شرایط استخدام بانک پاسارگاد چگونه است؟

نوشته شده توسط امیر ظاهری
زمان مطالعه: 7دقیقه
شرایط استخدام بانک پاسارگاد چگونه است؟

بانک پاسارگاد از بانک‌های خصوصی کشور است که بیش از ۱۵ سال از فعالیت آن در نظام بانکی کشور می‌گذرد. شرایط استخدام بانک پاسارگاد نسبت به خیلی از بانک‌های دیگر، راحت‌تر است. براساس رتبه‌بندی سایت IBrank.ir، پاسارگاد در حال حاضر، از نظر علمی در رتبه‌ی یازدهم بانک‌های کشور قرار دارد. همچنین براساس رتبه‌بندی سایت معتبر Banker، بانک پاسارگاد در سال ۱۳۹۷، به عنوان پربازده‌ترین بانک منطقه‌ی خاورمیانه، شناخته شد. 

حداقل مدرک تحصیلی لازم برای گزینش در بانک پاسارگاد به عنوان بانکدار، لیسانس یکی از رشته‌های مهندسی صنایع، مدیریت، بازرگانی، کسب‌وکار، کامپیوتر، فناوری اطلاعات، حقوق، اقتصاد یا مالی و حسابداری است. با این حال، فارغ‌التحصیلان رشته‌های دیگر مثل گرایش‌های مختلف مدیریت، آمار و ریاضی نیز می‌توانند برای آگهی‌ های استخدام بانک پاسارگاد، رزومه ارسال کنند. فارغ‌التحصیلان رشته‌های زبان و ادبیات، ارتباطات، رسانه، روابط عمومی، کتابداری، علوم اجتماعی، روانشناسی، آموزش، علوم تربیتی، زبان انگلیسی، زبان فرانسوی، زبان عربی و علوم اجتماعی نیز می‌توانند برای آگهی‌های استخدام منشی بانک پاسارگاد رزومه بفرستند.

این بانک آگهی‌های متعددی برای جذب بانکدار در شعب مختلف خود در شهرهای مختلف ایران منتشر می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با شرایط شروع همکاری با بانک پاسارگاد صحبت کنیم. 

با بانک پاسارگاد بیشتر آشنا شوید

درباره بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد یکی از بهترین بانک‌های خصوصی کشور است که فعالیت خودش را از سال ۱۳۸۴ شروع کرد. بخش اصلی سرمایه‌ی‌ اولیه‌ی این بانک، توسط هیئت موسس و بخشی دیگر از طریق پذیره‌نویسی تهیه شد. بانک پاسارگاد ۳۳۸ شعبه‌ی فعال در تهران و شهرستان‌ها در سراسر ایران دارد. این بانک با نماد «وپاسار» در بورس اوراق بهادار تهران فعالیت دارد.

خدمات بانک پاسارگاد به سه دسته‌‌ی زیر تقسیم می‌شود:

  • سپرده‌ها شامل پس‌انداز، سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت، صدور گواهی سپرده و حساب‌های قرض‌الحسنه‌ی جاری
  • تسهیلات شامل انواع تسهیلات جعاله، مشارکت مدنی و مضاربه، تحصیل وام و اعتبار، تأمین مالی و طرح‌های خاص
  • سایر خدمات شامل خرید و فروش اوراق، صدور انواع چک بانکی، انجام معاملات ارزی، صندوق امانات، برقراری ارتباط با دیگر بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری داخلی و خارجی از طریق کارگزاری، پذیره‌نویسی، خدمات مدیریت نقدی و …

بانک پاسارگاد، یک گروه مالی با همین نام تشکیل داده که شامل شرکت‌هایی مثل بیمه‌ی پاسارگاد، شرکت گسترش انرژی پاسارگاد، شرکت میدکو، شرکت سرمایه‌گذاری پارس آریان، صرافی پاسارگاد، دانشگاه خاتم و … است.

بانک پاسارگاد اهمیت زیادی به بحث تحقیق و توسعه می‌دهد. تعداد بالای مقالات منتشر شده توسط این بانک در ژورنال‌های داخلی، گواه این موضوع است. شایسته‌سالاری در استخدام بانک پاسارگاد کاملا رعایت می‌شود. این بانک سرعت رشد زیادی دارد و به طور پیوسته، آگهی‌های دعوت به همکاری منتشر می‌کند.

شرایط استخدام بانک پاسارگاد چگونه است؟

شرایط استخدام بانک پاسارگاد

شرایط استخدام بانک برای خانم ها و آقایان در بانک پاسارگاد چندان تفاوتی ندارد و فارغ التحصیلان آقا و خانم رشته‌های یاد شده می‌توانند با دارا بودن شرایط سنی که در ادامه، بیشتر به آن می‌پردازیم، برای فرصت‌های شغلی در این بانک، رزومه ارسال کنند. برای مشاهده شرایط کامل استخدام بانک پاسارگاد بدون آزمون 1402 و پر کردن فرم مربوطه می‌توانید به صفحه استخدام بانک پاسارگاد در سایت جاب ویژن مراجعه کنید.

در سال 1402 بانک پاسارگاد نیازمند جذب بانکدار برای شعبات خود در شهر‌های مختلف استان‌های تهران، اصفهان، فارس، خراسان‌های رضوی و جنوبی، مازندران، آذربایجان‌های شرقی و غربی، گلستان، یزد، خوزستان، مرکزی، قزوین، کرمان، زنجان، گیلان، چهار محال و بختیاری، بوشهر، همدان و سیستان و بلوچستان است.

اگر میخواهید با شرایط کلی گزینش در بانک آشنا شوید، بهتر است مقاله “چگونه کارمند بانک شویم؟ راهنمای جامع ویژه کارجویان” را مطالعه کنید.

فارغ‌التحصیلان کدام رشته‌ها می‌توانند به عنوان بانکدار در پاسارگاد گزینش شوند؟

بانک پاسارگاد برای جایگاه شغلی بانکدار از میان فارغ‌التحصیلان رشته‌های زیر، دعوت به همکاری می‌کند:

  • مدیریت صنعتی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، بیمه، امور بانکی (بانکداری)، مدیریت مالی و فناوری اطلاعات
  • تمامی گرایش‌های حسابداری، اقتصاد، مهندسی صنایع، آمار، ریاضی و حقوق
  • مهندسی سخت‌افزار و مهندسی نرم‌افزار
  • کلیه‌ی گرایش‌های مهندسی فناوری اطلاعات

داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی یکی از رشته‌های فوق، از شرایط استخدام بانک پاسارگاد است. حداقل معدل استخدام بانک پاسارگاد در سال 1402 ذکر نشده است.

متقاضایان آقای استخدام بانک پاسارگاد که دارای مدرک لیسانس در یکی از رشته‌های خواسته شده هستند باید متولد سال 72 به بعد باشند. داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم غیرپزشکی برای متقاضیان آقا ضروری است. متقاضیان خانوم نیز که آخرین مقطع تحصیلی آن‌ها در رشته‌های یاد شده، کارشناسی است، باید متولد سال 74 به بعد باشند.

دو سال اختلاف با شرایط سنی برای متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ارشد در یکی از رشته‌های یاد شده، قابل پذیرش است. شرایط سنی یاد شده مربوط به سال 1402 است. بنابراین، شرایط سنی برای آقایان دارای مدرک لیسانس، ۳۰ سال به پایین و برای خانم‌های دارای مدرک لیسانس، ۲۸ سال به پایین است.

فارغ‌التحصیلان رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، انگلیسی، فرانسوی و عربی، علوم اجتماعی، روانشناسی، علوم تربیتی، کتابداری، رسانه، روابط عمومی و ارتباطات نیز می‌توانند برای آگهی‌های استخدام منشی بانک پاسارگاد، رزومه ارسال کنند. این متقاضیان باید دارای مدرک ICDL باشند. شرایط سنی فوق برای متقاضیان شغل مسئول دفتر یا منشی نیز صادق است. 

برای فرصت‌های شغلی دیگر مانند استخدام نگهبان بانک پاسارگاد، داوطلبان نیازی باه داشتن مدرک تحصیلی لیسانس ندارند. برای استخدام بانک بدون آزمون استخدامی و ثبت نام اینترنتی بانک پاسارگاد در مشاغل نگهبانی و غیره، می‌توانید به صفحه استخدام بانک پاسارگاد در جاب ویژن مراجعه کنید. 

شرایط جذب کارشناس حقوقی در بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد، به کارشناسان حقوقی نیز نیاز دارد و فارغ‌التحصیلان تمامی گرایش‌های رشته‌ی حقوق می‌توانند برای آگهی‌های استخدام بانک پاسارگاد که مربوط به جذب کارشناس حقوقی هستند، رزومه ارسال کنند. در سال 1402، آقایان متقاضی این جایگاه شغلی باید متولد یکم فروردین 1372 به بعد و خانم‌های متقاضی این شغل باید متولد یکم فروردین 1374 به بعد باشند. بدیهی است که این شرایط سنی تنها برای سال 1402 است و در سال‌های بعد، تغییر خواهد کرد.

دو سال اختلاف با شرایط سنی فوق برای متقاضیان دارای پرونده‌ی وکالت، قابل قبول است. حداقل مدرک تحصیلی لازم برای این شغل، لیسانس حقوق است.

بانک پاسارگاد در سال 1402 در شهرهای مختلف استان‌های زیر، نیازمند کارشناس حقوقی است:

  • تهران
  • سمنان
  • اصفهان
  • مازندران
  • خوزستان
  • هرمزگان
  • قم

دیگر شرایط استخدام بانک پاسارگاد 

بانک پاسارگاد در جذب نیروی انسانی خود شایسته‌سالاری را در اولویت قرار می‌دهد. با این حال، با هدف خدمات‌دهی بهتر به مشتریان، شرایط دیگری نیز برای جذب نیروی انسانی، در نظر می‌گیرد که عبارتند از:

  • عدم سوء پیشینه و سابقه‌ی کیفری
  • سکونت در شهر میزبان شعبه‌ی متقاضی نیروی انسانی
  • سلامت کامل جسمی و روانی که باید توسط پزشک معتمد پاسارگاد، تأیید شود

متقاضیان شغل بانکدار در بانک پاسارگاد باید چه مهارت‌هایی داشته باشند؟

شرایط متقاضیان استخدام شغل متصدی امور بانکی در بانک پاسارگاد

از آن جایی که تعداد متقاضیان برای استخدام بانک پاسارگاد بسیار بالا است، این بانک در غربالگری رزومه‌های ارسالی و انتخاب نیروهای انسانی مورد نظر خود، علاوه بر تحصیلات، شرایط سنی، بومی بودن، سلامت جسمانی، عدم سوء پیشینه و دیگر شرایط گفته شده در بالا، به مهارت‌های سخت و نرم متقاضیان، توجه ویژه‌ای دارد.

منظور از مهارت‌های نرم، مهارت‌های ذاتی مثل هوش هیجانی و تیپ شخصیتی متقاضیان است که بعضی از آن‌ها قابل تقویت است. منظور از مهارت‌های سخت، مهارت‌هایی است که تنها از طریق مطالعه و تمرین به دست می‌آید و ذاتی نیست.

مهارت‌های نرم مهم برای شغل بانکدار در بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد برای جذب نیروی انسانی به مجموعه‌ای از مهارت‌های نرم توجه دارد که معمولا در طول جلسه‌ی مصاحبه این مهارت‌ها را در متقاضیان همکاری به عنوان بانکدار، می‌سنجد. مهارت‌های نرم مورد نیاز برای استخدام بانک پاسارگاد عبارتند از:

  • روابط میان‌فردی قوی: بانکدار پل ارتباطی بین مشتری و بانک است. یکی از معیارهایی که بانک پاسارگاد خیلی به آن توجه دارد، برخورد مناسب متصدی امور بانکی با مشتریان است.
  • مهارت‌های شنیداری، گفتاری و نوشتاری قوی: بانکدار باید بتواند به خوبی با مشتریان ارتباط برقرار کند، خواسته‌های آن‌ها را سریعا متوجه شود و بتواند اطلاعات لازم را به راحتی به مشتریان منتقل کند. مهارت‌های نوشتاری نیز در تنظیم اسناد بانکی و گزارش‌دهی، اهمیت بسیار بالایی دارند.
  • توجه به جزئیات: مشاغل بانکی حساسیت بسیار بالایی دارند و در صورت بروز کوچکترین خطایی در انجام فرایندهای بانکی و تراکنش‌های مالی، مشکلات متعددی هم برای بانک و هم برای بانکدار ایجاد می‌شود.
  • حل مسئله: تمامی کارهایی که یک بانکدار باید انجام دهد، کارهای معمول روزانه نیستند و گاها ممکن است بانکدار با مسائل و مشکلات نادری مواجه شود که باید مهارت کافی در حل کردن آن‌ها داشته باشد.
  • کار تیمی: بخشی از کارهای متصدیان امور بانکی، بین آن‌ها تقسیم می‌شود. بانکداران باید قادر باشند با همکاری هم، چنین کارهایی را انجام دهند.
  • مدیریت زمان: بانک پاسارگاد خدمات گسترده‌ای به مشتریان متعدد خود ارائه می‌دهد. بنابراین، هر یک از شعب بانک پاسارگاد، روزانه میزبان مشتریان متعددی است و هر بانکدار باید بتواند با مدیریت صحیح زمان، کارهای مشتریان را به موقع انجام دهد.

مهارت‌های سخت مهم برای شغل بانکدار در بانک پاسارگاد

شغل بانکداری نیازمند چندین مهارت سخت است که متقاضیان باید آن‌ها را در رزومه‌ی خود وارد کنند. مهارت‌های سخت مهم برای استخدام بانک پاسارگاد عبارتند از:

  • نرم‌افزار مایکروسافت ورد (در حد متوسط)
  • نرم‌افزار مایکروسافت اکسل (در حد متوسط)
  • مهارت‌های ریاضیاتی
  • سرعت تایپ بالا
  • مهارت‌های ICDL (در حد متوسط)

البته شغل بانکداری نیازمند مهارت‌های سخت دیگری است که در دوره‌‌ی بانکداری پس از قبول شدن متقاضی در جلسه‌ی مصاحبه، به او آموزش داده می‌شود. در این دوره، کار با سامانه‌های اختصاصی بانک پاسارگاد، دستگاه‌های پولشمار و ATMها، سیاست‌های بانک پاسارگاد و … به پذیرفته شدگان در جلسه‌ی مصاحبه (افراد دارای شرایط استخدام بانک پاسارگاد)، آموزش داده می‌شود. در پایان دوره، آزمونی از موارد گفته شده در دوره از متقضایان به عمل می‌آید و افرادی که این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارند، کار خود را در یکی از شعب بانک پاسارگاد شروع می‌کنند.

وظایف و مسئولیت‌های بانکدار در پاسارگاد چیست؟

وظایف و مسئولیت‌های شغل بانکدار در بانک پاسارگاد

وظایف و مسئولیت‌های بانکدار یا متصدی امور بانکی در پاسارگاد، همانند سایر بانک‌های دیگر و شامل موارد زیر است:

  • افتتاح و بستن حساب مشتریان
  • انجام تراکنش‌های مالی مشتریان مثل واریز به حساب و برداشت از حساب
  • نقد کردن چک‌های مشتریان
  • رسیدگی به امور وام‌ها مثل پرداخت اقساط
  • پاسخ‌گویی به سوالات مشریان در رابطه با خدمات بانک و ارجاع آن‌ها به همکاران دیگر

لینک مرتبط: جدیدترین فرصت های شغلی بانک ها

مزایا و مشکلات شغل بانکداری در بانک پاسارگاد

با وجود تعداد بالای متقاضیان استخدام بانک پاسارگاد، این شغل یکی از دشوارترین شغل‌ها است. البته همکاری با پاسارگاد، در کنار دشواری‌هایش، مزایای خاص خودش را دارد. در اینجا به مزایا و مشکلات بانکداری در این بانک خصوصی اشاره می‌کنیم.

مزایای شغل بانکداری در پاسارگاد عبارتند از:

  • بالاتر بودن حقوق بانک پاسارگاد در مقایسه با بانک‌های دیگر
  • برخورداری از خدمات عالی بیمه‌ی پاسارگاد
  • بهره‌مندی از تسهیلات بانکی با شرایط عالی
  • امکان پیشرفت حرفه‌ای

مشکلات شغل بانکداری در پاسارگاد عبارتند از:

  • ساعات کاری غیر منعطف
  • حجم کاری بالا به دلیل تعداد بالای مشتریان
  • مسئولیت‌های مالی سنگین

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی شرایط استخدام بانک پاسارگاد 1402 پرداختیم. بانک پاسارگاد از بهترین بانک‌های خصوصی کشور است است که جذب شدن در آن کار چندان سختی نیست. این بانک گروه مالی پاسارگاد را راه‌اندازی کرده است که شامل شرکت‌های متعددی در صنایع مختلف است. حداقل مدرک تحصیلی لازم برای گزینش در بانک پاسارگاد، لیسانس یکی از رشته‌های مدیریت، مهندسی کامپیوتر، فناوری اطلاعات، حقوق، آمار، ریاضی، مهندسی صنایع، اقتصاد یا حسابداری برای شغل بانکدار است. البته شما می‌توانید در جاب ویژن، آگهی‌های جذب منشی بانک پاسارگاد و آگهی‌های دعوت به همکاری کارشناس حقوقی این بانک را نیز مشاهده کنید.

جذب بانکدار در پاسارگاد نیازمند حداکثر سن ۲۸ سال برای خانم‌های دارای مدرک لیسانس و حداکثر سن ۳۰ سال برای آقایان دارای مدرک لیسانس است. کار کردن در این بانک با وجود مزایای زیاد مثل بیمه‌ی عالی و حقوق نسبتا بالا، به دلیل تعداد بالای مشتریان روزانه، دارای دشواری‌های زیادی است. سیاست این بانک بر ارج نهادن مشتری است. جذب شدن در بانک پاسارگاد نیازمند مهارت‌های نرم متعدد و چندین مهارت سخت است. وظایف و مسئولیت‌های بانکدار پاسارگاد، تفاوت چندانی با بانک‌های دیگر ندارد.

منبع

بانک پاسارگاد

نویسنده

دسته بندی :
استخدام بانک
بدون دیدگاه