چقدر EQ بر موفقیت در محیط کار تاثیر دارد؟

نوشته شده توسط جاب ویژن
زمان مطالعه: 2دقیقه
 چقدر EQ بر موفقیت در محیط کار تاثیر دارد؟

بر اساس پژوهش‌ها 85 درصد موفقیت شما به نوع شخصیت شما، توانایی‌تان در برقراری ارتباط با دیگران، قدرت مذاکره و رهبری دیگران بستگی دارد و فقط 15 درصد آن ناشی از مهارت‌های فنی شماست.

هوش هیجانی

به مجموعه‌ی این توانمندی‌ها در درک، کنترل و ارزیابی احساسات خود و دیگران، ” هوش هیجانی” یا EQ” گفته می‌شود.

تا همين 20 سال پيش اگر كسي نام هوش را مي آورد همه ناخودآگاه ياد «آي كيو» مي‌افتادند. آي‌كيو يعني بهره هوشي. همانطور که همه در زندگی دیده‌ایم، صرفِ توانمندی برای حلِ سریع مسائل ریاضی لزوما ربطی به حال خوب آن فرد و موفقیتش در زندگی ندارد.

پژوهش‌های مختلفی در سال‌های اخیر نشان داده‌اند که افراد با هوش‌هیجانی بالاتر، عملکرد شغلی بهتری دارند. پس این تفکر که ‌تنها IQ بالاتر تضمین‌کننده زندگی شغلی بهتر است کاملا اشتباه است! بلکه بسیاری از عوامل دیگر نیز می‌توانند در موفقیت شغلی تاثیرگذار باشند.

ذهنیت غالب این است که برچسب باهوش یا غیرباهوش روی هر کس بخورد، دیگر قابل تغییر نیست. یعنی یا اساسا یک فرد باهوش به دنیا آمده یا نه. بعد از آن هم هیچ کاری نمی‌شود برای این افزایش هوش کرد.

نکته‌ی مثبت این است که، هوش هیجانی برخلاف بهره هوشی(IQ)، اکتسابی است و با تمرین می‌تواند تقویت شود. پس اگر مشتاق و خواهان پیشرفت شغلی هستید می‌توانید هوش هیجانی خود را افزایش بدهید. اما پیش از آن لازم است تا از سطح هوش هیجانی فعلی خود آگاه شوید.

معرفی آزمون هوش هیجانی بار – آن (Bar-On)

تست بار-آن شامل 90 سوال است که زمان لازم برای انجام حدودا 20 دقیقه است. بعد از انجام این تست، نتیجه ای کلی از وضعیت هوش هیجانی شما در طیفی بین صفر تا صد به شما نشان داده می‌شود.نتایج این آزمون، نمره هوش هیجانی شما را در 5 شاخص اصلی زیر نشان می‌دهد.

مهارت ادراک از خود: مقدار شناخت و درک فرد از خود؛
مهارت خودابرازی : توانایی فرد در بیان احساسات خود؛
مهارت میان‌فردی: توانایی ایجاد و توسعه روابط با دیگران؛
مهارت تصمیم‌گیری: توانایی مدیریت هیجانات و احساسات و استفاده از آن‌ها برای تصمیم‌گیری بهتر؛
 مهارت کنترل استرس: توانایی مدیریت و کنترل تنش‌های ایجاد شده در مواجهه با مشکلات و چالش‌ها.

نتایج این آزمون تفسیری از نقاط قوت و ضعف هوش هیجانی‌تان به شما می‌دهد و همین امر در بهبود آن به شما کمک زیادی خواهد کرد. اگر با انجام این آزمون متوجه شدید که هوش هیجانی شما نیاز به تقویت دارد، می‌توانید از راه‌حل‌هایی که در نوشته بعد گفته می‌شود برای بهبود هوش‌هیجانی خود استفاده کنید.

 

با مراجعه به لینک زیر و استفاده از کد زیر، می‌توانید در این آزمون با 50% تخفیف شرکت کنید??

لینک: https://bit.ly/2KXjhgZ
کد تخفیف: EQ.jobvision

 

نویسنده

دسته بندی :
زندگی شغلی بهتر
بدون دیدگاه