لیلا عراقیان، طراح پل طبیعت

نوشته شده توسط جاب ویژن
زمان مطالعه: 2دقیقه
لیلا عراقیان، طراح پل طبیعت

اولین محتوا در مجموعه پست‌های راه خودتو پیدا کن رو به خانم لیلا عراقیان، طراح پل طبیعت اختصاص دادیم. در ادامه میتونید داستان موفقیت خانم عراقیان رو بخونید.

مهندس لیلا عراقیان، متولد سال 1363، یکی از استعدادهای جوان کشور ماست که این روزها به واسطه ساخت پل طبیعت اسم این مهندس معمار جوان نه تنها در ایران بلکه در جهان مطرح شده‌. فارغ‌‌التحصیل معماری از دانشگاه شهید بهشتی و کارشناسی‌ارشد معماری از دانشگاه UBC کاناداست.

در سال 89 و زمانی که تنها 26 سال داشت طراحی پل 270 متری طبیعت را شروع کرد. پل طبیعت با 3 ستون (در سه طبقه) و طراحی بی نظیر و چشم نواز، اولین پل صرفا پیاده رو در ایران محسوب می شه که بوستان آب و آتش را به پارک جنگلی طالقانی متصل می کنه.

وقتی که تصمیم به طراحی برای مسابقه مربوط به طراحی پل طبیعت میگیره، فکرش رو هم نمیکرده که برنده بشه و به گفته خودش فکر می‌کرده داره طرحی را می‌کشه که قرار است روی کاغذ بمونه. برای همین تصمیم گرفت. یک چیز هیجان‌انگیز و جالب طراحی کنه که چیز خوبی روی کاغذ باقی بمونه.

درباره موفقیت خودش اینطور میگه که “حرفه‌ای‌ها محدودیت های اجرا رو می‌دونن و همیشه تو اون محدودیت ها کار می کنن. اما آماتورها محدودیت‌ها رو نمی‌دونن و تا بینهایت فکر می‌‎کنن و یکی از علت هایی که این پل، اینطوری شکل گرفت این بود که من وقعا آماتور بودم”

بعد از طراحی پل طبیعت، خیلی ها با عنوان “دختر جوان ایرانی” از او یاد کردن. خودش در این باره میگه، تاکید بر این سه کلمه : دختر بودن، جوان بودن و ایرانى بودن، انگار به معناى ناتوانیست و اگر كسى علیرغم داشتن هر سه خاصیت همچنان تونسته اثرى ماندگار خلق كنه باید انگشت حیرت به دهان گرفت و اون رو تشویق کرد.

اما به اعتقاد خودش “زن بودن تا زمانی که شناخته نشدی و توانایی ات را اثبات نکردی مثل یک مانع یا نقطه ضعفه اما زمانی که از این مانع عبور کردی و قدرتت ثابت شد (شاید برای این باید بیشتر از یک مرد تلاش کنی) حالا این زن بودن خود نقطه قوت محسوب میشه و شاید از مردان هم بیشتر جدی گرفته بشی”.

نویسنده

دسته بندی :
زندگی شغلی بهتر
بدون دیدگاه