بررسی آگهی‌های استخدامی ۱۴۰۰ همدان + معرفی ۳ شرکت‌ صنعتی مهم این استان

نوشته شده توسط جاب ویژن
زمان مطالعه: 7دقیقه
بررسی آگهی‌های استخدامی ۱۴۰۰ همدان + معرفی ۳ شرکت‌ صنعتی مهم این استان

هیچ چیز برای یک سازمان مهم‌تر از استخدام کارجوی با استعداد و توانمند نیست و از طرفی بیشتر کارجویان دوست دارند در سازمان‌ها و شرکت‌های معتبر استخدام شوند؛ همین عامل باعث وابستگی زیاد سازمان‌ها به نیروی کار شده است. بیش از دو سال از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد، در این مدت متاسفانه تعداد زیادی از کسب‌و‌کارها تعدیل نیرو داشته‌اند و همین عامل باعث شده تا افراد زیادی خانه‌نشین شوند و درآمد اصلی خود را از دست دهند. به نظر شما کرونا چه تاثیری بر بازار کار و استخدامی ۱۴۰۰ همدان گذاشته است و در حال حاضر کدام سازمان‌ها به دنبال استخدام نیروی کار هستند؟

به همین منظور، در این مطلب از سایت استخدام و کاریابی جاب ویژن نگاهی به آگهی‌های استخدامی همدان ۱۴۰۰ می‌اندازیم و سپس در رابطه با نرخ مشارکت اقتصادی، بیکاری و اشتغال استان همدان صحبت می‌کنیم و سازمان‌هایی که به دنبال استخدام نیروی کار همدانی هستند را به شما معرفی می‌کنیم. پس همراه ما باشید.

همدان؛ شهر تاریخی و پایتخت تمدن ایران

همدان یکی از کلان‌شهرهای بزرگ ایران و مرکز استان همدان است و طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، این استان جمعیتی حدود ۱۷۸۶۰۰۰نفر داشته است. بخش پزشکی، صنایع دستی، گردشگری، چوب، چرم، پوشاک و کشاورزی که شامل زراعت، باغداری و دامداری است، از مهم‌ترین مزایای استان همدان به شمار می‌روند. از طرفی همدان به‌ دلیل داشتن ابنیه‌های تاریخی و مکان‌های گردشگری و تفریحی زیاد به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در کل کشور تبدیل شده و امروزه به‌عنوان پنجمین شهر گردشگری و توریستی در بین عموم مردم شناخته می‌شود.

متاسفانه با وجود بخش کشاورزی فعال در این استان، تعداد زیادی از روستاییان به برخی از شهرهای این استان مهاجرت می‌کنند، حتی برخی از روستاییان برای کار به استان‌های دیگر مانند تهران، البرز، قم و بوشهر مهاجرت کرده‌اند که باعث شده تا مهاجرت درون استانی و بیرون استانی زیادی در استان همدان اتفاق بیفتد. اما برای اینکه متوجه شوید که کدام یک از بخش‌ها وضعیت اشتغال بهتری برای نیرو کار ایجاد کرده بهتر است نگاهی به آمار بیکاری و اشتغال این استان بیندازید.

استخدام

بیشترین نیروی کار همدان در کدام بخش‌ها مشغول به کار هستند؟

طبق آخرین اخبار منتشر شده از سایت توسعه و کارآفرینی همدان حدود ۸۳ درصد از نیروی کار شاغلِ استان در بخش خصوصی فعالیت دارند، هم‌چنین حدود ۴۰.۱ و ۳۱.۴ درصد از  سهم اشتغال مربوط به بخش خدمات و صنعت است. در استان همدان هم بخش صنعت وابستگی زیادی به کشاورزی دارد چرا که کارخانه‌های زیادی مانند کارخانه صنایع غذایی، چوب و چرم هستند که برای تولید محصولات خود نیاز به محصولات کشاورزی مانند چوب دارند.

فعال بودن بخش کشاورزی و صنعت و معدن در این استان باعث شده تا فرصت‌های شغلی زیادی به آگهی‌های استخدامی همدان اضافه شود و تعداد زیادی از نیروی کار در این دو بخش مشغول به کار شوند. هم‌چنین برخلاف سایر بخش‌ها بیشتر زنان در بخش خدمات مشغول به کارند و این بخش آمار بالایی از اشتغال نیروی کار را فراهم کرده است.

بخش صنعت و معدن و تاثیر آن بر آمار استخدامی ۱۴۰۰ همدان

بخش صنعت در استان همدان وضعیت مطلوبی دارد و تعداد واحدهای صنعتی بهره‌برداری‌شده در این استان حدود ۱۳۲۹است که بیشتر واحدها در زمینه صنایع غذایی، محصولات فلزی فابریک و مبلمان و وسایل چوبی فعالیت دارند. بر خلاف اینکه بخش صنعت رونق زیادی در کل استان نداشته، اما صنعت مبلمان رو به رشد است و اشتغال زیادی برای نیروی کار فراهم کرده است. هم‌چنین همدان در تولید پوشاک مانند جوراب، شلوار جین و مانتو توانسته جایگاه خوبی در کل کشور به دست آورد.

از طرفی کارخانه شیشه، سیمان هگمتان، رنگ الوان و پوشاک ثابت بیشترین اشتغال را برای نیروی کار ایجاد کرده‌اند و مبل و منبت از نظر تولیدی مهم‌ترین صنعت استان به شمار می‌روند. البته باز هم نمی‌توان به صورت قطع گفت این صنعت در استان همدان بسیار پیشرفت کرده است بلکه ابن استان مزایای زیادی مانند قرار گرفتن در مسیر ترانزیت عراق، همسایگی با قطب‌های صنعتی مهم کشور مانند تهران، اراک و قزوین دارد. از مهم‌ترین صنایع استان می‌توانیم به لیست زیر اشاره کنیم که باعث افزایش تعداد آگهی کاریابی همدان در سایت جاب ویژن شده است.

  • محصولات غذایی و آشامیدنی
  • محصولات فلزی فابریک
  • ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات
  • صنایع مبلمان و چوب
  • محصولات کانی غیر فلزی
  • ساخت محصولات شیمیایی
  • تولید پوشاک

اما بخش معدن نسبت به صنعت وضعیت بهتری در همدان دارد و در حال حاضر بیش از ۲۸۶ معدن سنگ، سیلیس، گرانیت هورنفلس، فلدسپات، خاک مارنی، شیل، گچ، مرمریت و سیمان وجود دارد که باعث شده حدود ۲۴۶۱ نفر در این معادن مشغول به کار شوند. از بین تمامی معادن استان همدان، معدن شن و ماسه بیشترین آمار اشتغال را به خود اختصاص داده است.

مطلب مرتبط: برای مطالعه راهنمای جامع استخدام همدان کلیک کنید.

تاثیر مستقیم بخش کشاورزی بر اقتصاد استان همدان

تاثیر مستقیم بخش کشاورزی بر اقتصاد استان همدان

شرایط جغرافیایی خوب، آب‌و‌هوای خوب و خاک حاصل‌خیز باعث شده تا بخش کشاورزی به یکی از قطب‌های مهم استان و کل کشور تبدیل شود. اگرچه نسبت به سال‌های گذشته میزان اشتغال به دلیل خشکسالی کاهش پیدا کرده است اما امکان توسعه و رشد فعالیت‌های کشاورزی مانند باغداری، زراعت، کشت گلخانه‌ای، دام‌پروری، تولید انواع گیاهان زینتی و دارویی پرورش طیور و ماهی وجود دارد. آمارها نشان می‌دهند که تعداد شاغلین بخش کشاورزی حدود ۲۸ درصد کل اشتغال استان همدان است. یعنی فرصت‌های شغلی متعددی برای فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی کشاورزی و مهندسی تغذیه فراهم شده است.

سنتی بودن روش‌های تولید، نشست زمین‌ها، وجود کشاورزان بی‌سواد یا کم‌سواد، کم شدن بارندگی طی چند سال اخیر، آلودگی‌های زیست محیطی و کوچک بودن زمین‌های کشاورزی باعث بروز مشکلات زیادی در بخش کشاورزی استان شده است.

مهم‌ترین محصولات کشاورزی این استان عبارت‌اند از:

  • گردو
  • کشمش
  • انگور
  • سیب‌زمینی
  • یونجه
  • شلیل
  • سیر
  • گیاهان دارویی

خدمات، بخش تاثیرگذار اقتصاد همدان

خدمات استان همدان به ۴ بخش اصلی بازرگانی، گردشگری، اصناف و درمان تقسیم می‌شود که بیش از ۴۰ درصد از مشاغل کل استان را تشکیل می‌دهد. از طرفی اصناف فعالی در این استان مشغول به کار هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • تولید پوشاک
  • تولید کیف و کفش
  • تولید و فروش فرش دستباف
  • ساخت جواهرات
  • خدمات اتومبیل
  • خدمات حمل و نقل شهری

اگرچه صادرات همدان به دلیل تحریم‌ها کاهش داشته است اما همدان از نظر محصولات کشاورزی و غذایی رتبه اول را به خود اختصاص داده است. هم‌چنین همدان از نظر واردات فلزات معمولی در رتبه اول و از نظر واردات ماشین‌آلات در جایگاه دوم قرار دارد.

بخش قابل توجهی از نیروی کار همدان در بخش گردشگری مشغول به کار هستند و کسب‌و‌کارهای متعددی مانند صنایع دستی و خدمات گردشگری در این راستا شکل گرفته‌اند و کسب درآمد می‌کنند. به‌علاوه مکان‌های دیدنی همچون بازار همدان، آبشار گنج نامه، موزه هگمتانه، غار علیصدر و آرامگاه باباطاهر در این استان وجود دارند که توجه گردشگران و توریست‌های زیادی را به خود جلب کرده و باعث شده تا بازار کار و استخدام همدان ۱۴۰۰ برای رشته‌های گردشگری، هتلداری و رشته‌های مرتبط دیگر بسیار خوب باشد.

رزومه ساز

وضعیت بیکاری و اشتغال در شهرستان‌های همدان

در سال ۱۳۹۸ نرخ بیکاریِ جمعیت فعال اقتصادی ۳.۴ و وضعیت اشتغال ۴۳.۱ بوده است، نرخ بیکاری در مردان ۴.۷ و در زنان ۲ بوده است و به این معنا است که برخلاف سایر استان‌ها نرخ بیکاری در زنان چندان بالا نیست. به نظر شما چه عواملی باعث می‌شوند تا نرخ بیکاری بیشتر باشد؟ در جدول زیر نرخ بیکاری و اشتغال نیروی کار در شهرستان‌های مختلف را بررسی کرده‌ایم و در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد.

نام شهرستان تعداد شاغلین در مجموع تعداد بیکاران در مجموع
اسد آباد ۳۰۷۰۹ ۴۸۶۹
تویسرکان ۳۰۳۵۴ ۴۲۴۴
ملایر ۷۹۹۱۶ ۱۱۹۲۶
نهاوند ۴۷۶۴۷ ۹۵۴۹
همدان ۱۸۳۱۴۰ ۲۹۰۵۸

طبق آمار جدول بالا بیشترین نیروی بیکار در شهرستان همدان است و بیشتر بیکاران را افراد تحصیل‌کرده تشکیل می‌دهند. اصلی‌ترین دلیل آن چیزی نیست جز وجود افراد غیر رسمی در اطراف همدان!

نرخ مشارکت اقتصادی استان همدان

نرخ مشارکت اقتصادی نرخ بیکاری
مجموع مردان زنان مجموع مردان زنان
کل کشور ۳۷.۲ ۶۲.۵ ۱‍۲ ۱۰.۶ ۸.۸ ۱۹.۷
استان همدان ۳۷.۵ ۶۶.۳ ۱۰.۶ ۱۱.۴ ۷.۲ ۱۰.۷

وجود برخی از شغل‌ها باعث شده تا نرخ بیکاری در زنان بالا باشد. البته در برخی از فصل‌های سال کسب‌و‌کارهای خانگی برای زنان ایجاد می‌شود و می‌توانند از طریق آن کسب درآمد کنند. از طرفی برخی از زنان، فارغ‌التحصیل رشته‌هایی هستند که برای آن بازار کار خوبی وجود ندارد و همین عوامل باعث شده تا نرخ بیکاری در زنان بالا رود. معمولا بیشتر زنان در بخش خدمات یا بخش اداری واحدهای صنعتی مشغول به کار هستند و شرایط استخدام زنان در همدان در این بخش‌ها بهتر از بخش کشاورزی است.

وضعیت کار و استخدام کارخانه‌های صنعتی همدان

حدود ۲۷ شهرک صنعتی در استان همدان وجود دارد که شهرک‌ صنعتی بوعلی، باغ بهشت، ناحیه صنعتی قهاوند و گنبد در شهرستان همدان قرار دارند. از مهم‌ترین واحدهای صنعتی همدان می‌توانیم به کارخانه کیک و شکلات کیوان، کارخانه شیشه همدان، قطعه‌سازی سینا و صنایع موکت همدان در این شهرک‌های صنعتی اشاره کنیم که در ادامه مختصر توضیحی در رابطه با هرکدام می‌دهیم.

شرایط استخدام شرکت صنایع غذایی کیوان

این کارخانه به‌عنوان یکی از شناخته‌ شده‌ترین و مهم‌ترین کارخانه‌های همدان شناخته می‌شود که در سال ۱۳۴۴ تاسیس شد. شرکت صنایع غذایی کیوان در زمینه تولید بیسکوییت، کیک، کلوچه، شیرینی و شکلات فعالیت دارد و از مهم‌ترین محصولات این شرکت می‌توانیم به پودر کیک و ژله، انواع تافی، برشتوک و شیرینی اشاره کنیم. فرصت‌های شغلی معتددی در این کارخانه برای فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی صنایع غذایی وجود دارد که می‌توانید از طریق سایت استخدامی جاب ویژن، آگهی‌های استخدامی این شرکت را ببینید و رزومه خود را برای آن ارسال کنید.

استخدام شرکت صنایع غذایی کیوان

کارخانه شیشه همدان

شرکت شیشه همدان در سال ۱۳۵۴ تاسیس شده و در کیلومتر ۶ جاده همدان – تهران قرار دارد. این کارخانه به تولید انواع ظروف شیشه‌ای مانند شیشه آبلیمو، گلاب، شربت، شیشه نوشابه، شیر سس و رب گوچه فرنگی می‌پردازد. در حال حاضر بخشی از محصولات این شرکت‌ به کشورهای دیگر از جمله عراق، آ‌ذربایجان و ارمنستان صادر می‌شود.

استخدام شرکت قطعه‌سازان سینا

شرکت قطعه‌سازی سینا در کیلومتر ۵ جاده همدان – تهران قرار دارد و در سال ۱۳۷۸ فعالیت خود را آغاز کرده و از آخرین دستاورد‌های تکنولوژی برای تولید انواع قطعات خودرو و قالب‌های صنعتی استفاده می‌کند. با بررسی آگهی‌های استخدامی همدان متوجه شدیم بسیاری از فرصت‌های شغلی برای مونتاژکار و جوشکار است.

تا به اینجا متوجه شدیم که فعال بودن بخش خدمات و کشاورزی در این استان باعث شده تا فرصت‌های شغلی زیادی برای کارجویان ایجاد شود. اما به نظر شما وضعیت کار و استخدام همدان ۱۴۰۰ در سازمان‌های دولتی چگونه است؟ در ادامه کمی به این موضوع می‌پردازیم.

استخدام نیروی انتظامی ۱۴۰۰ همدان

اگر می‌خواهید در نیروی انتظامی همدان استخدام شوید، طبق خبرگزاری ایسنا نیروی انتظامی جهت تکمیل نیروی انسانی خود اقدام به جذب متقاضی مرد با مدرک دیپلم می‌کند. شما می‌توانید برای ثبت‌نام به نیروی انتظامی استان واقع در خیابان گلزار، مجتمع نیروی انتظامی (معاونت آموزش)، طبقه سوم مراجعه کنید.

رونق بخش خدمات به ویژه گردشگری و توریسم در این استان باعث شده تا بسیاری از کارجویان علاقه داشته باشند در میراث فرهنگی استان همدان مشغول به کار شوند. برای اطلاع از آگهی‌های استخدامی سازمان‌های دولتی مانند استخدام میراث فرهنگی همدان باید به سایت سنجش مراجعه کنید.

کاریابی همدان

برای شناخت شرایط استخدام کارخانجات صنعتی استان همدان می‌توانید به سایت استخدام و کاریابی جاب ویژن مراجعه کنید و با توجه به مهارت، سابقه کاری و توانمندی خود آگهی‌های استخدامی ۱۴۰۰ همدان را بررسی نمایید و رزومه خود را برای آن‌ها ارسال کنید.

اگر می‌خواهید از آگهی‌های استخدام امروز همدان مطلع شوید، می‌توانید در کانال تلگرامی جاب ویژن عضو شوید و تمام فرصت‌های شغلی متعدد را زودتر از افراد دیگر ببینید. در غیر این صورت هم می‌توانید وارد صفحه فرصت‌های شغلی سایت کاریابی جاب ویژن شوید، عنوان شغلی و گروه شغلی خود را انتخاب کنید و سپس از فیلتر‌هایی مانند نوع همکاری، نام سازمان، امکان کار به صورت دورکاری و سطح ارشدیت استفاده کنید تا نتایج بر اساس فیلترها به شما نمایش داده شوند.

سخن آخر

آمار بیکاری در استان همدان نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین است و بیشتر نیروی کار در بخش خدمات به ویژه گردشگری و بخش کشاورزی مشغول به کار هستند از طرفی بسیاری از افراد تحصیل‌کرده به دلیل نداشتن مهارت و توانمندی کاری ندارند و بیکار هستند.

از شناخته‌ترین واحدهای صنعتی می‌توانیم به کارخانه صنایع غذایی کیوان و کارخانه شیشه همدان اشاره کنیم که باعث شدند فرصت های شغلی زیادی برای کارجویان بر خلاف شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی ایجاد شوند. برای پیدا کردن آگهی کاریابی همدان کلیک کنید.

منبع: معاونت توسعه و کارآفرینی همدان

نویسنده

دسته بندی :
استخدام شهرها
بدون دیدگاه