بررسی بازار کار و میزان درآمد برنامه نویس NET. در کشورهای مختلف

نوشته شده توسط مهدی نعمتی
زمان مطالعه: 7دقیقه
بررسی بازار کار و میزان درآمد برنامه نویس NET. در کشورهای مختلف

یادگیری زبانهای برنامه نویسی مختلف، یکی از بهترین روش‌ها برای ورود به بازار کار و کسب درآمد بالا است. امروزه همراه با توسعه فناوری و نیاز به استفاده از خدمات فناوری اطلاعات، نیاز به جذب و استخدام برنامه‌نویس در بازار کار مناطق مختلف افزایش یافته است. همین امر موجب شده است تا موضوعی مانند درآمد برنامه نویس NET. در کشورهای مختلف، جزء موضوعات جذاب و جالب‌توجه در بازار کار کشور باشد.

استخدام

خوب است بدانید که حقوق برنامه نویس 1402، جزء بالاترین دستمزدها در مقایسه با سایر شغل‌ها بوده است. در حقیقت برنامه‌نویسان پایتون، جاوا اسکریپت، فرانت اند، فول استک و… با توسعه وب و ساخت اپلیکیشن‌های مختلف، می‌توانند میانگین درآمد بالایی داشته باشند. در این مطلب ضمن بررسی درآمد برنامه نویس NET. در ایران و سایر کشورها، به معرفی زبان برنامه نویسی دات نت می‌پردازیم.

معرفی زبان برنامه نویسی دات نت

زبان برنامه نویسی دات نت

پیش از پرداختن به درآمد برنامه نویس NET. در کشورهای مختلف، بهتر است ابتدا با این زبان برنامه نویسی بیشتر آشنا شویم. دات نت (.NET) یک چارچوب نرم‌افزاری است که شرکت مایکروسافت آن را توسعه داده است. این چارچوب که برای نخستین بار در سال 2002 میلادی معرفی شد، به برنامه‌نویسان اجازه می‌دهد تا برنامه‌های کاربردی را برای انواع پلتفرم‌ها ازجمله ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و iOS ایجاد کنند.

در حقیقت از زبان برنامه نویسی دات نت برای توسعه انواعی از نرم‌افزارها ازجمله برنامه‌های کاربردی در محیط وب، دسکتاپ، موبایل و سرویس‌های ابری استفاده می‌شود. به‌علاوه، دات نت از چند زبان برنامه‌ نویسی پشتیبانی می‌کند که از آن جمله می‌توان به زبان سی شارپ، ویژوال بیسیک، جاوا، پایتون و جاوا اسکریپت اشاره کرد.

این زبان‌ها همگی ویژگی‌های شی‌ءگرایی و مدیریت حافظه را ارائه می‌دهند. به دلیل ویژگی‌های مختلفی که زبان برنامه نویسی دات نت دارا است، امروزه بسیاری از شرکت‌ها نسبت به انتشار آگهی استخدام برنامه‌نویس دات نت اقدام می‌کنند.

برای مشاهده جدیدترین آگهی های استخدام برنامه نویس دات نت در تهران و سایر شهرها، روی لینک کلیک کنید. در بخش بعدی، برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های زبان برنامه نویسی.NET آورده شده است.

ویژگی‌های دات نت

زبان برنامه نویسی دات نت دارای ویژگی‌های متعددی است که این ویژگی‌ها، به افزایش درآمد برنامه نویس NET. کمک می‌کنند. یکی از دلایلی که از زبان دات نت برای توسعه انواعی از نرم‌افزارهای تحت وب، موبایل و دسکتاپ استفاده می‌شود، وجود امنیت بالا در این زبان برنامه نویسی است. دات نت شامل ویژگی‌های امنیتی مختلفی است که به محافظت از نرم‌افزار در برابر حملات مخرب کمک می‌کند.

به‌طورکلی می‌توان گفت چنانچه به دنبال یک چارچوب نرم‌افزاری قدرتمند، امن و انعطاف‌پذیر برای توسعه انواع مختلفی از نرم‌افزارها هستید، زبان دات نت یک گزینه عالی برای شما خواهد بود. در ادامه، برخی دیگر از ویژگی‌های این زبان برنامه نویسی آورده شده است:

قابل‌حمل

نرم‌افزارهای نوشته‌شده با زبان دات نت روی طیف گسترده‌ای از پلتفرم‌ها، سیستم‌عامل‌ها و دستگاه‌ها قابل‌اجرا هستند. این بدان معنا است که می‌توانید نرم‌افزاری را ایجاد کنید که برای طیف گسترده‌ای از کاربران قابل‌‌استفاده باشد.

ذکر این نکته ضروری است که هم‌اکنون زبان دات نت، در 3 نوع مختلف وجود دارد. نسخه ابتدایی دانت نت با نام NET Framework.، ساختار Net Core. و Xamarin. خوب است بدانید که نسخه ابتدایی دات نت فقط برای سیستم‌های مبتنی بر ویندوز (Windows) کاربرد دارد.

این در حالی است که نسخه جدید یا ساختار Net Core.، قابلیت استفاده در محیط‌های خارج از ویندوز مانند لینوکس را دارا است. همچنین امروزه از زامارین (Xamarin)، برای توسعه اپلیکیشن موبایل در اندروید و ios استفاده می‌شود.

قابل توسعه

زبان دات نت دارای کتابخانه‌ها، ابزارها و منابع آموزشی متعددی است. این بدان معنا است که می‌توانید نرم‌افزاری را توسعه دهید که از ویژگی‌ها و عملکردهای پیشرفته‌ای برخوردار باشد. در حقیقت زبان دات نت یک چارچوب کاربردی و متن‌باز است که امکان توسعه برنامه‌های مختلف را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.

پشتیبانی

یکی دیگر از ویژگی‌های زبان برنامه نویسی دات نت، پشتیبانی از برنامه‌ها در طول زمان است. این بدان معنا است که اپلیکیشن‌های ایجادشده در نسخه‌های قدیمی، قابلیت اجرایی در نسخه‌های بالاتر را خواهند داشت.

آموزش دات نت

آموزش دات نت

میانگین درآمد برنامه نویس NET. در بازار کار کشورهای مختلف، موجب شده است تا تعداد زیادی از کارجویان به دنبال یادگیری این زبان باشند. برای یادگیری دات نت، می‌توانید از منابع آموزشی مختلفی استفاده کنید. در ادامه، به برخی از بهترین منابع آموزش زبان برنامه نویسی دات نت اشاره خواهیم کرد:

کتاب‌های آموزشی

برای یادگیری زبان برنامه نویسی دات نت، می‌توانید از کتاب‌های آموزش دات نت استفاده کنید. یکی از کتاب‌های ارزشمند در این زمینه، کتابی با عنوان «Pro asp net core 3» است. این کتاب ضمن ارائه توضیحات کامل درباره asp net core، می‌کوشد تا ابزارها و روش‌های مفیدی را برای ساخت وب اپلیکیشن‌ها معرفی کند.

از دیگر منابع آموزشی مفید در این زمینه می‌توان به کتاب‌های «asp net core in action» و «Programming asp net core» اشاره کرد.

دوره‌های آنلاین

اگر به دنبال کسب درآمد برنامه نویسی در خانه هستید، بهتر است ابتدا از مباحث آموزشی موجود در دوره‌های آنلاین استفاده کنید. هم‌اکنون تعداد زیادی دوره آنلاین دات نت در دسترس علاقه‌مندان به این زبان قرار دارد.

از بهترین دوره‌های آموزش آنلاین asp net core می‌توان به دوره‌ای با عنوان «The Complete ASP.NET MVC 5 Course» در سایت udemy و دوره‌ای با نام «ASP.NET Core Fundamentals» در سایت pluralsight اشاره کرد.

برای آشنایی بیشتر با منابع و دوره‌های آموزشی برنامه نویسی NET.، مقاله «چگونه برنامه نویس NET. شویم؟ + معرفی دوره ها و منابع آموزشی» را در بلاگ جاب ویژن بخوانید.

آینده دات نت

دات نت یک چارچوب نرم‌افزاری محبوب و در حال رشد است. مایکروسافت به‌طور مداوم در حال بهبود و به‌روزرسانی زبان دات نت است. همچنین، تعداد زیادی پروژه جدید و درحال‌توسعه برای دات نت وجود دارد. این بدان معنا است که دات نت یک گزینه عالی برای توسعه اپلیکیشن یا نرم‌افزار در سال‌های آینده خواهد بود.

بااین‌حال برای افرادی که مبتدی هستند یا به‌تازگی اقدام به یادگیری زبانهای برنامه نویسی کرده‌اند، ممکن است کار با این زبان برنامه نویسی تااندازه‌ای دشوار باشد. درنتیجه بهتر است بعد از درک عمیق از اصول برنامه نویسی و یادگیری یک زبان برنامه نویسی راحت‌تر مانند پایتون، نسبت به یادگیری زبان دات نت اقدام کنید.

درآمد برنامه نویس NET. در کشورهای مختلف

زبان‌های برنامه ‌نویسی مختلفی وجود دارند که امکان ساخت انواع اپلیکیشن را برای برنامه‌نویسان فراهم می‌کنند. اگرچه تعداد زیاد زبانهای برنامه نویسی می‌تواند به معنای وجود ابزارهای متنوع برای علاقه‌مندان به حوزه برنامه نویسی باشد، اما همین موضوع معمولا موجب سردرگمی در انتخاب یک زبان برنامه نویسی مناسب می‌شود.

یکی از مواردی که می‌تواند به انتخاب یک زبان برنامه نویسی کمک کند، بررسی آینده شغلی و میانگین درآمد مشاغل موجود در این حوزه کاری است. به همین دلیل در ادامه این بخش از مقاله قصد داریم تا میانگین درآمد برنامه نویس NET. در ایران را موردبررسی قرار دهیم.

همچنین با بررسی درآمد برنامه‌نویس دات نت در کشورهای مختلف، امکان کسب درآمد میلیاردی را از برنامه نویسی با asp net core بررسی خواهیم کرد. در ادامه می‌توانید میانگین درآمد برنامه‌نویسان دات نت در کشورهای مختلف ازجمله ایران، کانادا و آمریکا را مشاهده کنید.

مطلب مرتبط: استخدام برنامه‌نویس NET.؛ راهنمای جامع کارجو و کارفرما

درآمد برنامه نویس NET. در ایران

درآمد برنامه نویس NET. در ایران

بررسی حقوق برنامه نویس 1402 در مناطق مختلف کشور نشان می‌دهد که برنامه‌نویسان دانت در تهران، دارای متوسط حقوق و دستمزد بالاتری در مقایسه با سایر شهرهای کشور هستند. میانگین حقوق یک برنامه نویس NET. مبتدی در تهران در سال 1402، مبلغی در حدود 13.4 میلیون تومان در ماه است. به شکلی که 10 درصد از این برنامه‌نویسان، متوسط درآمدی بیش از 24.2 میلیون تومان در ماه دارند.

این میانگین درآمد نشان می‌دهد که زبان برنامه نویسی asp net core، یکی از بهترین زبانهای برنامه‌نویسی برای افراد مبتدی است. برای مشاهده جدیدترین استخدامی های برنامه نویس NET. در تهران و سایر شهرها، روی لینک کلیک کنید.

همچنین میانگین درآمد برنامه‌نویسان میدلول (mid-level) در این حوزه در تهران، مبلغی برابر با 21 میلیون تومان در ماه است. این در حالی است که برنامه‌نویسان ارشد در حوزه زبان برنامه نویسی دات نت، میانگین درآمدی برابر با 33 میلیون تومان در ماه دارند.

به شکلی که 10 درصد از این توسعه‌دهندگان، بیش از 55.8 میلیون تومان در ماه حقوق و دستمزد دارند. در ادامه، میانگین درآمد برنامه نویس NET. در سایر شهرهای بزرگ آورده شده است:

سطح شغلی میانگین درآمد برنامه‌ نویسی دانت نت در شهرهای بزرگ به‌غیراز تهران
جونیور (JUNIOR) 9.1 میلیون تومان در ماه
میدلول (Mid – Level) 14.4 میلیون تومان در ماه
سنیور (SENIOR) 24 میلیون تومان در ماه

متوسط درآمد برنامه نویس NET. در آمریکا

یکی از دلایلی که برای مهاجرت کاری برنامه‌نویسان به کشورهای مختلف وجود دارد، امکان کسب درآمد میلیاردی در برخی از کشورها است. به‌عنوان‌مثال میانگین درآمد یک برنامه‌نویس دات نت در کشور آمریکا در سال 2023 میلادی، مبلغی در حدود 109,840 دلار در سال است.

این در حالی است که یک توسعه‌دهنده دات نت (.net Developer) می‌تواند در کشور آمریکا، حداکثر درآمدی در حدود 136,500 دلار در سال داشته باشد. موضوعی که نشان می‌دهد کسب درآمد میلیاردی در خارج از کشور با نرخ دلار امروز، چندان دور از ذهن نخواهد بود.

بااین‌حال متوسط درآمد توسعه‌دهندگان زبانهای برنامه‌نویسی در کشور آمریکا، ممکن است در شرکت‌ها و مناطق مختلف این کشور مبلغی متفاوت باشد. به‌عنوان‌مثال در ایالت وایومینگ (Wyoming) آمریکا، میانگین درآمد یک برنامه‌نویس.NET در حدود 135 هزار دلار در سال گزارش شده است. این در حالی است که در ایالت کنتاکی (Kentucky) آمریکا، میانگین درآمد یک برنامه‌نویس دات نت مبلغی در حدود 90 هزار دلار در سال است.

بازار کار برنامه‌نویس NET. در کانادا

یکی از کشورهایی که امکان مهاجرت را برای برنامه نویسان دات نت فراهم کرده است، کشور کانادا است. این کشور با ارائه مسیرهای مهاجرتی متنوع، کوشیده است تا برنامه نویسان حرفه‌ای را از کشورهای مختلف به سمت بازار کار خود هدایت کند.

بسیاری از نیروهای کاری به امید کسب درآمد میلیاردی در حوزه برنامه نویسی دات نت، به این کشور مهاجرت می‌کنند. خوب است بدانید که میانگین درآمد شغل برنامه‌نویس.NET در این کشور، مبلغی در حدود 150,125 دلار کانادا در سال است. بااین‌حال میانگین درآمد یک برنامه‌نویس در استان‌های کانادا، مبلغی متفاوت خواهد بود.

درآمد برنامه نویس NET. در آلمان

متوسط حقوق و دستمزد برنامه‌نویس دات نت در کشور آلمان، مبلغی به‌اندازه 52,193 یورو در سال است. همچنین برنامه‌نویسان زبان asp net core با سابقه کاری کمتر از 4 سال در آلمان، به‌طور متوسط درآمدی در حدود 45 هزار یورو در سال دارند.

این در حالی است که یک برنامه‌نویس دات نت با سابقه کاری بیش از 5 سال در کشور آلمان، متوسط درآمدی به‌اندازه 58 هزار یورو در سال خواهد داشت. همچنین، خوب است بدانید که حدود 84.4 درصد از برنامه‌نویسان دات نت در آلمان را مردان و 15.6 درصد از جامعه برنامه‌نویس دات نت در این کشور را زنان تشکیل می‌دهند.

میانگین حقوق برنامه‌نویس NET. در استرالیا

متوسط درآمد یک برنامه‌نویس دات نت در کشور استرالیا، مبلغی در حدود 130,000 دلار در سال است. همچنین برنامه‌نویسان در استرالیا می‌توانند با استفاده از این زبان برنامه نویسی، حداکثر درآمدی در حدود 175,490 دلار در سال داشته باشند.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی بازار کار و میانگین درآمد برنامه نویس NET. در کشورهای مختلف پرداختیم. به شکلی که با بررسی میانگین درآمد برنامه‌نویسان دات نت در ایران، متوسط درآمد یک برنامه‌نویس دات نت را در تهران و سایر شهرهای بزرگ موردبررسی قراردادیم.

همچنین، با بررسی حقوق و دستمزد برنامه نویسی دات نت در کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان و استرالیا، امکان کسب درآمد میلیاردی را در خارج از کشور بررسی نمودیم. به‌علاوه در این مقاله کوشیدیم تا با معرفی زبان برنامه نویسی asp net core، شما را با برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن آشنا نماییم. امیدواریم با مطالعه این مقاله، بتوانید مسیر شغلی مناسبی را در حوزه برنامه نویسی برای خود انتخاب کنید.

منبع: medium

نویسنده

  • مهدی نعمتی

    مهدی نعمتی هستم، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی عمران. علاقه‌مندی من به تحقیق و مستندسازی موضوعاتی که یاد گرفته‌ام، از من یک تولیدکننده محتوا ساخته است. همواره از ترجمه مقالات انگلیسی و ارائه مشاوره به دیگران لذت برده‌ام و از اینکه بتوانم سهمی در ارائه محتوای ارزشمند، به‌روز و با اطلاعات درست و دقیق به مخاطب خود داشته باشم، احساس خوبی دارم. شعار من به‌عنوان یک تولیدکننده محتوا: تنها حرف خوب است که باید مکتوب بماند!

بدون دیدگاه