راهنمای استخدام برنامه نویس اندروید و بررسی بازار کار این شغل

نوشته شده توسط امیر ظاهری
زمان مطالعه: 10دقیقه
راهنمای استخدام برنامه نویس اندروید و بررسی بازار کار این شغل

با توجه به افزایش روزبه‌روز استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های مجهز به سیستم عامل اندروید، نیاز به استخدام برنامه نویس اندروید، با سرعت بالایی در حال افزایش است. براساس آمار سایت statista.com حدود ۷۳ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند متعلق به گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید است و برآورد می‌شود که تعداد کاربران اندروید در دنیا، بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفر باشد. کار اصلی برنامه‌نویسان اندروید، توسعه‌ی اپلیکیشن‌های اندرویدی است.

استخدام
اپلیکیشن‌های اندروید که غالبا از طریق پلی استور گوگل، عرضه می‌شوند، کاربردهای بسیار گسترده‌ای دارند و امروزه، خیلی از کسب‌وکارها، از این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند. مالک و بنیان‌گذار شرکت BEA، آلفرد چوانگ، دهه‌ی پیش رو را دهه‌ی اپلیکیشن‌ها می‌داند و باور دارد که در سال ۲۰۳۰، اپلیکیشن‌ها، جهان را تحت کنترل دارند. به علاوه، هر اپلیکیشنی، نیاز به‌روز‌رسانی و پشتیبانی دارد که این کارها نیز بر عهده‌ی برنامه‌نویسان اندروید هستند. بنابراین، فرصت شغلی برای این برنامه‌نویسان و شانس استخدام آن‌ها بسیار زیاد است.

برای مشاهده آگهی‌های استخدام برنامه نویس اندروید کلیک کنید.

گذشته از این‌ها، بسیاری از اپلیکیشن‌های اندروید، قابلیت تجاری‌سازی دارند و به عنوان مثال، یک برنامه‌نویس اندروید می‌تواند با کمی خلاقیت، یک اپلیکیشن برای فروش، توسعه دهد یا از طریق یک اپلیکیشن، با دریافت حق اشتراک، یک سرویس ارائه دهد.
به طور کلی می‌توان گفت که برنامه نویسان اندروید از تمامی مزیت‌های برنامه‌نویسی برخوردار هستند. در این مقاله سایت استخدامی جاب ویژن می‌خواهیم در رابطه با بازار کار، آینده‌ی شغلی و مزیت‌های برنامه‌نویسی اندروید، وظایف و مسئولیت‌های برنامه‌نویسان اندروید، تحصیلات و مهارت‌های مورد نیاز این برنامه‌نویسان، محیط کاری برنامه‌نویسی اندروید و حقوق برنامه‌نویس اندروید صحبت کنیم.

مروری بر سیستم عامل اندروید

اندروید

سیستم عامل اندروید توسط شرکت آمریکایی Android Inc. توسعه پیدا کرد. در سال ۲۰۰۵، گوگل، این شرکت را خرید و در سال ۲۰۰۷، سیستم عامل اندروید را وارد بازار کرد. با ورود این سیستم عامل به بازار، بسیاری از تولیدکنندگان تلفن‌های همراه، گوشی‌های اندرویدی تولید کردند. در سال ۲۰۱۰، بازار سیستم عامل اندروید از سیمبین (Symbian) پیشی گرفت و از آن زمان تاکنون، فاصله‌ی این سیستم عامل از سایر رقبا، در حال بیشتر شدن است. پیشبینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۲، حدود ۸۶ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند را به خودش اختصاص دهد.

پس از موفقیت اندروید در بازار گوشی‌های هوشمند، این سیستم عامل در تبلت‌ها نیز مورد استفاده قرار گرفت. البته موفقیت اندروید در بازار تبلت به اندازه‌ی گوشی‌های هوشمند نبود ولی در سال ۲۰۲۰، این سیستم عامل، ۵۷ درصد از بازار تبلت را نیز در اختیار گرفت.

محبوبیت فزاینده‌ی دستگاه‌های اندرویدی، اثر مستقیمی روی پلی استور گوگل دارد. این بازار اپلیکیشن، اولین بار، تحت عنوان اندروید مارکت معرفی شد و اکنون به بزرگ‌ترین فروشگاه اپلیکیشن در دنیا تبدیل شده است و تا مارس ۲۰۲۰، دو میلیون و ۸۷۰ هزار اپلیکیشن قابل دانلود در آن موجود بوده‌اند. اپلیکیشن واتس اپ، محبوب‌ترین اپلیکیشن اندرویدی است.
همانطور که می‌بینید، بازار سیستم عامل اندروید و اپلیکیشن‌های اندرویدی روزبه‌روز، در حال داغ‌تر شدن است و این روند قطعا سبب افزایش شانس استخدام برنامه نویس اندروید می‌شود.

رزومه ساز

مزیت‌های شغل برنامه‌نویسی اندروید

برنامه‌نویسان اندروید، از تمامی مزیت‌های شغلی برنامه‌نویسی برخوردار هستند. به علاوه، برنامه‌نویسی اندروید مزیت‌هایی در مقایسه با سایر شاخه‌های برنامه‌نویسی دارد که در اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

مطلب مرتبط: آشنایی با موقعیت شغلی برنامه نویسی

بازار کار عالی

همانطور که در بالا گفتیم، استفاده از سیستم عامل اندروید و اپلیکیشن‌های اندرویدی، روز‌به‌روز در حال گسترش است. در نتیجه، میزان نیاز به جذب برنامه نویس اندروید نیز روندی افزایشی دارد. آمارها نشان داده‌اند که با وجود افزایش تقاضا و فرصت شغلی برای برنامه‌نویسان اندروید، میزان جستجوی مشاغل مرتبط با توسعه‌ی اپلیکیشن‌های موبایل، شامل اندروید و iOS، کاهش قابل توجهی داشته است. همین مسئله، رقابت میان کارجویان را کاهش و دستمزد برنامه‌نویسان اندروید را افزایش داده است. در حال حاضر، میزان دستمزد برنامه‌نویسان اندروید در دنیا، اندکی بیشتر از برنامه‌نویسان iOS است.

مطلب مرتبط: مشاهده فرصت‌‌های استخدام برنامه نویس اندروید

امکان دورکاری

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های برنامه‌نویسی اندروید، امکان دورکاری برنامه نویسی است. برنامه‌نویسان اندروید در بسیاری از شغل‌ها می‌توانند بدون نیاز به خروج از منزل و تقبل هزینه‌ها و خطرات رفت و آمد، درآمدی بسیار بیشتر نسبت به بسیاری از مشاغل حضوری داشته باشند.

امکان فریلنسینگ

برنامه‌نویسان اندروید، نیازی به ارسال رزومه برای آگهی‌های استخدام برنامه نویس اندروید ندارند و می‌توانند به صورت پروژه‌ای و فریلنسینگ و بدون تعهد بلند‌مدت به سازمان یا شرکت خاصی، کار کنند. یکی از مزیت‌های فریلنسینگ، ساعت کاری کاملا منعطف است برنامه‌نویس، نیازی به هماهنگ کردن خودش با ساعت کاری کارفرما ندارد.

امکان راه‌اندازی کسب و کار برای خود

برنامه‌نویسان اندروید می‌توانند اپلیکیشن‌های اندرویدی توسعه دهند و به فروش برسانند. روش دیگر برای پول درآوردن از طریق توسعه‌ی اپلیکیشن، ارائه‌ی خدماتی به واسطه‌ی یک اپلیکیشن و با دریافت حق اشتراک است. به علاوه، اگر برنامه‌نویس، ایده‌ی تجاری خوبی داشته باشد، می‌تواند با توسعه‌ی یک اپلیکیشن کاربردی، موفقیت کسب‌و‌کار خودش را تضمین کند.

برای مثال، یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند از مزایای یک اپلیکیشن حرفه‌ای، بهره‌مند شود. بنابراین، فرصت شغلی این برنامه‌نویسان، محدود به آگهی‌های استخدام برنامه نویس اندروید نیست. با توجه به اینکه تعداد کاربران اندروید، خیلی بیشتر از کاربران iOS است، به همین دلیل، فروش اپلیکیشن‌های اندرویدی و حق اشتراک آن‌ها نیز بیشتر از اپلیکیشن‌های iOS است اما قیمت اپلکییشن‌های iOS بالاتر می‌باشد.

Open-Source بودن کیت توسعه‌ی نرم‌افزار اندروید (SDK)

با توجه به اینکه معماری کیت توسعه‌ی نرم افزار اندروید، open-source است، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اندرویدی می‌توانند به دانش توسعه‌یافته توسط جامعه‌ی برنامه‌نویسان اندروید دسترسی داشته باشند. بنابراین، برنامه‌نویسان اندروید می‌توانند به راحتی، اپلیکیشن‌های جدیدی را توسعه داده و بهبود بخشند.

امکان استفاده از زبان برنامه‌نویسی جاوا

زبان برنامه‌نویسی اندروید، زبان جاوا می‌باشد که از محبوب‌ترین و قابل درک‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی است که بسیاری از برنامه‌نویسان، با آن آشنایی دارند. بنابراین، اگر برنامه نویس باشید، خیلی راحت می‌توانید وارد حوزه‌ی برنامه‌نویسی اندروید شوید و برای آگهی‌های استخدام برنامه نویس اندروید، رزومه ارسال کنید.

امکان سئو کردن لینک اپلیکیشن در پلی استور

اگر شما برنامه‌نویس اندروید باشید و بخواهید یک اپلیکیشن برای خودتان توسعه دهید، می‌توانید با قرار دادن اپلیکیشن خود در پلی استور و لینک‌دهی به آن، از طریق سئو کردن، میزان کاربران اپلیکیشن خود را افزایش دهید.

تحصیلات و دوره‌های مورد نیاز یک برنامه‌نویس اندروید

فرصت شغلی برنامه نویس اندروید

به طور کلی می‌توان گفت که کارفرمایان در جذب و استخدام برنامه نویس، بیش از هرچیزی به رزومه و نمونه کارهای او توجه می‌کنند و تحصیلات، به ویژه برای سطح ارشدیت کارشناس، خیلی مد نظر نیستند. با این حال، شرکت‌های بزرگ فعال در زمینه‌ی فناوری، تحصیلات برنامه‌نویس را نیز مد نظر قرار می‌دهند.
بعضی از مشاغل برنامه‌نویسی اندروید در این شرکت‌ها، شامل مدیریت پروژه‌های عظیمی می‌باشند که علاوه بر مهارت برنامه نویسی، نیازمند دانش و قابلیت‌های دیگری نیز می‌باشند. این مهارت‌ها تنها از طریق گذراندن دوره‌های آکادمیک و داشتن تحصیلات مرتبط در رشته‌هایی مثل مهندسی نرم افزار یا علوم کامپیوتر به دست می‌آیند.

مهارت‌های‌هایی که برنامه‌نویسان اندروید باید داشته باشند

کارفرمایان برای استخدام دولوپر و برنامه نویس اندروید، بیش از هر چیزی به مهارت‌های او توجه می‌کنند. گذراندن دوره‌های آموزشی معتبر برای تقویت این مهارت‌ها، شانس شما را برای به دست آوردن جایگاه‌های شغلی بسیار عالی، بالا می‌برد. برای مشاهده‌ی دوره‌های برنامه‌نویسی اندروید و ثبت نام در آن‌ها می‌توانید به بخش «توانمندتر شو» در سایت کاریابی جاب ویژن مراجعه کنید. در ادامه، هفت مهارتی را که یک برنامه‌نویس اندروید باید داشته باشد، به شما معرفی می‌کنیم.

زبان برنامه‌نویسی جاوا

تمامی نرم‌افزارهای اندرویدی، با استفاده از زبان برنامه‌نویسی جاوا نوشته می‌شوند. کسانی که قبلا تجربه‌ی کار کردن با جاوا اسکریپت و روبی (Ruby) را داشته باشند، خیلی راحت می‌توانند زبان برنامه‌نویسی جاوا را بیاموزند.

درک XML

زبان برنامه‌نویسی XML یک زبان ساختارمند است که ویژگی‌های مشترک زیادی با HTML دارد و به عنوان روشی برای کدگذاری داده‌ها برای کاربردهای اینترنتی، توسعه پیدا کرده است. به طور خلاصه، می‌توان گفت که زبان برنامه‌نویسی XML در برنامه‌نویسی اندروید برای ایجاد چیدمان‌هایی استفاده می‌شود که به عنوان رابط کاربری (UI) پایه برای اپلیکیشن‌های اندرویدی، عمل می‌کنند. دانستن اصول زبان برنامه‌نویسی XML یکی از معیارهای مهم کارفرمایان برای استخدام برنامه نویس اندروید است.

SDK اندروید

SDK یا کیت توسعه‌ی اندروید، شامل مجموعه‌ی عظیمی از کدهای از پیش نوشته شده است. SDKهای اندروید، ماژول‌هایی از کد جاوا هستند که به برنامه‌نویسان این امکان را می‌دهند تا به عملکردهای مختلف موبایل، مانند دوربین و شتاب‌سنج، دسترسی داشته باشند. در واقع، هر SDK شامل مجموعه‌ای از پلاگین‌ها است که شما برای ساخت اپلکیشن خود از آن استفاده می‌کنید. آشنایی با SDK یکی از ملزومات برنامه‌نویسی اندروید است.

اندروید استودیو

محیط توسعه‌ی یکپارچه‌ (IDE) مطلوب برای توسعه‌دهندگان اندروید، اندروید استودیو نام دارد. فرقی ندارد که شما یک برنامه‌نویس مبتدی یا حرفه‌ای اندروید باشید، برای اینکه به دست آوردن یک فرصت شغلی خوب، باید مهارت کار کردن با اندروید استودیو را داشته باشید.

APIها

بعضی از اپلیکیشن‌های موبایل، باید با سرویس‌های دیگری، ارتباط برقرار کنند و برای اینکار نیازمند API یا رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن هستند که توسط آن سرویس ارائه می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها که سرویس‌های اینترنتی ارائه می‌دهند، APIهای خودشان را دارند. یکی از مهارت‌هایی که شانس استخدام برنامه‌نویس اندروید را بالا می‌برد، مهارت کار کردن با APIها است.

پایگاه‌های داده

بعضی اپلیکیشن‌‎ها باید به پایگاه‌های داده متصل باشند تا بتوانند نیازهای کاربران را برطرف کنند. سرویس‌های ابری مثل Firebase یا Parse دارای APIهای ساده‌ای برای ذخیره‌سازی داده‌ها و استفاده از آن‌ها در دستگاه‌های اندرویدی هستند. این پلتفرم‌ها معمولا دارای کتابخانه‌های جاوا نیز می‌باشند که می‌توانید از آن‌ها برای ساخت اپلیکیشن خود استفاده کنید تا بخشی از داده‌ها را در حافظه‌ی نگهان (cache) دستگاه کاربر، ذخیره نمایید.

روش دیگر برای این کار، استفاده از پایگاه داده‌ی SQLite است. هر برنامه‌نویس اندروید برای به دست آوردن یک فرصت شغلی مرتبط با چنین اپلیکیشن‌هایی باید بداند که پایگاه‌های داده، چگونه کار می‌کنند و روش جستجوی داده‌هایی که می‌تواند از آن در اپلیکیشن خودش استفاده کند، چگونه است.

طراحی متریال

بسیاری از کارفرمایان، در استخدام برنامه نویس اندروید، به آشنایی او با طراحی متریال، توجه دارند. طراحی متریال (Material Design) یک راهنمای جامع از طرح‌های بصری و واکنشی در پلتفرم‌ها و دستگاه‌ها است. برای استفاده از طراحی متریال در توسعه‌ی اپلیکیشن اندروید، باید از مؤلفه‌ها و استایل‌های استانداردی که در کتاب‌خانه‌ی پشتیبانی از طراحی متریال موجود هستند، استفاده کنید.

طراحی متریال اندروید، به سرعت توسط گوگل به‌روز‌رسانی می‌شود. این استانداردها شامل چگونگی چیدمان عناصر در صفحه و استفاده از استایل‌های ویژه مثل drop shadows است. گوگل پیشنهاد می‌کند که توسعه‌دهندگان اندروید، از این دستورالعمل‌ها به عنوان اساس رابط‌ کاربری اپلیکیشن‌های خود، استفاده کنند. آشنایی با طراحی متریال اندروید، امتیاز بزرگی برای هر برنامه‌نویس اندروید محسوب می‌شود.

ویژگی‌های شخصیتی مناسب برای برنامه‌نویسی اندروید

برنامه نویسی اندروید

هر گروه شغلی به تناسب نوع وظایف و محیط کاری، نیازمند ویژگی‌های شخصیتی خاصی است. کارفرمایان در استخدام برنامه نویس اندروید، به ویژگی‌های شخصیتی زیر، توجه می‌کنند:

  • مهارت حل مسئله: شرط اول در هر شغل مرتبط با برنامه‌نویسی، داشتن مهارت حل مسئله است زیرا برنامه‌نویسی یعنی حل کردن مسئله.
  • مهارت‌های ارتباطی و کار تیمی: از آن جایی که معمولا پروژه‌های توسعه‌ی اپلیکیشن، پروژه‌هایی تیمی هستند و هر نفر، بخشی از کار را به عهده می‌گیرد، یک برنامه‌نویس اندروید باید مهارت‌های ارتباطی خوبی داشته باشد تا به طور سازنده، با هم تیمی‌هایش همکاری داشته باشد.
  • بازخورد دادن و بازخورد گرفتن: در یک کار تیمی توسعه‌ی اپلیکیشن، تمامی بخش‌های کار با هم دیگر در ارتباط هستند و اعضای تیم باید بتوانند به طور سازنده‌ای، به هم دیگر بازخورد بدهند و از هم بازخورد بگیرند تا پروژه، به خوبی پیش برود.
  • مدیریت زمان: یکی از مهارت‌های شخصیتی یک برنامه‌نویس خوب این است که بتواند زمان را طوری مدیریت کند تا وظایف محوله را در کمترین زمان ممکن، به انجام برساند. در خیلی از پروژه‌های توسعه‌ی اپلیکیشن اندروید، ادامه کار اعضا به هم دیگر بستگی دارد و اگر عضوی نتواند کارش را به موقع تمام کند، مابقی تیم باید منتظر بمانند تا او کارش را به پایان برساند.

وظایف و مسئولیت‌های شغلی برنامه‌نویس اندروید

هدف اصلی شرکت‌ها و سازمان‌ها از جذب و استخدام برنامه نویس اندروید، ‌توسعه اپلیکیشن‌های اندرویدی و پشتیبانی از آن‌ها است. با این حال، هر پروژه‌ی توسعه‌ی اپلیکیشن به بخش‌های متعددی تقسیم می‌شود و وظایف و مسئولیت‌هایی که برای هر فرصت شغلی تعریف می‌شود، می‌تواند شامل یک یا چند تا از موارد زیر باشد:

  • طراحی و ساخت اپلیکیشن‌های پیشرفته برای پلتفرم اندروید: برنامه‌نویس اندروید باید با استفاده از ++C/C، جاوا اسکریپت و چندین ابزار دیگر که بعضی از آن‌ها را در بخش مهارت‌های مورد نیاز برنامه‏‌نویس اندروید معرفی کردیم، اپلیکیشن اندروید بسازد. البته در بسیار از پروژه‌های توسعه‌ی اپلیکیشن، کار به صورت تیمی است و هر نفر، تنها بخشی از پروژه را به عهده می‌گیرد.
  • همکاری با تیم‌های دیگر برای تعریف، طراحی و ایجاد ویژگی‌های جدید: یک برنامه‌نویس اندروید باید با تیم‌های توسعه‌ی محصول، تجربه‌ی کاربری (UX) و … همکاری کند تا ویژگی‌هایی که سازمان نیاز دارد را تعریف و طراحی کنند.
  • عیب‌یابی و رفع اشکالات اپلیکیشن: وقتی که کار توسعه‌ی اپلیکیشن به پایان می‌رسد، کار برنامه‌نویس اندروید، تمام نشده است و او باید ایرادات اپلیکیشن را بیابد و آن‌ها را برطرف کند.
  • توسعه‌ی رابط‌های برنامه‌نویسی اپلیکیشن (APIها) برای پشتیبانی از اپلیکیشن‌های اندرویدی
  • آموزش دادن به برنامه‌نویسان مبتدی و کارآموزان

چه شرکت‌ها و صنایعی به استخدام برنامه نویس اندروید نیاز دارند؟

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که کدام شرکت‌ها و کدام صنایع، نیازمند استخدام برنامه نویس اندروید هستند. در زیر، فهرستی شامل بعضی از کسب‌وکارها و صنایعی را که برنامه‌نویسان اندروید می‌توانند در آن‌ها به صورت حضوری یا دورکاری برنامه نویسی مشغول شوند، آورده شده است:

  • شرکت‌های توسعه‌ دهنده‌ی اپلیکیشن‌های اندرویدی
  • شرکت‌های توسعه دهنده‌ی پلتفرم‌های اندرویدی
  • شرکت‌های نرم‌افزاری
  • کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک مثل فروشگاه‌های اینترنتی
  • سازمان‌های بهداشت و سلامت
  • صنعت توریسم
  • صنعت سرگرمی
  • رسانه‌ها

محیط کاری برنامه نویسی اندروید

با وجود اینکه برنامه‌نویسی اندروید را می‌توان در هر جایی انجام داد اما سیاست بعضی از سازمان‌ها و شرکت‌ها بر این است که پس از استخدام برنامه نویس اندروید، از نیرویی که به خدمت گرفته‌اند به صورت حضوری استفاده کنند. معمولا هدف از این کار، ایجاد جو کار گروهی بین اعضای تیم است.
محیط کاری برنامه‌نویسی اندروید در شرکت‌ها، محیطی دوستانه و صمیمی است که شدیدا نیازمند مهارت‌های ارتباطی قوی می‌باشد. با این حال، بعضی از کارفرمایان، ضرورتی در حضور تمام وقت برنامه‌نویس اندروید در شرکت نمی بینند و دورکاری برنامه نویسی را به ویژه برای پروژه‌های غیر تیمی، ترجیح می‌دهند.

حقوق برنامه نویس اندروید

درآمد برنامه نویس اندروید

براساس گزارش جامع دستمزد برنامه‌نویسان که توسط جاب ویژن تهیه شده است، میزان حقوق برنامه‌نویسان اندروید در مقایسه با متوسط حقوق برنامه‌نویسان در سال ۹۸، اندکی بالاتر بوده است. کارآموزی برنامه‌نویسی اندروید به نسبت بسیاری از مشاغل دیگر دستمزد بالاتری دارد و تنها با چند سال کسب تجربه در برنامه‌نویسی اندروید می‌توانید به درآمدهای نسبتا خوبی برسید. با وجود اینکه درآمد برنامه‌نویسان اندروید که به صورت فریلنسینگ کار می‌کنند، پایین‌تر از برنامه‌نویسان تمام‌وقت است، اما حقوق دورکاری برنامه نویسی تفاوت چندانی با حقوق برنامه‌نویسی حضوری ندارد.

یکی از مهم‌ترین معیارهای استخدام برنامه نویس اندروید برای کارفرمایان، حقوق پیشنهادی اوست. در صورتی که شما در رزومه یا در جلسه‌ی مصاحبه، حقوقی بالاتر از انتظار کارفرما پیشنهاد دهید، ممکن است آن فرصت شغلی را از دست بدهید. از سوی دیگر، اگر حقوق پیشنهادی شما کمتر از ارزش کار شما باشد، ضرر خواهید کند. برای اطلاع کامل از حقوق برنامه‌نویسان اندروید، گزارش جاب ویژن را به دقت مطالعه کنید تا بتوانید در حقوق درخواستی خود را بر آن اساس، تعیین کنید.

مسیر شغلی برنامه نویسی اندروید

خیلی از کارفرمایان برای استخدام برنامه نویس اندروید، توجه ویژه‌ای به سابقه‌ی کار او دارند. بنابراین، اگر می‌خواهید برنامه‌نویسی اندروید را به عنوان شغل آینده‌ی خود انتخاب کنید، بهتر است که از همین الان با دوره‌های کارآموزی برنامه‌نویسی اندروید شروع کنید و با کار کردن به صورت فریلنسینگ، پاره‌وقت یا دورکاری برنامه نویسی برای شرکت‌های کوچک، رزومه‌ی خود را تقویت نماید.

سپس می‌توانید رفته‌رفته به یک برنامه‌نویس حرفه‌ای اندروید تبدیل شوید و با کسب تجربه و تقویت مهارت‌های خود، به دنبال جایگاه‌های شغلی بالاتر، مثل برنامه‌نویسی در یک شرکت نرم‌افزاری معتبر باشید. با چند سال تجربه در چنین جایگاهیمی‌توانید مدیریت پروژه‌های برنامه‌نویسی را به عهده بگیرید و رفته‌رفته به جایگاه‌های مدیریتی بالاتر، در شرکت‌های معتبرتر برسید.

جمع‌بندی

تعداد کاربران سیستم عامل اندروید روز‌به‌روز در حال افزایش است. بنابراین، نیاز به استخدام برنامه‌نویس اندروید نیز در حال بالا رفتن است. برنامه‌نویسان اندروید از تمامی مزیت‌های شغل برنامه‌نویسی، مثل دستمزد نسبتا بالا و دورکاری برنامه‌نویسی بهره‌مند هستند. برای ورود به بازار کار جذاب برنامه‌نویسی اندروید، نیازی به تحصیلات چندانی ندارید ولی تحصیلات در رشته‌های مرتبط مثل علوم کامپیوتر یا مهندسی نرم‌افزار، شانس گزینش شما را در سازمان‌های بزرگ، بالا می‌برد. یک برنامه‌نویس اندروید باید به یک یا چند زبان توسعه‌ی اندروید مثل جاوا و پایتون مسلط باشد. برنامه‌نویسان اندروید باید مهارت‌های متعددی مثل XML، API و SKD و … داشته باشند. حقوق این برنامه‌نویسان، نسبتا بالا است و جای پیشرفت بسیاری در برنامه‌نویسی اندروید، وجود دارد. در سایت استخدام آنلاین جاب ویژن هر روزه تعداد بالایی فرصت همکاری با برنامه نویس منتشر می‌شود.

منبع: Target Jobs

نویسنده

دسته بندی :
معرفی مشاغل
بدون دیدگاه