استخدام امروز همدان و هر آن چه کارجویان باید از وضعیت اشتغال در این استان بدانند

نوشته شده توسط امیر ظاهری
زمان مطالعه: 5دقیقه
استخدام امروز همدان و هر آن چه کارجویان باید از وضعیت اشتغال در این استان بدانند

استان همدان، اقتصادی وابسته به کشاورزی و معدن دارد. بنابراین، اکثر فرصت‌های استخدام امروز همدان بدون در نظر گرفتن بخش خدمات که بخش اقتصادی اصلی تمامی استان‌های کشور است، مربوط به رشته‌های مهندسی کشاورزی، مهندسی معدن و زمین‌شناسی است.

البته بخش صنعت نیز در همدان بسیار فعال است و این استان در صنایع مختلفی مثل نساجی، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی و صنایع فلزی، حرف‌هایی برای گفتن دارد. صنایع دستی نیز نقش پررنگی در اقتصاد همدان دارند.

استخدام

در این مقاله  از سایت استخدام به شما خواهیم گفت که وضعیت اقتصاد، اشتغال و استخدام همدان چگونه است و چطور می‌توانید آگهی‌های استخدام امروز همدان را پیدا کنید و برای آن‌ها رزومه بفرستید.

نگاهی بر اقتصاد همدان

این استان خوش آب و هوای کشور دارای زمین‌های بسیار حاصلخیزی است که امکان کشاورزی و باغداری را فرآهم آورده‌اند. به علاوه، وجود معادن مختلف و متعدد مثل معدن آهن، معدن فلدسپات، معدن آهن و معدن فروسیلیس، سبب شده است که اقتصاد این استان به طور انحصاری در اختیار بخش‌های کشاورزی و خدمات قرار نگیرد. البته استان همدان در بخش صنعت نیز فعال است ولی تنوع فعالیت‌های صنعتی در این استان، سبب شده که بخش صنعت در یک حوزه متمرکز نباشد و پیشرفت چندانی نکند. کارخانه‌های متعدد نساجی، صنایع غذایی، صنایع شیمیایی و فلزات اساسی در همدان مشغول به کار هستند. از سهم زیاد صنایع دستی در اقتصاد همدان نیز نباید چشم پوشی کرد.

بخش کشاورزی و اهمیت آن در استخدام امروز همدان

اشتغال در کشاورزی همدان

شرایط آب و هوایی خاص استان همدان و بهره‌مندی از آب فراوان، سبب شده است که تمامی بخش‌های کشاورزی، از زراعت گرفته تا باغداری، دامپروری، پرورش طیور و حتی شیلات سهم‌های نسبتا یکسانی در کشاورزی استان همدان داشته باشند.

مطب مرتبط: ساخت رزومه با رزومه ساز جاب ویژن

مطابق با آمار سال ۱۳۹۷، بیش از ۲۸ درصد از نیروی کار فعال استان همدان در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند. فرصت‌های بسیار خوبی برای کسب و کار در همدان در بخش کشاورزی وجود دارد و بخشی از فرصت‌های استخدام امروز همدان مربوط به گرایش‌های مختلف رشته‌ی مهندسی کشاورزی است.

نقش بخش صنعت در اشتغال استان همدان

با اینکه استان همدان ظرفیت بالایی برای پیشرفت در بخش صنعت دارد، ولی نمی‌توان یک صنعت خاص را به عنوان صنعت اصلی این استان معرفی کرد. کارخانه‌های مختلف نساجی، داروسازی، صنایع غذایی، فلزات اساسی، صنایع شیمیایی و … در استان همدان فعالیت دارند ولی هیچ یک از این صنایع، مطابق با ظرفیت بالای استان، توسعه نیافته‌اند.

همدان یکی از قطب‌های معدنی کشور است و در حال حاضر، بیش از ۲۰۰ معدن فعال دارد. وجود معادن متعدد شن و ماسه، فروسیلیس، آهن، آهک، گرانیت، مس، تالک، تراورتن و دیگر کانی‌ها، فرصت‌های شغلی متعددی برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی معدن و زمین‌شناسی در این استان فرآهم آورده است. شرکت‌هایی که روی این معادن کار می‌کنند، بخش زیادی از آگهی‌های استخدام امروز همدان را منتشر می‌کنند.

اهمیت بخش خدمات در استخدام امروز همدان

اشتغال در بخش خدمات همدان

در حالی که در اکثر استان‌های کشور، بالای ۵۰ درصد از نیروی انسانی در بخش خدمات مشغول به کار هستند، در استان همدان و مطابق با آمار سال ۱۳۹۷، تنها کمتر از ۴۳ درصد در این بخش اقتصادی مشغول به کار بوده‌اند. این موضوع نشان از فعال بودن بخش‌های صنعت و کشاورزی و اقتصاد مولد استان همدان است.

این استان با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعدد مثل غار علیصدر و آرامگاه پور سینا، ظرفیت بالایی برای گردشگری دارد و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط، مثل مدیریت جهانگردی و هتلداری از شانس زیادی برای پیدا کردن شغل در این استان برخوردار هستند.

برای مشاهده‌ی آگهی‌های استخدام همدان در بخش خدمات کلیک کنید.

نگاهی کلی به آمار اشتغال و استخدام امروز همدان

استان همدان یکی از پایین‌ترین آمار بیکاری را در میان استان‌های کشور دارد. جالب است که حتی نرخ بیکاری در این استان، در سال‌های گذشته، نزولی بوده است. متأسفانه مطابق با آمار سال ۱۳۹۶، بیش از ۳۶ درصد از جمعیت بیکاران همدان دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی هستند. این در حالی است که کمترین نرخ بیکاری مربوط به دارندگان مدرک دیپلم است.

در سال ۱۳۹۸ بیش از ۴۱۰۰ فرصت شغلی در استان همدان به ثبت رسیده و این در حالی است که تعداد متقاضیان کار ثبت نام شده در مراکز کاریابی و کار بیش از ۶ هزار نفر بوده است و از این تعداد، حدود ۳ هزار نفر به کار گمارده شده‌اند. این تعداد، برابر است با حدود نیمی از کارجویان و یک آمار بسیار خوب در میان استان‌های کشور محسوب می‌شود.

رزومه ساز

شما می‌توانید با مراجعه به کاریابی آنلاین جاب ویژن، همین الان و به صورت رایگان برای آگهی‌های استخدام امروز همدان، رزومه بفرستید.

از تعداد کل متقاضیانی که در سال ۱۳۹۸ در مراکز کاریابی استان ثبت نام کرده‌اند، بیش از ۲۵۰۰ نفر دارای مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر بوده‌اند. البته خیلی از این ثبت‌نام کنندگان فقط برای لغو تعهد آموزش رایگان و آزاد سازی مدرک تحصیلی ثبت نام کرده و به دنبال کار نبوده‌اند. با این حال، از حدود ۳۰۰۰ نفر افراد به کار گمارده شده به واسطه‌ی مراکز کاریابی همدان، بیش از ۸۰۰ نفر دارای مدرک تحصیلی لیسانس یا بالاتر و بی از ۷۰۰ نفر نیز دارای مدرک تحصیلی دیپلم بوده‌اند.

استخدام کارخانه کیوان همدان

استخدام در کارخانه کیوان

یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در همدان، شرکت صنایع غذایی کیوان است. این شرکت در سال ۱۳۴۴ تأسیس شده و در حال حاضر به تولید بیسکویت، پودر کیک، پودر ژله، کلوچه، تافی و دیگر محصولات مشابه، مشغول است. این شرکت به تازگی تا آستانه‌ی تعطیلی پیش رفت تا اینکه با فرمان رئیس وقت قوه‌ی قضاییه از تعطیلی آن جلوگیری شد و در حال حاضر، برای ادامه‌ی فعالیتش نیاز به جذب نیروی انسانی دارد.

فارغ‌التحصیلان رشته‌ی مهندسی صنایع غذایی می‌توانند برای آگهی‌های استخدام کارخانه کیوان همدان رزومه بفرستند.

مطالب مرتبط: راهنمای جامع استخدام همدان؛ ویژه کارجویان

استخدام دولتی همدان

در سال‌های اخیر، تعداد استخدام دولتی در استان همدان بسیار معدود بوده و چیزی نزدیک به ۹۹٪ از استخدامی‌های همدان در سال ۱۳۹۸ مربوط به بخش خصوصی یا تعاونی بوده‌اند. بنابراین، بهتر است که خیلی روی استخدام دولتی در همدان حساب باز نکنید و برای آگهی‌های استخدام همدان در شرکت‌های خصوصی رزومه بفرستید.

چگونه آگهی‌های استخدام امروز همدان را پیدا کنم و برای آن‌ها رزومه بفرستم؟

یک راه ساده برای پیدا کردن آگهی‌های استخدام جدید در همدان، مراجعه به وبسایت کاریابی اینترنتی جاب ویژن است. در صفحه اصلی این وبسایت می‌توانید فیلتر «شهر» را در بالای صفحه پیدا کنید و آن را روی گزینه‌ی «همه‌ی شهرهای همدان» قرار دهید و سپس در میان آگهی‌های شغلی جستجو کنید. در این صورت، فرصت‌های استخدامی مربوط به سرتاسر استان همدان به شما نمایش داده خواهند شد.

برای اینکه فقط در میان آگهی‌های استخدام شهر همدان جستجو کنید، می‌توانید فیلتر «شهر» را روی گزینه‌ی همدان-همدان قرار دهید. برای پیدا کردن فرصت‌های شغلی در هر یک از شهرهای همدان نیز می‌توانید نام شهر خود را جستجو کنید.

حالا که با نحوه‌ی پیدا کردن آگهی‌های شغلی همدان آشنا شدید، بد نیست به شما بگوییم که چگونه می‌توانید برای آن‌ها رزومه بفرستید. برای این کار کافی است با استفاده از رزومه ساز رایگان جاب ویژن، یک رزومه‌ی دو زبانه‌ (فارسی – انگلیسی) حرفه‌ای و استاندارد برای خود بسازید و برای آگهی‌های شغلی مورد نظر خود، ارسال کنید.

آیا راه دیگری برای پیدا کردن آگهی‌های استخدام امروز همدان وجود دارد؟

آگهی‌های استخدام امروز همدان

بله شما می‌توانید با عضویت در کانال جاب ویژن در شبکه‌ی اجتماعی تلگرام، به طور پیوسته و همیشگی از جدیدترین آگهی‌های استخدامی که در این پلتفرم منتشر می‌شوند، آگاه شوید. راه دیگر و بهتر این است که از ربات جاب ویژن در تلگرام به آدرس jobvisionbot@ استفاده کنید تا فقط آگهی‌های منطبق بر روزمه‌تان برای شما ارسال شوند.

جمع‌بندی

استان همدان یکی از متوازن‌ترین آمار توزیع نیروی انسانی بین سه بخش اقتصادی کشاورزی، صنعت و خدمات و یکی از کمترین آمار بیکاری کشور را دارد و کمتر از ۴۳ درصد از نیروی کار این استان در بخش خدمات مشغول به کار هستند. همدان یکی از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود و در تمامی بخش‌های کشاورزی، عملکردی عالی دارد و نیاز بالایی به استخدام مهندس کشاورزی در این استان احساس می‌شود.

این استان، در صنایع بسیار متنوعی، از صنایع غذایی گرفته تا صنایع دارویی، پتروشیمی، نساجی، فلزات اساسی و … دارای کارخانه‌هایی است. البته بخش صنعت استان، بیشتر وابسته به بیش از ۲۰۰ معدن کانی‌های فلزی و غیر فلزی آن است که فرصت‌های شغلی متعددی برای فارغ‌التخصیلان رشته‌های مهندسی معدن و زمین‌شناسی ایجاد کرده‌اند.

در بخش خدمات نیز با توجه به جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، فرصت‌های شغلی خوبی برای فعالیت در حوزه‌ی توریسم و جهانگردی وجود دارد.

برای پیدا کردن آگهی‌های استخدام امروز همدان و ارسال رزومه به آن‌ها می‌توانید به وب‌سایت استخدامی جاب ویژن مراجعه کرده، در کانال تلگرام جاب ویژن عضو شوید و از ربات تلگرامی جاب ویژن، استفاده کنید.

منبع: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان

نویسنده

دسته بندی :
استخدام شهرها
بدون دیدگاه