برگزاری نمایشگاه کار اصفهان در دی‌ماه 1402 + جزئیات این رویداد

نوشته شده توسط نجوا کندری
زمان مطالعه: 5دقیقه
برگزاری نمایشگاه کار اصفهان در دی‌ماه 1402 + جزئیات این رویداد

برگزاری اولین دوره نمایشگاه کار در آبان‌ماه 1390 نقطه عطفی در فرایند کاریابی و فضای کسب‌وکار بود. تداوم این رویداد در طی سالیان مختلف نیز آن را به مرجعی برای کارجویان و کارفرمایان تبدیل کرد. این بار بعد از برگزاری 18 دوره نمایشگاه کار تهران و شریف و برگزاری آزمایشی اولین دوره نمایشگاه کار اصفهان در سال 98، قرار است این رویداد کاریابی در ابعادی وسیع‌تر در اصفهان برگزار شود.

در مقاله پیش رو، به بهانه برگزاری نمایشگاه کار اصفهان در تاریخ 11 تا 13 دی‌ماه 1402، نگاهی به اهداف کلی نمایشگاه کار داشته، مزایای حضور در این رویداد برای کارجویان و کارفرمایان را بررسی کرده و به‌صورت ویژه‌تر به جزئیات برگزاری نمایشگاه کار اصفهان خواهیم پرداخت.

چرا نمایشگاه کار؟ نمایشگاه کار چیست؟

نمایشگاه کار چیست؟

نمایشگاه کار بستر مناسبی را برای ارتباط مستقیم کارجویان و کارفرمایان فراهم می‌کند و از این راه می‌تواند نقش موثری در گزینش و جذب نیروی انسانی توانمند برای سازمان‌های مختلف داشته باشد.

سازمان‌های دولتی و خصوصی با حضور در این رویداد می‌توانند از نزدیک با کارجویان و دغدغه‌ها، نیازها و نظرات آن‌ها آشنا شوند، نیروی کاری موردنظر خود را جذب و استخدام کنند و برنامه‌های سازمانی خود همچون موقعیت‌های شغلی باز و دوره‌های کارآموزی را با علاقه‌مندان در میان بگذارند.

از سویی دیگر، کارجویان نیز با شرکت در نمایشگاه کار فرصت آشنایی با سازمان‌های مختلف را پیدا می‌کنند و می‌توانند اطلاعات جامعی درباره فرصت‌های شغلی موجود، مشاغل موردنیاز سازمان‌ها و مهارت‌های لازم برای استخدام در مشاغل موردنظر به دست آورند. علاوه بر این، کارجویان امکان ارسال رزومه برای موقعیت‌های شغلی اعلام شده را خواهند داشت.

مزایای حضور در نمایشگاه کار برای کارفرمایان

حضور کارفرمایان در نمایشگاه کار مزایای بسیاری برای آن‌ها خواهد داشت که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مزایای زیر اشاره کرد:

ارتقای برند کارفرمایی

معمولا کارجویان توانمند و ماهر تمایل دارند در سازمان‌هایی با برند کارفرمایی قوی‌تر مشغول به کار شوند. شرکت در نمایشگاه کار، فرصتی مناسب برای متمایز کردن نام سازمان در بازار کار و ارتقای برند کارفرمایی است. این رویداد باعث دیده‌شدن سازمان‌های حضور یافته در نمایشگاه می‌شود و به جذب کارجویان مستعد در این سازمان‌ها کمک می‌کند.

در واقع، سازمان‌های مختلف با حضور در نمایشگاه‌های کار این امکان را خواهند داشت که برند خود را به افراد بسیاری معرفی کرده و میزان آگاهی از برند را در میان مخاطبین خود، افزایش دهند. علاوه بر این، کارفرمایان با ارائه یک فرهنگ سازمانی جذاب در این رویداد، می‌توانند استعدادهای برتری را که با ارزش‌های شرکت همخوانی دارند، جذب کنند.

جذب نیرو در نمایشگاه کار

کارفرمایان با شرکت در نمایشگاه کار و دریافت رزومه از بازدیدکنندگان، به رزومه‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف دسترسی خواهند داشت و می‌توانند با بررسی این رزومه‌ها، کارمندانی توانمند و ماهر را استخدام کنند. سازمان‌هایی که در این رویداد حضور ندارند، امکان دسترسی به این حجم از رزومه را نخواهند داشت.

برای حضور در نمایشگاه کار کلیک کنید!

ارتباط مستقیم با کارجویان

کارفرمایان با حضور در نمایشگاه کار این فرصت را خواهند داشت که به‌صورت مستقیم با کارجویان ارتباط برقرار کرده و درباره دغدغه‌ها و شرایط آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنند. این فرصت به برقراری ارتباط فردی عمیق‌تر با کارجویان و مهارت‌هایشان و در نتیجه، جذب بهتر نیروهای انسانی کمک می‌کند.

این نکته را نباید فراموش کرد که تعامل رودررو و داده‌های میدانی برای کارفرمایان از هر گزارش آماری ارزشمندتر خواهند بود.

سرمایه‌گذاری برای آینده

برخی از بازدیدکنندگان این رویداد، در حال حاضر در سازمان دیگری شاغل هستند و یا هنوز شرایط اشتغال را ندارند. سازمان‌های حاضر در نمایشگاه کار، از طریق برقراری ارتباط با این دسته افراد، امکان همکاری با آن‌ها در آینده را پیدا خواهند کرد.

فرصت شبکه‌سازی

یکی دیگر از مزایای حضور در نمایشگاه کار برای کارفرمایان، فرصت‌های منحصربه‌فرد شبکه‌سازی است که این رویداد فراهم می‌کند. رویدادهایی همچون نمایشگاه کار، با کنار هم قراردادن کارفرمایان از صنایع مختلف، امکان برقراری ارتباط آن‌ها با یکدیگر را به وجود می‌آورند.

مزایای حضور در نمایشگاه کار برای کارجویان

حضور کارجویان در نمایشگاه کار نیز مزایای بسیاری برای آن‌ها خواهد داشت که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مزایای زیر اشاره کرد:

آگاهی از فرصت‌های شغلی موجود

کارجویان با بازدید از نمایشگاه کار می‌توانند با فرصت‌های شغلی سازمان‌های مختلف آشنا شوند و اطلاعات جامع‌تری درباره مشاغل موجود به دست آورند. این اطلاعات به آن‌ها در انتخاب مسیر شغلی مناسب کمک خواهد کرد.

ارتباط مستقیم با کارفرمایان و ارائه رزومه

حضور در نمایشگاه کار این امکان را برای کارجویان فراهم می‌کند که بتوانند به‌صورت مستقیم با کارفرمایان، تعامل کرده، سوالات خود را مطرح کنند و اطلاعات بیشتری درباره شرایط استخدامی به دست آورند. علاوه بر این، کارجویان می‌توانند به طور مستقیم رزومه خود را به کارفرمایان ارائه دهند.

فرصت‌های شبکه‌سازی

حضور در نمایشگاه‌های کار این فرصت را برای کارجویان ایجاد می‌کند که با نمایندگان شرکت‌ها و صاحبان کسب‌وکارها در تعامل باشند و دایره آشنایی‌های خود را گسترش دهند.

گزینه‌های متنوع برای انتخاب شغل

حضور در نمایشگاه‌های کار به کارجویان این فرصت را می‌دهد تا با گزینه‌های شغلی گسترده‌تری آشنا شوند و بر اساس تجربیات و توانمندی‌های خود، شغل مناسبی را انتخاب کنند.

شناخت سازمان‌ها در صنایع مختلف

کارجویان با بازدید از نمایشگاه‌های کار، می‌توانند با سازمان‌های گوناگون در صنایع مختلف و فرصت‌های شغلی متنوع آن‌ها آشنا شوند.

توسعه مهارت‌ها

نمایشگاه‌های کار معمولاً فرصت‌های آموزشی مختلفی نیز ارائه می‌دهند. به همین دلیل، کارجویان این فرصت را خواهند داشت تا با شرکت در کارگاه‌های آموزشی، مهارت‌ها و دانش خود را گسترش دهند.

مزایای حضور در نمایشگاه کار

آشنایی با نیازها و تغییرات بازار کار

کارجویان با حضور در نمایشگاه کار اصفهان می‌توانند با نیازها و تغییرات بازار کار در صنعت خود آشنا شوند و در این زمینه به‌روز باشند.

تعامل با افراد مختلف در حوزه کاری خود

حضور در چنین رویدادهایی برای کارجویان این فرصت را فراهم می‌کند تا با افراد مختلف در حوزه کاری خود تعامل کرده و از تجربه‌ها و اطلاعات آن‌ها استفاده کنند.

افزایش احتمال مصاحبه شغلی

حضور در نمایشگاه‌های کار احتمال دعوت به مصاحبه شغلی را افزایش می‌دهند؛ زیرا کارفرمایان به طور مستقیم با کارجویان در ارتباط هستند و می‌توانند از توانمندی‌ها و شخصیت آن‌ها مطلع شوند.

نگاهی به جزئیات برگزاری نمایشگاه کار اصفهان در دی‌ماه 1402

نمایشگاه کار اصفهان که از تاریخ 11 تا 13 دی‌ماه در مصلای بزرگ اصفهان برگزار خواهد شد، بر ارتباط مستقیم کارجویان با کارفرمایان، دانشگاه‌ها-بنگاه‌های کسب‌و کار تمرکز کرده و برای برقراری ارتباطی دوسویه بین این گروه‌ها تلاش می‌کند.

رویداد نمایشگاه کار در مجموع دوره‌های پیشین توانسته است با جلب اعتماد بیش از 700 سازمان، به طور میانگین در هر دوره 700 موقعیت شغلی ارائه دهد و میزبان بیش از 12000 بازدیدکننده باشد. علاوه بر این، ثبت نام بیش از نود هزار کارجو در نمایشگاه، نشان از اعتماد متقاضیان به این رویداد کاریابی دارد. این پیشینه موفق، مهر تاییدی بر اهمیت رویداد نمایشگاه کار اصفهان در بهبود فضای کسب‌وکار این استان است.

کارفرمایان و سازمان‌های مختلف اصفهان می‌توانند با ثبت نام در نمایشگاه و انتخاب تعداد و جایگاه غرفه خود، در این رویداد حضور داشته و از مزایای بسیاری همچون ارتقای برند کارفرمایی، جذب نیرو در نمایشگاه، ارتباط مستقیم با کارجویان، سرمایه‌گذاری برای آینده و شبکه‌سازی برخوردار شوند.

کارجویان اصفهانی نیز می‌توانند از تاریخ 11 تا 13 دی‌ماه از نمایشگاه کار اصفهان واقع در مصلای اصفهان بازدید کرده، با سازمان‌های مختلف و فرصت‌های شغلی موجود آشنا شوند و رزومه خود را به‌صورت مستقیم به کارفرمایان ارائه دهند.

بازدید از نمایشگاه کار اصفهان برای دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، افرادی که به دنبال موقعیت‌های کارآموزی هستند، افرادی که در شرکت‌های دیگری مشغول به کار بوده و به دنبال تغییر محیط کار خود هستند، افراد با سابقه کاری بالا که در پوزیشن‌های تخصصی در شرکت‌ها مشغول به کار هستند و افرادی که در لایه‌های مدیریتی در شرکت‌ها اشتغال دارند، مناسب و مفید خواهد بود.

سخن پایانی

در این مقاله به توضیح درباره اهداف نمایشگاه کار و مزایای حضور در این رویداد برای کارجویان و کارفرمایان پرداختیم و به جزئیات برگزاری نمایشگاه کار اصفهان در دی‌ماه 1402 اشاره کردیم. همان‌طور که مشاهده کردید، حضور در این رویداد کاریابی، مزایای بسیاری برای کارجویان و کارفرمایان دارد.

سازمان‌های مختلف اصفهان با ثبت نام در نمایشگاه کار اصفهان، رزرو جایگاه و حضور در آن می‌توانند برند کارفرمایی خود را ارتقا داده، به‌صورت مستقیم با کارجویان ارتباط برقرار کرده و بهترین نیروها را برای سازمان خود، جذب و استخدام کنند.

کارجویان نیز می‌توانند با بازدید از نمایشگاه کار اصفهان در تاریخ 11 تا 13 دی‌ماه در مصلای بزرگ اصفهان، با سازمان‌ها و فرصت‌های شغلی مختلف آشنا شده و فرصت مناسبی برای ارائه رزومه، شبکه‌سازی و مصاحبه شغلی داشته باشند.

نویسنده

  • نجوا کندری

    من نجوا هستم؛ دانش‌آموخته کارشناسی مهندسی معماری و کارشناسی‌ارشد مطالعات معماری ایران از دانشگاه تهران. از سال‌ها قبل به نوشتن، پژوهش و تکنولوژی‌های مرتبط به آن‌ها، علاقه زیادی داشتم. همین موضوع هم باعث شد به حوزه تولید محتوا و موضوعات مشابهی مثل کپی‌رایتینگ، سئو، دیجیتال مارکتینگ و استراتژی محتوا گرایش پیدا کنم و دوره‌های مختلفی را در این زمینه‌ها بگذرانم. در حال حاضر به‌عنوان کارشناس تولید محتوا فعالیت می‌کنم و به نوشتن در حوزه‌های مختلفی همچون معماری، توسعه فردی و به‌صورت تخصصی‌تر، کاریابی، مشغول هستم. بسیار خوشحالم که می‌توانم با نوشته‌هایم، راهنمایی برای افرادی که در ابتدای راه مسیر شغلی یا تغییر شغل هستند، باشم و در حد توانم، به آن‌ها در این مسیر پرپیچ‌وخم، کمک کنم.

دسته بندی :
اخبار استخدامی
بدون دیدگاه