راه حل های تقویت هوش هیجانی

نوشته شده توسط جاب ویژن
زمان مطالعه: 2دقیقه
راه حل های تقویت هوش هیجانی

پژوهش‌های مختلفی در سال‌های اخیر نشان داده‌اند که افراد با هوش‌هیجانی بالاتر، عملکرد شغلی بهتری دارند. اگر با انجام آزمون‌ هوش هیجانی متوجه شدید که هوش هیجانی شما نیاز به تقویت دارد، می‌توانید از راه‌حل‌هایی که در این نوشته گفته می‌شود، برای بهبود هوش‌هیجانی خود استفاده کنید.

مشاهده‌گر خوبی باشید.

وقتی به دقت رفتار و گفتار خودتان و دیگران را مشاهده کنید، قادر خواهید بود نسبت به خود و دیگران با مراعات رفتار کنید. اگر می‌خواهید هوش هیجانی خود را افزایش دهید به واکنش‌ها‌یی که در قبال دیگران انجام می‌دهید دقت کنید.

برای یادگیری لازم است دقیقا گوش فرا دهید.

یکی از مولفه‌ها‌ی رشد هوش هیجانی این است که یاد بگیریم به جای عجله کردن، یا گرفتنِ تصمیمی غیرقابل تغییر و عمل بر اساس آن، به پیام‌ها‌ی کلامی ‌و غیرکلامی درست گوش کنیم ، یاد بگیریم و بعد با بررسی همه‌ی جوانب امر، تصمیمی درست بگیریم.

با افزایش خودآگاهی به درک بالاتری برسید.

تقویت هوش هیجانی فرآیندی است که درون شما اتفاق می‌افتد و در ابتدا با آگاهی‌ای که نسبت به خودتان کسب می‌کنید آغاز می‌شود. شما پیش از آنکه بتوانید ارتباط موثر، پربار و قدرتمندی با سایرین برقرار کنید باید قادر باشید خودتان را درک کنید. پرورش خودآگاهی را با کار کردن روی درک احساسات خود آغاز کنید. نقاط ضعف خودتان را پیدا کنید.

پاسخگو بودن را تمرین کنید تا مسئولیت‌پذیرتر شوید.

پاسخگو بودن از خودانگیخته بودن ناشی می‌شود. یعنی اگر کار اشتباهی انجام دادید، کسی را آزردید، قُلدری کردید یا به هر نحوی دردسری درست کردید، مسئولیت آن را بپذیرید. پاسخگو بودن در این موقعیت‌ها ممکن است شما را وادار به عذرخواهی یا پذیرفتن مسئولیت عمل خطایتان کند، اما در نهایت با این کار خود را در مسیر تبدیل شدن به یک انسان قوی‌تر‌ قرار می‌دهید.

در نهایت باید بدانیم مسیر تقویت هوش هیجانی تا آخر عمر یک انسان ادامه پیدا می‌کند. شما با انجام مستمر موارد فوق یعنی مشاهده، دقت، گوش دادن، گسترش خودآگاهی و پاسخگو بودن خواهید دید که ارتقای این جنبه از هوش تا چه اندازه قدرتمند و حیاتی است.

اگر هنوز در آزمون EQ شرکت نکرده‌اید، با مراجعه به لینک زیر و استفاده از کد زیر، می‌توانید با 50% تخفیف در این آزمون شرکت کنید??

لینک: https://bit.ly/2MbZCzn
کد تخفیف: EQ.jobvision

نویسنده

دسته بندی :
زندگی شغلی بهتر
بدون دیدگاه