دست کشیدن از برخی از ساختار بروکراتیک‌، ممکن است کمی سخت باشد اما این امر می‌تواند محل کار را، سریعتر و رقابتی‌تر می‌کند.

سبز نبودن کسب و کار

برخی از سازمان‌ها خیلی برای سبزکردن کسب و کارشان تلاش نمی‌کنند. اما شما می‌توانید برخی کارهای ساده در این زمینه انجام دهید مثلا پرینت‌های‌تان را کمتر کنید و ارتباطات خود را بیشتر از طریق ایمیل انجام دهید و از لوازم برقی و روشنایی کم مصرف در سراسر دفترتان استفاده کنید. حتی می توانید گام‌های ساده‌ای در زمینه سازگار کردن کسب و کارتان با محیط زیست بردارید. فراتر از آن، شما می‌توانید با شرکایی کار کنید که کسب و کارشان سبز است وارتباط با مشتریان را تا حد امکان دیجیتالی نگه دارید.

عدم توانایی در داشتن یک سیستم تعامل دو سویه

در نهایت، مطمئن شوید سیستمی در محل کارتان برپاست که در آن خیلی راحت انتقادات و پیشنهادات مطرح می‌شود. کارکنان نسل جدید با دریافت نظرات پیشرفت می‌کنند، بنابراین هر چه تعامل با آن‌ها بیشتر باشد، آن‌ها هم راحت‌تر به سمت شرایط رضایت بخش پیش می‌روند. همچنین پذیرفتن و در نظرگرفتن نظرات کارکنان مهم است چرا که باعث افزایش رضایت کارکنان می‌شود و  به سیستم کمک کند قبل از بحرانی شدن مسائل آن را شناسایی نمایید.

خطراتِ عقب ماندگی از استانداردهای نوین سازمانی

موارد ذکر شده ممکن است به ظاهر تاثیر گذار نباشند، اما برخی خطرات بحرانی در اینکه در رقابت با سازمان‌های دیگر عقب بمانید وجود دارد:

حفظ کردن کارکنان سخت تر می‌شود

در چنین شرایطی، اگر فرصتی به یکی از کارکنان دست دهد که بتواند در یک محیط کاری پیشرفته تر کار کند ممکن است چنین تصمیمی را بگیرد و سازمان را ترک کند.

استخدام نیروی جدید سخت‌تر می‌شود

اگر یک سازمان نتواند منافع و فرهنگ سازمانی‌ را رقابتی کند، به زمان بیشتری برای پیدا کردن کاندیدهای جدید برای جایگزین کردن نیروی کار قدیمی‌ نیاز دارد.

روابط عمومی و دیدگاه های مشتری

داشتن فرهنگ مدرن‌تر می تواند برای روابط عمومی  و ارتباط با مشتری برند بسیار با ارزش باشد.

منبع: http://www.forbes.com
ترجمه: وبسایت skillema

 

نویسنده

دسته بندی :
کارفرمایان
بدون دیدگاه