عکاسی صنعتی چه اهمیتی دارد و چگونه می‌توانید عکاس صنعتی شوید؟

نوشته شده توسط امیر ظاهری
زمان مطالعه: 10دقیقه
عکاسی صنعتی چه اهمیتی دارد و چگونه می‌توانید عکاس صنعتی شوید؟

شاید برای شما جالب باشد که شرکت‌های صنعتی و تولیدی، نیازمند استخدام عکاس صنعتی هستند. شرکت‌های صنعتی محصولاتی تولید می‌کنند که برای فروش آن‌ها نیازمند ابزارهای بازاریابی مثل کاتالوگ‌ها هستند. برای تهیه‌ی این کاتالوگ‌ها باید از محصولات، عکس‌های حرفه‌ای تهیه شود. به علاوه، امروزه هر شرکتی برای اینکه بتواند به مخاطبان و مشتریان بالقوه‌اش دسترسی داشته باشد، باید در فضای مجازی فعال باشد. یکی از ضرورت‌های حضور موفق در فضای مجازی و بازاریابی دیجیتالی، توجه به جلوه‌های بصری و جذابیت آن‌ها برای کاربران است. به همین دلیل، هر شرکتی نیازمند عکس‌های منحصر به فرد از محصولات خودش برای انتشار در فضای مجازی است. البته گرافیست‌ها نیز در کنار عکاسان، سهم زیادی در تولید محتوای بصری یونیک دارند.استخدام

نگرش مشتریان امروزی تفاوت‌های زیادی با گذشته دارد؛ این روزها مردم حداقل در ظاهر، اهمیت زیادی به موضوعاتی مثلا، محیط زیست، اخلاق و حقوق کارگران می‌دهند. این تغییر نگرش سبب شده است تا شرکت‌ها نیز، حداقل در ظاهر، سعی کنند فعالیت‌های خود را سازگار با محیط زیست نشان دهند و مخاطب را قانع نمایند که برای حقوق کارگران خود، ارزش قائل هستند. یکی از روش‌ها برای این کار، قرار دادن عکس‌هایی از محیط‌ها و فرآیندهای صنعتی در کاتالوگ‌های تبلیغاتی و در صفحات وب‌سایت‌ها است.

به تمام دلایلی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، شرکت‌ها به عکاسان صنعتی نیازمند هستند. بعضی از شرکت‌های بزرگ که به سرعت محصولات جدیدی تولید می‌کنند و فعالیت‌های متنوعی دارند، برای تهیه عکس‌هایی از محصولات و فرآیندهای خود، عکاسان را به صورت ثابت، به خدمت می‌گیرند. با این حال، شرکت‌های کوچکتر که فعالیت‌ها و محصولات محدودتری دارند، نیازمند استخدام عکاس به صورت پروژه‌ای هستند.

برای مشاهده‌ی آگهی‌های استخدام گرافیست و عکاس، کلیک کنید.

در این مقاله از سایت استخدام جاب ویژن می‌خواهیم به طور کامل شغل عکاسی صنعتی را برای شما توصیف کنیم. به علاوه، معیارهای مورد نظر سازمان‌ها در استخدام عکاس صنعتی را به شما خواهیم گفت. در انتها نیز مراحل تبدیل شدن به یک عکاس صنعتی را برای شما شرح می‌دهیم.

آشنایی با عکاسی صنعتی

عکاسان صنعتی از محصولات، ماشین‌آلات، تجهیزات و پرسنل در کارخانه‌ها یا در استودیو، عکاسی می‌کنند. این عکس‌ها در وب‌سایت‌ها و ابزارهای بازاریابی مثل مجله‌ها، بروشورها، تبلیغات چاپی و پست‌های شبکه‌های اجتماعی، استفاده می‌شوند. این حرفه در خیلی از صنایع مثل ساخت‌وساز، معدن، صنایع تولیدی، انرژی پ حمل‌ونقل، کاربرد دارد. هر شرکت صنعتی بزرگی، نیازمند استخدام عکاس صنعتی است تا عکس‌ها و فیلم‌هایی با کیفیت و حرفه‌ای از فعالیت‌ها، فناوری‌ها و محصولاتش در اختیار داشته باشد، زیرا نیاز به این عکس‌ها، روز به روز، بیشتر می‌شود.

آشنایی با عکاس صنعتی

عکاسی صنعتی ابزاری است که معمولا شرکت‌ها و صنایع، ارزش آن را دست کم می‌گیرند. این شاخه از هنر عکاسی، محتواهای اطمینان‌بخش و جذاب برای وب‌سایت شرکت‌ها فرآهم می‌آورد، حضور در فضای مجازی را تقویت می‌کند و پیام برند را به مخاطبان می‌رساند. تمامی این‌ها، ارتباط شرکت را با مشتریانش قوی‌تر می‌کند و تصویری حرفه‌ای تر از کسب‌وکار ایجاد می‌نمایند. تمامی مزیت‌ها در هر صنعتی از ساخت‌وساز و تولید محصولات تا خدمات و … وجود دارد.

مطالب مرتبط: برای آشنایی با شغل طراحی گرافیک و شرایط استخدام آن، کلیک کنید.

چرا استخدام عکاس صنعتی اهمیت زیادی در صنایع دارد؟

دلیل اینکه شرکت‌ها تمایل به تهیه‌ی عکس‌های واقعی و منحصر به فرد دارند، این است که این عکس‌ها تا ۹۵٪ بیشتر نسبت به عکس‌های استوک، روی مخاطب اثرگذار هستند. امروزه برای مشتریان خیلی مهم است که برند را بشناسند و سپس از آن خرید کنند. بنابراین، شفافیت و اعتمادسازی در استراتژی‌های بازاریابی، بیش از هر زمان دیگری، اهمیت دارد.

مالکان کسب‌وکارها باید روی مشتریان خود تأثیر مثبت بگذارند و حرفه‌ای‌گری، تأسیسات و امکانات و تخصص خود را به آن‌ها نشان دهند. عکس‌های صنعتی می‌توانند کاری کنند که مشتریان به توانایی‌های شما اعتماد نمایند. به علاوه، این عکس‌ها یکی از بهترین راه‌های باز کردن سر صحبت با مشتریان هستند. در واقع، خیلی از مشتریان در مورد نحوه‌ی ساخته شدن محصول، کنجکاو هستند.

امروزه مشتریان از نظر اجتماعی فعال‌تر شده‌اند و سعی می‌کنند از شرکت‌هایی خرید کنند که به ایمنی و حقوق انسانی کارگران خود و حفاظت از محیط زیست، اهمیت می‌دهند. در ایالات متحده‌ی آمریکا، ۷۰ درصد از مردم در خریدهای خود، به این مسائل توجه ویژه دارند و ۷۸٪ نیز بر این باورند که نحوه‌ی برخورد یک سازمان با کارکنانش، نشان می‌دهند که تا چه اندازه می‌توان به آن سازمان اعتماد کرد. عکاسان صنعتی با آثاری که خلق می‌کنند، به مشتریان در تصمیم‌گیری کمک می‌نمایند. بعضی از انواع این عکس‌ها عبارتند از:

  • کارگران در حال کار در کارخانه
  • ماشین‌آلات و تجهیزات تخصصی
  • عکس‌هایی از فرآیند تولید
  • خطوط مونتاژ
  • محصول نهایی
  • و …

در ادامه، ۴ نوع اصلی عکس‌های صنعتی را به شما معرفی می‌کنیم.

۱- عکس‌‌های محصولات

یکی از انواع عکس‌های که شرکت‌ها برای تهیه‌ی آن‌ها به استخدام عکاس صنعتی نیاز دارند و یکی از مهم‌ترین قطعات پازل در هر کسب‌وکاری، عکس‌های با کیفیت از محصولات است. محصول نهایی شرکت‌ها، هرچیزی که می‌خواهد باشد، از یک محصول عمومی کوچک تا یک دستگاه تخصصی بزرگ، باید عکس‌هایی با کیفیت و حرفه‌ای از آن تهیه نمود تا از این عکس‌ها در بازاریابی استفاده کرد. این عکس‌ها معمولا در استودیوهای عکاسی گرفته می‌شوند و برای تهیه‌ی آن‌ها نیازی به حضور در مکان‌های صنعتی نیست.

عکاسی صنعتی محصولات

۲- پرتره‌های کسب‌وکار

عکس‌هایی از کارکنان شرکت می‌تواند سبب تحکیم ارتباط بین مشتریان و کسب‌وکار شود. این تصاویر باید با کیفیت، حرفه‌ای و مطابق با تصویر برند باشند. از این پرتره‌ها می‌توان در عکس‌های پروفایل در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد. این عکس‌ها در ارتباط با مشتریان اهمیت زیادی دارند و می‌توانند حرفه‌ای بودن کارکنان شرکت را به نمایش بگذارند.

۳- عکاسی معماری

عکس ساختمان سازمان نیز اهمیت زیادی دارد. اکثر مردم بر اساس ظاهر ساختمان یک شرکت، در مورد آن قضاوت می‌کنند. البته عکاسی معماری برای سازمان‌ها زمانی اهمیت بیشتری دارد که معماری ساختمان نیز به خوبی و به صورت حرفه‌ای انجام شده باشد.

۴- عکس‌های در محل

عکس‌های در محل یا on-location عکس‌هایی هستند که از محل فعالیت‌های اصلی شرکت گرفته می‌شوند. همان‌طور که پیش از این گفتیم، مشتریان دوست دارند ببینند که شرکت‌ها چگونه محصولات خود را تولید می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند بدانند که شما تا چه میزان به کیفیت محصول، ایمنی و حقوق کارکنان و حفظ محیط زیست، اهمیت می‌دهید.

وظایف و مسئولیت‌های شغلی عکاس صنعتی

شرکت‌ها پس از استخدام عکاس صنعتی، انتظارات زیر را از او دارند:

  • تهیه‌ی عکس‌های حرفه‌ای با نورپردازی مناسب از محصولات در استودیو از زوایای مختلف و با سناریوهای متعدد با رعایت اصول عکاسی
  • آماده‌سازی صحنه برای عکاسی از محصولات در استودیو
  • عکاسی حرفه‌ای از ساختمان شرکت
  • حضور در محل‌های صنعتی برای عکاسی از کارکنان، فرآیندها و ماشین‌آلات صنعتی
  • رعایت نکات ایمنی و همکاری با پرسنل شرکت و کارخانه
  • حضور در رویدادهای سازمانی مثل رونمایی از محصولات یا همکاری با شرکای جدید و عکاسی از آن‌ها
  • سالم و تمیز نگه‌داشتن تجهیزات عکاسی
  • ویرایش عکس‌ها با استفاده از ابزارهای نرم‌افزاری مثل لایت‌روم و فتوشاپ
  • همکاری با واحد چاپ برای تهیه‌ی عکس‌هایی با مشخصات تکنیکی مناسب برای استفاده در کاتالوگ‌ها و بنرهای تبلیغاتی
  • همکاری با طراحان سایت و طراحان UI/UX برای تهیه‌ی عکس‌های مناسب به منظور استفاده در سایت شرکت
  • همکاری با تیم دیجیتال مارکتینگ برای تهیه‌ی عکس‌های مناسب به منظور به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی

شرایط کاری عکاسی صنعتی

بعضی از سازمان‌ها عکاسان صنعتی را به صورت تمام وقت به خدمت می‌گیرند و از آن‌ها می‌خواهند که در ساعات اداری، فعالیت‌های عکاسی و فعالیت‌های نرم‌افزاری خود را انجام دهند. با این حال، ممکن است از عکاس خواسته شود تا در ساعات غیر اداری نیز کار کند. به عنوان مثال اگر نیازی فوری به عکس‌های یک محصول باشد، عکاس باید تا زمان تهیه‌ی عکس‌ها به صورت فشرده و حتی در ساعات غیراداری نیز کار کند. گاهی اوقات نیز ممکن است سازمان یک رویداد خارج از ساعات اداری داشته باشد. به علاوه، ممکن است از عکاس خواسته شود تا در مکان‌های صنعتی حضور یابد و در ساعات غیر معمول کار کند. این مکان‌ها می‌توانند دورافتاده و دارای شرایطی محیطی سخت و حتی خطرناکی باشند.

شرایط کاری عکاسی صنعتی

بعضی از سازمان‌ها نیازی به استخدام عکاس صنعتی به صورت تمام‌وقت ندارند و یک عکاس به صورت پاره وقت نیز می‌تواند نیاز آن‌ها را رفع کند. گاهی اوقات نیز با عکاسان به صورت پروژه‌ای همکاری می‌شود. بعضی از شرکت‌ها نیز پروژه‌های خود را به شرکت‌های تبلیغاتی می‌سپارند.

مطالب مرتبط: آگهی‌های استخدام گرافیست

بازار کار عکاسی صنعتی

در حالی که بازار کار عکاسی در مجموع شرایط خوبی ندارد و انتظار می‌رود که میزان این مشاغل از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۹، رشد منفی ۴ درصدی را تجربه کند، با این حال، عکاسی صنعتی وضعیت بهتری دارد. امروزه با گسترش نیاز به دیجیتال مارکتینگ، به ویژه در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و پینترست، نیاز به استخدام عکاس صنعتی برای تهیه‌ی تصاویر حرفه‌ای و جذاب از محصولات، بسیار بالا رفته است. به غیر از شرکت‌های صنعتی، خیلی از کسب‌وکارهایی نیز که فقط کار فروش را انجام می‌دهند، برای تهیه‌ی عکس‌هایی از محصولات موجود خود برای فروش اینترنتی، به این عکاسان نیاز دارند. بنابراین، اگر به عکاسی علاقه دارید، توصیه‌ی ما به شما این است که یا وارد شاخه‌ی عکاسی صنعتی شوید یا اصول این نوع عکاسی را بیاموزید تا امنیت شغلی داشته باشید.

چگونه عکاس صنعتی شویم؟

یا اینکه این شغل معمولا نیازی به تحصیلات ندارد و بیشتر از هر چیز به مهارت‌های شما وابسته است، اما کارفرمایان در استخدام عکاس صنعتی، به تحصیلات نیز توجه می‌کنند. تجربه و نمونه کارهای شما می‌توانند در یافتن شغل مناسب کمک زیادی برای شما باشند.

مسیرهای مختلفی برای یادگیری عکاسی صنعتی وجود دارد. تحصیلات در رشته‌ی هنر و گرایش عکاسی، تنها یکی از این روش‌ها است. هر کسی می‌تواند خودآموز، عکاسی صنعتی را با تماشای کلیپ‌های آموزشی و تمرین یاد بگیرد.

رزومه ساز

کارفرمایان در استخدام عکاس صنعتی به چه مهارت‌هایی توجه دارند؟

  • مهارت‌های پایه‌ای عکاسی
  • خلاقیت
  • توجه به جزئیات
  • مدیریت زمان
  • مهارت‌های ارتباطی
  • توانایی جسمانی برای کار کردن در شرایط سخت صنعتی
  • مهارت ذاتی در بازاریابی و تبلیغات
  • مهارت‌های نرم‌افزاری

برای تقویت مهارت‌های نرم‌افزاری خود می‌توانید در دوره‌های آموزشی در بخش «توانمند‌تر شو» در جاب ویژن شرکت کنید.

۹ نکته‌ی مهم در شروع عکاسی صنعتی

برای تمرین به کجا برویم؟

تقریبا همه‌ی شرکت‌ها از ورود افراد متفرقه به درون محوطه‌ی صنعتی خود، جلوگیری می‌کنند. به همین دلیل، پیدا کردن مکانی برای عکاسی صنعتی دشوار است. با این حال، شما می‌توانید از مکان‌های صنعتی رها شده و کارخانه‌های متروکه برای تمرین کردن استفاده کنید. این مکان‌ها می‌توانند خیلی خطرناک باشند؛ بنابراین، هرگز تنهایی و بدون تجهیزات کافی به چنین مکان‌هایی نروید.

چگونه از خود و تجهیزات خود محافظت کنیم؟

عکاسی در محیط‌های صنعتی می‌تواند کاری خطرناک باشد. محیط‌های صنعتی فعال پر از ماشین آلات متحرک و غول‌آسایی هستند که می‌توانند شما و تجهیزاتتان را له کنند. در محیط‌های صنعتی متروکه نیز احتمال سقوط اشیاء و خطرات دیگر وجود دارد. بنابراین، برای جلوگیری از آسیب دیدن خودتان و تجهیزاتتان، کارهای زیر را انجام دهید:

  • تحقیق کنید: پیش از حضور در کارخانه‌ها، در رابطه با فرآیندها و فعالیت‌هایی که در آن‌ها انجام می‌شود، تحقیق کنید تا غافلگیر نشوید. به علاوه، سعی کنید با محیطی که می‌خواهید وارد آن شوید، آشنا باشید. برای مثال می‌توانید از گوگل مپ برای نگاهی کلی به موقعیت مورد نظر و به خاطرسپاری مکان اشیاء و ساختمان‌ها، استفاده کنید.
  • سعی کنید کار خود را در روز انجام دهید تا هم نور کافی برای خلق تصاویر داشته باشید و هم بتوانید محیط خود را به خوبی ببینید.
  • لباس‌ها و تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشید: در مکان‌های صنعتی باید لباس‌های زخیم و تجهیزات ایمنی مثل کلاه، دستکش و پوتین به همراه داشته باشید. سعی کنید لباس روشن یا شب‌نما بپوشید.

تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی صنعتی

تجهیزات عکاسی صنعتی

معمولا سازمان‌ها پس از استخدام عکاس صنعتی، تجهیزات مورد نیاز را در اختیار شما می‌گذارند. با این حال، وقتی که هنوز در مرحله‌ی یادگیری هستید و برای سازمانی کار نمی‌کنید، باید تجهیزات خود را داشته باشید. تجهیزات لازم برای عکاسی صنعتی عبارتند از:

  • دوربین عکاسی با چندین لنز واید، اولترا واید، ماکرو و تله فوتو با فواصل کانونی مختلف و به ویژه، لنز‌های دارای زوم اپتیکی قوی
  • یک یا چند کار حافظه دارای فضای زیاد
  • باتری یدک
  • لوله‌های اکستنشن برای عکاسی ماکرو
  • فلش روی دوربین و نورهای ثابت
  • سه پایه

از جلوه‌های نوری برای گرفتن عکس‌های خلاقانه استفاده کنید

عکاسی در محیط‌های صنعتی، جلوه‌هایی نوری در اختیار شما می‌گذارد که در جاهای دیگر نمی‌توانید ببینید. جرقه‌های دستگاه‌های صنعتی، فلزات گداخته و مذاب و نور طبیعی که از پنجره‌ها و روزنه‌ها وارد سالن‌ها می‌شوند، دست شما را برای خلاقیت باز می‌گذارند.

دورنماهای صنعتی را فرآموش نکنید

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های کارخانه‌ها، اندازه‌ی غول‌آسای ساختمان‌ها، تجهیزات و محوطه‌های آن‌ها است. با استفاده از لنزهای اولترا واید، عکاسی از دورنماهای صنعتی را تمرین کنید و سعی کنید در عکس‌های خود، عظمت این مراکز صنعتی را نشان دهید.

جزئیات را فراموش نکنید

پیچیدگی تجهیزات و تأسیسات صنعتی می‌تواند روی مشتریان اثر مثبتی داشته باشد و به آن‌ها نشان دهد که برای ساخت یک محصول به ظاهر ساده، باید چه تجهیزات پیچیده‌ای با چه تخصص بالایی به کار گرفته شوند. بنابراین، جزئیات را فراموش نکنید و از لنزهای ماکرو برای گرفتن عکس‌هایی از جزئیات و ریزه‌کاری‌های خود محصولات یا تجهیزاتی که برای ساخت آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، استفاده کنید.

از رنگ‌ها برای ایجاد احساسات مورد نظر در مخاطب استفاده کنید

فراموش نکنید که هدف سازمان‌ها از استخدام عکاس صنعتی القای حس‌های خاصی در مخاطبان نسبت به سازمان و محصولات آن است که در نهایت منجر به افزایش فروش شود. به یاد داشته باشید که همیشه خودآگاه انسان در مقایسه با ناخودآگاه انسان نقش ضعیف‌تری در انتخاب‌های او دارد. به علاوه، مشتریان معمولا به پیام‌های تبلیغاتی مستقیم، اعتماد ندارند. بنابراین، سعی کنید به جای اینکه پیام خود را در عکس‌ها، مستقیما به خودآگاه مخاطب بفرستید، آن را به صورت مخفی و کدگذاری شده، به ناخودآگاه او منتقل کنید تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

رنگ‌ها می‌توانند در این کار، کمک زیادی به شما بکنند. با روانشناسی رنگ‌ها آشنا باشید و از آن‌ها برای ایجاد هیجانات مورد نظر خود در مخاطبان، استفاده نمایید. به عنوان مثال اگر می‌خواهید حس اعتماد را در مخاطبان ایجاد کنید، روی رنگ‌های آبی، تأکید بیشتر داشته باشد یا اینکه اگر می‌خواهید حس سلامتی و ایمنی را در آن‌ها ایجاد کنید، سعی کنید روی رنگ‌های سبز تمرکز داشته باشید.

کارگران را فراموش نکنید

عکاسی صنعتی از کارگران

یکی از از اهداف شرکت‌ها از استخدام عکاس صنعتی، تهیه‌ی عکس‌هایی از کارگرانی است که در حال کار هستند. شرکت‌ها از این عکس‌ها چند هدف را دنبال می‌کنند: نشان دادن اهمیت ایمنی کارگران برای شرکت، نشان دادن زحمتی که کارکنان شرکت برای تهیه‌ی محصول می‌کشند و تقویت ارتباط بین شرکت و مشتری. بنابراین، وقتی در هنگام عکاسی تمرینی، سعی کنید کارگران صنعتی را با توجه به نکات گفته شده در بالا، در قاب تصویر خود وارد کنید.

از زوایای خاص عکس بگیرید

در این شاخه از عکاسی، هیچ ایرادی ندارد که زوایای مختلف و غیرمعمول را برای خلق تصاویر منحصر به فرد انتخاب کنید. سعی کنید خودتان را به قواعد عکاسی محدود نکنید و از خودتان خلاقیت به خرج دهید. به عنوان مثال می‌توانید دوربین خود را روی زمین قرار دهید یا اینکه به ارتفاع بروید و از بالا عکس بگیرید.

برای آگهی‌های کارآموزی عکاسی رزومه بفرستید

پس از اینکه با تمرین زیاد، مهارت‌های خود را بالا بردید، مجموعه‌ای از بهترین کارهای خود را به عنوان نمونه‌کار گردآوری کرده و برای آگهی‌های استخدام عکاس صنعتی در سطح کارآموزی رزومه بفرستید. دوره‌های کارآموزی تجربه‌ و سابقه کار شما را بالاتر می‌برند و شانس شما را برای پیدا کردن یک کار خوب، افزایش می‌دهند.

جمع‌بندی

بسیاری از سازمان‌ها برای معرفی محصولات خودشان به مشتریان و ایجاد دیدی مثبت در رابطه با سازمان و فعالیت‌های خود، نیاز به استخدام عکاس صنعتی دارند. عکاسان صنعتی کسانی هستند که از محصولات، فرآیندها، کارکنان در حال کار، ساختمان‌ها و کارخانه‌ها عکاسی می‌کنند. این عکاسان باید در استودیو یا محل‌های صنعتی از سوژه‌های مورد نظر عکس گرفته و سپس آن‌ها را با ابزارهای نرم‌افزاری، ویرایش کنند تا برای استفاده در وب‌بسایت‌ها، کاتالوگ‌ها و شبکه‌های مجازی آماده شوند.

این شغل می‌تواند پاره‌وقت، تمام‌وقت یا پروژه‌ای باشد و ممکن است مجبور به سفرهای کاری به سایت‌های کارخانه‌ای یا کار کردن در ساعات کاری غیرمعمول و شرایط سخت باشید. عکاسان صنعتی فرصت‌های شغلی بیشتری در مقایسه با سایر عکاسان دارند زیرا نیاز به تهیه‌ی عکس‌های با کیفیت و حرفه‌ای با افزایش فعالیت‌ها در فضای مجازی و افزایش خرید‌های اینترنتی، روز‌به‌روز بالاتر می‌رود.

با اینکه این عکاسی نیاز چندانی به تحصیلات آکادمیک ندارد و هر کسی با شرکت کردن در دوره‌های آموزشی، همانند دوره‌های آموزشی معتبر جاب ویژن، می‌تواند مهارت‌های لازم برای عکاسی صنعتی را بیاموزد یا اینکه به صورت خودآموز مهارت‌های خود را بالا ببرد، ولی اکثر سازمان‌ها در استخدام عکاس صنعتی از شما مدرک تحصیلی می‌خواهند. مهارت‌های هم در این شغل شامل مجموعه‌ای از مهارت‌های سخت عکاسی و نرم‌افزاری و چندین مهارت نرم هستند.

اگر می‌خواهید در آینده وارد این شغل شوید، باید تجهیزات لازم برای عکاسی صنعتی را تهیه کرده و با حضور در مکان‌های صنعتی، آنقدر تمرین کنید تا بتوانید عکس‌هایی حرفه‌ای بگیرد. در نهایت نیز می‌توانید یک مجموعه از آثار خود را به عنوان نمونه‌کار تهیه کرده و برای آگهی‌های استخدام عکاس صنعتی در سطح کارآموزی، رزومه بفرستید.

منبع

Expert Photography

 

نویسنده

دسته بندی :
معرفی مشاغل
بدون دیدگاه