مهم‌ترین سوالات مصاحبه انگولار و بهترین جواب‌ها

نوشته شده توسط امیر ظاهری
زمان مطالعه: 9دقیقه
مهم‌ترین سوالات مصاحبه انگولار و بهترین جواب‌ها

حساس‌ترین مرحله در فرایند جذب و استخدام برنامه نویس انگولار شرکت در مرحله مصاحبه استخدامی است. قبلا از حضور در جلسه مصاحبه باید خود را برای پاسخگویی به سوالات مصاحبه انگولار آماده کنید.

معمولا سوالات مصاحبه استخدامی به سه دسته سوالات تخصصی، سوالات شخصیت‌شناسی و سوالات مرتبط با شرایط شما برای کار کردن در سازمان، مثل حقوق و مزایای پیشنهادی تقسیم‌بندی می‌شوند.

شما باید خودتان را برای پاسخ‌گویی به هر سه دسته سوالاتی که در جلسه مصاحبه از شما پرسیده خواهند شد آماده کنید. با اینکه ممکن است در هر جلسه مصاحبه، سوالات متفاوتی از یک برنامه‌نویس انگولار پرسیده شود اما، معمولا اکثر سوالات، به ویژه سوالات تخصصی، قابل پیشبینی هستند.

در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که چگونه می‌توانید خود را برای جلسه مصاحبه آماده کنید و رایج‌ترین سوالات مصاحبه انگولار را همراه با جواب آن‌ها، برای شما آورده‌ایم. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط استخدام برنامه نویس انگولار، کلیک کنید.

چگونه برای جلسه مصاحبه برنامه‌نویسی انگولار آماده شویم؟

آماده شدن برای مصاحبه انگولار

پس از ارسال رزومه برای یک آگهی استخدام برنامه نویس انگولار، اگر رزومه شما مورد توجه کارفرما قرار گیرد ممکن است از شما خواسته شود در یک یا حتی دو جلسه مصاحبه شرکت کنید. جلسه مصاحبه از حساسیت بالایی برخوردار است و اگر بتوانید عملکرد خوبی در این جلسه داشته باشید، به احتمال زیاد، استخدام خواهید شد.

آماده شدن برای مصاحبه استخدامی، چندین مرحله دارد. شما باید از زمانی که دعوت به مصاحبه می‌شوید، تا دقایقی قبل از مصاحبه، مجموعه اقداماتی را به منظور رفتار هر چه بهتر و ارائه پاسخ‌های خوب به مصاحبه‌کنندگان، انجام دهید.

قبل از هر چیزی شما باید از دعوت‌کننده خود به مصاحبه بخواهید تا در صورت امکان چند روزی برای شرکت در جلسه مصاحبه به شما فرصت دهد.

استخدام

سپس سوالاتی را که احتمالا می‌دهید در جلسه مصاحبه از شما پرسیده شوند، آماده و جواب‌های خود را حاضر نمایید. ما در این مقاله، مجموعه‌ای از سوالات مصاحبه انگولار به همراه جواب‌های آن‌ها برای شما حاضر کرده‌ایم.

پس از آماده شدن برای پاسخگویی به سوالات محتمل، بد نیست کمی در رابطه با سازمان مصاحبه کننده و کسانی که قرار است با شما مصاحبه کنند، تحقیق کنید. یکی از سوالاتی که به احتمال زیاد در جلسه از شما پرسیده خواهد شد، آشنایی شما با سازمان و فعالیت‌های آن است، به علاوه، شما با شناخت مصاحبه کنندگان می‌توانید تا حدودی سوالات و نحوه برخورد آن‌ها را پیش‌بینی کنید.

همه کارهای فوق را باید در روز قبل از مصاحبه انجام دهید. شب قبل از مصاحبه استخدامی، خواب کافی داشته باشید. با یک صبحانه کامل صبح خود را شروع کنید، دوش بگیرید و در صورت امکان از یک اسپری ضد تعریق استفاده کنید.

شما باید برای حضور در یک مصاحبه استخدامی، بهترین لباس‌های رسمی خود را تن کنید و با ظاهری آراسته، تقریبا نیم ساعت الی یک ربع قبل از زمان تعیین شده، در محل برگزاری جلسه مصاحبه حاضر باشید.

سوالات مصاحبه انگولار

همانطور که گفتیم، شما باید خودتان را برای سوالات تخصصی که احتمال می‌دهید در جلسه مصاحبه پرسیده شوند، آماده ‌کنید. ما در زیر، تعدادی از رایج‌ترین سوالاتی را که معمولا در مصاحبه‌های استخدامی برنامه‌نویسان انگولار پرسیده می‌شوند، همراه با جواب، برای شما آورده‌ایم.

سوالات مصاحبه انگولار در سطح مبتدی

سوالات مصاحبه انگولار در سطح مبتدی

۱- تفاوت بین انگولار و انگولار جی اس چیست؟

ویژگی AngularJS Angular
معماری از مدل طراحی MVC پشتیبانی می‌کند از کامپوننت‌ها و دایرکتیوها استفاده می‌کند
زبان زبان پیشنهادی: جاوا اسکریپت زبان پیشنهادی: تایپ‌‌اسکریپت
پشتیبانی از موبایل خیر بله
روتینگ از ()routeprovider.when$ برای تنظیمات روتینگ استفاده می‌شود.  

از {(…)}RouteConfig@ برای تنظیمات روتینگ استفاده می‌شود

تزریق وابستگی از مفهوم تزریق وابستگی پشتیبانی نمی‌کند از تزریق وابستگی سلسله‌مراتبی با یک تشخیص تغییر درختی یک جهته پشتیبانی می‌کند
ساختار کمتر قابل مدیریت است ساختار ساده که توسعه و نگهداری اپلیکیشن‌های بزرگ را ساده‌تر می‌کند
پشتیبانی به‌روزرسانی‌های جدید ندارد پشتیبانی فعال و به‌روزرسانی‌های متعدد

۲- انگولار چیست؟

یکی از سوالات مصاحبه استخدام انگولار که حتما از شما پرسیده خواهد شد، تعریف انگولار است.

انگولار یک وب فریم‌ورک فرانت اند و منبع باز است. این وب فریم‌ورک، یکی از محبوب‌ترین فریم‌ورک‌های جاوا اسکریپت می‌باشد که عمدتا توسط گوگل نگهداری می‌شود.

این فریم‌ورک، پلتفرمی برای توسعه ساده اپلیکیشن‌های تحت وب فرآهم می‌آورد و برنامه‌نویسان فرانت اند را قادر می‌سازد تا اپلیکیشن‌های چند-پلتفرمی (cross-platform ) را توسعه دهند و نگهداری کنند.

این فریم‌ورک، دارای قابلیت‌های قدرتمندی مثل تمپلیت‌های دکلراتیو، تجهیز انتها به انتها، تزریق وابستگی و بسیاری دیگر از امکانات عالی است که مسیر توسعه اپلیکیشن را بسیار راحت می‌کنند.

رزومه ساز

۳- مزیت‌های استفاده از انگولار چیست؟

تعدادی از مهم‌ترین مزیت‌های وب فریم‌ورک انگولار به شرح زیر هستند:

  • از دیتا-بایندینگ دو طرفه پشتیبانی می‌کند
  • از معماری الگوی MVC پیروی می‌کند
  • از تمپلیت استاتیک و تمپلیت انگولار پشتیبانی می‌کند
  • شما می‌‌توانید دایرکتیو سفارشی‌سازی شده را اضافه کنید
  • از سرویس‌های RESTfull پشتیبانی می‌کند
  • از اعتبارسنجی‌ها پشتیبانی می‌کند
  • ارتباط متقابل سرور و کاربر را تسهیل می‌کند
  • از تزریق وابستگی پشتیبانی می‌کند
  • دارای قابلیت‌های خوبی مثل مدیریت رویداد، انیمیشن و … است

۴- کاربرد اصلی انگولار چیست؟

یکی از سوالات مصاحبه انگولار که به احتمال زیاد از شما پرسیده خواهد شد، در رابطه با کاربرد انگولار است.

انگولار معمولا برای توسعه SPA (خلاصه شده عبارت Single Page Applications به معنی اپلیکیشن‌های تک صفحه) به کار می‌رود. انگولار، مجموعه‌ای از ماژول‌های آماده به استفاده در اختیار برنامه‌نویس قرار می‌دهد که توسعه اپلیکیشن‌های تک صفحه را بسیار آسان می‌کنند.

به علاوه، انگولار با قابلیت‌هایی مثل دیتا استریمینگ، ایمنی تایپ و یک CLI ماژولار، به عنوان یک وب فریم‌ورک کامل و تمام عیار، شناخته می‌شود.

۵- منظور از Expression‌ها در انگولار چیست؟

Expressionهای انگولار، اسنیپت‌هایی هستند که معمولا، مثل {{expression}} در جاوا اسکریپت، در بایندینگ به کار می‌روند. این expressionها، برای بایندینگ داده‌های اپلیکیشن به HTML به کار می‌روند.

۶- منظور از تمپلیت‌ها در انگولار چیست؟

تمپلیت‌ها در انگولار به زبان HTML نوشته می‌شوند و شامل عناصر و ویژگی‌های خاص انگولار هستند. این تمپلیت‌ها با اطلاعاتی که از مدل و کنترلر می‌آیند، ترکیب می‌شوند. این اطلاعات، پس از خروج از مدل و کنترلر و پیش از ترکیب شدن با تمپلیت‌ها، رندر می‌شوند تا نمایی پویا برای کاربر فرآهم آورند.

۷- درون‌یابی رشته‌ای در انگولار به چه معنی است؟

یکی از سوالات مصاحبه انگولار که باید خود را برای پاسخگویی به آن، آماده کنید، در رابطه با درون‌یابی رشته‌ای (string interpolation) است.

منظور از درون‌یابی رشته‌ای در انگولار، یک سنیتکس خاص است که از expressionها درون {{}} برای نمایش داده‌های کامپوننتی، استفاده می‌کند. از این سینتکس، تحت عنوان سینتکس سبیل (moustache syntax) نیز استفاده می‌شود.

expressionهای جاوا اسکریپت درون {{}} قرار داده می‌شوند تا به وسیله انگولار اجرا شوند و خروجی متناظر نیز به درون کد HTML جاسازی می‌شود. این expressionها معمولا همانند ساعت‌ها، به صورت بخشی از یک چرخه‌ی هضم (digest cycle)، به‌روزرسانی می‌شوند.

۸- تفاوت بین یک انوتیشن و یک دکوراتور در انگولار چیست؟

یکی دیگر از سوالات مصاحبه انگولار، در رابطه با تفاوت بین انوتیشن (Annotation) و دکوراتور (decorator) است.

انوتیشن‌ها در انگولار، تنها مجموعه متادیتا کلاس هستند که از کتابخانه متادیتا رفلکت (Reflect) استفاده می‌کنند. از انوتیشن‌ها برای ساخت یک ردیف انوتیشن استفاده می‌شود.

در سوی دیگر، دکوراتورها، الگوهای طراحی هستند که برای جداسازی دکوراسیون یا اصلاح یک کلاس بدون تغییر کد منبع اصلی، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۹- منظور از کنترلرها در انگولار چیست؟

کنترلرها، توابع جاوا اسکریپت هستند که داده‌ها و منطق را برای رابط کاربری HTML فرآهم می‌آورند. همانطور که نام این توابع نشان می‌دهد، جریان داده را از سرور به رابط کاربری HTML، کنترل می‌کنند.

۱۰- اسکوپ در انگولار به چه معنی است؟

اسکوپ در انگولار به یک شیء گفته می‌شود که به مدل اپلیکیشن، ارجاع می‌دهد. اسکوپ‌ها دارای ساختاری سلسله‌مراتبی هستند که ساختار DOM را در اپلیکیشن، شبیه‌سازی می‌کند. اسکوپ‌ها می‌توانند به expressionها و رویدادهای تکثیری، نظارت داشته باشند.

۱۱- منظور از دایرکتیوها در انگولار چیست؟

یک ویژگی اصلی انگولار، دایرکتیوها هستند. دایرکتیوها، ویژگی‌هایی هستند که به شما امکان نوشتن یک سینتکس HTML ویژه‌ی اپلیکیشن را می‌دهند. در واقع، دایرکتیوها، توابعی هستند که اگر به وسیله کامپایلر انگولار پیدا شوند، اجرا خواهند شد. دایرکتیوهای انگولار به سه بخش دسته‌بندی می‌شوند:

۱- دایرکتیوهای کامپوننت

۲- دایرکتیوهای ساختاری

۳- دایرکتیوهای ویژگی

۱۲- دیتا بایندینگ چیست؟

یکی از سوالات مصاحبه انگولار که به احتمال زیاد از شما پرسیده خواهد شد، در رابطه با دیتا بایندینگ (data binding) است.

در انگولار، دیتا بایندینگ یکی از قوی‌ترین و مهم‌ترین قابلیت‌هایی است که به شما امکان تعریف ارتباط بین کامپوننت و DOM (خلاصه شده عبارت Document Object Model) را می‌دهد.

دیتا بایندینگ، اساسا، فرایند تعریف اپلیکیشن‌های تعاملی را بدون نگرانی از دیتاکشی (data pulling) و دیادهی (data pushing) را بین تمپلیت و کامپوننت شما، تسهیل می‌کند. در انگولار، چهار نوع دیتا بایندینگ وجود دارد:

  • درون‌گرایی رشته‌ای
  • بایندینگ ویژگی
  • باندینگ رویدادی
  • دیتا بایندینگ دو طرفه

۱۳- هدف از فیلتر در انگولار چیست؟

ممکن است یکی از سوالات مصاحبه انگولار این باشد که هدف فیلتر در این وب فریم‌ورک چیست؟

فیلترها در انگولار برای قالب‌بندی مقدار یک expression به منظور نمایش آن به کاربر، استفاده می‌شوند. این فیلترها را می‌توان به تمپلیت‌ها، دایرکتیوها، کنترلرها یا سرویس‌ها، اضافه کرد. به علاوه، شما می‌توانید فیلترهای سفارسی‌سازی شده را تولید کنید.

فیلترها با استفاده از کاراکتر پایپ یا خط عمودی «|» به expressionها اضافه می‌شوند و فیلتر بعد از خط عمودی قرار می‌گیرد.

۱۴- تفاوت بین Angular و jQuery چیست؟

قابلیت jQuery Angular
دستکاری DOM بله بله
RESTfull API خیر بله
پشتیبانی انیمیشن بله بله
روتینگ از نوع دیپ لینکینگ خیر بله
اعتبارسنجی فرم خیر بله
دیتا بایندینگ دو طرفه خیر بله
AJAX/JSONP بله بله

۱۵- منظور از Provider در انگولار چیست؟

Provider یک سرویس قابل تنظیم در انگولار است که همانند دستورالعملی برای سیستم تزریق وابستگی عمل می‌کند که اطلاعات مرتبط با روش را به منظور به دست آوردن یک مقدار برای وابستگی، فرآهم می‌آورد.

مهم‌ترین سوالات مصاحبه انگولار برای سطح متوسط

سوالات مصاحبه انگولار در سطح متوسط

۱- آیا انگولار ار کنترلرهای آشیانه‌ای پشتیبانی می‌کند؟

یکی از مهم‌ترین سوالات مصاحبه انگولار برای برنامه‌نویسان سطح متوسط، در رابطه با پشتیبانی کنترلرهای آشیانه‌ای (nested controllers) است. فریم‌ورک انگولار از این کنترلرها پشتیبانی می‌کند.

۲- تفاوت expressionهای انگولار با expressionهای جاوا اسکریپت چیست؟

expressionهای انگولار expressionهای جاوا اسکریپت
از سینتکس‌های شرطی، لوپ‌ها و استثنائات پشتیبانی نمی‌کنند از سینتکس‌های شرطی، لوپ‌ها و استثنائات پشتیبانی می‌کنند
می‌توان آن‌ها را درون تگ‌های HTML نوشت نمی‌توان آن‌ها را درون تگ‌های HTML نوشت
از فیلترها پشتیبانی می‌کنند‍ از فیلترها پشتیبانی نمی‌کنند

۳- تفاوت بین یک ()service و یک ()factory چیست؟

()service یک تابع انگولار است که برای لایه تجاری اپلیکیشن به کار می‌رود. این تابع به صورت یک کانستراکتور عمل می‌کند و از در زمان اجرا با استفاده از کلیدواژه جدید، به کار گرفته می‌شود.

در مقابل، ()factory تابعی است که مشابه ()service عمل می‌کند اما بسیار قوی‌تر و انعطاف‌پذیرتر است. ()factoryها الگوهای طراحی هستند که به ایجاد اشیاء کمک می کنند.

دیگر سوالات مصاحبه انگولار برای سطح متوسط

  • تفاوت بین scope و scope$ در انگولار چیست؟
  • مفهوم سلسله مراتب اسکوپ را بیان کنید.
  • AOT چست؟
  • jqLite را توضیح دهید.
  • فرایند چرخه هضم در انگولار را توضیح دهید.
  • ماژول‌های انگولار چه هستند؟
  • روی کدام نوع کامپوننت می‌توانیم یک دایرکتیو سفارشی، بسازیم؟
  • انواع مختلف فیلترها در انگولار را نام ببرید.
  • تزریق همبستگی در انگولار چیست؟
  • تفاوت بین دیتا بایندینگ یک طرفه و دوطرفه را شرح دهید.
  • هوک‌های چرخه حیات برای کامپوننت‌ها و دایرکتیوها چه هستند؟
  • منظور از بررسی کثیف در انگولار چیست؟
  • DOM و BOM چه فرقی با هم دیگر دارند؟
  • منظور از ترانسپیلینگ د ر انگولار چیست؟
  • چگونه می‌توان یک انیمیشن را در انگولار اجرا کرد؟
  • جا به جایی یا ترانسکلوژن در انگولار به چه معنی است؟
  • رویدادهای انگولار کدامند؟
  • بعضی از ابزارهای تست کردن اپلیکیشن‌های انگولار را نام ببرید.
  • چگونه می‌توان یک سرویس در انگولار ایجاد کرد؟
  • الگوی سینگلتون چیست و در کجای انگولار می‌توان آن را یافت؟
  • منظور از REST در انگولار چیست؟
  • منظور از بوت استرپینگ در انگولار چیست؟
  • تفاوت بین یک لینک و یک کامپایل در انگولار چیست؟
  • منظور از ثابت‌ها در انگولار چیست؟
  • تفاوت بین یک Provider، یک Service و یک factory در انگولار چیست؟
  • APIهای گلوبال انگولار چه هستند؟

سوالات مصاحبه انگولار در سطح حرفه‌ای

  • در انگولار چگونه می‌توان کوکی‌ها را مدیریت کرد؟
  • دایرکتیو app-ng را در انگولار توضیح دهید.
  • فرایند درج یک ویو نشانده‌شده از یک TemplateRef آماده چیست؟
  • چگونه می‌توان یک عنصر HTML را فقط به وسیله یک کلیک در انگولار حذف کرد؟

سوالاتی که در بالا برای شما آوردیم، اصلی‌ترین سوالاتی هستند که ممکن است در جلسه مصاحبه انگولار از شما پرسیده شوند. شما علاوه بر این سوالات، باید خود را برای پاسخگویی به سوالات شخصیت‌شناسی و سوالات مرتبط با حقوق و دستمزد نیز آماده کنید. همچنین، باید اطلاعاتی نیز در رابطه با سازمان داشته باشید. در صورتی که بتوانید به خوبی به این سوالات پاسخ دهید، احتمالا مصاحبه را با موفقیت پشت سر خواهید گذاشت.

سوالات مصاحبه vue js

vue js یک اسکریپت پیشرونده جاوا اسکریپت است که برای ایجاد رابط‌های کاربری پویا مورد استفاده قرار می‌گیرد. یادگیری از اسکریپت بسیار ساده است. برای کار کردن با vue js فقط کافی است تعدادی قابلیت داینامیک به وبسایت اضافه کنید. نیازی نیست که چیزی نصب کنید تا بتوانید از vue js استفاده کنید. تنها کافی است vue js را به کتابخانه پروژه خود اضافه کنید.

در ادامه تعدادی از رایج‌ترین سوالات مصاحبه vue js را برای شما آورده‌ایم:

  • vue js چیست؟
  • بعضی از ویژگی‌های vue js را نام ببرید.
  • چگونه می‌تواند یک مورد از vue js را ایجاد کرد.
  • تفاوت بین جریان یک طرفه داده و دیتا بایندینگ دو طرفه چیست؟
  • منظور از فیلترها در vue js چیست؟
  • چگونه می‌توان یک فیلتر در vue js ایجاد کرد؟
  • منظور از کامپوننت‌ها در vue js چیست؟
  • منظور از دایرکتیوها در vue js چیست؟
  • بعضی از دایرکتیوها در vue js را نام ببرید.
  • Vue-resource چیست و چگونه می‌توان آن را نصب کرد؟
  • چگونه می‌توان در vue js ثابت‌ها را ایجاد کرد؟
  • dom مجازی در vue js چیست؟
  • چرا به میکسین‌های vue js نیاز داریم؟
  • Vuex چیست؟
  • منظور از فیلترها در vue js چیست؟
  • چگونه می توان در vue js یک کامپوننت ایجاد کرد؟
  • چگونه می‌توان یک فایل js را در کامپوننت vue js وارد کرد؟
  • چگونه می‌توان rest API را از vue js فراخواند؟

برای مشاهده آگهی‌های شغلی برنامه‌نویسی vue js می‌توانید به وبسایت کاریابی آنلاین جاب ویژن مراجعه کنید.

سوالات مصاحبه جاوا اسکریپت

سوالات مصاحبه جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای توسعه وب است که روز به روز کاربرد آن بیشتر می‌شود. حالا که در رابطه با سوالات مصاحبه انگولار و سوالات مصاحبه vue js صحبت کردیم، بد نیست اشاره‌ای نیز به رایج‌ترین سوالات مصاحبه جاوا اسکریپت داشته باشیم:

  • انواع دیتا تایپ‌های جاوا اسکریپت را نام ببرید.
  • هویستینگ در جاوا اسکریپت را توضیح دهید.
  • تفاوت بین == و === در جاوا اسکریپت چیست؟
  •  آیا جاوا اسکریپت یک زبان استاتیک است یا یک زبان داینامیک؟
  • ویژگی NaN در جاوا اسکریپت چیست؟
  • passed by value و passed by reference را توضیح دهید.
  • تابع به immediately invoked در جاوا اسکریپت چیست؟
  • توابع مرتبط بالاتر را در جاوا اسکریپت توضیح دهید.
  • کلید واژه this را توضیح دهید.
  • روش‌های ()call، ()apply و ()bind را در جاوا اسکریپت توضیح دهید.
  • Currying در جاوا اسکریپت چیست؟
  • اسکوپ و زنجیره اسکوپ در جاوا اسکریپت چیست؟
  • خاتمه‌ها را در جاوا اسکریپت توضیح دهید.
  • پرتوتایپ‌های شیء چه هستند؟
  • منظور از فراخوانی مجدد یا callback چیست؟
  • کاربرد تابع کانستراکتور در جاوا اسکریپت چیست؟
  • DOM چیست؟
  • منظور از توابع فلش (Arrow) چیست؟
  • منظور از پارامتر rest و اپراتور spread چیست؟
  • منظور کلاس در جاوا اسکریپت چیست؟
  • منظور از توابع ژنراتور چیست؟
  • Weakmap را در جاوا اسکریپت توضیح دهید.
  • منظور از تخریب شیء چیست؟

جمع‌بندی

انگولار یک وب فریم‌ورک بسیار کاربردی برای توسعه اپلیکیشن‌های تحت وب است. یکی از مراحل اصلی استخدام برنامه نویس angular در شرکت‌های معتبر، جلسه مصاحبه می‌باشد. شما باید پیش از شرکت در جلسه مصاحبه خودتان را به طور کامل آماده کنید. آماده کردن سوالات محتمل و جواب آن‌ها، خواب کافی در شب قبل از مصاحبه، یک صبحانه کامل در روز مصاحبه و لباس پوشیدن رسمی و آراستگی ظاهری، مراحل اصلی آماده شدن برای شرکت در مصاحبه استخدامی هستند.

در این مقاله، رایج‌ترین سوالات مصاحبه انگولار را همراه با جواب برای شما آوردیم. امیدواریم که مطالعه این مقاله به شما در احراز شغل مورد علاقه‌تان کمک کند.

منبع: edureka

نویسنده

دسته بندی :
مصاحبه شغلی
بدون دیدگاه