اگر می‌خواهید در جلسه مصاحبه حاضر نشوید، حتما از قبل اطلاع بدهید!

نوشته شده توسط جاب ویژن
زمان مطالعه: 2دقیقه
اگر می‌خواهید در جلسه مصاحبه حاضر نشوید، حتما از قبل اطلاع بدهید!

یکی از معمول‌ترین و در عین حال دردسرسازترین رفتارهای غیرحرفه‌ای که کارجوها از خود نشان می‌دهند، حاضر نشدن در جلسه مصاحبه بدون اطلاع دادن به کارفرمایان است.

ابتدایی‌ترین رفتاری که در زندگی روزانه نیز از خود نشان می‌دهیم این است، که اگر نخواستیم در قرار ملاقات با کسی حضور پیدا کنیم، به آن فرد اطلاع بدهیم. حال شما تصور کنید که با یک “مجموعه” قرار ملاقات دارید و قطعا آن مجموعه و افراد آن، برای این قرار ملاقات برنامه‌ریزی کرده و زمانی را در روز به شما اختصاص داده‌اند و شما در آن جلسه حاضر نمی‌شوید!

اگر دلیل شما برای حاضر نشدن در جلسه مصاحبه، دور بودن مکان سازمان، شرح شغل نامرتبط با توانایی‌هایتان و غیره است، باید بگوییم که این‌ دلایل منطقی نیستند، چرا؟

چون تمام توضیحات، اعم از مکان سازمان، شرح شغل، ساعت کاری و غیره در متن آگهی‌های جاب‌ویژن درج می‌شوند. پس اگر بعد از تعیین وقت مصاحبه با کارفرما، تازه به شرایط یک کار فکر و دقت می‌کنید، شما رفتاری غیرحرفه‌ای دارید!

کافیست برای حل این مسئله قبل از ارسال رزومه، متن هر آگهی را با دقت مطالعه کنید و تصمیم بگیرید با توجه به اطلاعات اولیه‌ای که در متن اگهی درج شده، درصورتی که با شما تماس گرفته شود، به جلسه مصاحبه خواهید رفت یا نه و سپس اقدام به ارسال رزومه نمایید.

برای اصلاح این رفتار در کارجویان، امکانی در اختیار کارفرمایان قرار داده شده است که با استفاده از آن می‌توانند رزومه افرادی را که بدون اطلاع قبلی در جلسه مصاحبه حاضر نشده‌اند، گزارش کنند. در صورتی که رزومه یک کارجو دوبار توسط سازمان‌ها گزارش شود‌، با محدودیت ارسال رزومه برای یک ماه، مواجه خواهد شد.

بنابریان حتی اگر بعد از گرفتن وقت مصاحبه و تنظیم قرار ملاقات با یک سازمان، به هر دلیلی نتوانستید و یا مایل نبودید که در جلسه مصاحبه حاضر شوید، حتما با تماس تلفنی و یا ارسال ایمیل، عدم حضور خود در جلسه مصاحبه را به آن مجموعه اطلاع دهید تا زمان کارشناسان و مدیران مجموعه تلف نشود.

نویسنده

دسته بندی :
مصاحبه شغلی
1 دیدگاه